برنامه یاد بعضی نفرات
 
Oasis Concert
در پی مخالفت مقامات فرهنگی چین؛
«اواِیسیس» در چین برنامه اجرا نخواهد کرد

موسیقی ما - جواد رهبر: «اواِیسیس» (Oasis)، یکی از پرآوازه ترین گروه های راک انگلستان در دهه های اخیر، در چین برنامه اجرا نخواهد کرد.

این تصمیمی است که مقامات فرهنگی کشور چین گرفته اند و مجوز کنسرت این گروه سرشناس را باطل کرده اند. کنسرت های چینِ «اواِیسیس» قرار بود روز 3 آوریل در شهر پکن و روز 5 آوریل در شانگهای برگزار شود.

طبق بیانیه ای که به صورت رسمی از طرف این گروه منتشر شده است، تمامی مراحل کار کنسرت به صورت قانونی انجام شده بوده است. مشکل اما از آن جا شروع می شود که مقامات وزارت فرهنگ چین به تازگی متوجه شده اند که نوئل گالگر (Noel Gallagher)، مغز متفکر گروه «اواِیسیس» در سال 1997 در شهر نیویورکی در کنسرتی به نفع تبت حضور یافته است. همین برای وزارت فرهنگ چین کافی بوده تا مجوز کنسرت های اواِیسیس، که قرار بوده به عنوان بخشی از مراسم های شصتمین سالگرد استقلال کشور برگزار بشود، را لغو بکند.

در بیانیه رسمی گروه اواِیسیس آمده است: «گروه از تغییر تصمیم مقامات کشور چین بسیار شگفت زده و ناراحت شده است و امیدوار است که در آینده مقامات چینی با تجدید نظر در رای خود زمینه اجرای برنامه این گروه در کشور چین را فراهم سازند.»

لازم به ذکر است که کنسرتِ هنگ کنگ گروه بدون هیچ تغییری برگزار خواهد شد.

با وجود اینکه در طی سال های اخیر گروه هایی مثل «رولینگ استونز» (The Rolling Stones) و خوانندگی مثل «التون جان» (Elton John) در چین برنامه اجرا کرده اند اما هنوز کنسرت های خوانندگان غربی در این کشور شدیدا توسط مقامات مربوطه کنترل می شود. همین سال گذشته بود که بیورک (Bjork)، خواننده سرشناس ایسلندی، در کنسرت شانگهای خود اسمی از تبت آورد و حسابی جنجال به پا کرد.

منبع: سایت بیلبورد

تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «اواِیسیس» در چین برنامه اجرا نخواهد کرد | موسیقی ما