برنامه یاد بعضی نفرات
 
یک گفتگوی مفصل با خواننده آلبوم «دیگه میرم» به بهانه کنسرت 13 و 14 اسفند در اریکه ایرانیان؛
مجید خراطها: می‌خواهم اتفاق خوبی باشم
موسیقی ما - نام «مجید خراطها» با قطعات عمدتا احساسی اش سر زبان ها افتاد. قطعاتی که در برخی اوقات حتی در ریتم ترانه کار به جاهای باریک کشیده می شد و همین فضاهای تلخ و سنگین باعث شد او در یک دوره به یک باره طرفداران زیادی پیدا کند. چند سالی طول کشید تا توانست آلبومش را وارد بازار کند ولی با تمام این اوصاف، «مجید خراطها» در بازار موسیقی این روزهای پاپ، خواننده پرطرفدار است. کنسرت 13 و 14 اسفند این هنرمند باعث شد که سراغش برویم و با او گفتگویی مفصل را داشته باشیم:


* تو آن زمانی که آلبوم نداشتی و وارد مارکت رسمی موسیقی کشور نشده بودی ، انتشار آلبوم هایت در فضای مجازی باعث شد که مخاطبانی را جذب کنی. مخاطب هایت خیلی پیگیر کارهایت بودند و تا زمانی که هنوز به مارکت رسمی ورود نکرده بودی آن مخاطب ها جزو متعصب ترین مخاطبان موسیقی کشور به شمار می رفتند. یک مقدار در مورد سال هایی که آلبوم نداشتی و در فضای رسمی فعالیت نمی کردی صحبت کن. چقدر باعث شد که برای ورود به بازار رسمی موسیقی کشور انگیزه بگیری؟
آن زمانی که به صورت غیر رسمی کار می کردم خیلی در فضای ورود به مارکت رسمی نبودم. چون هنر را به عنوان یک نوازنده و خواننده و شاعر دوست داشتم. هیچ وقت هم دوست نداشتم شکل بازاری به آن بدهم و در واقع از چند شاخه به سمت جلو حرکت می کردم. نوازندگی ام را پیشرفته تر می کردم و همزمان ادبیات و شعر و تحصیلم را پیش می بردم. همه اینها باعث می شد که خیلی فکر ورود به مارکت و مسائل بعدی به سرم نزند. البته بی خبر بودن از روال مجوز هم در این مقوله بی تاثیر نبود. خودم هم خیلی در جریان نبودم که تا چه حدی طرفداران متعصب دارم تا اولین کنسرتی که برگزار کردم. حدود شش یا هفت سال پیش برای نخستین بار در نیشابور روی صحنه رفتم .

*هنوز آلبوم هم نداشتی؟
آلبوم داده بودم ولی اصلا رسمی نبود و خیلی دست به دست چرخیده بود.

* اصولا آن سالها روال آلبوم همینطور بود.
خودمان به یک مغازه می دادیم و به یکی از دوستان می گفتیم که از آنجا بخرند! قبل از اولین کنسرت فقط یک ذکر «یا ستار العیوب» و خدایا کمک کن من را روی صحنه برد. اول آهنگ «مسافر» را خواندم و بعد از آن همیشه این آهنگ را برای شروع کنسرت هایم انتخاب کردم. وقتی رفتم روی صحنه و به قسمت اوج کار رسید دیدم که همه با من می خوانند و تازه به این نتیجه رسیدم که این صحنه دوست داشتنی است. واقعا دوست داشتم که هرچه زودتر تمام شود و از صحنه خارج شوم چون این وضعیت را دوست نداشتم! سالها گیتار می زدم و زمانی که روی صحنه مشغول نوازندگی بودم احساس کردم که دستم دارد درون کاسه فرو می رود. کاملا می شد استرس را در من دید ولی همان خدایی که من را تا آنجا برد ، در ادامه هم من را همراهی کرد. آن زمان چهار پنج شب برنامه تمدید شد و ما هم اجرا کردیم.

*چه سالی بود؟
83 یا 84 بود.

*آن سالها فضای موسیقی به اندازه کافی راه افتاده بود و خواننده های زیادی در مارکت کار می کردند.
بله. آن موقع دوستان کار می کردند و من خودم را اصلا جدی نگرفته بودم تا زمانی که آن صحنه را دیدم. چند اجرای دیگر گذاشتیم و دیدم که مردم من را می شناسند و چقدر دوستم دارند. باز هم نتوانستم آن کاری که باید را انجام بدهم. اما همان جا بود که برای ادامه تصمیم گرفتم و اینکه باید به یک سری مسائل دیگر هم توجه کنم که یک سری تعهدات اجتماعی از این پس خواهم داشت. به اینکه شاید اگر من کوچکترین راه کجی را بروم خیلی ها با من می آیند.

* آدم های زیادی هم نسل تو در موسیقی غیر رسمی فعالیت می کردند و شاید آن دوره ای که آدم ها آمدند هنوز این موج موسیقی نسل جدید ایجاد نشده بود. خیلی ها چهره های غیر رسمی را بیشتر از چهره های رسمی دوست داشتند. آدم های زیادی نظیر «محسن چاوشی» ، «محسن یگانه»، «بنیامین بهادری» و «رضا صادقی» و... بودند. همه اینها مجوز گرفتند و در فاز آلبوم و کنسرت هم فعالیت کردند اما برای تو خیلی زمان زیادی سپری شد. یعنی خیلی غیر منطقی طول کشید. دلیل این پروسه رسمی شدن تو واقعا چه بود؟
نمی توانم بگویم روال مجوز خیلی من را اذیت کرد. خودم هم مقصر بودم و هیچ لزومی نمی دیدم که بخواهم رسمی تر کارم را انجام بدهم. به هرحال اجراها را داشتم و هم اجرای پلی بک می رفتم و هم کنسرت برگزار می کردم. سالن های کوچک و بزرگ و تهران و شهرستانها را هم دیده بودم. به همین دلیل فکر می کردم که کفایت می کند. خودم دیر رفتم و شرکتی هم که برای من کار می کرد خیلی توان پیگیری کارها را نداشت و من خودم پیگیر می شدم. خیلی دیرتر از یک مقدار بود و در این مساله با آرامش جلو رفتم.

*هر هنرمندی از لحظه آغاز به کار تا به اوج رسیدنش باید یک پروسه ای را طی کند. حس من این است که چند سال از بهترین سالهای کاری خودت را که در اوج محبوبیت غیررسمی بودی را کم کاری کردی و همین باعث شد که خیلی ضرر کنی. با حرف من موافق هستی؟
مدل کاری من به گونه ای است که احساس می کنم مثل خیلی ها که طرفدار یک تیم فوتبال هستند و تیمشان که می بازد به بازی های بعد امید دارند. من یک شیب ملایم رو به بالایی را انتخاب کردم و خیلی در فکر انجام دادن یک کار عجیب و غریب نبودم. سعی کردم هر روز بهتر از روز قبلی تلاش کنم و اگر کارم هم انجام نشد اشکالی ندارد. فکر نمی کنم ضرر کرده باشم زیرا آن تجربه ها را الان دارم. وقتی برای اولین بار در یک کنسرتی حضور پیدا کردم در واقع اولین اجرای من نبود و شاید پانصد اجرا قبل از آن رفته بودم. با یک انرژی بیشتری آمدم و آن سختی ها را دیده بودم و تمام این لحظات برای من شیرین تر می شد. آن چاله ها به من چاره هایی را یاد داد که الان وقتی در مواجهه با آن قرار می گیرم دیگر یک سری آدم ها را اطرافم ندارم که در سالهایی که کار رسمی نمی کردم فیلتر شدند. خیلی از صحبت ها را فهمیدم که نباید داشته باشم و خودم نیز بزرگتر شدم. احساس می کنم اگر آن موقع مجوزمی گرفتم ، اگر در یک چالش کوچک می افتادم همه چیز را به باد می دادم.

*خیلی ها اعتقاد دارند در آثار خواننده هایی که آن سالها در فضای غیر رسمی کشور کار می کردند خلوص و احساس بیشتری نسبت به کارهای رسمی شان وجود داشت. نمی خواهم بحث را صرفا در مورد تو جلو ببرم اما خیلی از چهره هایی که مثل خودت این روند را طی کردند با این صحبت مواجه بودند. چرا آثار هنرمندی که در فضای غیر رسمی کار می کند بیشتر به دل می نشیند؟ شاید تو خیلی بهتر بتوانی در این زمینه صحبت کنی.
احساس می کنم اگر واقعا یک دلیل یا فرمول داشته باشد و بتوانیم آن را دنبال کنیم همه این کار را انجام می دهند. من خودم سعی می کنم هر روز پیشرفت بیشتری داشته باشم اما می بینم خیلی ها می گویند هیچ چیز مثل اولین آهنگت نمی شود. بالای کیبورد من یک میکروفون برای چت کردن داشت و آن را رو به روی صورتم می گرفتم و می خواندم. صدایم پخته نبود و روی شعرهایم به صورت خیلی صحیح کار نمی کردم. آهنگسازی خاص انجام نمی شد و حتی برنامه ها و کیفیت مثل الان نبود.

*ولی احساس قوی تر و غلیظ تری در آنها بود.
خیلی ها می گویند کسی که مجوز می گیرد پولدار می شود و دیگر آن مشکلاتش کنار می رود. خدا را شکر شیب مشکلاتم یک مقدار قوی تر است و هرچه جلوتر می روم آن از من جلوتر می زند. مشکلات مثل رگ های عصبی دور من را کاملا می گیرد. نمی تواند دلیلش این باشد یا اینکه بگویم ناگهان در یک وضعیت جدید افتاده ام و خودم را گم کرده ام. این شکلی هم نیست زیرا سالها است که کار می کنم و خیلی شیب ملایمی داشتم و تقریبا همه چیز را دیده ام و سردی و گرمی اش را چشیده ام. اینگونه نیست که شعر یا موزیک به ارشاد برود و خراب شود. اینکه می گویم شعار نیست ولی من هرچه شعر فرستادم خیلی ساده مجوز گرفت.

*اما این تعهد به آن خلوص و پخته بودن چنگ اندازی کرده است. تعهد باعث می شود وقتی کار می کنید به جز اینکه رضایت مخاطب و بحث های احساسی مدنظر باشد به آن طرف قضیه هم فکر کنید. این دوگانگی باعث می شود که خروجی کار به هر حال آن غلظت کارهای غیررسمی را نداشته باشد. این در مورد همه آدم هایی که مجاز شده اند بیان می شود و من اعتقاد دارم که درست هم می گویند.
من می توانم اینگونه برای شما مثال بزنم که فرض کنید وقتی رانندگی می کنید و می خواهید به جایی بروید از حداکثر سرعت استفاده می کنید و گاهی اوقات فرمان را بیش از حد می چرخانید. ولی اگر پدر یا عزیزی در کنار شما نشسته باشد به این دلیل مدل رفتارها و رانندگی شما تغییر می کند. من و خیلی ها وقتی در قسمت جدیدی قرار می گیریم که اسمش مجاز بودن است یک کم محدود هم می شویم. حالا دیگر مهم نیست که آن احساس خیلی باشد یا نباشد و همزمان که دارید می خوانید آن تمرکز قبل را ندارید. به این فکر می کنید که ایرادی در آن نباشد که مورد چالش قرار بگیرند. در صورتی که آن موقع به این فکر نمی کردیم که ایرادی داشته باشد یا اصلا شعر اشکال داشته باشد. الان این را طلبید و من هم اجرا کردم. الان اینگونه نیست و مثلا سرعت آهنگسازی برای خود من به شخصه خیلی پایین آمده است. زیرا آن زمان اولین چیزی که به ذهنم می رسید را حتما می ساختم و پروسه ای به نام میکس و مستر نمی شناختم. همینطور کار که تمام می شد ، 20 دقیقه بعد روی اینترنت نبود و شاخ و برگ دادن ها یک مقدار اذیت کرد. الان در این ترک آخر و قبلی یک مقدار سعی کردم باز هم به شکل قدیمی تر برگردم.

*خیلی ها جدیدا این کار را می کنند. «محسن یگانه» جدیدا به همان فضای قبلی خودش بازگشته است. «رضا صادقی» دارد آلبوم «فقط گوش کن» را با سبک و سیاق کارهای قبلی منتشر می کند و «محسن چاوشی» هم به همین گونه است. همه دارند به آن فضایی که مردم دوست داشتند برمی گردند. ورود تجهیزات و موارد دیگر این را نشان می دهد که مردم آن خلوص و غلظت احساسی را بیشتر نسبت به تکنولوژی این روزها دوست داشتند.
شرایط اجتماعی آن موقع را هم باید در نظر بگیرید. الان چند سال است که نمی شنوید یک آهنگ مد یا شنیده شود. کم و بیش شنیده می شود ولی دیگر مثل آن موقع ها نیست که اصطلاحا بترکد. یعنی یک آهنگ می آمد و ناگهان بازار را قبضه می کرد. سر آهنگ مسافر خودم به یک اعتماد به نفسی رسیده بودم که شاید کار دستم می داد. هر جا می رفتم می شنیدم و دیگر چه بهتر از این؟ و می گفتم که من دیگر از فلانی چه کم دارم. حالا آن فلانی که بود ، «پاواراتی» و «آندره بوچلی» بودند! با خواننده هایی رقابت داشتم که زیاد با هم قابل مقایسه نبودیم اما اتفاقی روزی ده بار این آهنگ را می شنیدم. نمی دانم که دلیلش چیست ولی دلیلش مردم هم هستند. نمی شود گفت که همه ما خواننده ها کم کاری می کنیم یا بی احساس اجرا می کنیم. به هر حال موسیقی بیان احساسات ماست و فکر می کنم دلیل مانا نبودن کارهای موسیقی الکترونیک و کسانی با کامپیوتر کار می کنند این است که احساس یک نفر بوده که موفق به غلبه آن بر لوازم الکترونیکی نشده است. اما الان بدون اینکه مثال بزنم می توانم بگویم که هنوز وقتی آهنگی از پنجاه سال پیش می شنویم هیچ موقع نمی گوییم چقدر آن موقع بد کار کرده اند. زیرا آن موقع هم نوازنده های خوب می نواختند و کیفیت کم بود و الان بیشتر است. فکر می کنم یک مقدار هم برای مردم عادی شده است. چون آن سالها کار کارها می ترکید ، مردم هم تازه دیده بودند که خواننده های خودمان هم خوب کار می کنند و فقط یک سری سرود و تواشیح نیست و می شود ترانه را به صورت عامیانه و ساده هم خواند. دید مردم یک مقدار هم عوض شد.

