برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه دو شب اجرای یک گروه راک در برج آزادی
موسیقیِ این روزها به «گره» نیاز دارد
موسیقی ما اعضای گروه «گره» سال‌ها است که در دنیای موسیقی فعالیت می‌کنند؛ خواننده و نوازنده‌هایی حرفه‌ای که حدوداً از دو سال پیش، به گروهشان شکل رسمی دادند و با اولین کنسرتی که سال گذشته برگزار کردند، توانستند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کنند.
 
این گروه هم مانند بسیاری از گروه‌های راک دنیا، کارشان را با کاور قطعات مشهور دنیای راک آغاز کردند اما در ادامه قطعات اورجینالی هم از گروه منتشر شد. البته که کاور، مختصات مربوط به خود را دارد اما هنوز هم برخی در ایران آن را معادل کپی‌کاری می‌دانند. ولی این گروه نشان داد ارائه ورژن درستی از اصل قطعه، کار همچین آسانی هم نیست که اگر اینطور بود، کاوربندهایی که این سال‌ها در ایران متولد شدند، همچنان باقی می‌ماندند (حتی اگر به دلیل شرایط، کم فروغ شوند) اما «گره» در همین شرایط، روز به روز بر تعداد مخاطبانش اضافه کرد و به جایی رسید که حالا دیگر به نظر می‌رسد باید برای برگزاری کنسرت، به سالنی بزرگتر از برج آزادی فکر کند.
 
این گروه دو شب در برج آزادی روی صحنه رفت و قطعاتی از Linkin Park، Pantera، Metallica، Megadeth، Rammstein، Neil Young و... را اجرا کرد و البته دو قطعه اورجینال از خودشان که تا به حال هم همان دو قطعه را به صورت رسمی منتشر کرده‌اند.
 
یکی از اتفاقاتی که این سال‌ها موسیقی راک در ایران با آن مواجهه بوده، کمبود خواننده‌های راک است. اما هادی کیانی و شهروز گودرزی (خواننده‌های گروه گره) دو نمونه بسیار موفق این سبک موسیقی هستند که نشان دادند در صورت فراهم بودن شرایط، می‌توان اجراهای استانداردی از هنرمندان ایرانی دید و به قول مخاطبان «گره»، با کنسرت‌های آنها چند ساعتی را خارج از ایران گذراند.
 
در این اجرا، هادی کیانی حضور نداشت و شهروز گودرزی به تنهایی از پس اجرای این قطعات سخت و بعضاً نفس‌گیر برآمد و مهر تأییدی زد بر این موضوع که ما خواننده راک داریم و فقط باید شرایط حضورشان مهیا شود تا ببینید نه تنها چیزی از خواننده‌های اورجینال این قطعات کم ندارند، بلکه حتی گاهی مخاطب را با نتایج جالب توجهی هم روبه‌رو می‌کنند. البته این کیفیت فقط مختص خواننده‌های این گروه نیست و علاوه بر آن نوازنده‌هایی به شدت تکنیکی دارد که میان طرفداران موسیقی راک شناخته شده هستند.
 
این اجرا به خوانندگی شهروز گودرزی روی صحنه رفت که سهیل زرین‌کلک (گیتار) ، آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک)، محمد نیک (گیتارباس)، نوید رهبر (کیبورد) و بهزاد اشعاری (درامز) نوازندگان این گروه بودند و احسان ایمانی (گیتار الکتریک) نیز آنها را در این اجرا همراهی کرد.
 
حالا «گره» قرار است اولین آلبوم اورجینال خود را منتشر کند؛ آلبومی که حدود 30 درصد آن با قطعات فارسی تولید خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که باز هم از این آزمون سخت سربلند بیرون می‌آیند یا نه.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 - 13:30

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 20 مرداد 1396 - 23:10

دمشون گرم . تو این آشفته بازار مزخرف موسیقی پاپ ، فقط راک و متال میچسبه :)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقیِ این روزها به «گره» نیاز دارد | موسیقی ما