برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهم‌‌ترین مهم ترین کنسرت سالِ استانبول برگزار شد
علی رهبری در قصر مشهور توپکاپی استانبول روی صحنه رفت
موسیقی ما - روز دوازدهم مهر ماه «علی رهبری» با همراهی ارکستر سمفونیک دولتی استانبول و همراهی خانم «لانگ لامت» نوازنده‌ی فرانسوی‌الاصلِ‌ مشهور هارپِ ارکستر فیلهارمونیک برلین در قصر توپکاپی استانبول روی صحنه رفت.

کاخ توپکاپی یکی از بزرگ‌‌ترین و محبوب‌‌ترین مراکز برای بازدید گردشگران در استانبول است. این بنا در بین سال‌های ۱۴۶۶ و ۱۴۷۸ توسط سلطان محمد دوم  ساخته ‌شده است. ساخت این بنا بر روی یک ‌شبه جزیره کوچک ساخته ‌شده است و در سمت شمالی آن دماغه طلایی و در جنوب آن نیز دریای مرمر قرار دارد؛ در سمت شمال شرقی این بنا نیز تنگه بسفر قرار گرفته است که موجب می‌شود تا نمایی زیبا از سمت آسیایی این منطقه نیز برای این کاخ مهیا شود.

دراین کنسرت ویژه، رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه نیز حضور داشت و قرار است به زودی کل کنسرت را پخش کند. این کنسرت که از روزها قبل از روز اجرا، تمام بلیت‌هایش به فروش رفته بود از مهم‌ترین رویدادهای هنری در استانبول به‌شمار می‌رود و می‌توان آن را مهم‌‌ترین مهم ترین کنسرت سالِ استانبول دانست.

«علی رهبری» آهنگساز و رهبر بین المللی ایرانی ، مدیر هنری و رهبر سابق ارکستر سمفونیک شهر های بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران بوده و علاوه بر آن  ۱۴ سال به‌عنوان رهبر اصلی ارکستر سمفونیک دولتی استانبول فعالیت داشته است و بارها رهبری این کنسرت‌ها را به‌عهده داشته است.  

این کنسرت‌ها معمولا در کلیسای «ایرنه هاگیا» اجرا می‌شوند. این کلیسا در یک پارک زیبا و تعدادی از خرابه‌های متعلق به دوران بیزانس قرار گرفته است. از کلیسای ایرنه هاگیا  در شرایط خاص برای برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های بین ‌المللی  استفاده می‌شود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 16:37

دیدگاه‌ها

دوشنبه 15 مهر 1398 - 22:20

کنسرت خیلی عالی بود. مردم ۱۰ دقیقه ایستاده تشویق کردن.
تمام صندلی ها پر شده بود. کلی هم ایستاده تماشا کردن. فوقالعاده بود. چه اجرای عالی بود.
استاد رهبری رهبر درجه یک و عالی هستند .
کاش تو ایران هم مردم این شانس رو داشتن که اجراهای ایشون دو از نزدیک ببینن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی رهبری در قصر مشهور توپکاپی استانبول روی صحنه رفت | موسیقی ما