*در عمده آثارت تو مهر و امضای خودت را داری. عمدتا ملودی های قطعاتت را هم خودت می سازی. چه اصراری است که خودت در راس خروجی پکیج یک ترک یا آلبوم باشی؟ چند دلیل می تواند داشته باشد مثلا اینکه حس خودت در کارها جاری باشد یا اینقدر در بحث ملودی سازی و نوازندگی خودت را پخته حساب می کنی که در کارها از آنها استفاده می کنی. دلیل این اتفاقات چیست؟
در جای جای دنیا این مساله اثبات شده است که وقتی گروه هایی هستند که برای یک خواننده آهنگسازی یا ترانه سرایی می کنند ، خواننده به جایی که باید می رسد. ولی خواننده روند نزولی را بعد از جدایی از آن گروه پیش می گیرد. به این دلیل که آن مدل پکیج را دوست داشتند. من وقتی دیدم پکیجی که از خودم ساخته بودم و با مهر و امضا و ژانر تراژیکی که خودم برای سنین مختلف استفاده کرده بودم مورد پسند قرار گرفت ، احساس کردم اگر بخواهم خیلی روی آن کار کنم و تغییر بدهم خراب شود. اما در واقع من از همه کسانی که دوست داشته باشند استقبال می کنم. دوستان بزرگی با من کار کرده اند و همکاری داریم. نوازنده های خوبی اطراف من هستند اما یک دلیل می تواند این باشد که زمانی که من ملودی سازی یا نوازندگی می کنم و یا در استودیو خودم می خوانم اکثرا نوازنده ها و آهنگسازها خواب هستند. یا آن موقع نمی توان آنها را دعوت کرد یا برای مشاوره آورد. ناگهان شاید ساعت چهار صبح به ذهن من می رسد که یک ملودی را بسازم و شاخ و برگ می دهم و ساعت 5 به استودیو می روم. الان می بینم خیلی لزومی ندارد که این مساله را به دست شخص دیگری بسپارم.

*موضوعیت ترانه های تو که تراژیک و غمگین و آنلایک است از کجا می آید؟ آیا تو در زندگی شخصی دچار شکست عشقی شده ای یا آدم کلا احساساتی هستی؟ آیا چنین تراژدی که در کارهایت هست سرگذشت شخصی خودت بوده است؟ این احساس از کجای شخصیت تو گرفته می شود؟
خدا به هر کسی یک توانی را می دهد و من احساس می کنم این ژانری که انتخاب کردم به انتخاب خودم نبود و مسیر برای من هموار شد. مسائل مختلف در زندگی شاید باعث شد ولی عصر مدرن الان عصر نوستالژی است. در تمام دنیا اشعار و داستانها به سمت دلتنگی ها سوق پیدا کرده است و مسائل اجتماعی هم باعث می شود. به نظر من یک هنرمند به جز اینکه اصول زیبایی شناختی را در کار رعایت می کند حتما باید به مسائل اجتماعی پیرامونی خود هم توجه داشته باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. می بینیم که هر کسی مشکلی برای خودش دارد و هر کسی تا زمانی که سر سفره دل دیگری بنشیند ، فکر می کند بزرگترین مشکل را خودش دارد. من احساس می کنم در آن وضعیت شاید باز کردن ذهن آن طرف یک راه خوب باشد. شاید همدردی کردن با او حس خوبی بدهد. اشعار من بیشتر همدردی با آن قشر است. من حدود صد آهنگ با صد موضوع داده ام و احساس می کنم اگر قرار باشد که همه آنها برای خودم اتفاق افتاده باشد که شدنی نیست. یک زمانی این همانی می کنم و خودم را جای آن شخصیت قصه خودم می گذارم. برای اینکه شما ببینید سوختن چه دردی است حتما لازم نیست که بسوزید. وقتی که انگشت می سوزد دیگر متوجه می شوید که اگر کل بدن بسوزد چه اتفاقی رخ می دهد. وقتی به باورش که می رسد حتی می تواند به عنوان یک خاطره از آن یاد کند زیرا در وجود آدم رخنه می کند.

*تو در بعضی از کارها مخاطبت را تا لبه پرتگاه جنون می بری. یعنی اینقدر سعی می کنی به این آدم شوک بدهی که از هزار زاویه مختلف فضاهای تلخ و عجیب جدایی و نفرت از عشق را می آوری. یک مخاطب تین ایج شاید نتواند آن فضاهای جدایی را حس کند ولی وقتی همزادپنداری می کند به فضای جنون می رسد. شاید بتواند روی او تاثیرگذاری خیلی منفی یا مثبتی داشته باشد. فضای بعضی از کارهایت آدم را نابود می کند. قبول داری فضای بعضی از کارهایت بیش از حد وارد جایی شده است که مخاطب را از شدت احساساتی شدن نابود می کند. جمله ای که در مورد فیلم «میم مثل مادر» استفاده کردند و حتی چند نفر حالشان بد شد و آمبولانس طرف را از سینما برد. هیچ وقت به این فکر نکردی که دیگر شاید مخاطب توان درک آن موضوع را نداشته باشد؟
زمانی که آن شعرها را می گفتم که البته آن روال ادامه دارد ولی یک مقدار شاید محدودتر شده است. آن موقع تین ایج بودند ولی تمام کسانی که با اشعار من یک مقدار زندگی کردند الان روی 24 یا 25 سال هستند. من باید یک سری از صحبت ها را عنوان کنم که بدانم در حد رده سنی آن مخاطب است. فکر می کنم قشنگ ترین بخش دفتر خاطرات آدم آن اتفاقات عجیب است. اگر هر روز از خواب بلند شوید و بنویسید که امروز صبحانه خوردم حتی بیست سال دیگر اگر بچه شما آن را بخواند جذابیتی ندارد. ولی اگر یک اتفاق خوب یا بد باشد توجهات را به خود جلب می کند. من فکر می کند آن اتفاق بد بیشتر رخ می دهد و چند نفری که در سینما حالشان بد شده در اصل بد نبوده است. بلکه به آن خلصه و خوبی رسیده اند که خودشان خواسته اند. ممکن است غمگین ترین آثار را بشنوید و هیچ ارتباطی با آن نگیرید مگر اینکه یک زمینه ای داشته باشید. تا دلی پاک نباشد نمی شکند و خدا گفته است که در دل های شکسته هستم. اوقاتی هم هست که همه ما خدا را فراموش می کنیم و آن زمانی است که اوضاع ما خوب است. دقیقا وقتی به یک چالش کوچک می خوریم اسم تک تک امام ها و خدا یادمان می آید. ولی آن دلی که می خواهد بشکند باید یک زمینه ای داشته باشد. من یک قسمتی را در شعرم زیاد بولد نمی کنم. نه می خواهم مساله ای را زیاد بالا ببرم تا به حد انفجار برسد و نه دوست دارم محدود کنم و دست روی اشعارم بگذارم که موردی را نگویم. من واقعا در حالت خاصی شعر می گویم یعنی شعر که می آید فقط می نویسم. الان اگر بخواهم یک خاطره را بنویسم شاید سرعت کمتری داشته باشم تا اینکه بخواهم شعر بگویم. یعنی شعر گفتن من از سرعت دستم قوی تر است. خیلی سریع تر شعر می گویم و یکی دو دقیقه زمان می برد ولی به مدت ده یا بیست روز از قبل روی آن کار شده است.

*استراتژی بلند مدت تو در مورد ژانر و نوع فعالیتت چگونه است؟ این مدل اصلا مهر و امضای «مجید خراطها» را دارد و هرجا که عاشقانه سوزناکی باشد ردی از تو و «محسن چاوشی» هست. آیا قرار است که به این رویه در طولانی مدت هم فکر کنی؟
صد در صد. از اینکه اسم موسیقی احساسی می آید شاید خیلی ها من را مثال بزنند. من از همان ابتدای کارم خیلی احساسی کار می کردم و یک موقعی بود که همه گونه صدایی را می شنیدید و در هر جایی هر نوع آهنگی شنیده می شد. ولی الان نود درصد آهنگها به شکل احساسی سوق پیدا کرده است. یعنی به آن نتیجه ای که من رسیدم خیلی ها هم رسیدند که باید احساسی تر راه را دنبال کرد. خیلی وقت ها در اشتباه می گویند سبک مجید خراطها یا سبک فلانی ولی آخرین سبک هایی که ثبت شده است به هشتاد سال پیش باز می گردد. من احساس می کنم در توانم هست و مطالعات خودم را روی این مساله زوم کرده ام که یک سبکی را ثبت کنم. البته نه این کاری که الان از من می شنوید چون این کار در سبک خاصی نیست و پاپ است و همه درها به رویش باز است. فقط آن پاپیولار بودن و مردمی بودن کار مهم است. برنامه طولانی مدت من بر این اساس است که بتوانم سازهای بیشتری را بنوازم و هم شعرهای بهتری را بگویم. ولی خودم به شخصه فکر نمی کنم بتوانم از این حالت احساسی خارج شوم.

*مبحث بعدی در مورد تعصب عجیب طرفدارهایت نسبت به تو و فعالیت های تو است. هر وقت که تک تراک منتشر می کنی یا مصاحبه می کنی یا هر فعالیت جانبی دیگری داشته باشی هجوم عجیبی از طرفدارانت هست که از تو حمایت می کنند. این استقبال حتی به کنسرتهای تو هم کشیده است. کمتر کنسرتی است که نخواهند خودشان را به استیج برسانند و تو را نگیرند. در کنسرت ها بارها دیده شده است که چقدر همزاد پنداری می کنند. کمی در مورد طرفدارانت حرف بزن.
من همیشه باید بگویم این روزهایم را مدیون همان هوادارانی هستم که در ابتدا مخاطب من بودند و کم کم با کارهای آشنا شدند و با شخصیت هنری ام ارتباط خوبی برقرار کردند. درون و بیرون من یکی است و آدمی نیستم که بخواهم چیزی را از قبل تعیین کنم و در مورد آن صحبت کنم. در مواجهه با طرفدارانم که قرار می گیرم می بینم که اینها استعداد بیشتری در کار ما دارند. اینقدر احساسی هستند و احساساتی برخورد می کنند و اینقدر بی ریا سمت من می آیند که واقعا کار من را سخت می کنند. اگر دو سانس کنسرت داشته باشم واقعا نمی توانم در یک سانس بگویم که پایین تر بخوانیم تا تمام شود و به سانس بعدی برسیم. جالب است که در کنسرت های من رنج سنی از 5 تا 95 هم هست و خیلی خوشحال کننده است که رنج سنی متفاوتی در کنسرت های من حضور دارند. ولی فارغ از کنسرت ها و آهنگ ها در هیچ زمینه ای نمی توانم بگویم بهترین هستم ولی می توانم بگویم بهترین طرفداران را دارم. این برای من بهترین هدیه است.

*به طرز عجیب و غریبی تحت تاثیر موسیقی ترکیه ای هستی. مخصوصا نوع سازبندی هایت صدای موسیقی ترکی را می دهد. این تاثیرپذیری از کجا آمده و چه دلیلی دارد؟
در ابتدا بگویم که موسیقی ما اینقدر غنی است که از زمانی که «تنبور جلوشاهی» را می زدند نه ترکیه و نه هیچ کشور دیگری کوچکترین اطلاعاتی در مورد موسیقی نداشت. ما باید این را بدانیم سبکی که الان در ترکیه به نام «آرابس» و پاپ و سنتی آنها کار می شود در واقع از موسیقی برگرفته که به آن موسیقی خجندی می گفتیم. البته پدربزرگان ما اینگونه می گفتند. خجند و سمرقند و بخارا همگی جز ایران بود ، این موسیقی را داشت. شما درست می فرمایید و علاقه شدید من از کودکی به موسیقی ترکیه و یونان زیاد بود ولی خودم سنتی ایرانی کار می کردم. من تقریبا با تمامی سازهای سنتی زندگی کرده ام و یاد داده ام و یاد گرفته ام. درس موسیقی در اطراف ترکیه خواندم و مدل آنها را یاد گرفتم و خیلی روی من تاثیر گذاشته است و فکر می کنم روی این مساله قوی هستم مورد تمرکز قرار داده ام. چه بخواهم و چه نخواهم موسیقی من به سمت آموزه های خودم کشیده می شود همانطور که قبلا به سمت موسیقی سنتی می رفت.

