برنامه یاد بعضی نفرات
 
خوانندگان ما بايد از پيله صداي تكراري بيرون بيايند
بيژن بيژني:
خوانندگان ما بايد از پيله صداي تكراري بيرون بيايند
موسیقی ما - اي كاش صاحب صداهايي كه شبيه صداي كس ديگري مي‌خوانند از اين پيله بيرون بيايند و خودشان شروع به پرواز كنند. بيژن بيژني خواننده موسيقي ايران  درباره حضور صداهاي تقليدي اظهار كرد: ممكن است يك صداي تكراري كه شبيه به صداي يك خواننده مشهور است، دل‌نشين و خوب است اما همواره مخاطب به ياد كس ديگري مي‌افتد.

وي ادامه داد: در گذشته تنوع صدايي بين خوانندگان قابل توجه و مشاهده بود. بنان، فاخته‌اي، شجريان، محمودي خوانساري، نادر گلچين و بسياري ديگر از خوانندگان در كنار هم حضور داشتند كه هر كدام شبيه به خودشان مي‌خواندند و وقتي صداي‌شان پخش مي‌شد مخاطب را ياد همان هنرمند مي‌انداخت. اما چند سالي است كه اين تنوع صدايي را كم داريم و اي كاش صاحب اين صداهايي كه شبيه صداي كس ديگري مي‌خوانند از اين پيله بيرون بيايند و وقتي پر پرواز پيدا كردند خودشان شروع به پرواز كنند.

اين خواننده در ادامه با اشاره به اينكه مستقل و صاحب سبك بودن كار دشواري است بيان كرد: در آغاز كار هنري، هر هنرجويي تحت تاثير يك هنرمند بزرگ قرار مي‌گيرد اما آن هنرمند بايد از آن پيله بيرون بيايد و براساس نگرش‌اش شخصيت خاص خود را بيابد. كساني كه صداي‌شان شبيه به صداي هنرمند ديگري است بايد در كارشان تجديدنظر كنند. هرچند مستقل بودن سخت است اما هنرمندان مي‌توانند با تلاش و ممارست بسيار، براي خود صاحب سبكي شوند و صداها و رنگ‌هاي تازه‌اي در هنر موسيقي ايجاد كنند.

دو آلبوم موسيقي «آفتاب خوبان» اثري از اسماعيل واثقي و «چهارفصل» اثري از اسماعيل تهراني، با صداي بيژن بيژني و توسط مركز موسيقي حوزه هنري به تازگي وارد بازار موسيقي شده است.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

این نکته ای بود که چه خوب و بجا بیان شد از سوی جناب بیژنی
در این چند ساله تعدد صداهایی که در موسیقی اصیل ایرانی یادآور لحن و صدای استاد شجریان است به وفور دیده می شود.
در موسیقی پاپ هم که تعددها و تقلیدهای شادمهری بیداد می کند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

amoooooooooooooo sibiloooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!111

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

آقای شجریان در تعلیم شاگردانشون روحیه مستبدی دارند . تمام شاگردان ایشون عین همدیگه هستند والبته شبیه خود آقای شجریان.
همین بت کردن آقای شجریان که به نظر من جای مطالعه داره که چرا اینجوری شده ضربه مهلکی به موسیقی ایرانی زده . یه تکه کلام از خود آقای شجریان بگم . ایشون وقتی شاگردشون بد اجرا می کنه می گند اینی که اجرا کردی خاک بر سره . به نظر من هم ایشون باعث شده موسیقی ایرانی خاک بر سر بشه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

این نکته ی بسیار خوبی بود که بهش اشاره شد
برای مثال اقای سرهنگ زاده صدای خیلی خوبی داشت که از اول خوانندگیش مورد توجه قرار گرفت ولی بعد از مدتی همه
می گفتن صداش چقدر شبیه مرحوم داریوش رفیعیه

اقای محترم کدوم شاگرد استاد شبیه یه شاگرده دیگشه؟
سینا سرلک شبیه بسطامیه یا افتخاری شبیه همایون ؟یا . . . ؟
همونطور که فوتبال ایران با علی دایی می شناسن موسیقی ایران رو هم با استاد شجریان و امثال ایشون میشناسن
برای امثال ادمایی مثل بابک خیلی متا سفم
30 سال گذشت ولی هنوز کسی نتونست یه ربنا در حد و اندازه های استاد بخونه
در 10 اخیر 2بار نامزد دریافت جایزه ی گرمی شدن و . . . . .
استاد شجریان افتخار موسیقی ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

منظورش اینه که مقلدای چاوشی زیاد شدن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خوانندگان ما بايد از پيله صداي تكراري بيرون بيايند | موسیقی ما