برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه موسیقی عرفان ۶ بهمن برگزار می‌شود
با احتمال تمدید یک سانس دیگر،
کنسرت گروه موسیقی عرفان ۶ بهمن برگزار می‌شود
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: به دلیل استقبال از کنسرت محلی گروه «عرفان» امکان تمدید این کنسرت وجود دارد. شاید عوامل اجرایی بخواهند یک روز دیگر را به اجراهای آن اختصاص دهند.

رهبر و سرپزست گروه «عرفان» در گفت‌و‌گو با موسیقی ما اعلام کرد: کنسرت گروه موسیقی «عرفان» در روز ۶ بهمن و طی یک سئانس برگزار می‌شود و از آنجایی که تا کنون استقبال خوبی از آن شده، امکان تمدید آن هست.

محمد طیبی جبلی در ادامه در تشریح گروه و جزییات آن گفت: این کنسرت در دوبخش اجرا می‌شود که بخش اول آن به موسیقی استانهای فارس، لرستان، شوش‌تر و آذربایجان اختصاص خواهد داشت و در بخش دوم موسیقی نواحی جنوب ایران، شمال ایران، کردستان و خراسان را اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این گروه از ۱۶ نوازنده تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه این افراد نوازنده‌های ثابت گروه هستند از حضورشان در برگزاری هر چه بهتر این کنسرت استفاده کرده‌ایم. این گروه از نوازندگانی همچون اشکان غفوری، مریم حاج مالیان (تار)، چاوش اسکندری (بم تار)، سعید آذرنوش (عود)، کاوش سهرابیان (نی)، سپهر مشتاق و مرتضی فتحی (کمانچه)، حامد بلند همت (نی انبان، وشمه، نرمه نای و سرنا)، شایان ریاحی، سارا ثمر رخی و مهسا نساج‌پور (سازهای کوبه‌ای)، ناصر وحدتی، عاشیق حشن اسکندری (سولیست قطعات)، مژکان ادرشی، گیتا تهمتن و عرفان طیبی جبلی (همخوان) تشکیل شده است.

طیبی جبلی افزود: در این کنسرت قطعاتی از موسیقی نواحی نام برده اجرا می‌شود که عنوان آن‌ها عبارتند از: جنگ و جنگ از استان فارس، لقومه، تو گلی (شوشتری)، اولدوزم (آذربایجان)، خلیج همیشه فارس از جنوب ایران، آ‌ها بگو از شمال ایران، گل افشان از خراسان، شاباش و یک قطعه کرمانجی است.

این رهبر گروه در ادامه با اشاره به اینکه گروه عرفان فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ در قالب موسیقی نواحی آغاز کرده است، در ادامه خاطر نشان کرد: بعداز تاسیس گروه در سال ۱۳۷۵ کار خود را با یک گروه کوبه‌ای کارهای شبکه جهانی را به صورت ضبط تصویری داشتیم و آلبوم صوتی امان در سال ۸۳ منتشر و روانه بازار موسیقی شد که «شادباش» نام داشت. در واقع دومین آلبوم ما با عنوان «شادمانی» ادامه همین فعالیت‌هایمان آلبوم اول است.

وی تصریح کرد: ویژگی گروه «عرفان» این است که از هر ناحیه که به موسیقی آن پرداخته است، شاخص‌های عرصه موسیقی آن را نیز دعوت به همکاری کرده‌ایم تا به حال و هوای هر ناحیه نزدیک‌تر شویم. قصدمان این بوده تا موسیقی آن ناحیه را به شکل کاملا اورجینال حفظ کنیم. هرگز به دنیال کپی کردن نبوده‌ایم. وقتی هم موفق به پیدا کردن شخصی نشدیم که بتواند اجراهای محلی را به لهجه همانجا انجام دهد، از لهجه‌شناسان استادان بسیاری برای درآوردن لهجه‌ها استفاده کرده‌ایم تا فرهنگ آن ناحیه زیر سوال نرود.

جبلی در پایان در پاسخ به اینکه صرف این همه هزینه، با ریسک همراه خواهد بود یا خیر، گفت: ریسک بزرگی است ولی دوست دارم برای فرهنگ و اعلای موسیقی نواحی هزینه کنم. برای مثال از آلبوممان حدود ۳۲ میلیون فروش داشتیم که هنوز کلی جا دارد تا ۹۰ میلیون هزینه شده برگردد. ضمن اینکه برای تبلیغات هم باید هزینه کرد اگر نه کار معرفی نمی‌شود. چرا که مراکز فرهنگی- هنری هم دیگر به فکر سرمایه و سود خود هستند و کسی دلش برای موسیقی نمی‌سوزد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت گروه موسیقی عرفان ۶ بهمن برگزار می‌شود | موسیقی ما