*قهرمان های مجید خراطها در مارکت داخلی و خارجی چه کسانی هستند؟
هیچ کس جای هیچ کس را نمی تواند بگیرد. هر کسی باید جای پای خودش را سفت کند و با پایین رفتن کسی من بالا نمی آیم. من خودم اصلا به عنوان یک هوادار همه خواننده ها را دوست دارم ولی قهرمان من خیلی بدموقع رفت. من «عدنان» را به شخصه خیلی دوست داشتم.

*خواننده ترکیه ای؟
بله. اعجوبه ای از لحاظ احساس بود. به دوستانی که دنبال احساس در موسیقی هستند توصیه می کنم کارهای ایشان را گوش کنند. حتی اگر معنی آنها را ندانند می توانند نود درصد آن را درست حدس بزنند. شاید تنها کسی در دنیا هستند که تمام کارهای خود را آنسامبل می خوانند و به استودیو هم که می روند همزمان نوازنده ها می نوازند و ایشان می خوانند.

* تا در مارکت داخلی اسم نیاوری راحت ات نمی گذارم!
اگر اسمی را بیان نمی کنم به این دلیل نیست که نخواهم کسی فکر دیگری کند ولی در واقع فکر می کنم از لحاظ صدا و هنر خیلی ها را داریم. ملودی سازهای  قدر و خواننده هایی با رنج صدای باز و استیجی و خواننده های استودیویی داریم. خواننده با احساس و بی احساس هم داریم! خدا را شکر همه مدل داریم ولی در مورد قهرمان ها می توانم به عدنان ترکیه ای و آندرا بوچلی اشاره کنم که روشن دل بودن را به انتها رسانده است. نابینا است ولی انگار خیلی چیزها را دیده که من خودم به شخصه ندیدم. آن هم جالب است که اگر کسی موسیقی اش را گوش کند می تواند شعر وی را حدس بزند با اینکه به زبان ایتالیایی خوانده است.

*ایده آل ترین و در واقع نقطه آرزوهای مجید خراطها در سالهایی که پیش رو دارد چیست؟
من می خواهم یک اتفاق خوبی باشم و شاید هم دیگر این روند را ادامه ندهم. یعنی روندی را ادامه بدهم که در آن تبحر دارم. خیلی طرح ها داشتم که در کنسرت ها عملی کنم و نمی گویم شکل مافیایی بلکه سلیقه ای بودن و عادت به روتین اجرا کردن یک سری از مسائل و ریسک نکردن خیلی ها باعث می شود که به شرکت ها خیلی ورود نکنم. من از همین جا باز هم می گویم که با هیچ شرکت موسیقی قراردادی ندارم و تنها تعهد من به مردم و کار خودم و شخصیت اجتماعی که دارم است. ولی احساس می کنم برای رسیدن به آرزوهایم یک سال وقت بخواهم اما یک سالی که همه چیز در آن دست به دست هم بدهد. امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد و دل خوش اگر نصیب هر کس بشود می تواند بیشتر پیش برود.

*دو اتفاق در مورد تو بود که سر و صدای زیادی داشت و خیلی مورد انتقاد قرار گرفتی. یکی مستندی بود که برایت ساخته شده  و دیگری هم اظهار نظری بود مبنی بر اینکه تا زمانی که تحریم ها هستند من کنسرت برگزار نمی کنم. اصلا نمی گویم این طرز فکری که در کارهایت داری غلط است ولی یک مقدار در فضای ملتهب رسانه ای آن روزها باعث شد که هجمه های عجیبی حتی از طرف خود خواننده ها به تو وارد شود. واقعا داستان مستند و این صحبت چیست؟ آیا قرار بود «شو آف» ماجرا باشد یا نه واقعا از دلت صرفا برای هوادارانت کاری می کنی؟
یک وقتی هست که از شخصی کمکی بر می آید و کمک را انجام می دهد و پای سردی و گرمی آن می ماند. من در همان ویدئویی هم که منتشر شد گفتم از دوستانم درخواست می کنم دست به دست هم بدهیم. خیلی ها اعلام آمادگی کردند و فکر نمی کنم شعاری داده باشم. آن زمان که این صحبت را کردم خبری از برداشتن تحریم نبود. الان خدا را شکر دل مردم شادتر است و مردم دنیا ما را بیشتر می شناسند و قبول دارند. هیچ انتقادی نشنیدم و فکر نمی کنم حرف های پسندیده ای که حرف دل خیلی ها است اگر مورد انتقاد قرار بگیرد پسندیده باشد. اما اگر انتقادی را مستقیم به من بگویید می توانم برایش جواب داشته باشم. اما در واقع شعار نبود و اگر شعار بود در ویدئو خیلی واضح اعلام نمی کردم.

*آن ویدئو الان در چه مرحله ای است؟
الان هم در مرحله تولید است. دوست داریم که از اجراها و خاطرات مختلف در آن باشد و سعی می کنیم یک مقدار طول بکشد چون از هشت سال قبل تا امروز در این مجموعه وجود دارد. آن بخش هایی که دوستان برای پخش در نظر گرفتند بیشتر به همان روزها باز می گشت.

*از آلبوم جدید چه خبر؟ اصولا تمایلی به انتشار آلبوم در این موقعیتی که همه به سمت ارائه تک قطعه رفته اند داری؟
آلبوم رسمیت بیشتری دارد و سعی می کنم با تک قطعاتم آن جو طرفداران و مخاطبان را نگه دارم که خیلی منتظر نمانند. آدمی هستم که به دلایل مختلف پرکار نیستم و سعی می کنم که گلچین کنم. در پس این مسائل حواسم به آلبوم هست. یک سری اتفاقات خیلی بزرگ را برای آن آلبوم مرگی که گفتید نگه داشته ام.

*آلبوم دوم هر خواننده ای به آلبوم مرگ معروف است. یا تو می توانی جایگاهت را تثبیت کنی و رو به بالا بروی یا کل ساخته ها را ناگهان از دست بدهی.
البته اگر بگویند آلبومی داده ام که کسی نشنیده است روی من تاثیر چندانی نمی گذارد. از قبل قوی تر ظاهر می شوم زیرا خیلی پس از آلبوم مورد تشویق قرار گرفتم.

* حرفی مانده؟
در مورد این مساله که خیلی ها فکر می کنند ترانه هایی که می گویم یا صحبت هایم اتفاقی است باید بگویم که روی کارهایم فکر می کنم. تلاش می کنم و از آدم های بزرگ ایده می گیرم و از کمک خیلی ها بهره مند هستم. از جمله برادر خودم دکتر «سعید خراطها» که آسیب شناس و مدرس دانشگاه در مسائل هنری هستند. خیلی از ایده های ایشان به من کمک می کند. همچنین آموزش هایی که در خانواده و محیط پیرامونی گرفته ام همگی دست به دست هم می دهد. انسان ناپخته ای نیستم که خیلی ساده در یک چالش قرار بگیرم و نتوانم جواب بدهم. فکر نمی کنم همیشه شکسته نفسی خوب باشد و گاهی اوقات آدم باید از خودش در کاری که می کند بگوید. من در مورد کاری که می کنم علم دارم و تلاش می کنم. خیلی ها را از خودم بهتر می دانم و از آنها ایده می گیرم. خیلی ها را می بینم که اندازه من تلاش نمی کنند ولی راه را ادامه می دهم. امیدوارم این صحبتی که با هم داشتیم آن چیزی باشد که مردم دوست داشتند. نظرات سایت «موسیقی ما» را مطمئنا خواهم خواند. مخصوصا این سری که گفتید پربازدید شده است و رکورد زده است. حتما تمامی نظرات را می خوانم و احترام زیادی برای منتقدانم و خوانندگان دیگر و طرفدارهای آنها قائل هستم. از شما و مدیر برنامه هایم «اسماعیل قاسمی» تشکر می کنم. در کنسرت 13 و 14 اسفند هم منتظر طرفدارانم هستم و قول می دهم شب ویژه ای را برایشان بسازم.
دلواپس
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1392 - 09:30

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 10 اسفند 1392 - 11:27

هنوز بعد از دو هفته اعلام کنسرت مجید خراط ها
نصف صندلی های اریکه خالیه
کجان طرفداراش پس؟

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:57
علیرضا آنیت

خراب این پیگیریت هستم دیگه....
عجیب دنبال کارای مجیدی...
باریکلا....

2.146.125.126
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:28
aliyousefi

با تشكر از آقاي nemati خب اينم يه جور انتقاده ديگه كه به مجيد خراطها وارده ...
از منتقدها و طرفداراي خواننده هاي ديگه هم ميخوام كه بيان انتقاداتشون رو بگن البته با دليل نه صرفا سليقه ... چون مجيد خراطها گفته كه همه نظرات و انتقادات اين صفحه رو ميخونه...
از طرفدارها هم ميخوام كه بدون هيچ تعارف و تعصبي بيان علاوه بر تعريفها انتقادات رو هم رُك بگن تا مجيد تو كارهاي بعدي اين انتقادها رو لحاظ كنه و اشكالات رو برطرف كنه تا شاهد يه آلبوم قوي تر از آلبوم ديگه ميرم باشيم ...

109.109.42.68
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 17:10
aliyousefi

يك بازخورد از آهنگ دلواپس مجيد خراطها ...
امروز نظر يكي از دوستام كه اتفاقا موسيقي رو هم جدي دنبال ميكنه در مورد آهنگ دلواپس پرسيدم،اين دوستم كلا نسبت به آهنگهاي مجيد خراطها نظر خوبي نداره مخصوصا تو نوع خوندن مجيد در گام هاي بالا...چند وقت پيش آهنگهاي مجيد مثل آلبوم ديگه ميرم يا 24 ماه رو واسش گذاشتم گوش كرديم نظرش اين بود كه به لحاظ خوندن گام هاي بالا و اوج ها ،آهنگهاي مجيد خراطها واقعا ضعيفه و حتي مثلا گام هاي بالاي احسان خواجه اميري تو آهنگ تاوان رو واسم مثال زد كه احسان واقعا شاهكار خونده بعد اومديم با گام هاي بالاي آهنگ مثلا تغيير كردي،تو آزادي و... مجيد خراطها مقايسه كرديم واقعا ديدم راست ميگه خوانندگي و گام بالا خوندن احسان كجا و مجيد خراطها كجا!!! اما امروز يه اتفاق عجيبي افتاد اون داشت از آهنگ دلواپس مخصوصا صداي مجيد تعريف ميكرد اصلا باورش هم واسم سخت بود ...گفت مجيد خراطها تو آهنگ دلواپس اصطلاحا خوب صداشو ول كرده ،تحريرهاي خيلي قشنگي زده و همچنين گام هاي بالا رو فوق العاده خونده...نگاه كنيد كسي كه تا همين ديروز منتقد سرسخت مجيد خراطها بود الان اينطوري داره آهنگ دلواپس به دلش نشسته ...پس ببينيد منتقدا هم اگه آهنگ خوب بهشون ارائه بديد حتما از اون آهنگ استقبال ميكنن...پس خوبه مجيد خراطها هميشه همينطوري با قدرت و اصولي بخونه مخصوصا گام هاي بالا رو ...

109.109.42.117
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 19:30
setashe

ببخشید میشه بپرسم این اطلاعات دسته اولو از کجا آوردین....؟؟؟؟؟؟
تا اونجایی که من اطلاع دارم طبق آخرین آمار 13 اسفند که سالن پره....
14 اسفند هم سانس اولش فوله...سانس دو هم دو و نیم سوش تا یه هفته پیش پر شده بود.....
اینم از طرفداراش....
دیگه چی میگین....؟؟؟؟
بعضیا فقط میخوان بیان و یه حرفی زده باشن....
برین یکم اطلاعاتتونو ببرین بالا بعدا بیاین اینجا کامنت منفی بذارین و به قول خودتون ما رو مسخره کنین....
مجید همیشه پر طرفدارترین بوده ،هست و خواهد بود.........

{فقط سلطان احساس ، مجد خراطها...............}

79.175.142.251
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:03
sofia sadri

تا اون جایی که دوستان گفتن و درقسمت خرید چک کردم شخصا اکثر سالن پرشده بود
یک سانسم کلا فول فرو ش رفته بود خیلی از قبل؟ پس بهتره یک کمی اطلاعات کسب کنید و نظر ندید

طرفداراش تو سالن بودن امیدوارم فیلمارو دان کنید وببینید و طرفدارشم ببینید

5.234.18.14
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 11:31
محمد

عااااااااااااااااااااااااااااااااشقتم واقعا سلطان احساساتی مرهم دردی.

151.232.83.144
یکشنبه 24 اسفند 1393 - 21:07
محمدحسین حسینی

اقای aliyousefi که اومدی میگی جلو احسان کم میاره.....عزیز من مگه سبکشون یکیه که باهم مقایسشون میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟

5.234.197.45
شنبه 10 اسفند 1392 - 11:29

آقا مجید یه دونه ای واسه نمونه ای

شنبه 10 اسفند 1392 - 11:46

عشق است سلطان احساس آهنگ دلواپس واقعان کار عالی بود حال کردم مرسی موسیقی ما آقای بهمن بابازاده

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:56
aliyousefi

شعرهاي مجيد خراطها واقعي و رئاله با يه داستان پردازي فوق العاده ... توي همين آهنگ دلواپس اون قسمت كه ميگه "اگرچه رو به احساسم در قلبت رو ميبندي...ولي ما بين شوخي هام خودم ديدي كه ميخندي" اين تيكه ش واقعا خاصه و آخر رئاليته ست ،در عين سادگي خيلي سنگينه ...
به شخصه واقعا تو اين آهنگ "دلواپس" از وكال مجيد خراطها و تحريرهاش و نحوه اجراي گام هاي بالاش برخلاف آهنگهاي قبليش واقعا لذت بردم و معتقدم مجيد خراطها با اين آهنگش صداش رو به رخ كشيد وقتي مجيد ميتونه اينقدر درست و اصولي بخونه چرا اونطوري ميخونه !!!

