برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:58

با فشردن دکمه ی "پلی" منتظر یک اتفاق نو در موسیقی ایران می شم.قبل از شنیدن صدای خواننده به خودم اطمینان می دم که حداقل دو تا "سوپرترک" از توی آلبوم در بیاد .
اما با انتهای آلبوم ذهنم رو روی چند نکته متمرکز می کنم :

1.حس کردم که یه احساس زدگی پیدا کردم از خشونت و سیاهی توی این آلبوم.این به تنهایی یک نقص برای آلبوم به حساب نمی یاد. به خودم می گم که خیلی وقته آهنگای راک گوش نکردم پس مشکل از منه

2.ذهنم روی این نکته متمرکز می شه که پس چرا این آلبوم ترک هایی مث«نازنین»مث«بی بی هزار ستاره»مث«غیرمجاز»مث«یکی در میون»مث«میعادگاه»نداره؟! ترک هایی که همیشه جاشون توی آلبومای رضا خالیه . ترک هایی که احساسات مخاطب رو تلطیف می کنه تا برای شنیدن ادامه ی آلبوم شارژ شن.

3.یادم می یفته وقتی حدود بیست دقیقه به آلبوم گوش می کردم هی نگاه می کردم ببینم پس کی تموم می شه ! باورم نمی شه ترک های به این بلندی اونم به اندازه ی چهارده تا فقط توی یه آلبوم !

4.عاشق ترانه هاشم. یعنی هیچ مشکلی توی نیس به جز همون تکرار عجیب ماجرای سیب و حوا و بهشت.ولی نمی دونم چرا این همه ترانه های ناب که موسیقی ما تشنه ی اوناس کم کم داره حوصلمو سر می بره . مشکل از ترانست ؟ فک نمی کنم . می دونم اگه بیشتر صبر کنم گوشم به صدای مثل همیشه محکم رضا یزدانی عادت می کنه.که البته تغییر چندانی نکرده مخصوصا اون حرکتی که آخر کشیدن صداش می یاد تا لحظه ی آخر آلبوم وجود داره.ولی تو این آلبوم شمارش از دستم در رفت.واقعا زیاد این کارو می کنه.(رجوع شود به ترک آخر لحظه ی آخر !)

5.آهنگسازی خوبه.دقیقا همراه با جو آلبوم صدای معترض گیتار الکتریک رو بیشتر از گذشته می شنویم.

6.در آخر از خودم پرسیدم اون "سوپر ترک" کدوم بود ؟ همون که بعد از تموم شدن یک دور آلبوم ، می خوام دوباره که نه ده باره گوشش کنم ؟ کجاست اون "پرنده بی پرنده" همون ترکی که زود تر از همه حفظش می کنم؟ کجاست"برج"؟آیا ترک سوم؟نه یه چیزی بزرگتر ! مخصوصا اگه کار رضا یزدانی باشه ! توقعم بالاتر می ره ! یه اتفاق خارق العاده توی آهنگسازی ! یه کاری که تو آلبوم خودشو نشون بده !

پیدا نمی کنم.شهر دل.پرنده بی پرنده.هیس.ساعت 25 شب. به خودم شک می کنم. تاحالا با شنیدن این آلبوما خودمو مخاطب خاص رضا یزدانی می دونستم.الان ولی فک می کنم مشکل از منه.چون اینو می دونم که رضا برای مخاطب عام نمی خونه.
موافق این نیستم که آلبوم بد بود یا رضا پس رفت کرده . نه اتفاقا رضا حتی پیشرفت هم کرده.بهش تبریک می گم .حق آلبومه که خیلی بفروشه.معلومم هست که روش کار شده.

ولی منو راضی نکردی آقا رضا ! ایشالا آلبوم بعدی

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
5 + 12 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما