برنامه یاد بعضی نفرات
 
کلاس های آواز سینا سرلک در کیش
از هفته پیش آغاز شد؛
کلاس های آواز سینا سرلک در کیش
موسیقی ما- لی لا رضایی: سینا سر لک از برگزاری کلاس‌های آواز خود در جزیره کیش خبر داد. این خواننده در این باره به موسیقی ما گفت: کلاسهای آوازی که توسط من اداره می‌شود، زیر نظر سازمان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بوده و با همکاری و پیشنهاد فرهنگسرای سنایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محل برگزاری این کلاس‌ها مرکز شهر بوده و هفته‌ای یک جلسه و روز دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها در حال حاضر ۱۰ هنرجو شرکت دارند که البته از تعداد بیشتری ثبت نام به عمل آمده و قرار است روزهای کلاس‌ها به دو روز تغییر یابد.

سرلک که این روز‌ها را برای این کلاس‌ها درکیش به سر می‌برد، در این هفته راهی تهران می‌شود تا قطعاتی را برای رادیو اجرا کند. در این باره می‌گوید: یک سری قطعات است که بر روی اشعار حضرت خیام ساخته و توسط من اجرا می‌شود. برای بخش آوازی رادیو من با همراهی فرزاد عباسی و فرشادرستمی که خود نوازنده، آهنگساز و تنظیم کننده هستند، این قطعات را ضبط خواهیم کرد.

به گفته وی این قطعات، قطعاتی بدون ساز بوده که ملودیهای آن توسط خواننده‌های کر اجرا می‌شود. فواصل و گام‌های تصانیفی که این خواننده اجرا می‌کند بدون همراهی ساز توسط خوانندگان کر به اجرا و نهایتا ضبط در می‌آید.

وی درباره این قطعات و نحوه ضبط آن‌ها گفت: ضبط این قطعات زمان زاید نمی‌برد و طی دو روز انجام می‌شود. این قطعات حاوی ۶ تصنیف است که با اشعار حافظ، مولانا و بیشتر خیام به اجرا در می‌آیند.

سرلک همچنین گفت: این تصنیف‌ها برای رادیو ضبط می‌شوند اما احتمال اینکه در قالب یک آلبوم نیز عرضه شوند، کم نیست. تصنیف‌های فوق برای رادیو و آرشیو آن بوده و در گنجینه این رسانه باقی خواهد ماند تا با این زحمات از شاعران بزرگ کشور نیز قدردانی شود.

سرلک در پایان با اشاره به همکاری مسولان فرهنگی جزیره کیش یادآور شد: تلاش بی‌وقفه و همت بزرگوارانی همچون آقایان قاسمی (معاونت فرهنگی –اجتماعی سازمان منطقه آزاد)، و خانی (ریاست فرهنگسرای سنایی) جای تقدیر و تشکر دارد. چه اگر این دوستان نبودند کلاس‌های آموزشی در این جزیره هرگز پا نمی‌گرفت. از این مسولان تشکر و قدردانی می‌کنم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کلاس های آواز سینا سرلک در کیش | موسیقی ما