اینجا صحبت از قافیه شد که آقای فرهاد درست می فرمایند تعریف ایشون از قافیه درسته و در ادبیات ما ملاکه
اما باید توجه بشه که محسن یگانه شاعر نیست بلکه ترانه سرا هست و خیلی از ترانه سراهای ما این تعریف رو مناسب شعر پارسی می دونن نه قالب ترانه ...
نوع افراطی ترش رو در سبک های جدید مثل رپ می بینیم که با رعایت نکردن هیچ یک از قواعد قافیه ای گوش مخاطب رو طوری می نوازه که عیبی برش وارد نیست و موسیقی های جدید و سبک های نو از این قواعد دست و پا گیر ((تا جایی که زیبایی رو از بین نبره)) داره فاصله می گیره ...
به عقیده ی من تا وقتی که شعر زیبا هست قاعده اهمیتی نداره چون قاعده هست که شعر رو زیباتر کنه نه این که مایه ی دست و پا گیری باشه
علی ای حال محضه و لحظه با توجه به این که از لحاظ ادبی قافیه نیستند ولی اگر به عنوان قافیه استفاده بشوند هیچ مشکلی در زیبایی به وجود نمی یاره
با تشکر از توجه شما
اینجا صحبت از قافیه شد که آقای فرهاد درست می فرمایند تعریف ایشون از قافیه درسته و در ادبیات ما ملاکه
اما باید توجه بشه که محسن یگانه شاعر نیست بلکه ترانه سرا هست و خیلی از ترانه سراهای ما این تعریف رو مناسب شعر پارسی می دونن نه قالب ترانه ...
نوع افراطی ترش رو در سبک های جدید مثل رپ می بینیم که با رعایت نکردن هیچ یک از قواعد قافیه ای گوش مخاطب رو طوری می نوازه که عیبی برش وارد نیست و موسیقی های جدید و سبک های نو از این قواعد دست و پا گیر ((تا جایی که زیبایی رو از بین نبره)) داره فاصله می گیره ...
به عقیده ی من تا وقتی که شعر زیبا هست قاعده اهمیتی نداره چون قاعده هست که شعر رو زیباتر کنه نه این که مایه ی دست و پا گیری باشه
علی ای حال محضه و لحظه با توجه به این که از لحاظ ادبی قافیه نیستند ولی اگر به عنوان قافیه استفاده بشوند هیچ مشکلی در زیبایی به وجود نمی یاره
با تشکر از توجه شما