برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «تکمیل» در گفتگو با سایت «موسیقی ما»؛
مهران کی پیشینیان: من سبک خودم را دارم
موسیقی ما – آلبوم «تکمیل» با صدای «مهران کی پیشینیان» چندی پیش منتشر شد. این خواننده جوان در آلبوم خود با جمعی از چهره‌های سر‌شناس موسیقی پاپ همکاری کرد که اثر او بازخورد خوبی در میان مخاطبان داشته است. حضور مهران کی پیشینیان در تلویزیون و اجرای تیتراژ، فصل جدیدی از کارنامه کاری او بود و وی این روز‌ها پیشنهاد تولید چند تیتراژ دیگر را دریافت کرده است. به بهانه انتشار آلبوم تکمیل دقایقی را با این خواننده جوان گپ زدیم و او از جزئیات فعالیت‌های موسیقایی خود سخن گفت. مهران کی پیشینان همچنین گلایه‌هایی نسبت به روند اخذ مجوز مطرح کرد و به مقوله برگزاری کنسرت هم اشاره ویژه‌ای داشت:
 
  • *کمی پیرامون فعالیت‌های گذشته خود در عرصه موسیقی بگویید.
از سال ۸۴ موسیقی را به شکل جدی و حرفه‌ای دنبال می‌کنم. با وجود تمام سختی‌ها این مسیر را ادامه دادم و در سال ۸۹ آلبوم غیر رسمی به نام «بارون» را منتشر کردم. آن آلبوم با استقبال خوبی رو به رو شد ولی پس از آن بیشتر در زمینه انتشار تک قطعات فعالیت کردم. یک قطعه هم برای امام زمان (عج) خواندم که بازخورد خوبی در سایت‌ها داشت و حتی آن کار از رادیو هم پخش شد. چندی پیش تیتراژ مسابقه «مسیر نجات» را برای تلویزیون کار کردم که آهنگساز و تنظیم کننده آن اثر «مسعود مفیدی» بود.
 
  • *چرا انتشار آلبوم رسمی شما حدود ۹ سال به طول انجامید؟
جامعه موسیقی کشور با مشکلات زیادی دست به گریبان است اما اگر اجازه بدهند حتما شخص آقای دکتر «پیروز ارجمند» می‌تواند در جهت بهبود اوضاع قدم بردارد. متاسفانه برخی قوانین برای اعطای مجوز به آلبوم‌ها اشتباه است. در سال ۸۹ من قصد اخذ مجوز برای آلبوم بارون را داشتم ولی واقعا شرایط بسیار سخت این روند باعث شد که صرف نظر کنم. با تمام این مشکلات و سختی‌ها در سال ۹۱ تصمیم گرفتم فعالیت‌های موسیقی خودم را به شکل رسمی دنبال کنم. «ایمان کی پیشینیان» در این راه بسیار زحمت کشید و آقای «مهدی میرزاباقریان» و شرکت «آوای سوته دلان» هم قبول کردند که شعر‌ها را برای اخذ مجوز ارائه کنند. با این حال باز هم تردید داشتم که آیا موفق خواهم بود یا اینکه با سخت گیری مواجه می‌شوم؟ اما به قطعیت رسیدم و به شکل جدی تمامی مراحل را در کنار دوستان دنبال کردم.
 
  • *به چه دلیل این مسیر را با تمام سختی‌ها دنبال کردید؟
 یکی از دلایل من برای پیگیری اخذ مجوز این بود که من سبک خودم را دارم. در زمان شروع تولید آلبوم «تکمیل» اولین حرفی که به دوستان عزیزم گفتم این بود که در آلبوم ما تقلید نباید وجود داشته باشد. آلبوم‌های تقلیدی زیادی منتشر می‌شود و درست است که مردم می‌شنوند و لذت می‌برند ولی در مقوله موسیقایی حرفی برای گفتن ندارند. ما سعی کردیم که ملودی‌ها، تنظیم و وکال آلبوم تقلید نداشته باشد. هر کسی که آلبوم را گوش می‌دهد می‌گوید که شما خودتان هستید و تقلیدی در کار نیست. بیان یک حرف متفاوت در آلبوم اصلیترین هدف من بود.
 
