بنده به عنوان یک هنرجوی تازه کار علاقه مند موسیقی، فکر میکنم حتی نواختن و سونوریته ی ساز ایشان، هویت نادرستی از ساز تار رو جعل میکنه که این برای شکل دادن و رشد سلیقه ی علاقمندان غیر متخصص موسیقی (که یکی از مهمترین وظایف موسیقیدان میباشد) مخرب و گمراه کننده است. چه بسیار دیدم که مخاطبان آثار ایشون مانند بنده، پیش از هنرجویی تار، در مواجه با اثار اساتید بزرگِ مولف و معیار این ساز، توانایی درک و تشخیص کیفیت و مقایسه رو از دست داده اند. و احتمالاً اکثریت علاقه مندان به موسیقی موقعیت این را ندارند که همچون بنده مدتی را به هنرجویی این ساز انهم نزد اساتید با معرفت(همچون استاد بنده) بپردازند تا کم کم دارای درک زیبایی شناسانه بشوند و متوجه ی تفاوت بسیار زیاد آن چیزی که تار و موسیقی ایرانی هست و آن چیزی که علی قمصری آنرا ارائه میدهد بشوند. ادامه در بعدي...
بنده به عنوان یک هنرجوی تازه کار علاقه مند موسیقی، فکر میکنم حتی نواختن و سونوریته ی ساز ایشان، هویت نادرستی از ساز تار رو جعل میکنه که این برای شکل دادن و رشد سلیقه ی علاقمندان غیر متخصص موسیقی (که یکی از مهمترین وظایف موسیقیدان میباشد) مخرب و گمراه کننده است. چه بسیار دیدم که مخاطبان آثار ایشون مانند بنده، پیش از هنرجویی تار، در مواجه با اثار اساتید بزرگِ مولف و معیار این ساز، توانایی درک و تشخیص کیفیت و مقایسه رو از دست داده اند. و احتمالاً اکثریت علاقه مندان به موسیقی موقعیت این را ندارند که همچون بنده مدتی را به هنرجویی این ساز انهم نزد اساتید با معرفت(همچون استاد بنده) بپردازند تا کم کم دارای درک زیبایی شناسانه بشوند و متوجه ی تفاوت بسیار زیاد آن چیزی که تار و موسیقی ایرانی هست و آن چیزی که علی قمصری آنرا ارائه میدهد بشوند. ادامه در بعدي...