برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گذشته، بهترین خوانندگان مداحان بودند
کامبیز روشن روان:
در گذشته، بهترین خوانندگان مداحان بودند
موسیقی ما - کامبیز روشن روان گفت:در گذشته بهترین خوانندگان مداحان بودند و این قشر از جامعه آشنایی با ردیف های موسیقی ایرانی را یکی از واجبات می دانستند.
کامبیز روشن روان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا موسیقی در ایام سوگواری باید تعطیل شود یا موسیقی مختص این روزها ارائه شود گفت: موسیقی مذهبی یک تعریف مشخص دارد و این تعریف زمان و مکان نمی شناسد و موسیقی مذهبی نه فقط در ماه محرم بلکه باید در تمام طول سال جاری باشد.
وی افزود: در تمام دنیا آثار موسیقی مذهبی این ویژگی را دارد و محدود به زمان خاصی نیستند.

**به تعریف مشخصی در موسیقی مذهبی برسیم

روشن روان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند رشد موسیقی مذهبی را بعد از انقلاب چطور ارزیابی می کند خاطر نشان کرد: از آنجایی که موسیقی مذهبی در کشور ما تعریف روشنی ندارد فعالیت جدی هم در این حوزه صورت نگرفته است اگر موسیقی مذهبی را اثری بدانیم که در تعزیه ها و نوحه خوانی و مراسم ویژه محرم اجرا می شود پس رفت شدید هم داشته ایم و موسیقی مذهبی با تعریفی که من از آن می شناسم اقدامی برای تولید این آثار صورت نگرفته است.

** ضرورت برنامه ریزی صحیح از سوی متولیان موسیقی کشور

این آهنگساز تاکید کرد: متولیان موسیقی کشور همچون دفتر موسیقی، صدا و سیما ،حوزه هنری و مراکزی که مستقیما دست به تولید آثار موسیقیایی می زنند با توجه به مشکلاتی که برای موسیقی در کشور ما هست باید به تعریف مشخصی در موسیقی مذهبی دست پیدا کنند و برنامه ریزی مشخصی کنند و تولید کنندگان این نوع از موسیقی را حمایت کنند تا اثر مذهبی خوبی تولید شود و قابلیت اجرا در تمام طول سال را داشته باشد.

** در گذشته بهترین خوانندگان مداحان بودند

روشن روان با اشاره به اینکه مداحان در گذشته با موسیقی ردیف دستگاهی ایران آشنایی کامل داشتند تصریح کرد: در گذشته بهترین خوانندگان مداحان بودند و این قشر از جامعه آشنایی با ردیف های موسیقی ایرانی را یکی از واجبات می دانستند و بعد از شناخت موسیقی ردیف دستگاهی به نوحه خوانی می پرداختند.

** هر کسی به خودش اجازه می دهد وارد حوزه موسیقی شود
وی ادامه داد: اما امروز از آنجایی که هر کس به خودش اجازه می دهد آهنگساز باشد هر کس به خودش اجازه می دهد بخواند به همین دلیل در تولید آثار موسیقی مذهبی نه تنها رشد نداشتیم بلکه به لحاظ کیفی سقوط هم کرده ایم، امروز دیگر کسی به این مساله توجه نمی کند که با ردیف ها و موسیقی ردیف دستگاهی آشنا شود و بدون آگاهی مداحی می کند.
منبع: 
گفت‌و‌گو: راضیه غنجی - ایسکا نیوز
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در گذشته، بهترین خوانندگان مداحان بودند | موسیقی ما