برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مونای عزیز:
خوشحالم با شما که خواننده ی کلاسیک هستید آشنا شدم و امیدوارم مطالب زیادی را از شما فرابگیرم. پرسش هایم را درباره ی موردهایی که در مطلب خود نام برده بودید سوال می کنم تا بهتر متوجه نکات شما شوم. هدف من از این مکاتبات ، تبادل اطلاعات و بالا رفتن سطح دانش خودم هست. موسیقی برایم جذاب ترین موضوع دنیا و مطالب آموختنی آن بی پایان است.
1- کدام ویژگی در مسترینگ باید باشد که در این کار وجود ندارد؟ کمیت های لازم و موارد عدم آن را تعیین کنید.
2- صدای همراه باید چه ویژگی هایی داشته باشد و لطفا مشخص کنید بطور خاص در کجای کدام ترانه ( بر اساس دقیقه و نام آهنگ دقیق می توان تعیین کرد) که کیفیت صدا پایین است؟
3- صدای آقای رادان تاثیر گرفته از صدای آقای چاوشی است؟! کدام ترانه از آقای چاوشی و یا لحن آواز ایشان در "روی دیگر" شیبه سازی شده است؟ اگر لطف کنید و نام ببرید بسیار خوشحال می شوم. هر چه فکر می کنم شباهتی بین آواز ایشان و آقای رادان نمی بینم. شاید منظور شما حضور سنتور در "خداحافظ" باشد. چند سال پیش موسیقی برای یک سریال ساخته بودم که در آن از ساکسیفون استفاده کرده بودم. عده ایی که آشنایی کمی با موسیقی داشتند و از موسیقی من خوششان آمده بود می گفتند" به به ، چقدر شبیه پلنگ صورتی است"! در حالی که می دانستم تنها شباهت موسیقی من با شاهکار هنری منچینی استفاده از ساکسیفون به عنوان ساز اصلی بود! چه تکنیک هایی در آواز آقای چاوشی وجود دارد که در آواز آقای رادان از آن تقلید شده است؟ آیا محدوده ی صدایی این دو مشابه است؟ امیدوارم گفته ی من را اشتباه تعبیر نکنید. از دید من آقای چاوشی هنرمند بسیار خوب و توانا و موفقی هستند اما شباهت بین لحن صدا آقای چاوشی و رادان را متوجه نمی شوم.
4- فکر کنم مطلب من را در مورد رزونانس صدا با عجله خواندید، من عرض نکردم که رزونانس صدا فقط در قفسه ی سینه اتفاق می افتد، اگر متن را مطالعه بفرمایید نوشته ام کنترل کوک صدا توسط حنجره و رزونانس هم در قفسه ی سینه اتفاق می افتد و هم در قفسه سینه می تواند ایجاد شود. پاپ و راک کلاسیک هم ندارد. همه ی این موارد باید صدا را درست کنترل کنند. توصیه می کنم دوباره متن آقای رفعتی و من را مطالعه کنید. در کجای متن من نوشته شده است که تشکیل صدا باید در فقسه ی سینه اتفاق افتد؟
5- اگر قید شده است که ما 8 سال روی این آلبوم کار کردیم، این تنها بعنوان یک جمله ی خبری است. زمان زیاد برای انجام یک کار، امتیازی برای آن اثر نیست. در نهایت نتیجه مهم اسست. ممکن است کسی تنها یک هفته روی اثری وقت بگذارد و خیلی هم خوب از کار در بیاید و یا 50 سال روی اثری وقت صرف شود و نتیجه خوب نباشد. اما به هرحال ملاک خوب یا بد بودن هر اثر، تنها سلیقه نمی تواند باشد. باید موارد نقد شده قابل بررسی و اندازه گیری باشد. شما بعنوان یک خواننده کلاسیک بخوبی می دانید که رعایت نوانس ها و دینامیک صدا چقدر مهم است.
امیوارم با شنیدن پاسخ شما، مطالب زیادی را بیاموزم

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما