برنامه یاد بعضی نفرات
 
film
پس از ده سال اتفاق می‌افتد؛
آهنگسازان سینمای آمریکا بار دیگر گردهم می‌آیند

موسیقی ما - برای نخستین بار در یک دهه اخیر، آهنگسازان و ترانه‌سرایان سینما و تلویزیون آمریکا گردهم می‌آیند.

اتحادیه آهنگسازان و ترانه سرایان آمریکا اعلام کرد کلیه اعضای این اتحادیه می‌توانند در نشست مهمی که شانزدهم نوامبر در بربنک کالیفرنیا برگزار می‌شود حضور یابند. اتحادیه آهنگسازان سینما و تلویزیون آمریکا بیش از 1200 عضو دارد و آهنگسازان بازی‌های ویدیوئی و رایانه‌ای هم در میان آنان به چشم می‌خورند.

در دهه گذشته آهنگسازان و نهادهای مربوط به آنان اختلاف نظرهای بسیاری داشتند و این امر منجر به پراکندگی آنان شده است. اعضا و رهبران ارکسترها و نوازندگان تا کنون به تابعیت از فدراسیون موسیقی‌دانان آمریکا تعلق خاطر بیستری نشان داده‌اند. اما آهنگسازان و ترانه سرایان، اتحادیه آهنگسازان و ترانه سرایان سینما و تلویزیون آمریکا را ترجیح داده‌اند.

در دهه‌های 50 و 60 انجمن آهنگسازان و ترانه‌سرایان از قدرت و نفوذ مطلوب برخوردار بود. اما از سال 1972 و از زمانی که اتحادیه بر سر حقوق مادی و معنوی آثار اعضای خود از استودیوها و شبکه‌های تلویزیونی شکایتی به دادگاه تسلیم کرد، تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون این انجمن را به رسمیت نشناختند.

انجمن در سال 1984 بار دیگر شکل گرفت اما به دلیل اختلاف نظرهای متعدد هرگز به اقتدار سابق دست نیافت. روند رو به نزول دستمزد آهنگسازان سینما پس از بروز بحران اقتصادی از دلایل عمده تلاش اعضای انجمن برای گردهمایی پس از ده سال است.

منبع: مهر

تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آهنگسازان سینمای آمریکا بار دیگر گردهم می‌آیند | موسیقی ما