برنامه یاد بعضی نفرات
 
تخفيفي در كار هست يا نيست؟!
كشمكش در اجراهاي موسيقي صحنه‌اي در برج ميلاد بر سر تخفيف سالن؛
تخفيفي در كار هست يا نيست؟!
موسیقی ما - آمن خادمی: مديران برج ميلاد در تازه‌ترين اقدام فرهنگي خود تصميم گرفتند كنسرت‌هاي پاپ برگزار شده در اين برج را از 20 درصد تخفيف و كنسرت‌هاي سنتي برگزار شده در اين مكان را از 40 درصد تخفيف در ايام كاري هفته به جز روزهاي پنج‌شنبه و جمعه برخوردار كنند، اما هنوز امضاي اين سند خشك نشده كه برگزاركنندگان موسيقي از روند مالي برج ميلاد ابراز نارضايتي كرده و درعين حال كه اتخاذ آن را نوعي ترحم به موسيقي برداشت مي‌كنند، معتقدند مسئولان اين برج؛ تخفيف ارايه شده را در جاي ديگري به حساب خود واريز مي‌كند.

گران بودن هزينه‌هاي سالن‌هاي موسيقي در اين چند سال به فهرست مشكلات هنرمندان موسيقي اضافه شده است؛ به گونه‌اي كه اين هزينه‌هاي گزاف؛ كمر گروه‌هاي بزرگ را نيز خم كرده و جسارت به صحنه آمدن را از گروه‌هاي جوان و كوچك‌تر گرفته است.

صدرالدين حسين‌خاني كه روزهاي 22 و 23 مهرماه (همين هفته) در تالار نژادفلاح، گروه مشكي‌پوشان را با صداي رضا صادقي به صحنه مي‌برد، مي‌گويد: باتوجه به بازگشايي مدارس اغلب خانواده‌ها از كنسرت‌هاي وسط هفته مي‌گذرند و در اين ايام اغلب سالن‌ها پرنمي‌شود.

وي با تاكيد بر اين موضوع كه شركت برج ميلاد با اين راهكار مي‌خواهد سالن خود را در تمام طول هفته پرنگاه دارد و دلش براي برگزاركننده كنسرت يا مخاطب نسوخته است، مي‌گويد كه اين تخفيف دردي از دردهاي موسيقي كشور را دوا نمي‌كند.

به‌گفته‌ي مدير انتشارات ايران گام، در همه جاي دنيا؛ كنسرت‌ها را روزهاي تعطيل برگزار مي‌كنند نه در طول ايام هفته!

وي ادامه مي‌دهد: اگر واقعا شركت برج ميلاد به فكر مردم است، چرا اين تخفيف را به روزهاي پاياني تعميم نمي‌‌دهد تا برگزاركننده با خيال راحت بتوانند قيمت بليت‌ها را كاهش داده و به ميزان مخاطبان برنامه‌هاي موسيقي بيفزايد؟!

علي شجاعي نيز كه قرار در ماه آينده كنسرت همايون خرم را بعداز 10 سال دوري اين هنرمند از اجراي كنسرت صحنه‌اي، برگزار كند، مي‌گويد: برگزار كنسرت؛ پديده‌اي است كه به يكسري عمليات زنجيروار نياز دارد كه با درنظر گرفتن يك تخفيف ناچيز 20 يا حتي 40 درصدي، مشكلات موجود راه به جايي نمي‌برد.

وي با اشاره به اينكه هزينه‌هاي مربوط به تبليغات كنسرت‌ها كمتر از هزينه‌هاي سالن نيست، اظهار مي‌دارد: اگر موسيقي هم مانند هنر سينما مي‌توانست اسپانسرهاي كلان و مرتبط داشته باشد، مي‌شد به تخفيف‌هاي ريز هم خوشبين بود اما درعمل شاهديم كه به‌ندرت اسپانسري حاضر مي‌شود براي موسيقي هزينه كند و درصورتي كه تن به اين پرداخت بدهد، اسپانسر ارايه شده ربطي به هنر به صورت عام و موسيقي به صورت خاص ندارد. درنتيجه هزينه‌ي پرداخت شده براي تبليغات موسيقي آن‌هم در ايام وسط هفته با تخفيف سالن برابر شده و سودي به حال برگزاركننده ندارد.

