برنامه یاد بعضی نفرات
 
هر هنری با تقلید آغاز می‌شود
علیرضا قرباني:
هر هنری با تقلید آغاز می‌شود
موسیقی ما - خواننده مطرح موسيقي ايراني بر اين باور است كه براي برون‌رفت از يك‌نواختي صداي خوانندگان، شيوه‌هاي آموزشي در مكاتب مختلف و شاخه‌هاي مختلف بايد ارائه شود و امكاناتي در اختيار اساتيد قرار گيرد.
علي‌رضا قرباني درباره رواج صداهاي تقليدي در موسيقي ايراني اظهار كرد: اساسا هر هنري با تقليد آغاز مي‌شود و بدون تقليد و كپي كردن يك هنرآموز به جايي نخواهد رسيد مگر آنكه نابغه باشد. اما در شرايط طبيعي، كار هنري با تقليد همراه است.

وي ادامه داد: با اين حال اگر هنرآموز آواز نخواهد از فضاي تقليد به مرور جدا شود، در كارش، دچار ايستايي و سكون خواهد شد و به جايگاهي كه بايد نمي‌رسد.

خواننده سريال «شب دهم» در ادامه با تاييد اين موضوع كه محدوده و تنوع صداها نسبت به چند دهه قبل كم‌تر شده است گفت: يكي از مهم‌ترين راه‌ها براي ايجاد تنوع بيشتر در آواز توجه به شيوه‌هاي آموزشي است. شيوه‌هاي آموزشي در مكاتب مختلف و شاخه‌هاي مختلف بايد ارائه شود و امكاناتي در اختيار اين اساتيد قرار گيرد. معلمان و استاداني كه در سبك‌هاي مختلف حضور دارند، بايد شرايط تدريس براي‌شان فراهم شود تا علاقه‌منداني كه جنس صداي‌شان با مكتب خاصي سنخيت دارد، در آن فضا و با استاد آن مكتب شروع به آموزش و فعاليت بكند. اين كار يكي از مهم‌ترين راه‌ها براي برون‌رفت از فضاي تكراري در خوانندگي است.

علي‌رضا قرباني چند آلبوم موفق در كارنامه خود دارد و كنسرت‌هاي موفقي در سال‌هاي گذشته در داخل و خارج كشور برگزار كرده است.
منبع: 
پايگاه اطلاع‌رساني موسيقي ايران
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با سلام. کاملا حق با این خواننده ی مطرح کشورمون است.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هر هنری با تقلید آغاز می‌شود | موسیقی ما