برنامه یاد بعضی نفرات
 
بعد از دیدن نمایش «کمدی اتفاقات» عنوان شد
لوریس چکناواریان: بالاخره یک روز اپرای کمدی می‌نویسم
موسیقی ما - نمایش «کمدی اتفاقات»، نوشتهٔ «ادواردو دفیلپو» و ترجمهٔ «داریوش مودبیان» این روز‌ها در تئا‌تر باران روی صحنه است. «کیوان افتخاریان» موزیک این نمایش را انتخاب کرده است. این نمایش به کارگردانی «میثم عبدی» شامگاه شب گذشته – اول دی ماه - میزبان «لوریس چکناواریان» هنرمند عرصه موسیقی ایران بود و نمایش به این هنرمند تقدیم شدند. این آهنگساز می‌گوید که پس از دیدن این نمایش آرزو کرده است که یک اپرای کمدی بنویسد.

این آهنگساز و رهبر ارکستر همچنین می‌گوید: «کمدی اتفاقات بهترین نمایش کمدی بود که در ایران دیدم و امشب بعد از دیدن این نمایش آرزو کردم که کاش بتوانم یک اپرای کمدی بنویسم. بالاخره یک روز قطعه‌ای کمدی می‌سازم به دلیل مولفه‌های بسیاری که در این نمایش دیدم. امشب خیلی تحت تاثیر آن قرار گرفتم و معتقدم که کمدی خیلی سخت است و در این سن و سال هنرمندی را واقعی می‌دانم که بتواند کمدی کار کند.»

لوریس چکناواریان بعد از تماشای نمایش «کمدی اتفاقات» پیشنهاد همکاری با گروه تئا‌تر اشتباهات بر اساس متنی کمدی از «هاکوبارویان» -نویسندهٔ ارمنی- را مطرح کرد و گفت: «مایلم که بعد از ترجمه این متن به فارسی آهنگسازی این نمایش را به عهده بگیرم و این نمایشنامه با حضور گروه تئا‌تر اشتباهات روی صحنه برود. برایم جالب توجه است که این گروه، سال‌هاست که از بازیگر گرفته تا سایر عوامل در کنار هم حضور دارند و در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. صرف نظر ازاین‌ها، یکی از پررنگ‌ترین ویژگی‌هایی که در این نمایش به چشم می‌خورد، عشق و علاقه و اصولا همبستگی بود که میان گروه بازیگران وجود داشت و این مسئله باعث می‌شد تا آن‌ها به خوبی نقشی را که برعهده‌شان گذاشته شده بود ایفا کنند.»

چکناواریان در پایان با فوق‌العاده دانستن کارگردانی نمایش «کمدی اتفاقات» اظهار کرد: «بدیهی است که اجرای این اثر می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. ضمن اینکه داستان و به طور کلی نمایشنامه «کمدی اتفاقات» برای من به عنوان یک مخاطب جذاب بود و تحت تاثیر مضمون این نمایش قرار گرفتم..»
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 4 دی 1394 - 03:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لوریس چکناواریان: بالاخره یک روز اپرای کمدی می‌نویسم | موسیقی ما