مدير موسسه گلچين آواي شرق مي‌گويد: تخفيف ارايه شده ازسوي برج ميلاد؛ نه لطف به برگزاركننده است و نه دلسوزي براي مخاطب. بلكه نوعي ترحم به برگزاركننده است. مديران برج ميلاد خود از نبود مخاطب در روزهاي وسط هفته آگاهند با اين وجود اين تخفيف را فقط شامل ايام وسط هفته كرده‌اند.

مجيد طوسي نيز مانند ديگر همكاران خود؛ تخفيف 20 درصدي برج ميلاد را دور زدن مخاطبان عنوان مي‌كند اما به نكته تازه‌اي اشاره كرده و مي‌گويد: هم‌اكنون برج ميلاد دو ميليون تومان پول بابت پاركينگ، يك ميليون تومان بابت بيمه و آتش‌نشاني از برگزاركنندگان موسيقي دريافت مي‌كند اين به اين معناست كه تخفيف ارايه شده در عمل به شكل‌هاي ديگر ازسوي برگزاركنندگان كنسرت دريافت مي‌شود.

مدير شركت سلفا در پاسخ به اين پرسش كه اگر از تهيه‌كننده بابت پاركينگ پولي دريافت مي‌شود، چرا در تاريخ 15 مهرماه نيز از مخاطبان مبلغ 2000 تومان هزينه پاركينگ دريافت شد، مي‌گويد: در آن روز؛ هم پول پاركينگ از تهيه‌كننده گرفته شده بود و هم از مردم. ظاهرا دليل اين دريافت دوبرابري؛ ناهماهنگي عنوان شده است كه اين دليل بعيد به نظر مي‌رسد احتملا قصد اين بوده از هر دوسوي قضيه هزينه پاركينگ دريافت شود.

طوسي كه 29 و 30 مهرماه دو كنسرت فلامينگو را در سالن اريكه‌ي ايرانيان برگزار مي‌كند، با اظهار اين مطلب كه ديگر رغبتي به برگزاري كنسرت ندارد، خاطرنشان مي‌كند: هم‌اكنون يك خواننده براي اجراي در برج ميلاد 25 ميليون تومان پول مي‌گيرد. اين هزينه همراه با هزينه‌ي سالن، تبليغات، اماكن، بيمه، نور و صدا و .... ديگر چيزي براي تهيه‌كننده باقي نمي‌گذارد. اين درحالي است كه مراكز فروش نيز پنج درصد از بليت‌هاي فروشي را براي خود برمي‌دارند.

طوسي چنين نتيجه مي‌گيرد كه: نه برگزاركننده در اين شرايط توان ادامه‌ي اجراهاي موسيقي را دارد و نه مردم مي‌توانند هزينه‌هاي گزاف كنسرت‌ها را بپردازند.اما رحيم مطهر‌نژاد(مديرعامل شركت برج ميلاد) از بعد ديگري به ماجراي تخفيف و هزينه‌هاي حاشيه‌اي نگاه مي‌كند. او به صراحت اعلام مي‌كند كه اغلب برگزاركننده‌ها به دليل منافع شخصي و جلوگيري از اعتراض مردم؛ اقدام به سياه‌نمايي درباره شرايط برگزاري كنسرت مي‌كنند.

