برنامه یاد بعضی نفرات
 
«میخانه خاموش» بازار موسیقی را روشن می‌کند
سالار عقیلی خبر داد؛
«میخانه خاموش» بازار موسیقی را روشن می‌کند
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: آلبوم موسیقی «میخانه خاموش» با صدای خواننده مطرح موسیقی سنتی روانه بازار موسیقی خواهد شد. این خواننده درخصوص جزییات این آلبوم گفت: آلبوم «میخانه خاموش» یک آلبوم صوتی-تصویری است که در واقع اجرایی از گروه دستان در شهریوماه است که طی روزهای ۱۶ و ۱۸ در برج میلاد تهران برگزار شد.

این خواننده در ادامه متذکر شد: «میخانه خاموش» کنسرتی بود که ضمن اجرای موفق در دوبخش ویژه برگزار شد.

در این کنسرت که همگی آن در آلبوم وجود دارد، در بخش اول قطعاتی بی‌کلام به اجرا در آمدند که از این میان می‌توان به قطعاتی همچون باد، خفته در آتش و باران خاکس‌تر اشاره کرد که در دستگاه نوا براساس ساخته‌های حسین بهروزی نیا اجرا شده است.

وی افزود: در این بخش قطعاتی از ساخته‌های سعید فرج پوری را اجرا کرده‌ایم که این قطعات تصنیف‌هایی در مایه اصفهان، با عنوانهای شمع جان با شعری از عطار و ساغر با غزلی از حافظ است.

عقیلی خاطر نشان کرد: تصنیف‌های میخانه خاموش با شعر مهدی اخوان ثالث، غم دوست با شعری از سیاوش کسرایی، احوال دل و راز من با اشعارمولانا در کنار سه قطعه ساز و آوازی با اشعاری از هوشنگ ابتهاج و ابوالقاسم لاهوتی قطعات بخش دوم این کنسرت هستند.

وی تصریح کرد: در این اجرا حمید متبسم (تار) ، پژمان حدادی (تنبک)، ‌ حسین بهروزی‌نیا (بربط)، سعید فرج پوری (کمانچه) و بهنام سامانی (دف و دایره) حضور دارند و خود نیز در جایگاه خواننده حضور دارند.

خواننده وطنم، در ادامه یادآور شد: «میخانه خاموش» را انتشارات ققنوس در اسفند ماه سال جاری روانه بازار موسیقی خواهد کرد. این آلبوم در استودیو ضبط شده قرار است در قالب دی وی دی منتشر شود.

گفتنی است نوازنده‌هایی همچون حسین بهروزی نیا، سعید فرچپوری و حمید متبسم در این آلبوم حضور دارند.
کنسرت گروه موسیقی دستان با عنوان میخانه خاموش به آهنگسازی سعید فرجپوری و حسین بهروزی‌نیا و آواز سالار عقیلی برگزار و اجرا شده بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

ماشالا اقای سالار عقیلی چقدر پرکارند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «میخانه خاموش» بازار موسیقی را روشن می‌کند | موسیقی ما