برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «رومی 3»,مسعود همایونی
پرونده‌ای برای آلبوم «رومی 3» – 1
مسعود همایونی: این اثر می تواند به فستیوال های جهانی برود
موسیقی ما – وحید لشکری: آلبوم «رومی 3» کمتر از یک ماه است که در بازار موسیقی کشور منتشر شده و مورد توجه اهالی موسیقی نیز قرار گرفته است.خیلی ها از آن به عنوان یکی از نمونه های خوب آلبوم های تلفیقی یاد می کنند و همین باعث شد سراغ برخی از چهره های حاضر در این آلبوم برویم و درباره این اثر با آنها به گپ و گفت بنشینیم. «مسعود همایونی» که  در یکی از قطعات این آلبوم به نوازندگی پرداخته است نظرات خود درباره «رومی3» و سبک موسیقی «پدرام درخشانی» بیان کرده است.  
 
  • * درباره  «رومی3» و سبک و موسیقی اش چه قضاوتی دارید؟
من در یکی از ترکهای این آلبوم افتخار همکاری با «پدرام درخشانی» عزیز و سایر دوستان را داشتم ولی ماهیت کل آلبوم به نظر من خیلی خوب و حرفه ای و بین المللی است. از آن قبیل کارهایی است که می تواند به فستیوال های خیلی خوب جهانی راه پیدا کند و در آنجا شنیده شود. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد چون پدرام و میلاد عزیز و بچه هایی که در این آلبوم حضور داشتند همه از بهترینها هستند و بتوانیم این کارها را در فستیوال های بین المللی اجرا کنیم. از نظر بنده که موسیقی را دوست دارم و پیرو موسیقی خوب بوده ام این آلبوم بسیار خوب بود. البته نظر ما با مخاطبان عام کمی فرق می کند اما رومی گروهی است که از سالها پیش کار می کند و همیشه با مطرح ترین خواننده ها و نوازنده ها همکاری کرده است. موسیقی به نظر من با سواد و فکر شده است و مردم و کسانی که مخاطب این سبک موسیقی هستند با«رومی» آشنایی کامل دارند.
 
  • * به نظر شما نقطه قوت«رومی 3» در چیست؟
ببینید اصولا در هر آلبوم به نسبت آلبومهای قبلی یک سری نقاط مثبت و ضعف وجود دارد. این نقاط مثبت و منفی هر آلبوم را شنونده می سازد. ما معمولا با یک سری کارها نوستالژی داریم و فکر می کنیم که دیگر هیچ آهنگی  جای آنها را نخواهد گرفت ولی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که موسیقی کاملا متغیر است به همین جهت نمی توانم بگویم این کار نسبت به آلبومهای قبلی رومی چه کاستی ها و برتری هایی دارد. هر نوازنده و آهنگساز و هنرمندی سعی می کند حداقل از دیدگاه خودش کاری که انجام می دهد از کار قبلی اش بهتر باشد. فکر میکنم پدرام عزیز و سایر دوستان تمام تلاش خود را کرده اند که این آلبوم از آلبومهای قبلی بهتر باشد.
 
  • انتقاد و نقدی هم به این اثر دارید ؟
ببینید نمی شود گفت که این آلبوم نقصی نداشت. به عنوان مثال آثار بی نقص«پینک فلوید» و «پیتر گبریل» هستند. نمی توانم بگویم بی نقص بوده است ولی قطعا باید با توجه به تمام عوامل این نکته را بررسی کرد چرا که در ایران تهیه کننده یا شرکتی که از این آثار پشتیبانی کند وجود ندارد. از این نکته را مدنظر قرار بدهید تا استودیو و صدابردار و میکس و مستر و خیلی چیزهای دیگر. من همیشه به دوستان می گویم باید به آدم هایی که این موسیقی ها را در ایران کار می کنند احترام گذاشت. در حال حاضر می توان با قراردادن چند افکت و شعری با کلمات «خوشگلم خوشگلم» آهنگ ساخت. با پانصد هزار تومان می توان آهنگ ساخت و با یک میلیون تومان آن را پخش کرد. فکر نمی کنم افراد زیادی را داشته باشیم که به دنبال موسیقی خوب و جاودانگی هنر خود باشند. در ایران این سبک موسیقی ها واقعا برای کسانی که آن را کار می کنند هیچ نفع مالی ندارد و صرفا یک اثر هنری محسوب می شود. نسبت به امکاناتی که در ایران وجود دارد و با توجه به موسیقی پاپ که در آن برگردان مالی وجود دارد. کار کردن در چنین سبکی سخت است. در کل با توجه به ماهیت موسیقی که الان در ایران حاکم است و آلبوم هایی که می شنویم رومی آلبوم خوبی است. حداقل می دانم این آلبوم برای همه سازهایش نت های زیادی دارد که نوشته شده هستند نه نت های کامپیوتری و این از دید من خیلی نکته ارزشمندی است. من گیتاریستی هستم که بالغ بر نود درصد آلبوم های مطرح و خوانندگان ایران کار کرده ام ولی باور کنید بر فرض از صد ضبطی که در یک سال انجام می دهم نود و هفت مورد آنها پارتیتور یا نت ندارند. این خیلی ارزشمند است که در یک آلبوم نت های نوشته با دست وجود دارد و واقعا عالی است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 08:51

دیدگاه‌ها

شنبه 18 خرداد 1392 - 21:23

آقای همایونی از ساز زدنت قد یه دنیا لذت میبرم.شما با هرگروهی ساز بزنین اون گروه موفقه وبرده.براتون آرزوی سلامتی وموفقیتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت جهانی دارم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسعود همایونی: این اثر می تواند به فستیوال های جهانی برود | موسیقی ما