برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از این آلبوم در فرهنگسرای نیاوران با حضور اهالی هنر برگزار شد
«حس خوب» محمدرضا عیوضی پس از ده سال در بازار موسیقی
موسیقی ما – جدیدترین آلبوم «محمدرضا عیوضی» به نام «حس خوب» پس از ده سال منتشر شد. فرهنگسرای نیاوران هم عصر روز هجدهم اردیبهشت‌ماه میزبان مراسم رونمایی از این اثر بود. آلبوم جدید محمدرضا عیوضی از صبح روز نوزدهم اردیبهشت از طریق مراکز معتبر فرهنگی و هنری در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. آلبومی که به گفته محمدرضا عیوضی برای حمایت از محیط زیست پوستر کاغذی ندارد و تبلیغات آن فقط از طریق فضای مجازی انجام می‌شود. در ابتدای مراسم رونمایی از آلبوم حس خوب بابک صحرایی گفت: «می‌توانم شهادت بدهم که آلبوم «حس خوب» آلبوم ارزشمندی است و دارای مشخصه‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک اثر موفق هست. از جهت ترانه و موسیقی و اجرای خواننده دارای استانداردهای ارزشمندی است. در زمانه‌ای که بخش زیادی از آثار موسیقی منتشرشده با سهل‌انگاری‌هایی همراه هستند، آلبومی که برایش زحمت کشیده شده و عواملش حرفه‌ای هستند فکر می‌کنم ارزشمند باشد.»

سعید امیراصلانی هم توضیحات خود را اینگونه آغاز کرد:«محمدرضا عیوضی را نزدیک بیست سال است که می‌شناسم. خواننده مسلط و به اصطلاح قُدما خواننده شش‌دانگی است و خواننده کامپیوتری نیست. از دوره‌ای که موسیقی آنالوگ وجود داشت می‌خواند و امروز هم برایتان خواهد خواند و می‌بینید که در اجراهای زنده و استودیویی تا چه حد توانمند است. بین کارهای اول ایشان و این آلبوم ده سال وقفه وجود داشته است. بخشی از این وقفه به دلیل نابه‌سامانی‌هایی است که در عرصه موسیقی وجود دارد. مدیریت‌های غیرثابت و پیاپی به تمام بخش‌های فرهنگ و هنر لطمه می‌زند. مثلاً برای تهران نقشه جامع شهری داریم که براین اساس جلو ببریم یا برنامه‌های کلان برای توسعه زیرساخت‌های اجتماعی وجود دارد. اما برای هنر و خصوصاً بخش موسیقی هیچ‌وقت برنامه بلندمدت کلان وجود نداشته تا مدیرانی که جا به جا می‌شوند وظیفه تبعیت از آن را داشته باشند. در حقیقت فرصتی برای انتشار اثر جدید محمدرضا عیوضی به جهت تولید اقتصادی و پذیرش اجتماعی کار فراهم نشده بود. خوشحال هستیم که در شرایط فعلی فرصت انتشار این اثر فراهم آمده است.»

در بخش اول اجرای موسیقی، محمدرضا عیوضی قطعه خاطره‌انگیز «رنگین کمون» را به همراه نوازندگی پیانو «وحید مهراد» خواند.

محمدرضا عیوضی در بخش اول صحبت‌های خود گفت: «تولید این آلبوم چهار سال به طول انجامید. زمانی که آماده شد حس کردیم که الان موقع انتشارش نیست. مردم موسیقی‌های خوب دهه هفتاد را فراموش کرده بودند. ما خوانندگان خوبی نظیر آقایان اعتمادی، عصار، اصفهانی، حامی و امیر کریمی عزیز را داشتیم که کارهای خوبی انتخاب می‌کردند. حس کردم باید یک مقدار صبر کنم تا موقعیت انتشار این آلبوم فراهم شود. پس از آماده‌سازی آلبوم، با مشورت آقای صحرایی و آقای اصلانی کارهای جدیدی به این مجموعه اضافه کردیم.»

استاد ناصر چشم‌آذر اولین سخنران برنامه بود که گفت:«من از طریق دوست نازنینم آقای باقری با محمدرضا عیوضی آشنا شدم. در جلسه‌ای او را دیدم و به من گفتم که اسمم محمد است اما به من شهرام می‌گویند. آشنایی ما به اولین همکاری‌مان منجر شد و او قطعه «سرزمین عشق» را به زیبایی اجرا کرد. او قلب مهربان و صدای گرمی دارد.»

این موزیسین پیشکسوت در ادامه برای محمدرضا عیوضی پیانو نواخت و این خواننده قطعه «آیریلیق» از آلبوم جدیدش را خواند.

