برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجشنبه 3 مهر 1393 - 17:10

اصولاً مقایسه مهدی یراحی با سایر خوانندگان پاپ قیاس درستی نیست.مهدی یراحی یک موزیسین "مولف" هست.
بدون اغراق و بدون تعصب در تاریخ موسیقی پاپ ایران هنرمندی در تراز آقای یراحی که کار آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم رو انجام بده وجود نداره. کیفیت آثار مهدی یراحی - از انتخاب ترانه ها گرفته تا تناسب ماهوی صدا با مضمون آثار تا آهنگسازی و تنظیم (حتی آثاری که آهنگساز یا تنظیم کنندش خود مهدی نبوده) - حقیقتاً جای تردیدی باقی نمی ذاره که ایشون رو از لحاظ فنی برترین خواننده پاپ ایران بدونیم.
البته بحث سلیقه هم در موسیقی جایگاه بسیار مهمی داره و من هم در عین حال که به کارهای مهدی علاقه مندم و اونها رو بهترین می دونم، آثار سایر دوستان هنرمند رو هم دنبال می کنم و به بسیاری از اونها علاقه مندم.
این مقدمه نسبتاً طولانی رو گفتم که تاکید کنم اگر به طور کلی مهدی یراحی و آثارش رو کنار بگذاریم، در مورد آثار بقیه خواننده های عزیز می شه اظهار نظر کرد و مقایسه انجام داد.
اما در مورد این آلبوم کهکشانیها
من به هیچ وجه خوانندگی صاحب آلبوم (آقای صاحب) رو نپسندیدم. به نظرم ایشون از هنر موسیقی (چه در حوزه صدا و چه در شناخت موسیقی) بهره ای ندارند. چه بسا اگر ایشون به تنهایی و بدون حضور این چند عزیز (رضا صادقی، بنیامین، حمید عسکری، علی اصحابی و مهدی یراحی) آلبوم خودش رو منتشر می کرد، با اقبال بسیار کمی مواجه می شد.
حضور آقای آروین صاحب به عنوان خواننده در کنار این بزرگواران انقدر برای من آزار دهنده است که در همه این تراک ها فقط بخش هایی که توسط این چند عزیز هنرمند اجرا شده بودند رو گوش می کنم!
به نظرم ترانه های روزبه بمانی عزیز -که بدون شک یکی از بهترین و شاید هم بهترین ترانه سرای ایران باشن - به جز ترانه آتشکده به نسبت ضعیف بودن.
کار علی اصحابی عزیز واقعاً شنیدنی بود.آثار رضا صادقی و بنیامین هم قابل احترامن ولی عالی نیستن. کارای بسیار بسیار زیباتری از این دو عزیز سراغ داریم.
کار حمید عسکری هم به نظرم چیز جدیدی نداشت. چندین و چند آهنگ از حمید عسکری با همین ریتم و استایل سراغ داریم. به وِيژه این که حمید عسکری اصولاً عنصر موسیقیایی ای که بتونیم بگیم منحصر به خودشه نداره. حمید عسکری کارش رو با تاسی از آثار شادمهر شروع کرده و البته سعی داره خودش رو از این مسیر منحرف کنه و سبک جدیدی ارائه بده ولی چیزی که تحت عنوان "سبک" از ایشون می بینیم، خیلی دلنواز نیست!
به همه این پنج هنرمند عزیز خسته نباشید می گم و برای همشون آرزوی موفقیت دارم.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما