برنامه یاد بعضی نفرات
 
barret
پنج سال بعد از درگذشت سید برت؛
بدرخش، ای تو الماس دیوانه!

موسیقی ما - شانزدهم تیرماه برابر با هفتم ژوئیه 2011 پنجمین سا‌مرگ سید برت، بنیان‌گذار گروه پینک فلوید است.

سید برت (2006 - 1946) خواننده، آهنگ‌ساز، گیتاریست و هنرمند انگلیسی، پایه‌گذار و عضو اصلی گروه موسیقی پینک فلوید بود. وی به مدت 10 سال هنرمند فعال عرصه‌ٔ موسیقی بود، اما پس از این مدت به انزوا گروید و 35 سال باقی عمرش را دور از آشنایان، رسانه‌ها و دوستان گذراند و در هیچ جمعی حضور نیافت.

سید برت که در سال 2006 درگذشت، گروه پینک فلوید را در سال 1965 با همکاری راجر واترز گیتاریست، نیک میسون، نوازندهٔ درام و ریک رایت، نوازندهٔ کیبورد، بنیان‌ نهاد. پینک فلوید یکی از مشهورترین و خلاق‌ترین گروه‌های موسیقی راک انگلیسی محسوب می‌شود که در دهه‌ٔ 70 میلادی به اوج شهرت خود رسید.

اگرچه برت بنیان‌گذار گروه پینک فلوید بود، فقط دو آلبوم در اواخر دههٔ 1960 با این گروه منتشر کرد. بعدها پینک فلوید او را به خاطر رفتارهای خودسرانه و غیرقابل پیش‌بینی‌اش کنار گذاشت.

پینک فلوید بعدها تبدیل به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی شد و در آن زمان 200 میلیون آلبوم در سطح جهانی فروش داشت. آلبوم «قسمت تاریک ماه» آن‌ها در سال 1973 به مدت 741 هفته در فهرست پرفروش‌ترین آثار موسیقی آمریکا قرار داشت؛ هرچند چنین موفقیتی در زمان همکاری برت با گروه به‌دست نیامد، زیرا بیماری روانی او موجب گوشه‌گیری و گمنامی او شد.

وقتی در سال 1968، سید برت عملا از گروه کنار گذاشته ‌شد، دیوید گیلمور که گیتاریست توانمندی بود جایش را گرفت. در سال 1985 راجر واترز که پس از سید برت نقش اصلی در آهنگسازی و سرودن شعرها را بر عهده داشت، به دلیل اختلاف با اعضای گروه از آن‌ها جدا شد.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بدرخش، ای تو الماس دیوانه! | موسیقی ما