برنامه یاد بعضی نفرات
 
درباره گروه «گره» و دو شب اجرای موفقشان در تالار ایوان شمس
وقتی از حرفه‌ای‌ها حرف می‌زنیم
موسیقی ما - این‌جا اگر بگویی یک نفر هست که می‌تواند آهنگ‌های متالیکا را بهتر از خود جیمز هتفیلد روی صحنه اجرا کند به تو پوزخند می‌زنند، اگر بگویی گروهی هست که اگر پایشان به مسابقات استعدادیابی سطح اول دنیا باز شود می‌توانند دنیا را شوکه کنند، کسی حرفت را باور نمی‌کند؛ اما خوب واقعیت چیز دیگری است. در دورانی که فالش‌خوانی به یک سبک تبدیل شده و پلی‌بک در کنسرت‌ها به یک امر طبیعی بدل شده، هنوز آرتیست‌هایی هستند که می‌توانند با اجرای زنده‌شان ثابت کنند حرفه‌ای بودن یعنی چه.
 
دو روز گذشته، گروه «گره» در دو شب متوالی اجرای خود را در تالار ایوان شمس روی صحنه برد. اجرایی که به جرأت می‌توان گفت در حد و اندازه‌های یک اجرای بین‌المللی بود و خوانندگان و نوازندگانش بدون این‌که یک نت نابجا تولید کنند، اجرای گروهشان را با سلامت صوتی کامل به پایان رساندند.
 
«گره» در حال حاضر یکی از موفق‌ترین گروه‌هایی است که در سبک راک و متال فعالیت می‌کند. بلیت کنسرت‌هایشان در چند سانس، زیر 15 دقیقه سولد اوت می‌شود و مخاطبانشان هم در کنسرت‌ها برایشان سنگ تمام می‌گذارند. اجرای زنده‌شان شبیه هیچ‌کدام از کنسرت‌هایی که تا به حال در ایران دیده‌ایم نیست. اگر تا به حال به کنسرت آن‌ها نرفته‌اید، باید گفت اجرای زنده گروه «گره» حسی شبیه به رفتن در یک شهر بازی بزرگ را به شما القا می‌کند. حسی شبیه به سوار شدن در یک ترن هوایی بزرگ، با همان فراز و فرودها، همان‌قدر هیجان‌انگیز و همان‌قدر دوست داشتنی.
 
گروه «گره» در ابتدای فعالیتش با کاور آهنگ‌های معروف‌های موفق راک و متال خارجی شروع کرد و در ادامه، کم‌کم قطعات خودشان را هم به این پکیج اضافه کردند. در دو شب گذشته «گره» با اجرای قطعاتی از متالیکا، رام اشتاین، کرید، پنترا، جوداس پریست و... اجرای خود را روی صحنه برد. ناگفته نماند که 6 قطعه از قطعاتی که اجرا کردند هم از ساخته‌های خود گروه بود که به زبان انگلیسی اجرا شد.
 
در این کنسرت مهمان‌هایی مثل فرشید اعرابی، گروه ماینس وان و... هم حضور داشتند. خبر جدید هم این که اعضای گروه «گره» این روزها در حال جمع و جور کردن اولین آلبوم رسمی خود هستند. آلبومی که گویا قرار است تا زمستان امسال تکمیل و در بازار منتشر شود. حالا باید دید که «گره» بعد از سال‌ها تجربه اجرای زنده و کسب رضایت مخاطبان جدی راک و متال در اولین قدم خود برای حضور در مارکت پرپیچ و خم موسیقی ایران چه می‌کند؟
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 14:21

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی از حرفه‌ای‌ها حرف می‌زنیم | موسیقی ما