برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزيده‌ی سه دهه ترانه‌سرايی منتشر خواهد شد
سه دهه ترانه‌سرایی در بعد از انقلاب به انتخاب اهورا ايمان منتشر می‌شود
گزيده‌ی سه دهه ترانه‌سرايی منتشر خواهد شد
اهورا ایمان گزینه‌ی‌ سه‌ دهه ترانه‌سرایی ایران را به همراه همه‌ی ترانه‌هایش در دهه‌ی اخیر منتشر می‌كند.

بنابراين گزارش، گزیده‌ی سه دهه ‌ترانه‌سرایی پس از انقلاب اسلامی با انتخاب اهورا ایمان با آثاری از محمدعلی ‌بهمنی، عبدالجبار كاكایی، افشین یداللهی، محمد‌علی شیرازی، محمد صالح‌علا، اكبر آزاد، نیلو‌فر لاری‌پور و... منتشر می‌شود.

به گفته‌ی او، در این گزید‌ه‌، ترانه‌های 30 ‌سال اخیر ایران و آن‌چه بر ترانه در این ‌سال‌ها رفته است، دیده می‌شود و سعی شده است كه از مقاطع اوایل انقلاب، زمان جنگ و همچنین یك دهه‌ی اخیر، در این گزیده ترانه عرضه شود.

ایمان افزود: البته بیش‌تر ترانه‌های آمده در این مجموعه به یك دهه‌ی اخیر مربوط است؛ زیرا به واقع پس از انقلاب، بیش‌تر در یك دهه‌ی اخیر ترانه توانسته است جانی دوباره بگیرد؛ پس طبیعی است كه سهم ‌بیش‌تری به 10 ‌سال اخیر اختصاص داده شود.

«گزینه‌ی‌ سه‌ دهه ترانه‌سرایی» مقدمه‌ای نیز خواهد داشت كه ایمان در آن، به تبیین ماجراهای رفته بر ترانه در این سه دهه می‌پردارد و همچنین سیر تحول ترانه‌ی پس از انقلاب را روایت می‌كند.

از سویی، این ترانه‌سرا حاصل یك دهه‌ ترانه‌سرای‌اش را در مجموعه‌ای چهارجلدی گردآوری كرده است كه هم‌اكنون در مرحله‌ی طراحی نهایی برای ارائه به چاپ قرار دارد.

ایمان معتقد است، در فضای امروز ترانه كم‌تر پیش ‌می‌آید آثار عرضه‌شده در بازار موسیقی به صورت مجموعه‌ی كتاب نیز منتشر شود و در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گیرد. آن‌چه در حوزه‌ی مكتوب ترانه‌سرایی رخ می‌دهد، بیش‌تر تلاشی برای بازار‌یابی ترانه‌هاست؛ از همین‌رو در بازار نشر كتاب كم‌تر شاهد ترانه‌هایی هستیم كه اجرا شده‌اند و همین سبب می‌شود كه ترانه‌سراهای جوان‌ و كم‌تجربه گمان ببرند كه هر ترانه‌ای قابلیت اجرا شدن دارد؛ در حالی‌كه این‌طور نیست و اگر نشر مكتوب ما با نمونه‌های موفق ترانه‌های اجراشده‌ای روبه‌رو شود، راه را برای آشنایی بیش‌تر ترانه‌سراها با ترانه‌های قابل اجرا فراهم می‌آورد.

او از سویی تصریح دارد، مطمئنا ترانه‌ای كه اجرا شده و مردم آن را بارها شنیده‌اند و به نوعی از آن خاطره دارند، در حوزه‌ی نشر مكتوب هم امكان بیش‌تری برای فروش رفتن پیدا می‌كند؛ از این‌رو عرضه‌ی مكتوب ترانه‌های اجراشده می‌تواند برای رونق بیش‌تر نشر مكتوب ترانه و خریداری آن‌ها از سوی مردم امكان خوبی باشد.

ایمان برای روشن شدن تفاوت ترانه‌ی مكتوب و اجراشده به نمایش‌نامه‌ یا فیلم‌نامه‌ای اشاره‌ دارد كه هنوز اجرا نشده است و یكی از دلایل ماندگاری ترانه‌ای را به اجرا رسیدن آن می‌داند، با این حال، شرایط زیبایی‌شناختی و فنی را برای به اجرا رسیدن یك ترانه لازم می‌داند.

او در توضیحی درباره‌ی مجموعه‌ی ترانه‌هایش گفت: این مجموعه برآیند 10 سال كار ترانه‌سرایی‌ام است.
منبع: 
ايسنا
تاریخ انتشار : شنبه 2 آبان 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

امیدوارم از آقای صحرایی در کتابشان ترانه چاپ نکنند چون مثل همیشه وجود این فرد ... مجموعه را زیر سوال میبرد.
زنده باد ... اهورا ایمان یار ترانه های ماندگار بابک بیات/

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گزيده‌ی سه دهه ترانه‌سرايی منتشر خواهد شد | موسیقی ما