109.109.42.68
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 19:44
setashe

آقای یوسفی با این جملتون موافقم که گفتین آهنگ دلواپس مجید فوق العاده بود....
اما از این جملتون خوشم نیومد که گفتین بر خلاف آهنگای قبلیش.....
مجید تو همه ی کاراش اوج صداشو حفظ میکنه....
چون با دل و احساسش میخونه همیشه موفق بوده....
مثل 24 ماهش....
واقعا پستی و بلندی های شعرشو خوب خوند....
همه ی آهنگاش همینطوره...
همیشه عااااااااااااااااااااااالی.....

{ فقط سلطان احساس ، مجید خراطها............. }

79.175.142.251
شنبه 10 اسفند 1392 - 11:50

زنده باد سلطان احساس استاد مجید خراطها , مرد تکرار نشدنی موسیقی پاپ - ترکی ایران , همه ی صحبتها رو خوندم واقعا از شعور بالایی برخورداره استاد , تک تک کلماتش مفهوم داره .

زنده باد سلطان احساس مجیدخراطهای کبیر

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:08
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

ممنونم از شما آقای امیر احسانی که درک بالای داری مثل علی عبدالمالکی

2.181.99.3
شنبه 10 اسفند 1392 - 23:19
نوید سجادیان

تشکر از امیر عزیز که مثل خواننده محبوبش با معرفته

151.247.14.123
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:06
aliyousefi

با تشكر به اميد موفقيت علي عبدالمالكي و همه ي وسعتي ها ...

109.109.42.68
شنبه 10 اسفند 1392 - 11:57

يكي از خواننده هاي محبوب من مجيد خراطهاست يادش بخير چه خاطره هايي داريم با ترانه هاش.

شنبه 10 اسفند 1392 - 12:07

آینده موسیقی پاپ ایران در دستان سلطان احساس
ممنون از سایت موسیقی ما برای مصاحبه با ایشان

شنبه 10 اسفند 1392 - 12:11

درباره اهنگش که هیچی افتضاحه مثه همیشه
این نظرو تو ف.ب هم گذاشتم اینجا هم میذارم امیدوارم تایید شه
الان نیم ساعته اینو گذاشتید پیجتون یه طرفدار این خراطها هم کامنت نذاشته بعد یکی دو ساعت یکی از طرفداراش اینو میبینه میره 3-4 تا طرفدار دیگش هم خبر میکنه میگه بیاید اینجا و موزیک ما نظر بدن که مثلا پرکامنت باشه و بقیه فکر کنن این خراطها هم پرطرفداره هه :لول: در ضمن یه انتقادی که به موزیک ما و به خصوص جناب بابازاده دارم ( هر چند خودم بهمن بابازاده رو کارش قبول دارم خیلی ) اینه که وقتی با یکی رفیق میشه از هر راهی واسه بزرگ جلوه دادنش استفاده میکنه مثلا همین خراطها رو انگار تازه رفیق شده باهاش تو یه ماه 4-5 مطلب ازش میذاره هر دفعه هم یه لقب به نافش میبنده و به خصوص هی میخواد لقب پرطرفدار براش به کار ببره که بسی خنده داره اخه اگر طرفدار داشت این بنده خدا که اقلا یه پیج صد هزار تایی داشت یا تو نظرسنجی پارسال موزیک ما جز کاندیدا میشد اقلا تو یه رشته ( حالا گرفتن تندیس پیشکش ) یا مثلا کنسرت برج میلاد میذاشت نه اریکه ایرانیان که 4 سانسش اندازه یه سانس برج میلاد هم تماشاگرش نمیشه تازه اومده 14 تمدید کرده هنوز پر نشده !!! بعد دو سه هفته ! دیگه القاب الکی خیرات نکنید خواهشا

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:07
توتــک

پایین تر هم نوشتم اینو
ولی بازم واسه شما مینویسمش :

متاسفانه مردم کشور ما انقدر اعتماد به سقفِ کاذب دارن که با کمال پر رویی میان میگن "من" که هیچی از علمِ موسیقی نمیدونم ،از "تو" که یک موزیسین هستی ،یک آهنگساز هستی ، نوازنده ی بیش از 12 ساز هستی ،خواننده هستی ،تحصیلات آکادمیک داری ،بیشتر میفهمم !!

و با کمال پر رویی ،درحالی که آهنگو "اصلا" دانلود نکردن و نشنیدن ، میان نظراتی میزارن که تماماً مغرضانه اس

مثلا فرض کنید یه کودک شش ساله که هنوز به مدرسه نرفته بیاد به یه استاد دانشگاه بگه تو هیچی نمیفهمی

دوستانی که علم موسیقی دارن ،روی سر ما جا دارن
بیان حرفاشونو علمی و فنی و منطقی بزنن
حتی اگر بر ضد مجید خراطها بود
خداشاهده ماها قبول میکنیم

ولی نمیدونم چرا بیشتر وقتا اونایی که علم موسیقی دارن ،میان کارهای مجیدو تایید میکنن ولی افراد عادی ...

موسیقی ما خواهشا تایید کن
هیچ حرفِ بدی نزدم

5.222.169.166
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:55
علیرضا آنیت

سعید، عمویی!!!
دونه دونه نظرات تایید نمیشه
هرچنتا باهم تایید میشن
ملومه که ازون عضوای همیشگی موسیی مایی که اینم نمیدونی
خخخخخخ

2.146.125.126
شنبه 10 اسفند 1392 - 21:32
مجتبی لک

متاسفم واست.......
اخه چی باید جوابتو بدم؟یعنی برج میلاد کنسرت بزاره پر بشه پر طرفداره؟
فقط اونجا؟جون عزیزت الکی حرف نزن
من از مجید خراطها درخواست میکنم اگه بعضیا گذاشتن و اجازه دادن تو برج میلاد کنسرت بزاره تا به بعضیا ثابت بشه کی پرطرفداره
ولی مجید خراطها ن تبلیغات داره ن از بازیگر ی استفاده میکنه واسه پر کردن سانساش هرکی میره به عشق مجید میره
شکی درش نیست که با دلایل الکی و غیر منطقی فقط میخواید ذهن بقیه رو خراب کنید
ولی مردو مردونه این اهنگ چ نقطه ضعفی داشت؟ اگه خواننده اونور آبی این اهنگو میخوند نمیگفتید بهترین اهنگ جهانه؟من که تا پای جون طرفدارشم چون واسه دلم میخونه
مهم نیست اطرافیان آدم زیاد باشن ...مهم اینه که اوناییم که هستن واسش جون بدن ....
این مهمه .....
سلطان اگ میخونیش ازت میخوام ب لرستان بیا تا ثابت کنیم چقد طرفدار داری....
یدونه ای غمتو نبینم .....

79.127.73.43
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:16
arses

خیلی مسخرست ...
ما با کیا شدیم 75 میلیون نفر :)

سعید خان نظرات بعد از اینکه این پست گذاشته شد واسه چند دقیقه بروز نشد ...

اگه دقت هم کرده باشی کامنت ها ساعت دارن

185.26.182.25
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:36
Javad.sh(Jonam-majid)

خیلی جالبه خدایی و من به مجید افتخار میکنم چون کسی که میاداینقد ازش بد میگه تا چه حد کارای مجیدو دنبال میکنه و میسوزه که رفته تاریخ و تعداد صندلی رزرو شده مجید رو هم دیده و...
شما یه سری به پیج مجید بزن و تاریخ افتتاحش رو ببین بعد بیا...
مجید سالن اریکه یا سالن برج میلاد واسش فرقی نداره چون هر مطمئنن هر دو با استقبال زیادی روبه رو میشن واینکه سال آینده کنسرت های مجید در سالن برج میلاد شروع میشه و امسال تمام ساس ها پر بود از چندماه قبل
شما یک سرچ بزنی فقط کافیه بنویسی مجید خراطها میبینی چقد سایت و وبلاگ هواداری باز میشه
خواننده ای که فقط نزدیک صدنفر طراح داره و به عشقش کارت پستال و ...میزنن در حالی که بقیه خواننده ها که حالا اسم نمیارن مجبورن حتی کاور آهنگشونم خودشون بسازن
این یک مثال بود تا حساب دستت بیاد
موزیک ما لطفا تایید بشه ممنون

37.254.119.144
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 03:33
نوید asir

saeid1برو قسمت اول سوالات این مصاحبه رو بخون نوشته:موسیقی ما -( نام «مجید خراطها» با قطعات عمدتا احساسی اش سر زبان ها افتاد. قطعاتی که در برخی اوقات حتی در ریتم ترانه کار به جاهای باریک کشیده می شد و همین فضاهای تلخ و سنگین باعث شد او در یک دوره به یک باره طرفداران زیادی پیدا کند)اینکه نوشته به یکباره طرفداران زیادی پیدا کند مربوط میشه به چند ساله قبل حالا حسابشو بکن مجید چندساله قبل جزوه خواننده های پرطرفدار محسوب میشده الان طرفداراش چندین برابره چند ساله قبل شده,تازشم ما فقط جزئی از این طرفداران هستیم که توسط اینترنت میتونیم بگیم که ما طرفداره مجیدیم خیلیهای دیگه هستند که از طریق اینترنت پیگیره کارای مجید نیستند ولی طرفدارشن و مجید رو دوست دارند من خودم نزدیک پنجاه تا رفیقه خراطهایی دارم که اصن نت نمیان...,همه چی واضحه و دیگه جای بحثی نیست.سلطان احساسها فقط وفقط استاد مجید خراطها

2.187.209.233
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 21:01
setashe

اولا " این " به درخت میگن....
شما هم دفعه ی آخرتون باشه که مجید ما رو با " این " خطاب میکنین....
بهتره قبل از هر چیزی اول ادب رو رعایت کنین...
د.ما من نمیدونم چرا این روزا همه شدن کارشناس موسیقی....
به قول دوست عزیزم صوفیا صابری انتقاد کردن آسونه اما اصلتح کردن نه....
این شعر هیچی کم نداشت " مثل همیشه "...
شرط میبیندم حتی شما دانلودش هم نکردین چه برسه گوشش کرده باشی...
آدم واقعا بعضی کامنتارو میخونه خندش میگیره.....
بعدشم فک کردین مجید ما ارون دسته خواننده هاست که تو بهترین سالن شهر بخواد کنسرت اجرا کنه که چی..؟؟؟پول بیشتری بذاره تو جیبش...؟؟؟؟
نخییییییییییر آقای محترم....
سخت در اشتباهین...
مجید بیشتر ازینکه به فکر جیب خودش باشه به فکر جیب مردمشه....
شما که اینهمه اطلاعاتتون مثلا بالاس نمیدونین بلیط کنسرت تو برج میلاد چنده....؟؟؟
صد در صد میدونین...
میدونم هدفتون ازاین کامنتی منفی که میذارین تخریب کردن سلطان احساسه....
اما...
بذارین خیالتونو راحت کنم....
اینو هم به شما میگم و هم به همه ی اونایی که فک میکنن با این کامنتا میتونن مجید ما رو تخریب کنن....
من و همه ی خراطهایی های دیگه تا آخرین نفس پشت مجیدمون میمونیم و به هیچ احد الناسی اجازه نمیدیم مجیدمونو از این قله ای که الان وایساده پایین بکشونه....
چون مجید واسه اینجایی که الان هست زحمت کشیده...
به این راحتیا اجازه نمیدیم هر چی دلتون میخواد بگین...
مطئمن باشین با این کامنتاتون روحیه ی مجید ما تضعیف نمیشه...
چرا...؟؟؟
چون ما همیشه پشتشیم و تا لحظه ی آخرم پشتش وایمیستیم...
اینو به همه ی اونایی گفتم که فک میکنن با گذاشتن کامنت منفی میتونن مجیدمونو پایین بکشن....

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها....... }

79.175.142.251
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 23:26
نوید سجادیان

چی بگم که بهت بر نخوره؟؟
فقط سکوت میکنم.................

151.247.15.174
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:22
sofia sadri

از شما یک سئوالی دارم اگه مخالف مجید خراطها و اهنگهاشونید و اهنگاشم دوست ندارید چطوری پیجشونو سریع چک کردید ؟ منتظر بودید اهنگ بیاد و سریع ببینید چه خبره؟ شما چطوری از خواننده ای که علاقه به صدا ش ندارید اینطوری اخبار و پیگیری میکنید که چی بشه هر جا هم مطلبی باشه نظر میدین ؟؟؟؟

بعدش ادب تو رعایت کنید این نوشته که هردفعه یک لقبی و فلان بهشون نمیدونم .........
و اصلا درست نیست ادب و نزاکت هم چیز خیلی خوبیه که شما رعایت نمیکنید سعی کنید به دیگران احترام بذارید با رعایت ادب انتقاد کنید و یک تجدید نظری تو نوشته تون بکنید
هرخواننده ای هنرمندی برای خوشد طرفدارنی داره حالا کنسرت اریکه یا برج میلاد مهم اینه که مردم هنرمندشونو حمایت کنن اریکه هم خیلی ظرفیت کمی نداره پس درست انتقاد کن دوست عزیز

5.234.18.14
شنبه 10 اسفند 1392 - 12:12

مجید جان مثل همیشه اثرجدیدت پر انرژی بود و واقعاً از ته دل لذت بردم ،افتخار میکنم همچین دوست موفقی دارم ... امیدوارم موفقیتت رو همینجور ادامه بدی ، به امید روزهای بهتر و کنسرت مجدد در بندرعباس ...

