برنامه یاد بعضی نفرات
 
​آهنگساز پیشکسوت به‌عنوانِ سفیر صلح در ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد
لوریس چکناواریان: افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم و از کشوری چنین صلح‌طلب
موسیقی ما - دومین نشست از دور چهارم سلسله نشست‌هاى منظومه فرهنگ صلح با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و دبیرخانه نشان صلح کودک به مناسبت روز جهانى صلح، روز چهارشنبه سوم مهرماه در سالن کنفرانس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد و «لوریس چکناواریان» به عنوان سفیر صلح در ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.
 
در ابتدای این نشست «ماریا دوتسنکو» (رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران) به احترام استادان و فرهیختگان حاضر در جلسه، به طور اختصاصى به لورییس چکناواریان، غلامحسین امیرخانى، پرفسور حسین باهر و اردشیر خورشیدیان خیر مقدم گفت و پیام دبیرکل سازمان ملل را به مناسبت روز جهانى صلح قرائت کرد.
 
در ادامه این رویداد، استاد لورییس چکناواریان (موسیقی‌دان و رهبر ارکستر جهانى) با بیش از ٧٠ سال سابقه درخشان هنرى و فعالیت‌هاى بشر دوستانه در جهت نجات جان انسان‌ها، از سوى گروه سفیران صلح و دوستى به عنوان سفیر صلح ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.
 
طیبه محمد (موسس گروه سفیران صلح و دوستى) با عنوان این جمله که هرگز مادرى نمى‌خواهد فرزندش در جنگ کشته شود و هرگز مادرى هم نمى‌خواهد فرزندش در جنگ کسى را بکشد، پس امیدواریم هیچ مادرى در این شرایط قرار نگیرد. حضار را دعوت به ایستادن براى احترام به رویداد تاریخى معرفى سفیر صلح ایران کرد و ادامه داد: «گروه سفیران صلح و دوستى به لطف خداوند در روز جهانى صلح و با عنایت به اهداف والاى خود که همانا احترام متقابل به فرهنگ‌ها، ملت‌ها، دولت‌ها و ارتباط روادارانه براى رسیدن به صلحى پایدار در تمام کره مسکون است، در این روز و در محل مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد تهران استاد لورییس چکناوریان را به عنوان سفیر صلح ایران معرفى مى‌نماییم. امید داریم روزى خواهد آمد که جهانى عارى از خشونت، جنگ و افراطى‌گرى خواهیم داشت که در آن فرزندان انسان آرامش را تجربه خواهند کرد.»
 
سپس کلیپی به عنوان معرفی پیشینه  لوریس چکناواریان، این آهنگساز قدیمی و محبوب در سالن پخش شد. این آهنگ‌سازِ پیش‌کسوت در این مراسم گفت: «انتخاب من برای این مسئولیت افتخار بزرگی است و افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم. من بسیار خوشبختم که پدر و مادرم مانند سایر ارامنه، ایران را که کشور کوروش است برای زندگی انتخاب کردند. من هیچ‌گاه خودم را همه چیزدان نمی‌دانم، چون هنر به قدری گسترده است که نمی‌توان همه چیز را در آن یاد گرفت. همه هنرها الهام از خداست، چون هیچ‌کس از خودش چیزی ندارد و من این لطف بزرگ را از طرف پروردگارم داشتم.»‌
او در پایان عنوان کرد: «هیچ‌کس نمی‌تواند صلح را در این جهان بر پا کند، ولی می‌شود با فرهنگ و عشق به صلح رسید و این فرهنگ و عشق است که ضد اسلحه است و ما در کشور ایران با وجود شعرا و عالمان زیادی که داشتیم، کشوری صلح طلب هستیم و امیدوارم با کمک به من و دست در دست هم، بتوانیم نماینده خوبی برای ایران باشیم.»
 
تاریخ انتشار : جمعه 5 مهر 1398 - 16:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لوریس چکناواریان: افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم و از کشوری چنین صلح‌طلب | موسیقی ما