وي مي‌افزايد: دريافت هزينه‌هاي پاركينگ، بيمه و اورژانس از زمان آغاز بكار برج ميلاد در اجاره‌ي سالن‌ها در همه‌ي قراردادها ذكر شده و از همان ابتدا از برگزاركنندگان برنامه‌هاي موسيقي دريافت مي‌شده است لذا اين هزينه‌ها ارتباطي با گفته‌هاي برخي برگزاركننده‌هاي كنسرت ندارد.

مطهرنژاد درباره‌ي هزينه‌ي دريافت شده براي پاركينگ در زمان برگزاري كنسرت هم مي‌گويد: دريافت هزينه پاركينگ به برگزاركننده بستگي دارد؛ اگر برگزاركننده آن را قبول كند، اين هزينه از وي دريافت مي‌شود اما در صورت عدم توافق، هزينه‌ها از مردم دريافت مي‌شود.

اين مقام مسئول مي‌گويد: ما حسن نيت خود را براي كمك به فرهنگ اين مرز و بوم نشان داده‌ايم اما اكنون نوبت به برگزاركننده‌ها و هنرمندان است كه حسن نيت خود را نشان دهند.

امير بشاتي (مدير سالن برج ميلاد) نيز مي گويد: ارائه‌ي تخفيف 20 درصدي برج ميلاد به منظور درنظر گرفتن يكسري مولفه‌هاي تشويقي است تا با كاهش هزينه‌هاي بليت 50 هزار توماني بتوانيم مخاطب طبقه‌ي متوسط را به سالن‌هاي موسيقي بكشانيم؛ چراكه اعتقاد داريم كه كسر هزينه‌ي 10 هزار توماني از هر بليت كنسرت؛ مساوي با استقبال طبقه‌ي عام و كارمند!

وي ادامه مي‌دهد:هم اكنون تمام رخدادهاي هنري مانند تئاتر و سينما در طول ايام هفته برگزار مي‌شود اما آيا مي‌توان گفت كه مردم روزهاي عادي به سينما و تئاتر نمي‌روند و پايان هفته مي‌روند؟!
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام ، میلاد لطیفی هستم شماره من در دسترس همه از جمله سعید عبدالهی و ... هست اگه خواستین نمونه قرار داد برج را بدم بهتون که بذارین رو سایت که قبلا بابت این چیزها برج پولی دریافت نمیکرد و این دیگه همون مسئله هست که مجید طوسی بهش اشاره کرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

نفری 40 تومن هم واسه کارمندی که میخواد خانواده ی حداقل3،4 نفریشو ببره کنسرت زیاده!!همه ی کنسرتهام این ارزشو ندارن!!فقط تعداد خیلی کمی هستن! مگه ما چند نفر رو مثل فرزاد فرزین داریم که انقدر برای خودش،هنرش و هواداراش ارزش قائل باشه که کنسرتی مثل کنسرت 1و2مهر برگزار کنه؟!! تو این مملکت ماشالله همه دنبال سمبل کردنن!!به جای اینکه به کیفیت کار فکر کنن انگار فقط میخوان قیمت بلیطاشون از قیمت بلیطای کنسرت فلان خواننده کمتر نباشه!!مردم دهن بین شدن! موسیقی ما!!حداقل 1گزارش از کنسرت 1و2مهر فرزاد فرزین ارائه میدادین !!!از شما بیش از اینها انتظار میرفت!!موسیقی ما: با عرض پوزش از کاربران باید به اطلاع برسانیم که سایت موسیقی ما برای تهیه گزارش و عکس از کنسرت فرزاد فرزین اقدامات لازم را انجام داد اما همکاری لازم از طرف مسئولان برگزاری کنسرت برای حضور خبرنگار و عکاس سایت موسیقی ما در سالن انجام نشد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

واقعا؟؟!!!:-0
مگه میشه؟حتما 1چیزی بوده دیگه!پس اون عکسایی که گرفته شده چی؟یعنی فقط گروه موسیقی ما اجازه ورود نداشته؟؟؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تخفيفي در كار هست يا نيست؟! | موسیقی ما