شنبه 10 اسفند 1392 - 12:24

:D
پرطرفدار!!!!!!!!!!!!؟
از اونجایی که میدونم نظرم تایید نمیشه فقط سکوت میکنم !

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:05
محمدرضا بهمنی

دوست عزیز حالا که نظرت تأیید شد
حالا شما فرض کن طرفدار نداره ولی بیشتر از مجموع طرفدارای همه خواننده های خوب کشورمون منتقد (!) داره
همین که شما تا خبری از ایشون میاد دنبال می کنی و پیگیر کاراش هستی یعنی دونبال کاراشا می گیری وگرنه من وقتی کسی را قبولش ندارم که پشت سر هم درباره اون فرد نظر نمی ذارم

37.255.119.226
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:11
توتــک

عزیز جان به پر طرفدار یا کم طرفدارش چیکار داری ؟؟؟
اصلا مجید طرفدار نداره
شما راس میگی
واسه همین بود که تو دو هفته آلبومش ،چهارمین آلبوم پرفروش سال شد
با اینکه 9 تا از ترک هاش یه سال قبل پخش شده بود
با اینکه به بدترین نحو ممکن پخش شد

بعله مجید طرفدار نداره که آلبومش با این وضعیت تو دو هفته میشه چهارمین البوم پرفروش سال

5.222.169.166
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:53
علیرضا آنیت

آوووووووووووووره حسن
پرطرفدار حسن!!!!!!!!!!!

2.146.125.126
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 15:31
setashe

منم پیشنهاد میکنم سوت کنین...
چون در مقابل حجم عظیم طرفداراش حتی اگه بخواینم نمیتونین چیزی بگین...
زبونتون بند میاد.....
:))))))))))))))))))
و شما همچنان سکوت کنین.....

{فقظ سلطان احساس ، مجید خراطها...............}

5.201.233.86
شنبه 10 اسفند 1392 - 12:56

خیلی عالی و زیبا

ممنون از سایت بسیار خوب موسیقی ما

ممنون از سلطان احساس مجید خراطها

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:02

یه آهنگ تو سبک اسلو
تمپوی نسبتاً پایین

خلوت بودنِ کار ،بسیار زیباس
اینکه زیادی شلوغ نشده

یه نکته ای که بارزه ،اینه که مجید خراطها ،برخلاف آهنگ های اخیرش ،توی این آهنگ "داد"نمیزنه !!

همچنین شاهد نواختن سازهای جدیدی مثل "گیتار باس" توسط مجید خراطها بودیم

بسیار زیبا و دلنشین بود
بسیار زیاد لذت برم

به امید موفقیت روزافزونت ..

مجید خراطها
نه
تکرار
میشود
نه تکراری ..

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:03

هه.... ادم خندش میگره....چقدر دارین بزرگش میکنید....ایشون تو سالن اریکه کنسرت گزاشتن و بلیتاشون فروش نمیره حالا شما به ایشون میگید پر طرفدار.... تو ایران به خواننده هایی مثل احسان خواجه امیری و محسن چاوشی و محسن یگانه و علی عبدالمالکی و فرزاد فرزین میگن پرطرفدار واقعا هم پر طرفدارن.......الان یه عده میان میگن کنسرت فلان جای مجید خراطها فلان قدر جمعیت داشت دوستان خوب من اون کنسرت مطمئنا مفتکی بوده و هرکی هرکی و مطمئن باشید اگه این دوستانی که نام بردم همچین کاری بکنن مطمئن باشید 100 برابر جمعیت میان که دهن همه وا میمونه. دیگه هم لطفا انقدر بزرگش نکنید این اهنگشم بسیار ضعیف بود از همه نظر. از طرفدارشم خواهشی دارم اینکه واقعیتو قبول کنید انقدرم جو الکی ندن و سعی و تلاش کاذب نکنید.

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:10
محمدرضا بهمنی

ایشون بزرگ هستند و نیازی به بزرگ شدن توسط کسی ندارند. در ضمن یعنی از دید شما عشقت یا بهتر بگم همون سلطان صدا (از دید شما) چون توی ایران و مخصوصاً تهران کنسرت نداره پس ما نتیجه میگیریم اصلاً توی ایران طرفدار نداره. پس شما هر جا زندگی می کنی جزء مردم ایران نیستی و داری از خارج از کشور کامنت میذاری. (البته این نتیجه ای هست که من از کامنت خودتون گرفتم)

37.255.119.226
شنبه 10 اسفند 1392 - 16:17
محمدرضا بهمنی

دوست عزیز یه بحث دیگه ای هم که هست اینه که مسلماً همه کسایی که قراره برند کنسرت نیازی نیست بلیطشا از ایران کنسرت بخرند، همون روز کنسرت و از محل کنسرت و چند تا آدرس دیگه که داده شده هم می تونند بخرند. پس فعلاً تا روز کنسرت و پس از اون که خبرش میاد سکوت کنید و بعدش ببینید پر شده یا نه.
------------------------------------------------------------------------
دوستان طرفدار آقای چاوشی این حرفی را هم که میزنم خدای ناکرده پای توهین به ایشون نذارید ولی در جواب سلطان صدای عزیز باید بگم شما که کنسرت و به خصوص توی تهران براتون معیاره پس چطور آقای چاوشی را جزء پر طرفدارترین ها می دونید (البته این موضوعا برای شما گفتم که معیارتون کنسرته وگر نه بر کسی پوشیده نیست که آقای چاوشی اگه پر طرفدارترین خواننده ایران نباشه، جزء پر طرفدار ترین ها هست). اسامی توی سؤال ها را هم که ببینید از آقای خراطها پرسیدند، می بینید که از پرطرفدار تین های ایران نام بردند

37.255.119.226
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:13
توتــک

شما به پر طرفدار یا کم طرفدارش چیکار داری ؟؟؟
اصلا مجید طرفدار نداره
شما راس میگی
واسه همین بود که تو دو هفته آلبومش ،چهارمین آلبوم پرفروش سال شد
با اینکه 9 تا از ترک هاش یه سال قبل پخش شده بود
با اینکه به بدترین نحو ممکن پخش شد

بعله مجید طرفدار نداره که آلبومش با این وضعیت تو دو هفته میشه چهارمین البوم پرفروش سال

5.222.169.166
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:14
توتــک

متاسفانه مردم کشور ما انقدر اعتماد به سقفِ کاذب دارن که با کمال پر رویی میان میگن "من" که هیچی از علمِ موسیقی نمیدونم ،از "تو" که یک موزیسین هستی ،یک آهنگساز هستی ، نوازنده ی بیش از 12 ساز هستی ،خواننده هستی ،تحصیلات آکادمیک داری ،بیشتر میفهمم !!

و با کمال پر رویی ،درحالی که آهنگو "اصلا" دانلود نکردن و نشنیدن ، میان نظراتی میزارن که تماماً مغرضانه اس

مثلا فرض کنید یه کودک شش ساله که هنوز به مدرسه نرفته بیاد به یه استاد دانشگاه بگه تو هیچی نمیفهمی

دوستانی که علم موسیقی دارن ،روی سر ما جا دارن
بیان حرفاشونو علمی و فنی و منطقی بزنن
حتی اگر بر ضد مجید خراطها بود
خداشاهده ماها قبول میکنیم

ولی نمیدونم چرا بیشتر وقتا اونایی که علم موسیقی دارن ،میان کارهای مجیدو تایید میکنن ولی افراد عادی ...

موسیقی ما خواهشا تایید کن
هیچ حرفِ بدی نزدم

5.222.169.166
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:24
توتــک

آقا بهمنی حرف جالبی زد
اگه "معیار پرطرفدار بودن" کنسرت هست که باید نتیجه بگیریم آقای چاوشی اصلا طرفدار نداره !
در حالی که هر ساله آلبومش پرفروش ترین آلبوم سال میشه
( اصلا منظورم توهین به اقای چاوشی نبودا ! ایشون بسیار قابل احترام هستن )

پسر جان برو خودتو اصلاح کن
به خراطهایی ها هم کاری نداشته باش

5.222.169.166
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:55
نوید asir

این نظره تو بیشتر خنده داره ebi صدا,اینایی که گفتی بجز فرزاد فرزین آره هم پرطرفدارن هم کاراشون خوبه منم دوستشون دارم اما مجید واسه ما دنیاست چ تو بخای چ نخوای مجید تو قلبه ماهاست و ما دوسش داریم چیزی ک عیان است چ حاجت ب بیان است مجید پرطرفدار نبود نمیومدی واسه جلب توجه این کامنته خنده دارو نمیزاشتی,سلطان احساسها فقط مجید خراطه

93.174.94.66
شنبه 10 اسفند 1392 - 23:27
نوید سجادیان

خب تو به ما جبکار داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بزار ما با این القب الکی حال کنیم.
یعدا که همین موسیقی ما عکس و فیلم کنسرت وآدم هایی که پشت در بسته موندن رو گذاشت خودت میفهمی اشتباه میکردی.

151.247.14.123
جمعه 16 اسفند 1392 - 19:39
setashe

شما برین بخندین...
کسی داره بزرگش نمیکه...
چون مجید خودش هم بزرگه هم پرطرفدار....
سابقه ی کنسرت مجید ما از این افرادی که نام بردین خیلی بیشتره..
اگه یکم اطلاعاتتونو ببرین بالا متوجه میشین که مجید ما حتی اون وقتا هم که مجوز نداشت نفر اول بیشتریت برگزار کننده ی کنسرت تو ایران بود....
بعدشم اگه مفتکی بود پس چرا زمانی که سالن پر میشه و بعضی از دوستان موفق به اومدن تو سالن نمیشن از پشت در تکون نمیخورن...( و مجید ما میره براشون قطعه ای از شعراشو اجرا میکنه که دلشون نشکنه...محض اطلاعتون فیلمشم موجوده....)
در ضمن تو کنسرت اریکه ی مجید هنرمندان بزرگی هم وجود داشتن....
مطئنا حسودیتون شده و نمیدونستین چی بگین که اومدین این کامنتو گذاشتین....
شزط میبندم نه مصاحبشو خوندی نه آهنگشو دانلود کردی....
متاسفم براتون...
بهتره برین ادبیاتتونو قوی کنین که دیگه " بلیط " و " گذاشتن " رو اشتباه ننویسین...تا اینکه بیاین اینجا و کامنت بذارین.....

{فــــقـط سلطـــــــــــــــآن احســـــــــــــآس ، مجیــــــــــــــــــد خـــــــــراطهــــــــــــــا....}

31.184.191.241
یکشنبه 24 اسفند 1393 - 21:10
محمدحسین حسینی

همین قدر که اعصابتو خورد کرده تا بیای اینجا نظر بدی یعنی خیلی قوی بوده.....برو کنسرت بادرود مجید خراطها رو ببین که جمعیتش 50 هزار نفر بوده بعد بیا زر بزن

5.234.197.45
شنبه 10 اسفند 1392 - 13:06

خیلی ممنون از شما موسیقی ما
حداقل باید می گفتید می خواید این آهنگ بسیار زیبا را بعد سه روز همزمان با مصاحبه روی سایت بذارید
بازم ممنون

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:13

واقعا ممنون بابت مصاحبه. مجیدجان خوشحالم از این که نظرات را میخوانی. به عنوان یک طرفدار متعصب از ترک دلواپس خیلی لذت بردم و خواهشم ازت اینه که این مدل کارها را در اولویت قرار دهی. آهنگهایی مثل <فردا>. <آواره>. بی وفا. <دریا>. لحظه آخر.<کنسل>.حلقه.تغییرکردی.<توعوض شدی>.دیگه مجبور نیستی.هم خونه.توآزادی و........... خیلی ملموس بودند و به شخصه هنوز برایم تازگی و زیبایی های خاص دارند.این مسیررو تغییر نده. دوستت دارم سلطان احساس. اگه صدامومیشنوی بدون دلم تنگه برات...

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:43
24 ماه

راستی یادم رفت بگم. مجید خواهشا یه کنسرتم کاشان بذار خواهشا

178.157.42.45
شنبه 10 اسفند 1392 - 13:20

مجید جونم ما خیلی دوست داریم تا اخرین قطری خون هودارتیم و خواهد بود بجز مجید خراطها هیچ خواننده دیگریرو قبول ندارم ....

sultan feeling

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:26

زنده باد مجیییید خراطها
کسی که احساسی ترین لحظات زندگیمان را با آهنگ ها و ترانه های فوق العاده ی او سپری کردیم
هیشکی مثل مجید خرااااطها نمیشه
طرفداران زیادی داره ، تو کنسرتی که در پیش هست مشخص میشه
موفق باشی همیشه استااااااد
مرسی موسیقی ما

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:32

استاد کارت عالیه.
ما طرفداراتیم و همیشه پشتتیم

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:33

مرسی بابت مصاحبه خوبتون
سلطان احساس موسیقی پاپ ایران مجید خراطها.
از دوستانم خواهشمندم جواب اونایی که سواد موسیقی ندارن و از روی حسودی کامنت میزارن ندین.
دلواپس احساسی ترین آهنگ سال 92

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:33

فدای مجیدم بشم
اهنگ عالی بود عالی هزاران بار گوش کردم از دو روز پیش
هنوزم که هنوزه هزاران بار دیگه پلی میشه
این است سلطان احساس
میمیرم برات سلطان
دلم با این همه سردی هنوزم از تو نشکسته
یه قدری عاشقت هستم که واسه هردومون بسته

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:34

مصاحبه بسیار خوبی بود

مرسی موسیقی ما

آقا مجید ،عاشقانه دوسِت دارم !!

