برنامه یاد بعضی نفرات
 
bavarkon
باورکن زندگی همین امروزه
جماعتی هستیم، در سرتاسر جهان همه هنرمندان و ستاره های سرگرمی سازی دائما تلاش می کنند با آثاری که ارائه می دهند، علاوه بر خوراک دادن به مخاطب لااقل یک پله سطح سلیقه مردم شان را بالا ببرند، به این خاطر که این از ویژگی های هنر پاپ و مردمی است که با شتاب رنگ ابتذال به خود بگیرد، بخصوص موقعی که به قول فرهاد مهراد به هنر پاپ (و مردم) جهت ندهیم و بگذاریم مطابق میل مردم به پیش برود، شک نکنید که باید سیری نزولی برایش در نظر گرفت.
«سلیقه جامعه بیشتر به سوی سطحی و چیپ بودن پیش می رود. مد و پز روشنفکری هم همین شده که اگر چند سال پیش موسیقی های خاص مد بود، الان سیستم هنری جدید چیپ بودن است.»، این ها را سیروان خسروی می گوید که پی گیران موسیقی او را به عنوان یک تنظیم کننده حرفه ای می شناسند که برای خیلی از خواننده های پاپ این سال های اخیر کار تنظیم انجام داده است، البته علاقه مندان به موسیقی شسته و رفته و منطبق با معیارهای جهانی نام سیروان را از آلبوم قبلی او با عنوان «تو خیال کردی» به یاد دارند، آلبومی که مطمئنا خاطره های خوبی برای آن ها از اسم هایی مثل امید اطهری نژاد، زانیار خسروی که سیروان را در آلبوم اش یاری داده اند، به جا گذاشته است. حالا سیروان با همه وسواس ها و ریزبینی هایش در پرداخت، بعد از حدود 4 سال دوباره آلبوم شخصی ای روانه بازار بی رونق این روزهای موسیقی کرده است، این بار اما با جسارتی بیش تر و صدایی که حالا واقعا برای گونه خاص موسیقی سیروان پخته تر شده است.
«موقع ساخت و پرداخت یک آهنگ باید راه خودت را پیش بگیری و موسیقی ات را بسازی اما از نوع بفروش اش»، این راه و روشی است که سیروان در وضعیت فعلی موسیقی کشورمان در پیش گرفته و آلبوم «ساعت 9» با همین نگاه تهیه و تنظیم شده است. «ساعت 9» به مانند آلبوم قبلی به سبک پاپ-راک است که 5-4 قطعه از آن به گونه دنس/هاوس تنظیم شده، ترانه های خوب و انصافا هوشمندانه اثر کار زانیار- برادر سیروان- و امید اطهری نژاد است و کاوه یغمایی در آهنگ «دلم گرفته» گیتار الکتریک زده است. سیروان علاوه بر این که در آلبوم تازه اش، کوشیده کاری ارائه دهد که در میان موسیقی های مد شده و عمدتا زیرزمینی امروز خودی نشان بدهد، خواسته تمیز و مطابق با معیارهای استاندارد این ژانر هم باشد، تلاشی ستایش آمیز برای کالیبره کردن دوباره موسیقی پاپ در عرصه موسیقی بلاتکلیف کشورمان. تنها یکی از ویژگی های آلبوم «ساعت 9» نگرش امیدوارانه به جهان و جامعه اطرافش و درست برخلاف جهت حرکت آهنگ ها و ترانه های سیاه مد شده این روزها است، حالا چه در نوع پرداخت موسیقی و چه شعر و کلام آن. سیروان در یکی از ترانه هایش با عنوان «زندگی همین امروزه» (در گام ماژور) می خواند؛ «اگه ثانیه هات می سوزن تو آتیش گذشته، تو خودت مقصری/ بار سنگین گذشته رو تا کجا با خودت می بری؟».
تاریخ انتشار : شنبه 19 اردیبهشت 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

mer30 babate matlabe kho0bet navid jan....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

خيلي خاص و صاحب سبك.خيلي خوب بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

پسر عموی عزیزم مرسی به خاطر مطالب جالبی که مینویسی
خیلی سایت خوبی دارین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

خیلی مطلب بی خود و چرت و پرتی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:04

مطلب خیلی ضعیفی بود.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود باورکن زندگی همین امروزه | موسیقی ما