برنامه یاد بعضی نفرات
 
stones
10 مستند برتر عالم موسیقی (5)؛
همدردی با شیطان (1968)
موسیقی ما - جواد رهبر: چند سالی می‌شود که سینماگران سرشناس دوباره به ساخت فیلم مستند دربارهٔ گروه‌های موسیقی٬ به خصوص از دنیای موسیقی راک٬ رو آورده‌اند. سایت نشریهٔ سینمایی «توتال فیلم» فهرستی بیست‌تایی از مستندهای برتر دنیای موسیقی منتشر ساخته که از میان آن این ده مستند مختص موسیقی راک است٬ که با توضیحات «توتال فیلم» در ادامه می‌آید. این انتخاب‌ها ترتیب خاصی ندارند.

همدردی با شیطان (1968) / Sympathy for the Devil

گروه
: رولینگ استونز

ژان لوک گدار٬ منتقد نامدار مجلهٔ معتبر سینمایی کایه‌‌دو سینما و یکی از چهره‌های شاخص موج نوی سینمای فرانسه٬ کارگردان این مستند درباره‌ٔ ضبط ترانهٔ «همدردی با شیطان» گروه رولینگ استونز است. اما این مستند فقط در استودیو محصور نمی‌شود و علاوه بر فعالیت‌های هنری گروه رولینگ استونز به مضامین چندوجهی اجتماعی-سیاسی دهه‌ٔ شصت و موسیقی گروه هم می‌پردازد.

اعضای گروه در استودیو با گیتارهای الکتریک خود سرگرم ضبط ترانه هستند و تماشای چهرهٔ جوان آن‌ها بسیار خاطره‌برانگیز است. تنها نقطهٔ ضعف فیلم این است که شاید هر کسی از بیان ایدئولوژی مارکسیستی در این مستندِ دنیای موسیقی راک خوشش نیاید.

گروه رولینگ استونز دو مستند سرشناس دیگر هم دارند؛ یکی «پناهم بده» (1970) و دیگری «نوری بتابان» (2008) که دومی را مارتین اسکورسیزی ساخته است.

نقطه‌ٔ اوج فیلم
: اجرای ترانه‌ٔ مشهور گروه.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همدردی با شیطان (1968) | موسیقی ما