برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت «هفت‌گاه معلق» برگزار می‌شود
بیست و نهم بهمن ماه در تالار وحدت
کنسرت «هفت‌گاه معلق» برگزار می‌شود
موسیقی ما - فرخزاد لایق «هفت‌گاه معلق» را بیست و نهم بهمن ماه سال جاری در تالار وحدت بر روی صحنه می‌برد.

هفت‌گاه معلق نام دومین اثر لایق است که در مهرماه گذشته توسط انتشارات هرمس منتشر شد و بلافاصله نیز واکنشهای فراوانی را بر انگیخت. لایق قبلآ اعلام کرده بود که نخستین اجرای زندهٔ این اثر در آمریکا توسط کوارتت نیویورکی بروکلین رایدر خواهد بود، اما بر اساس این گزارش، کوارتتی زهی به سرپرستی ویلنیست جوان ایرانی، پدرام فر یوسفی، هفت‌گاه معلق را اجرا خواهند کرد.

لایق با اعلام این خبر درباره این کنسرت گفت: «جشنواره موسیقی فجر، چندی پیش از من جهت اجرای این تجربه در بخش جنبی، دعوت کرد، و من پس از یک تردید عمیق در مورد امکان فراهم آمدن جنبه‌های اجرایی آن در این مدت کوتاه پذیرفتم و تا همین روز‌ها نیز تردید من پابرجا بود! فقط چند روزی است که به این باور رسیده‌ام که امکان یک تجربهٔ اجرای زندهٔ موفق در چند قدمی ماست.»

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: «این امکان با سخت کوشی و چالاکی چند نوازندهٔ جوان و لطف و همکاری صمیمانهٔ مسؤولین محترم جشنواره و تالار وحدت فراهم آمده و اگر همه چیز همین گونه پیش رود، یک تجربهٔ خاص و قابل عنایت در اجرای صحنه یی یک کوارتت زهی در ایران را شاهد خواهیم بود؛ امید باید داشت! منوچهر شجاع عزیز- که همین امسال جایزهٔ بر‌ترین طراحی صحنهٔ تآ‌تر را از آن خود کرد- در این تجربه در کنار من است و اگر بخت اندکی بیشتر یاری کند، و سیر همکاری مسؤولین محترم تالار به همین منوال باشد، گوشه یی از خواب ندیدهٔ ما در این اجرا جان خواهد گرفت!»

لازم به ذکر است که این کوارتت متشکل از پدرام فریوسفی، امین غفاری، سهراب بره‌مندی و آتنا اشتیاقی است و دانیال جورابچی و نگار نوراد نیز در قطعاتی به جمع این نوازندگان می‌پیوندند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت «هفت‌گاه معلق» برگزار می‌شود | موسیقی ما