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:35

از مصاحبه مفصلی که انجام دادید خیلی ممنونم ولی ای کاش درباره همکاریشون با سایرین از جمله برادرشون هم سؤال کرده بودید.
ای کاش درباره آهنگ کنسل هم سؤال پرسیده بودید که پاسخی که قبلآً دادند را اینجا هم می دادند تا افراد مغرضی که توی سایتتون و جاهای دیگه به ایشون توهین می کنند، هم صحبت های ایشونا درباره کنسل می خوندند
باز هم از شما تشکر می کنم

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:36

مجید جان ،یه قدری عاشقت هستم ،که واسه هر دومون بسه ..

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:37

عالی بود مرسی موسیقی ما
سلطان احساس مجید خراطها

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:41

عشق است سلطان احساس مجید خراطها

شنبه 10 اسفند 1392 - 13:45

باسلام
ممنون از موسیقی ما و آقای بابازاده
فک میکنم جواب تمام سوالایی که تو ذهن همه مردم بود رو امروز مجید داد
مرسی مجید جون

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:02

من هنوز دانلود نکرده ام ولی از خراطها میخوام زیاد هم احساسی بخونی باعث دلزدگی بعضی افراد میشود
چیزی که محسن چاوشی انرا خوب فهمید ...

شک ندارم همانند اهنگای قبلی پراحساس هست

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:20
محمدرضا بهمنی

ممون از شما
اگه دوست داشتید دانلود کنید. یه کاری هست تو مایه های کارهای قدیمشون با سازبندی جدید و کاری هست که از ابتدا تا آخرش توی اوج خونده شده

37.255.119.226
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:15
setashe

ممنون...
ولی باید بگم که ما هیچوقت از شعرای سلطان احساسمون دلزده نمیشیم...
چون واسه احساسشه که از ته قلبمون دوسش داریم...
و هر چی احساسی تر بخونه ما بیشتر عاشفش میشیم....
البته مجید حتی آهنگ شاد هم بخونه بازم ما دوسش داریم....
چون خودش و احساسشه که مهمه....
امیدوارم دل مهربونش هیچوفت نشکنه....
به شما هم پیشنهاد میکنم حتما دانلود کنین...
بازم ازتون ممنونم...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها................}

5.201.233.86
شنبه 10 اسفند 1392 - 14:08

با تشکر از موسیقی ما بابت این مصاحبه
درمورد ابراز احساسات طرفدارا تو کنسرت حرف استاد درسته تا زمانی که پیش زمینه ای احساسی در این رابطه نباشه هیچ وقت طرفدار با اون قضیه همدردی نمیکنن
چشم استاد میریم دنبال اهنگهای عدنان و بوچیلی
در ضمن آهنگ دلواپس مارو برد به حال و هوای آهنگ های قدیمیت
آهنگی بود که معلوم بود با احساس واقعی خونده شده

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:15

ای جانم سلطان احساااااااااااااااااااااااااااااااااس
چقد گله این بشر
اصن نمیشه به دل نشینه آقا مجیدمون
آهنگشم خداوکیلیش خیلی ناز بود
ینی نمیشه شنیده و بشه و مورد پسند قرار نگیره
ولی مابین شوخی هام خودم دیدم که می خندی.....
مجید با دل مردم کار داره...
ایشالا هرجا هست و کار میکنه موفق باشه
ماهم به عنوان هوادارش همیشه پشتشیمو کم نمیزاریم واسش....
13 میبینمت مجید....
خیلی مردی...

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:29

سلطان احساس فقط مجید خراطها و بس خواننده مثلش پیدا نمیشه قربون بغض گلوش برم

“اگرچه از خودم از این همه احساس بیزاری
خدا رو شکر که تو دردام اقلا کم نمیذاری”

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:31

درود بر سلطان احساس مجید خراطها ....

اگه نظراتو میخونین یه درخواست دارم که شاید مد نظر خیلی ها باشه ...
البته این درخواستم در گذشته حالا به هر نحو اتفاق افتاده...

خیلی میچسپه یه اهنگ با صدای مجید خراطها و محسن یگانه ..

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:22
محمدرضا بهمنی

با نظر شما موافقم
انشاالله شاهد همکاری این دو عزیز باشیم. آهنگ زندونی که به دل من خیلی چسبیده. صداشون با هم خیلی جور شده توی اون آهنگ

37.255.119.226
شنبه 10 اسفند 1392 - 14:32

تو کار های محسن چاوشی تکرار دیده نمیشه اصلا ولی اینجا گفته شده که محسن چاوشی داره به سبک و سیاق قبلی خودش برمیگرده محسن سبک آلبوم جدیدش راکه...

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:34

عــــــالی بود سلطــــان
تــــو بهتریـــنی بدون شکــــــ واسه همیــــــــشه :)
سلطــــان احســـــاس مجیـــــد خراطهــــا :*
مرسی از موسیقی ما بابت این مصاحبه ی عالی

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:36

مجیدجون خسته نباشی آهنگ دلواپس خیلی به دلم نشست من نوید هستم 24 سالمه از همون اول کاراتو گوش میدادم و باهاشون زندگی میکردم خیلی تلاش کردم از نزدیک ببینمت فقط برای 5 دقیقه حالا چ از لحاظ حضوری چ از لحاظ تلفنی یا نت باهات فقط 5 دقیقه حرف بزنم این حرفایی ک دارم رو فقط باید خودت بشنوی چند دفعه هم به مدیر برنامتون آقای قاسمی تماس گرفتم اما ایشون گوشیشون رو جواب ندادند موقعیتش رو هم ندارم بیام کنسرتات تا بتونم حداقل اونجا ازت برای 5 دقیقه وقت بگیرم و حرف بزنم ن قصد مزاحمت دارم و ن اینکه از الکی وقتت رو بگیرم چون واقعا این حرفا رو بایدبگوشت برسونم دنباله جلبه توجه هم نیستم فقط 5 دقیقه به من وقت بده ممنونتم .
navid.asir@yahoo.com-------------nav8id@gmail.com.............fb/navid asir

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:39

قربون احساس نابت مجید جونم ، فقط خواهش میکنم ازت با افرادی مثل کوشان حداد ، میلاد ترابی و در کل بزرگان موسیقی همکاری کن ، خیلی خیلی دوست دارم
مرسی موزیک ما

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:40

با سلام خدمت استاد مجید خراطها.
مصطفی آذری هستم 20 ساله از تبریز.
سال 86 وب سایت kharathafans.com رو راه اندازی کردم و زمانی که آلبوم دیگه میرم رو به بازار دادید سایت به دلایلی بسته شد.
در حال اتمام کار سایت majid-kharatha.net هستم که یک سایت ویژه در خور مجید خراطها میباشد
بگذریم از این مسائل.
جناب خراطها من نمیدونم شما به پیرامونتون نگاه میکنید یا نه.
در این که هوادار شما هستم و هستیم شکی نیس از سال ها قبل بودیم و هستیم.
حتی من زمانی که از عشق و این چیزا چیزی نمیدونستم عاشق آعهنگای شما بودم و الان که ....
من بلیط کنسرت شمارو خریده بودم که بتونم یه جوری حرفام رو شفاهی به شما بزنم ولی به خاطر مشکلی که پیش اومد و عمل جراحی که کردم نتونستم بیام.
استاد پیج شما در فیس بوک رو کی میگردونه ؟؟؟
چرا فقط به دخترا در مورد آهنگ شما نظر میخواد.
چرا روز ها طول میکشه به ما یه جواب بدن ولی وقتی یه جنس مونث نظر میده همون لحظه با تمام جزیات توضیح داده میشه؟؟؟
این مورد در مورد مدیر سایت شما هم صدق میکنه ؟؟؟؟
برای ایها توضیحی دارید ؟؟؟
چرا هیچ همایتی از هوادارتون میکنید ؟؟؟
چرا ما به خاطر شما جلوی افرادی که صد ها مرتبه از ما کمتر هستند باید سر خم کنیم و هر چه آنها بگوینند عمل کنیم و هر چه گفتند چه بد چه خوب باید به خاطر شما قبول کنیم ؟؟
شما تو مصاحبه ی قبلیتون گفتید که بهتر زیاد در دسترس نباشم ا از چشم هم نیوفتم .
فدای شما بشم آخه شما کلا در دسترس نیستید.
به مدیر برنامه هاتون زنگ میزنیم جوری جواب میده که آدم پشیمون میشه از زنگ زدن.
ما باید تا کی به خاطر شما جلوی بعضی افراد خار و ذلیل شیم ؟؟؟
اینارو من نمیگماااا...
هر چقدر شاهد بخواید براتون بیارم.
100 تا 1000 تا 10000 تا هر چقدر بگید براتون شاهد میرام برای این موضوعاتی که گفتم.
اگه قراره یه آهنگو پخش کید اون آهنگو نیم ساعت قبل بدید به مدیر پخشتون تا بعدش پخش کنه نه این که به یه افرادی بدید که اونم به دوستاش بده و بعد ملت و حرص بدن که ما آهنگو داریم ولی شما ندارید.
چرا هیچ کدوم از آهنگای شما تو سایت رسمیتون که لینک مستقیم از سایت خودتون نداره ؟؟؟
خوب اگه بخوایم آهنگ شما رو از سایتای دیگه دانلود کنیم خیلی سایتای بزرگتر و بهتر با افراد شاسیته تر از سمفونی هستد که ما میتونیم از اونا دانلود کنیم.
نمیدونم به این حرفا توجه میکنید یا نه
من به 100 جا رفتم که بتونم فقط 5 دقیقه با شما حرف بزنم ولی روابط نمیزاره دیگه.
امیدوارم هر جا که هستید همیشه موفق باشید.
من خودم ترک هستم و این درد بزرگ که فوت خواننده ای ترکی زبان به اسم عدنان رو به شما و همه ی اهل موسیقی تسلیت بگم.
به امید توجه بیشتر به مخاطب هاتون.
موفق و پیروز باشید .
یا علی

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:58
Javad.sh

سلام منم با تمام حرف های مصطفی جان موافقم ام و از این موضوع به عنوان یک هوادار و مدیر یک سایت رسمی و هواداران ناراحتم
چرا آقای ایکس که مدیر سایت رسمی و فن پیج شماست باید اینجور جواب طرفداران رو بده ک نعوذ و بالله خیال کرده خداست
و اینکه وقتی یک اهنگی منتشر میشه ما باید تو سایت این آقا دانلود کنیم بجای سایت رسمی؟؟
چرا پیج مال هواداران شماست اما باید تبلیغ سایت و فن پیج آدمین بشه؟؟
چرا اصلا سایت رسمی آپ نمیشه و سرجمع 10تا پست بیشتر درونش نیست؟؟
حق این طرفدار ها خیلی بیشتر از این حرف هاست چون روزانه خودمون داریم با چشم میبینیم که تحقیر میشن از طرف..اما بازم عاشقتن و همه جوره پشتت
و در آخرم بگم ممنون از موزیک ما و مجید عزیز بابت این مصاحبه کامل
امیدوارم اینا رو بخونید و جواب بدید

37.254.73.139
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:58
arses

منم شدید موافقم

امیدوارم این کامنت رو هم بخونین و رسیدگی کنین...

اول این که سایت رسمی مجید خراطها اصلا در حد و اندازه های ایشون نیست
و مجید خراطهایی که این همه طرفدار داره نباید اوضاع سایت رسمیش این جوری باشه.
و قسمت نظراتم که حدودا 10 یا 15 طول میکشه تا تایید بشه
و اگرم تایید بشه نظرای که به ضرر مدیر سایت باشه کلا تایید نمیشن (البته جالب این جاس بعد از این همه سال کسی نام و نشونی درستی از این مدیر سایت ندارن و همه اونو سید خطاب میکنن)حالا جدا از اینا این سید خان پاسخی هم به نظرات و پیشنهادات تایید شده نمیدن...

در مورد انتشار اهنگا هم اقا مصطفی توی کامنت بالا توضیح دادن..

