برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت فوژان در «ایوان شمس» برگزار می‌شود
دوم و سوم تیرماه؛
کنسرت فوژان در «ایوان شمس» برگزار می‌شود
موسیقی ما - محمد عبداللهی:‌ حمیدرضا دیبازر از برگزاری کنسرت گروه فوژان در ایوان شمس خبر داد. رهبر و آهنگساز گروه فوژان درباه این اجرا گفت: در این کنسرت به اجرای قطعات جدید از گروه فوژان اقدام خواهیم کرد. البته از قطعات جدید نیز در این کنسرت خواهیم داشت ولی پایه آن بر روی قطعات جدید طراحی شده است.

وی قطعات جدید را جنون، کودکانه، زیگبی، یادگار و ایگرنته (اثری از یک آهنگساز نا‌شناس اتریشی) عنوان کرد و در ادامه خاطر نشان کرد: قطعات قدیمی گروه فوژان نیز در این کنسرت به اجرا در می‌آید. ضمن اینکه تغییراتی در گروه لحاظ شده که از آن میان می‌توان به افزودن سازهای درامز، گیتار برقی، پرکاشن، سه تارو ساکسیفون اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در فوژان از سازهایی همچون پیانو، آکاردئون، کلارینت، ویلون، ویلون آلتو، کنترباس، دف، ویلونسل، تار، کمانچه، سنتور و عود استفاده می‌شده، گفت: افراد گروه در این اجرا ۱۵ نفرند که قرار است تمامی این ساز‌ها را به شکلی متفاوت اجرا کنند. ضمن اینکه خودم نیز در گروه به عنوان یکی از نوازنده‌ها حضور خواهم داشت.

فوژان که یک گروه موسیقی تلفیقی است پیش از این نیز اجراهای موفقی را داشته است.

دیبازر در دفاع از گروه تلفیقی خود اعلام کرد: گروه ما در واقع به تلفیق موسیقی کلاسیک و سنتی می‌پردازد اما مفهومی که در ایران به تلفیق می‌رسد، معنای درستی نیست و حق مطلب را ادا نمی‌کند. این معنا منعکس کننده دقیق و علمی واقعی نیست. در واقع گروه ما به این جهت تلفیقی است که از کنار هم قراردادن سازهای زهی ایرانی، کلاویه‌ای و کوبه‌ای به یک فضای خاص رسیده است.

وی درباره زمان برگزاری کنسرت خود گفت: قرار است طی دو شب متوالی به برگزاری کنسرت اقدام کنیم. زمان آن دوم و سوم تیرماه و هر شب یک سانس خواهد بود.

گفتنی است که قطعات اجرایی در این کنسرت ۱۲ قطعه بوده که از آلبوم «جزیره پرواز» نیز قطعاتی را در بر خواهدداشت.

این گروه همزمان با این کنسرت مشغول ضبط آلبوم دوم خود بوده و امسال این آلبوم را روانه بازار خواهد کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت فوژان در «ایوان شمس» برگزار می‌شود | موسیقی ما