برنامه یاد بعضی نفرات
 
«سبوی تشنه» به مخاطب من نزدیک است
سالار عقیلی در گفت و گو با موسیقی ما:
«سبوی تشنه» به مخاطب من نزدیک است
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: «سبوی تشنه» با صدای سالار عقیلی، در حالی منتشر شد که تا این لحظه با فروش قابل توجهی مواجه شده است.این خواننده در این خصوص به خبرنگار موسیقی ما گفت: «احساس می کنم که این آلبوم ارتباط بهتری با مخاطبم برقرار کرده است. چرا که در ساخا آن از اشعار مردمی تر و به روزتری استفاده کرده ایم.»

وی درباره علت انتخاب اشعار نو گفت: «آهنگساز این آلبوم آرش کامور است که در انتخاب این اشعار نقش داشته است. ایشان علاقه زیادی به استفاده از اشعار مهدی اخوان ثالث نشان دادند و با آن ارتباط برقرار کردند. به همین دلیل است که در ساخت آلبوم از اشعار این شاعر گرانقدر استفاده شده است.»

عقیلی ادامه داد:«استفاده از این اشعار در واقع استفاده از ادبیاتی است که از دل خود مردم بیرون امده است و بسیار به آنها نزدیک است. این اشعار در عین این که قالب نو دارند، با موسیقی به مردم نزدیک شده اند. مضامین آنها نیز مضامینی مردمی –اجتماعی و عاشقانه است.»

سالار عقیلی ادامه داد: «اشعار آلبوم سبوی تشنه اشعاری قابل لمس و ملموس اند که به مسایل اجتماعی و عشق و پند و اندرز و فراق یار و ... می پردازد.»

به گفته وی عمده ویژگی این آلبوم را می توان اوج خوانی و گام بالای قطعات دانست.

سید محمد حسین تفرشی که مدیریت برنامه های این خواننده را به عهده دارد درباره دیگر ویژگی های این آلبوم تاکید کرد: «ذهنیت های آهنگساز ایجاب کرد که از اشعار نواستفاده شود که اتفاقا آقای عقیلی هم از آن استقبال کردند.درست است که اشعار نو استفاده شده ولی موسیقی آن طبق قواعد و قوانین موسیقی ایرانی به خوبی پذیرای چنین اشعاری شده است.»

وی ادامه داد: «در طول یک سال گذشته، قطعاتی از این آلبوم توسط گروه "راز و نیاز" به سرپرستی سالار عقیلی در کنسرت های مختلفی که در تهران و شهرستان ها برگزار کردیم، اجرا شده بود. جالب است که با وجودی که مردم پیش از این قطعات تازه را نشنیده بودند اما استقبال خوبی از آنها کردند.»

وی خاطر نشان کرد: این قطعات همچنین توسط گروه موسیقی سروشان به سرپرستی آرش کامور در کنسرت ها اجرا شده اند.و به قدری مورد استقبال قرار گرفتند که مردم به صورت ایستاده گروه را تشویق می کردند.

تفرشی در ادامه یادآور شد: این آلبوم به لحاظ ساختاری و فرم نسبت به آلبوم «گل سرخ»، عوام پسندتر است. چرا که «گل سرخ» را که استاد حمید متبسم ساخته بود، مخاطب خاص خود را داشت. در آلبوم «سبوی تشنه» به مخاطب عام توجه بیشتری شده است.

وی ادامه داد: در آخرین کنسرتی که داشتیم، قصد داشتیم از آلبوم رونمایی کنیم اما نوتنانستیم به خوبی اطلاع رسانی کنیم. با این حال از فروشی که تار این لحظه داشته راضی هستیم. ما خیلی دوست داشتیم قبل از انتشار تبلیغات داشته باشیم، ولی متاسفانه درگیر کنسرت ها یمختلف شدیم و این امکان برایمان فراهم نشد.

گفتنی است که در آخرین کنسرت گروه «راز و نیار» که 8 مهرماه برگزار شده بود قطعات «سبوی تشنه» نیز اجرا شده بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

شما کی با سالار مصاحبه کردین ؟ سالار 3 هفته س که ایران نیست !!!!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

محمد رضا شجریان آینده موسیقی ایران:

سالار عقیلی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

واقعا آلبوم کامل و زیبایی است . اوج خوانی های سالار عقیلی هم بسیار زیبا اجرا شده .

سالار عقیلی صدای فوق العاده لطیف و زیبایی داره . صدای خودشو شناخته ، در بین هم نسلان خودش تنها کسی که صداش و سبک خوندش شبیه هیچکسی نیست . کارهای که ارایه کرده داره روز به روز بهتر میشه .

اما....

امیدوارم سالار عقیلی قدر خودش و صدای زیباشو بدونه . در مصاحبه هاش دقت کنه . دچار خود بزرگ بینی و غرور نشه .

تقریبا تمام کسانی که مصاحبه های او را دنبال میکنند موافقند که این خواننده دوست داشتنی کمی دارد مغرور می شود .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

نام کامل آلبوم حمید متبسم "به نام گل سرخ " هست که خیلی واضح هست مخاطب خاص خود را دارد.

غلطهای تایپی خیلی زیادی در این متن وجود داشت

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سبوی تشنه» به مخاطب من نزدیک است | موسیقی ما