ممنون از سایت موسیقی ما

185.26.182.25
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 13:29
محمدرضا بهمنی

من هم به عنوان یه هوادار عادی شما آقای خراطها، با حرف های دوستان درمورد سایت رسمی شدیداً موافقم. سایت رسمی به جایی رسیده که دیگه یکی مثل من رغبت نمی کنم سراغش برم و فقط هفته ای یه بار می رم توی قسمت نظراتش با امید اینکه نظرات کاربران تأیید شده باشه و کارم درمورد سایت رسمی به همین جا ختم می شه. اگه نظرات داخل سایت رسمی را هم بخونید متوجه نارضایتی هوادارانتون می شید. به خاطر این وضع سایت رسمی همیشه سعی می کنم سراغ دو سه سایت هواداری که واقعاً به روز هستند و اخبار و مطالب مربوط به شما را می ذارند، پیگیری می کنم. لطفاً اولین کاری که می کنید بعد از خوندن نظرات هوادارانتون اگه حتی تا چندوقت قرار باشه کاری ازتون منتشر بشه، ساماندهی سایت رسمی باشه. چرا باید وضعیت طوری بشه که ما هوادارای شما برای پیگیری اخبار مربوط به شما همه سایت ها را بگردیم ولی سراغ سایت رسمیتون نریم؟؟؟!!!!!

37.255.119.211
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:32
setashe

منم تا حدودی باهاتون موافقم...
وی درمورد آقای قاسمی باید بگم من کاملا حق رو به ایشون میدم...
خودتونم خوب میدونین که " سلطان احساس ، مجید خراطها " کم ظرفدار نداره....
حالا اگه همه ی طرفداراش بخوان تو یه روز به آقای قاسمی زنگ بزنن ( حالا طرز صحبت کردن بعضی از دوستان و حرفایی که میزنن و یا حتی دوستانی که خراطهایی نیستن و برای ایجاد مزاحت زنگ میزنن بماند ) میدونم چقد از آدم انرژی میگیره...
خب اون بنده خدا هم حق دارن...
اگه ایشون یه لحظه گوشیشونو رو گوشی شما دایورت کنن شما میتونین به همه ی هوادارا جواب بدین...؟؟؟؟؟؟؟
پس کی به کار و زندگیشون برسن...؟؟؟؟؟؟؟
یکم درک کنین...
ایشونم مثل ما انسانن و حق زندگی دارن...
من دیدم واقعا بعضی از دوستان جوری با ایشوون حرف میزنن که من اگه بود دیگه جوابشونو نمیدادم...
اما ایشون با اینهمه مشغله کاری ای کا دارن بازم مرحمت میکنن و جواب ماهارو میدن....
بیاین یکم خودمونو جای ایشون بذاریم...
مرسی...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها...............}

5.201.233.86
شنبه 10 اسفند 1392 - 14:42

خیلی ممنون بابت مصاحبه
حالا ک نظراتو میخونی میخواستم بگم خیلی خوشحالم ک دارم تو این دوران زندگی میکنم، مثل قبل با قدرت به کارات ادامه بده و مطمیئن باش ک همیشه ما هوادارات پشتتیم.
خیلی هم ناراحتم از این ک برعکس ۱۴تیر این سری نمیتونم بیام کتسرتت، ایشالا برای کنسرتای بعدیت تو تهرانم با همین انرژی بیای و هواداراتو سورپرایز کنی، مطمئن باش کنسرت بعدی حتما میام.

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:45

خیلی ممنون بابت مصاحبه
حالا ک نظراتو میخونی میخواستم بگم خیلی خوشحالم ک دارم تو این دوران زندگی میکنم، مثل قبل با قدرت به کارات ادامه بده و مطمیئن باش ک همیشه ما هوادارات پشتتیم.
خیلی هم ناراحتم از این ک برعکس ۱۴تیر این سری نمیتونم بیام کتسرتت، ایشالا برای کنسرتای بعدیت تو تهرانم با همین انرژی بیای و هواداراتو سورپرایز کنی، مطمئن باش کنسرت بعدی حتما میام.

شنبه 10 اسفند 1392 - 14:58

همونظور که خوده مجید خرطها گفت این اهنگ حسه اهنگای قدیمی خراطها رو داشت..

عالی بوووود

.::سلطان احساس مجید خراطها::.

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:00

سلطان احساس برازندیه مجید خراطها است!!

خیلی ممنون بابت مصاحبه مفصل و خوبتون ولی کاش از کنسرت هم سوال میکردید!!

دلم با این همه سردی هنوزم از تو نشکسته
یه قدری عاشقت هستم که واسه هردومون بسه

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:13

هوادارن محسن چاوشی و خراطها

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:17

تو خدای منی !!

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:25

به امید جهانی شدن
مرسی از سایت موسیقی ما بابت مصاحبه مفصل

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:31

مجید قربون اون احساس پاکت ....

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:40

خدا واسه طرفداراش حفظش کنه....

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:43

سلام . مرسی که گفتگوی جدیدی با سلطان احساس استاد مجید خراطها داشتید . واقعا این اهنگ دلواپس قشنگ بود خیلی حال کردم
. عاشق شیوه و غم خوندن استادم . مخصوصا ترکیه ای . الان دیگه همه غمگین و احساسی رو میپسندن نه 6.8 . دوست دارم بی مثال . همیشه بهتر از قبل باشی . بهترین هارو برات آرزو دارم استاد
انقد دوست دارم که برای هر دومون بســـــــــــــــــــــــــــــــه

شنبه 10 اسفند 1392 - 15:59

خیلی خوشحالم که سلطانم بعد از گذشت دو سال اهنگی خوند که به دلم نشست

اونم چه جور نشست به گونه ای که اشکمو مثل سابق در آورد

من این مجیدو از مجید 24 ماه و قانون احساس بیشتر دوست دارم

به امید روزی که بتونم توی کنسرتات از نزدیک برام بخونیو زار بزنم

خیلی دوست دارم مجیدم

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:55
محمدرضا بهمنی

آقا سعید مسلماً دلواپس آهنگ بسیار زیبایی هست که در عین حال که مثل آهنگ های قدیمی هست ولی یه کار جدید و به روز ارائه شده که همه هوادارا دوست داشتند و شاید به خاطر این باشه احساسی که توی این آهنگ استفاده شده خیلی ناب تر هست. در ضمن 24 ماه و قانون احساس هم توی سبکی که داشتند کارهای زیبایی بودند.
به شخصه به عنوان یکی از هواداران آقای خراطها دوست دارم ایشون همه سبک ها و ژانرها را تجربه کنند

37.255.78.154
شنبه 10 اسفند 1392 - 16:10

سلام مصاحبه خوبی بود اما به نظر من مجید باید به سبک قبلیش برگرده این سبک ترکی رو که شروع کرده رو اصلا فراموش کنه اهنگایی مثل تک ستاره از البوم اولش خیلی بیشتر باید کار بشه
من الان 8 ساله دارم اهنگای مجید رو گوش میدم و به نظرم مجید بعد از کنسل یه مقدار اقت کرده اما این اهنگ اخرش دلواپس نشون داد که داره به همون سبکی که مردم دوستش دارن برمیگرده

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:42
setashe

ولی مجید با خوندن آهنگ هایی به سبک ترکیه ای ثابت کرده که همه جور توانایی داره...
قربونش برم از هر انگشتش یه هنر میباره.......
به هر حال ...
مجید هر چی بخونه واسه ما همون " سلطان احساسه "....و ما هم دوسش داریم...
ممنون از شما....

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها...........}

5.201.233.86
شنبه 10 اسفند 1392 - 16:11

مجید تکی ب مولا ارزومه فقط یبار از نزدیک ببینمت
فدای احساس پاکت
تاابد پشتتیم

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:12

اولا در مورد آهنگ باید بگم که کار بسیار زیبایی بود که به اون سطحی که مدنظر همه هواداران هست داره میرسه ...و اینکه مجید خراطها درسته همه کاراشو خودش انجام میده ولی به نظر من بهتره در وادی تنظیم و آهنگسازی با افراد دیگه هم همکاری داشته باشه تا افکار مختلف تو کاراشون حاکم باشه و کارای به مراتب زیباتری بشنویم و ازشون میخوایم نگران نباشن که مثلا اگه کارشون گرفت بعد اون افراد رفتن ضعیف تر میشن ! نخیر مطمئنا هواداران مجید بیدی نیستن که با این بادا بلرزن و دیگه آقای خراطها در سطحی هستن که نه تنها کل کشور بلکه خارج از کشورم کاراشون شنونده زیادی داره پس باید تک تک کارا ازسطح بالایی برخوردار باشه ...و از هواداران سایر خواننده ها تقاضا میکنم از روی لج و لجبازی با هم دیگه هنرمندای کشورو الکی نکوبین... با سپاس فراوان از سایت بزرگ موسیقی ما و مجید خراطهای عزیز

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:59
محمدرضا بهمنی

به نظر من هم اگه آقای خراطها با افرادی مثل مجید الماسی همکاری بیشتری کنند و باب همکاری را با افرادی مثل سیروان، مرتضی پاشایی، مهدی خیرخواهی و تنظیم کننده های به نام کشور باز کنند، مسلماً کارهای زیبایی ارائه خواهد شد و یه جورایی به خاطر نوع تفکر این عزیزان که با هم متفاوته، کارها با تنظیم های گوناگونی ارائه خواهد شد

37.255.78.154
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:49
setashe

ولی به نظر من مجید اگه همه کاراشم به تنهایی انجام بده بازم عالی در میائ...
چون تو شعراش احساسشه که حرف اولو میزنه...
ممنون...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها................}

5.201.233.86
شنبه 10 اسفند 1392 - 16:15

"بقدری عاشقت هستم که واسه هردومون بسه"
این ترانه از اون کارهای جناب خراطها محسوب میشه که حرفی از خیانت و جدایی توش نیست و رئالیته بالاتری هم نسبت به قبل داره ، و به نظر من نقطه عطفیه در ترانه های ایشون . خیلی لذت بردم و بهشون تبریک میگم .

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:37
توتــک

بعله
ترانه ای احساسی هست !
در عین سادگی ،زیبا و دلنشین ..

5.222.169.166
شنبه 10 اسفند 1392 - 16:26

سپاس ویژه از موسیقی ما
از اینکه هرکسی نمیتونه هوادار سلطان احساس باشه بسیار بسیار خوشحالم.
به امید موفقیت بیشتر موسیقی ما و سلطان احساس استاد "مجید خراطها"

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:35

اهنگ های جدید همشون نسبی شدن و همچنین تلفیقی از اهنگ های قدیمی دیگه اثری از مجید خراطهایی که با مسافر خدانگهدار مارو مغلوب خودش کرد کرد نیست کجاست اواره..خاکم نکنید..روز جدایی..بی وفا..کنسل..نمیذارم که برگردی

بمیرم واسه بغض تو فکر منو نکن برو... هنوزم امیدوارم...

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:03
setashe

ولی مجید خراطها هنوزم همون مسافر سابقه...
هنوزم همون حس و احساس رو میشه ازتو شعراش فهمید و درک کرد......
هنوزم آهنگاش به قشنگی خدانگهدار و آواره و کنسل و ... ست...
" اگر چه از خودم از اینهمه احساس بیزاری.......
خدارو شکر که تو دردام اقلا کم نمیذلری......... "

{ فقط سلطان احساس ، مجید خراطها........... }

5.201.233.86
شنبه 10 اسفند 1392 - 16:36

سلام مجيد جون عاشقت هستم و تا پاي جون باهات هستم يه خواهشي دارم اينكه مجيد جون تورو خدا تو تبريز هم هر چه زود تر كنسرت بزار عاشقت هستم ومنتظرت ام به اميد ديدار با سلطان احساس

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:44

سلام مجيد جون عاشقت هستم و تا پاي جون حمايتت ميكنيم مجيد جون فقط يه خواهشي دارم هر چه زود تر در تبريز كنسرت بزار در اينجا طرفدارانت بيقرار هستند مجيد جون دوستت دارم به اميد ديدار

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:45

..................زنده باد سلطان احساس مجید خراطها...............
آهنگ دلواپس یکی از آهنگهای ماندگار میشود ................حتما ............چون به دل نشسته .............
به امید موفقیت روز افزون آقا مجید عاشقتم........................
مرسی از موسیقی ما

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:46

من که طرفدارشم... حالا میخواد پر طرفدار باشه یا نه..
صداشو دوست دارم . آهنگاشو دوست دارم.. حرفاش به دلم میشینه..
♥♥♥

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:51

من که دوسش دارم... واسم مهمم نیس که چقدر طرفدار داره.
صداشو دوست دارم. آهنگاشو دوست دارم. صداش به دلم میشینه
♥♥♥

شنبه 10 اسفند 1392 - 16:53

مرسی سلطان احساس ... بایت آهنگ زیبا و فوق احساسیت . بابت بودنت . بابت همه زحمتات

زندگیی هواداراتی سلطان احساس
مرسی موسیقی ما . توقع داریم مثل خواننده های دیگهعشق ما مجید جان رو بیشتر حمایت کنی ... ممنون از زحماتتون

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:03

عشق است خدای احساس مجیدخراطهابا آهنگ دلواپس بالاخره بغضم شکست ممنونتم سلطان.....
باتشکرازتمامی دوستان خوب وزحمت کش سایت موسیقی ما
تنهاترین تنها.....Hadi....kolo

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:03

دوست دارم سلطان احساس

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:05

متاسفانه مردم کشور ما انقدر اعتماد به سقفِ کاذب دارن که با کمال پر رویی میان میگن "من" که هیچی از علمِ موسیقی نمیدونم ،از "تو" که یک موزیسین هستی ،یک آهنگساز هستی ، نوازنده ی بیش از 12 ساز هستی ،خواننده هستی ،تحصیلات آکادمیک داری ،بیشتر میفهمم !!

