برنامه یاد بعضی نفرات
 
تور کنسرت صدیق تعریف در اروپا
کنسرت موسیقی ایرانی و موسیقی کُردی برگزار می‌شود؛
تور کنسرت صدیق تعریف در اروپا
موسیقی ما - گروه موسیقی «نوروز» به خوانندگی و سرپرستی صدیق تعریف در کشورهای مختلف اروپایی کنسرت موسیقی ایرانی و موسیقی کُردی برگزار می‌کند. خواننده موسیقی ایرانی صدیق تعریف با همراهی گروه موسیقی نوروز متشکل از صادق تعریف: دف و تنبک، نوید دهقان: کمانچه، حامد فکوری: تار و امین گلستانی: بربط، در برنامه‌ای تحت عنوان «باغ و بهار و آینه» در کشورهای فرانسه و ایتالیا و در ادامه قرار است در برخی از کشورهای سوئد، هلند و دانمارک به اجرای موسیقی ایرانی و قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف کردستان بپردازد.

این تور کنسرت اروپایی گروه موسیقی «نوروز» به خوانندگی و سرپرستی صدیق تعریف روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه (۱۸ و ۱۹ مارس) در شهر پاریس در کشور فرانسه برگزار می‌شود و در روز ۱ فروردین ماه (۲۱ مارس) در شهر لیل این کشور ادامه خواهد داشت.

گروه موسیقی «نوروز» در ادامه، همین برنامه را در روزهای ۵ و ۷ و ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه (۲۵ و ۲۷ مارس و ۱ و ۳ آوریل) در شهرهای پسکارا، رم، ونیز و میلان در کشور ایتالیا برگزار می‌کند. این گروه قرار است در این تور اروپایی در شهرهای استکهلم و یوتوبوری کشور سوئد و همچنین در برخی از شهرهای هلند و دانمارک به اجرای برنامه بپردازد.

کنسرت «باغ و بهار و آینه» در دو بخش برگزار می‌شود، در بخش اول صدیق تعریف قطعات و آوازهایی‌هایی از موسیقی ایرانی با اشعاری از حافظ، سعدی، فریدون مشیری، ه. ا. سایه و سیمین بهبهانی را در مایه‌های بیات اصفهان، دشتی، شور و شوشتری منصوری اجرا می‌کند و در قسمت دوم گروه موسیقی «نوروز» با صدای صدیق تعریف، به اجرای قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف کردستان در مقام شور و دشتی می‌پردازد.

این روز‌ها توأم با برپایی کنسرت گروه موسیقی «نوروز» در شهرهای اروپایی، آلبوم «مهتاب» با صدای صدیق تعریف و آهنگسازی و تنظیم «حسین یوسف‌زمانی» بر اساس شعر «مهتاب» سروده «نیما یوشیج» و پنج قطعه دیگر که موسیقی آن‌ها بر اساس اشعاری از سیمین بهبهانی، حافظ، سعدی و... برای ارکس‌تر سمفونیک تنظیم شده است، در دسترس علاقمندان موسیقی ایرانی قرار گرفت.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

موفق باشند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تور کنسرت صدیق تعریف در اروپا | موسیقی ما