امیر کریمی سخنران بعدی جلسه بود که صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد:«من هم به محمدرضا عیوضی عزیز تبریک می‌گویم. به نظر من کسی که وارد عرصه خوانندگی می‌شود، باید چند اِلِمان داشته باشد. یکی از آن‌ها این است که نباید از کسی تقلید کند و اگر قرار است کار کسی را بخواند، با همان روش و تکنیک خودش بخواند. محمدرضا عیوضی یکی از این خواننده‌ها است که به هیچ عنوان تقلید نمی‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های محمدرضا عیوضی این است که هرچه در استودیو می‌خواند، همان را به صورت زنده می‌خواند که این ویژگی بسیار خوب است.»

بابک صحرایی هم در تکمیل صحبت‌های کریمی گفت:«محمدرضا عیوضی در آلبوم جدید سعی کرد از جهت موسیقی ریتم‌ها و فضاهای متفاوت و از جهت ترانه موضوعات و مفاهیم متنوعی را در این مجموعه قرار دهد. در بیان ساده است اما در عمل کار سختی است که بخواهید مجموعه‌ای جمع‌آوری کنید تا سلایق گوناگون را به سمت خود جلب کند. محمدرضا عیوضی عزیز در این مسیر به نظرم موفق بود. ما نمی‌خواهیم قضاوت داشته باشیم و باید آلبوم منتشر شود و شنیده شود و غبار زمان رویش بنشیند و ببینیم که در گذر زمان هنوز هم تازگی خواهد داشت یا نه.»

رستاک حلاج هم مهمان دیگر برنامه بود که صحبت‌های کوتاهی داشت و گفت:«اینجا برای تبریک به آقای عیوضی خدمت رسیدیم و بابک جان در جریان هستند که من خیلی اهل صحبت کردن نیستم و فقط به همه عزیزان تبریک می‌گویم.» پس از او هم «سید جواد هاشمی» و «هومن جوادی»، سرپرست تیم فوتبال ستارگان، توضیحات کوتاهی در مورد محمدرضا عیوضی بیان کردند و به او بابت انتشار آلبوم جدیدش تبریک گفتند.

در بخش دیگری از برنامه خواننده آلبوم حس خوب گفت:«آلبوم حس خوب از سوی شرکت هنر اول پخش خواهد شد. تلاش کردیم به محیط‌ زیست آسیب نرسانیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که پوستری برای آلبوم نداشته باشیم و تبلیغات را از طریق فضای مجازی انجام دهیم.»

دکتر «محمدرضا چراغعلی» هم درباره این آلبوم و عیوضی گفت: «خیلی خوشحالم در مراسمی حضور دارم که خواننده‌اش از هم‌دوره‌ای‌های من است و افرادی که سعی کردند پس از انقلاب مسیر موفقی را طی کنند. متأسفم شرایط موسیقی امروز کشور تغییر کرد و امیدوارم با حضور محمدرضا عیوضی در شورای شهر تهران، مسیر آن موسیقی که مردم ما لایقش هستند دوباره برگردد. او اجرای زنده بسیار خوب و قلب مهربانی دارد. همچنین خیلی از خوانندگانی که مطرح هستند، توسط آقای عیوضی به آهنگسازان سرشناس معرفی شدند.»

حامد حنیفی هم یکی دیگر از مهمانان برنامه بود که گفت:«امیدوارم که این نسل از موسیقی دوباره پایشان به کنسرت‌های شلوغ باز شود. به محمدرضا عیوضی عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم که این آلبوم را دوست داشته باشید.»

«سپیده خداوردی» هم در صحبت‌های خود به سابقه فعالیت محمدرضا عیوضی در ارکستر سمفونیک اشاره داشت و اعلام کرد:«در ابتدا انتشار این آلبوم را به محمدرضا عیوضی عزیز تبریک می‌گویم. من سال 75 در ارکستر سمفونیک صدا و سیما فعالیت داشتم و یادم است که آقایان امیر تاجیک، محمدرضا عیوضی و خشایار اعتمادی و سایر دوستان آرتیست بودند و موسیقی را به خوبی می‌شناختند و اجرا می‌کردند. ما خوانندگان بسیار خوبی داریم که بسیاری از مردم عزیز دوستشان دارند اما در واقع موسیقی و هنر اصلی افرادی که نام بردم، به لایه‌های زیرین رفته است.»

در پایان برنامه هم محمدرضا عیوضی به همراه ارکستر بزرگ به سرپرستی «علیرضا شمس‌اسکندری» قطعاتی از آلبوم حس خوب را اجرا کرد. «منوچهر هادی»، «حمیدرضا صمدی»، «امین قباد»، «گرشا قباد»، «کیارش حسن‌زاده»، «حمید رهنورد»، «فرحناز منافی‌ظاهر»، «آزیتا ترکاشوند» و «شهرام اسدزاده» از جمله دیگر مهمانان این برنامه بودند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 - 03:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حس خوب» محمدرضا عیوضی پس از ده سال در بازار موسیقی | موسیقی ما