برنامه یاد بعضی نفرات
 
کیفیت نباید فدای کمیت شود
سهیل نفیسی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
کیفیت نباید فدای کمیت شود
موسیقی ما- لی لا رضایی: سهیل نفیسی در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما از مطالعه اشعار حافظ برای استفاده در آلبوم بعدی خود خبر داد و در این رابطه اعلام کرد: مشغول مرور و بررسی آلبومی هستم که می‌خواهم در سال جدید به بازار بفرستم. بی‌حرف پیش امیدوام این آلبوم بتواند تا سال آینده راه بازار را در پیش گرفته و وارد عرصه موسیقی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول مطالعه بر روی غزلیات حافظ هستم تا از میان این همه غزل زیبا، به انتخاب چند غزل اقدام کرده و برای آلبوم جدیدم از آن‌ها بهره‌مند شوم. جدا که من معتقدم غزل‌های حافظ با یک یا دو بار خواندن قابل درک نیست و برای درکشان باید معانی آن‌ها را نیز جست‌و‌جو کرد.

وی در ادامه یادآور شد: مانند همیشه دوست ندارم کیفیت کارم را در نظر نگیرم. برای من کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است. به همین دلیل، زمان صرف می‌کنم تا بتوانم در کنار آن به ارائه کارهایی در خور بپردازم. نمی‌خواهم صرفا آلبومی برای حضور در بازار باشد، بلکه معتقدم یک آلبوم، باید حرفی برای گفتن و شنیده شدن داشته باشد.

خالق «ری را»، متذکر شد: برای کارهایی که من انجام می‌دهم و آلبوم‌هایی که منتشر می‌کنم نیاز به زمان زیادی است. چون می‌خواهم تامل و تفکر بیشتری بر روی کار‌ها داشته باشم. تا کنون غزل‌های بسیاری از حافظ خوانده‌ام، و این روزهای خود را صرف شناخت بیشتر خود از این شاعر و غزلهای وی می‌کنم.

وی ادامه داد: مسلما هیچ وقت نباید کیفیت را فدای کمیت کرد. باید با حوصله و صبوری کار کرد بخصوص کارهایی از این دست که با احساسات و عواطف و روح آدم‌ها در ارتباط است. اصولا هنر با احساسات در ارتباط است اما عقل و خرد را نمی‌توان در خلق آن نادیده گرفت.

من معتقدم که با شنونده و مخاطب نباید بازی بد کرد. یک اثر هنری باید تاثیر خوبی بر روی مخاطب خود بگذارد و در راستای تعالی مخاطب کار کند که هنرش را ارزشی‌تر می‌کند. ناگفته نماند که بخش تجاری هم در این مقوله باید در نظر گرفته شود ولی ان چه مهم است کیفیت یک کار هنری است.

وی ادامه داد: من حتی بر این عقیده‌ام که یک اثر بد هم باید بر روی احساسات افراد مخاطب، تاثیر خوب داشته باشد. یک اثر در ابتدا باید با خالق خود ارتباط برقرار کند و بعد با مخاطب مرتبط باشد.

به گفته این خواننده، شعر، نقاشی، فیلم و... خوب یا بد، مهم نیست. مهم این است که هر کدام از این‌ها تاثیر خود را به خوبی بر روی مخاطب خود بگذارند. مهم انجام دادن درست یک کار است. شاید شما قطعه‌ای را بشنوید که دو سال پیش ساخته شده ولی الان که می‌شنوید آن پختگی لازم را درآن حس می‌کنید.

نفیسی در پایان افزود: موسیقی بدین گونه با زندگی روزمره من در ارتباط است و برای آن زمان می‌گذارم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دی 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

ایشون بعد از علی لهراسبی خواننده ی مورد علاقه ی من هستند.مخصوصا آلبوم ترانه های جنوبشون خیلی ذلنشینه.من با اینکه جنوبی نیستم و خیلی اون لهجه رو نمی شناسم اما با این آلبوم خیلی ارتباط خوبی برقرار کردم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیفیت نباید فدای کمیت شود | موسیقی ما