  • *در مورد تیم تولید آلبوم هم توضیح دهید.
من و ایمان کی پیشینیان از سال ۸۴ مشغول همکاری هستیم و برای تولید این آلبوم قصد داشتیم که با یک تیم کاملا حرفه‌ای همکاری داشته باشیم. «ایمان حجت» چهره کاملا شناخته شده‌ای هستند یا استاد «پرویز وزیری» نوازنده‌ای هستند که فکر نمی‌کنم تا سال‌ها مشابه ایشان را در موسیقی پیدا کنیم. آقای «بهنام حکیم» یکی از دوستان صمیمی من است و غیر از نوازندگی، وظیفه نظارت ضبط را هم بر عهده داشتند. آقای «یاشار خسروی» و «بابک یوسفی» از موزیسین‌های مطرحی هستند که در کنار ما حضور داشتند. بهترین‌ها را برای تولید انتخاب کردیم تا خروجی کار هم خوب باشد. در آلبوم اول تجربه زیادی نداشتیم ولی آن اثر به ما کمک زیادی کرد. در سال ۸۹ نسبت به الان خواننده‌های کمتری داشتیم و آن آلبوم توانست خود را به خوبی نشان دهد. این روز‌ها آنقدر خواننده وارد عرصه موسیقی می‌شود و آثارشان را در سایت‌های موسیقی می‌بینیم که گاهی به ایمان می‌گویم دیگر دوست ندارم سمت موسیقی بروم! برخی از این دوستان کارهای بسیار خوبی ارائه می‌کنند ولی بعضی‌ها هم فعالیت حرفه‌ای ندارند.
 
  • *به فکر اجرای زنده هم هستید؟
به امید خدا پس از ماه محرم و صفر برنامه ریزی‌های مربوط به برگزاری کنسرت را عملی می‌کنیم. باید بازخوردهای این آلبوم را مورد ارزیابی قرار دهیم و بررسی‌های دقیق داشته باشیم. ما برای این آلبوم تمام زحمت خودمان را کشیدیم و باید ببینیم که نظرات مردم چگونه است. در حال حاضر هم دو پروژه مربوط به صدا و سیما را در دست تولید دارم که آن کار‌ها باید به سرانجام برسد. هر زمان که وقت آزاد بیشتری داشته باشم حتما پیگیری‌های لازم برای برگزاری کنسرت را انجام می‌دهم.
 
  • *صحبت پایانی؟
لطف خداوند متعال و اهل بیت (ع) و همراهی خانواده عزیزم باعث شد تا این آلبوم به سرانجام برسد. من و ایمان کی پیشینیان، یک سال و نه ماه برای این آلبوم زحمات بسیار زیادی را کشیدیم. همکاری تمامی عوامل تولید بسیار با اهمیت بود و بدون حضور آن‌ها قطعا هدف نهایی برای این پروژه حاصل نمی‌شد. همچنین از مخاطبان عزیزی که در طول این مدت نسبت به من لطف داشتند قدردانی می‌کنم. امیدوارم این آلبوم مورد توجه آن‌ها قرار گرفته باشد و توانسته باشم ذره‌ای از محبت‌های مردم را جبران کنم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1393 - 01:53

دیدگاه‌ها

دوشنبه 3 شهریور 1393 - 08:18

باید از شادمهر و یگانه تقلید کنی وگرنه پیشرفت نمیکنی:) خواننده های تازه کار دیگه رو نگاه کن:پاشایی,احمدوندو سامان جلیلی همشون با تقلید پیشرفت کردن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهران کی پیشینیان: من سبک خودم را دارم | موسیقی ما