و با کمال پر رویی ،درحالی که آهنگو "اصلا" دانلود نکردن و نشنیدن ، میان نظراتی میزارن که تماماً مغرضانه اس

مثلا فرض کنید یه کودک شش ساله که هنوز به مدرسه نرفته بیاد به یه استاد دانشگاه بگه تو هیچی نمیفهمی

دوستانی که علم موسیقی دارن ،روی سر ما جا دارن
بیان حرفاشونو علمی و فنی و منطقی بزنن
حتی اگر بر ضد مجید خراطها بود
خداشاهده ماها قبول میکنیم

ولی نمیدونم چرا بیشتر وقتا اونایی که علم موسیقی دارن ،میان کارهای مجیدو تایید میکنن ولی افراد عادی ...

موسیقی ما خواهشا تایید کن
هیچ حرفِ بدی نزدم

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:15

واى اهنگ جديدت مث قبليا خيلى عالى بود تو مايه هاى سبك قديمت بود
باتشكر از موسيقى ما بابت مصاحبه جذاب
درضمن اون يه آدم كه ميان نظر الكى ميدن همونايى هستن كه ميخواستن لقب استاد خراطها رو بدزدن,تو اف بى كه حالتون جا اورديم, حالا اين حرفاتون عقده هاى مونده رو دلتونه.
خداى احساس,سلطان احساس, وجود احساس, استاد مجيد خراطها متعصب ترين طرفدارارو دارى كه هميشه پشتت هستن
به كورى چشم تموم دشمنا و حسودا....

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:49

اول باید بگم ممنون از مصاحبه ی خوبتون @};-
دوم، آهنگ مجیدجونمونم که فوق العاده بود، فوق العاده
ولی جواب اون عزیزی که اون حرفا رو زد، من هر جوابی خواستم بدم، دیدم مردم اینقد بافهم هستن که خودشون جوابارو دادن، ولی دوست گلم اینو بدون:
*** موسیقی را خراطهایی کافیست... ***

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:50

ماهم بهترین خواننده دنیارو داریم.
ی سؤال داشتم از خبرنگار سایت؟
شما فکر میکنی زمانی که ما عاشق آهنگهای مجید خراطها شدیم،چه سنی داشتیم؟
هرکس ظرفیت اینهمه احساس رو نداره،میتونه گوش نده.
مجید خراطها دلیل آرامش زندگی منه.
خیلی شبها باهاش دردو دل کردم و جوابمو با ترانه هاش گرفتم.
مجید حرف قشنگی گفت.
وقتی من از مشکلاتم نا امیدم،با شنیدن بعضی ترانه های مجید،میفهمم که مشکلاتی بزرگتری هم وجود داره و باید قوی تر باشم.
مجید خراطها عشقهای بزرگونرو به چالش میکشه.
از مشکلات مردمش میگه،امار طلاق تو جامعه چقد بالاس؟
مجید خراطها فقط تو خوشی ها با مردمش نیست،مرد اونه که تو سختی ها به فکر مردمش باشه.
توهین و انتقاد نادرست،به کار پسندیده ای که مورد پسند و حرف دل خیلی هاست،پسندیده نیست.
مرسی موسیقی ما و سلطان احساس <3
ما هوادارا حاضریم براش جون بدیم،خودتم میدونی،پس قدر خودتو بدون چون تو تنها مال خودت نیستی،بلکه زندگی ما هواداراتی.

شنبه 10 اسفند 1392 - 23:39
نوید سجادیان

داداشم گل گفتی. دقیقا مثل یه درد و دل میموند آهنگ های مجید.
فردا.قراره تنهایی ما.نقطه چین و.......

151.247.14.123
شنبه 10 اسفند 1392 - 17:51

آهنگ دلواپس فوق العادست
ممنون از سایت موسیقی ما بابت مصاحبه
سلطان احساس فقط مجید خراطهاست ولاغیر
به امید موفقیت روزافزون استاد مجید خراطها

شنبه 10 اسفند 1392 - 17:57

( ترانه ؛ آهنگ و تنظیم : مجید خراطها )
( ویلن , گیتار باس , گیتار آکوستیک : مجید خراطها / گیتار کلاسیک : سعید فرازمند
*
این ی تیکه از آهنگو واسه اولین بار که شنیدم گریه ام گرفت
به اینم راضیم گرچه ... همه میگن ازم سیری
ولی وقتی که میترسی هنوز دستامو میگیری
*
منم ی قدری دوست دارم که واسه هر دومون بسه ^_^

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:03

سلام به مجید عزیز...........
به خدا خواننده های دیگه تو ده تا سایت و بیست تا روزنامه تبلیغ کنسرتشونو میکنن...اونم به مدت چند هفته تا پر میشه...ولی مجید چی ...بدون تبلیغات پر میشه...حالا دو روز دیرتر...
خداییش اگه اینطور نیس بگید...
وجدان داشته باشید...

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:04

سلام به مجید عزیز...........
به خدا خواننده های دیگه تو ده تا سایت و بیست تا روزنامه تبلیغ کنسرتشونو میکنن...اونم به مدت چند هفته تا پر میشه...ولی مجید چی ...بدون تبلیغات پر میشه...حالا دو روز دیرتر...
خداییش اگه اینطور نیس بگید...
وجدان داشته باشید...

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:07

مجيد جان اهنگ جديدت قشنگ بود ولي من اون سبك قديميتو بيشتر دوس دارم..دلم واس اون مجيد خراطهاي سابق خيلي تنگه.

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:24

این مطلبو بارها توی نظراتی که راجع به مجیده گفتم اقا یا خانوم عزیز شما که طرفدار مجید نیستی
مصاحبشو کامل نخون یا اهنگو دانلود نکن و دربارش نظر بده چون ما طرفدارای مجید کارای خواننده هایی که
بهشون علاقه نداریم دنبال نمیکنیم اینکه میگید مجید پرطرفدار نیست که هست باید قسم بخورم که همین طرفدارا واسش جون میدن مثه طرفدارای خواننده های دیگه نیستیم...!!
خواننده های شما اینقد مغرورن و خودخواه که حاضر نیستن جواب طرفداراشونو بدن ولی همین اقا مجید
4 بار جواب ایمیلایی که بهش دادمو داد و خیلی بهم کمکم کرد همین اقا مجید حرف دله خیلی از دلشکسته هارو میزنه که به شنیدن صداش نیاز دارن
پس لطفا به عشقه ما توهین بیخود و بی جا نکنید چون ما یه جایی کاسه صبرمون لبریز میشه

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:28

خراطها احساس خوبی داره که بین بقیه خواننده های امروزی تقریبا کمیابه و حجم صدای عالی ای داره من اینو تو اجرای زندش فهمیدم ولی یه بدیه بزرگ داره ... همه ی آهنگاش شبیه همه
مرد مومن یه ترنسی بخون یه r&b یه هیپ هاپ یه هوس یه جز یه داپ استپ یه شش هشت یه هفت هشتم یه بندری یه شمالی ای یه پاپ سنتی یه راک (هارد که به صدات نمیخوره خب سافت) .. ۱۰۰ تا آهنگ خوندی همش ترکی همشم تمپوش یکیه گام وکال یکیه .اولش گام پایینه بعد میره بالا .تو همشم ویولون سولوی کاره.خودت خسته نشدی ؟ به خدا ریسک کردن عمر هنریتو از بین نمیبره که هیچ بزرگترت میکنه . به رقبات نگاه کن هر آهنگشون یه سبکیه و همیشه تعداد هواداراشون داره بیشتر میشه ولی واسه تو .... من چون هوادار قدیمیت بودم و کنسرتتو اومده بودم میگم بهت

شنبه 10 اسفند 1392 - 20:43
توتک

چند تا آهنگ معرفی میکنم :
دیگه میرم : کلاسیک
حلقه : ترنس
قانون احساس : راک
24 ماه : آرابسک )کلاسیک ترکیه ای (
دلواپس : اسلو
"نمیتونم" یا همون "تمومش میکنم" : الکترونیک

بازم بگم ؟؟

تمپوی همشون یکیه ؟؟
داداش تمپوی آهنگ دلوابس با 24 ماه یکیه ؟؟

حرفای خنده دار نزن تو رو خدا

37.137.109.14
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:15
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

آهنگ جواب کردن
آهنگ کنسل 1.2
کارتون خواب
اینها همش از سازهای الکتریکی استفاده شده خواهشن برو تحقیق بکن

2.181.87.76
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:22
setashe

مجید6 و 8 بخونه........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرفای خنذه ذار میزنینا...
اگه مجید 6 و 8 بخونه که دیگه سلطان احساس نیس.....
یکم به حرفایی که میزنین فک کنین....
در ضمن ما مجیدو با همین سبکی که میخونه دوس داریم...
هرچند ترانه های زیادی رو دوستای گلم نام یردن که سبکاشون متفاوت بود ولی حتی اگه همه ی شعراشم به یه سبک بخونه بازم ما دوسش داریم و شعراشو گوش میدیم و دنبا میکنیم....

{ فقط سلطان احساس ، مجید خزاطها.....................}

5.201.233.86
.
شنبه 10 اسفند 1392 - 18:40

مجید این آهنگتو از بقیه کارهای چند وقت اخیرت خیلی بیشتر دوست دارم هم از نظرلهجه خوندنت هم از نظر شعر وهم تنظیم. مجید دلم یه آهنگ مثل دریا و خدانگهدار و کنسل میخواد. نگو دیگه نمیترکه تلاشتو بکن آلبوم جدیدت مثل کنسل و وداع و آواره بترکونه با آلبوم جدیدت نابودم کن. مجید ما الان مثل آرامش قبل طوفانیم کافیه اشاره کنی تا طوفانی شیم....... دوست دارم همین. <<<<<<<<<<<<<نمیتونم بگم بهترین طرفدارم ولی طرفدار بهترین خواننده دنیام>>>>>>>>>

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:55

ینی اونی که به حرفا امتیاز منفی میده کیه؟؟؟
من مشتاق شدم بدونم
خیلی انرژی میزاره خدایی
خداقوت عزیزم
ادامه بده که کارت هیچ تاثیری نداره...
هه...

شنبه 10 اسفند 1392 - 23:40
Farzad CanCel

فرشــــــــــاد تو خودتو ناراحت نکن :D

199.115.117.236
شنبه 10 اسفند 1392 - 18:58

تو فوق العاده ای مجید،هر کاری میکنی بهتر از کار قبلیه.تو بهترینی،شک ندارم.
تو کنسرتت هستم/از الان میدونم بهترین شب زندگیمه

شنبه 10 اسفند 1392 - 19:18

با تشكر از موسيقي ما و مجيد خراطها...(ali yousefi 25 saleh)
مجيد ميخوام حالا كه اين نظرات رو ميخوني انتقادام رو هم بهت بگم...
مجيد من خودم كارهاي همه خواننده ها رو دنبال ميكنم و بخش ترانه رو خيلي دوست دارم و حتي خانوادگي شعر و ترانه رو دنبال ميكنيم... حتي گاهي بهت حسوديم ميشد كه اينقدر با احساس شعر ميگي مخصوصا اينكه هميشه يه سري جملات ،عبارات يا آرايه هاي نو و بديعي رو توي شعرهات رو ميكني كه باعث ميشه شعرهات از كليشه شدن در بياد از يه سري زوايا به موضوعات نگاه ميكني كه واقعا هيچ شاعري از اون ديدگاه به اون قضيه نگاه نكرده مثل اين شعر كه مضمونش اينه :همه بهت ميگن الان چند ماهه كه اون رفته و برنگشته ولي بازم منتظر برگشتن اوني ،اون حتما ديگه به تو علاقه اي نداره ،پس دست بردار از اين همه انتظار كشيدن ... ولي تو در جواب بهشون ميگي : "هنوز چشم انتظار ماه بعدم گمونم راهشو گم كرده باشه " يعني با نهايت خوشبيني به برگشتن طرف مقابلت كه عملا غير ممكنه نگاه كردي(همون آرايه حسن تعليل)،شايد شاعراي بزرگ ما مثل روزبه بماني و دكتر يدالهي اين بيتو بشنون تحت تاثير حس داستان پردازي و شاعرانگي تو قرار بگيرند...
من اينو به موسيقي ما و به منتقدا ميگم كه طرفداراي شعرهاي مجيد خراطها رو بيشتر بشناسند،مخصوصا اينكه ميگيد شعرهاي مجيد خراطها گاهي مخاطب رو نابود ميكنه و از اينجور حرفا!!! ببينيد مهم اينه شما به يك شعر چجوري نگاه كنيد ببخشيد كه عاميانه ميگمــ ،ما آدم شعرهاي مجيد خراطها رو يه آدم مَرد ،با اعتماد به نفس ،تحصيلكرده ،داراي جايگاه اجتماعي بالا كه وضع مالي نسبتا خوبي داره تو ذهنمون تصور ميكنيم از طرف ديگه اين آدم بسيار عاشق طرف مقابلشه و سرشار از احساس و عاطفه ست كه از اين دوري و جدايي به شدت ناراحت و غمگينه و اونقدر تو شعرهاش از طرف مقابلش ميگه كه خودش رو فراموش ميكنه و گاهي اونقدر طرف مقابلش رو بزرگ ميكنه كه خودش كوچيك ميشه ولي واسه همين آدم نقاط اميد هم وجود داره چون اونقدر ويژگي هاي خوب داره كه با جدايي از طرف مقابلش بازم خيلي ها آرزو دارن باهاش باشن ولي اون فقط عشقش رو دوست داره،ما آدم شعرهاي مجيد خراطها رو اينطوري تصور ميكنم،جنبه هاي مثبتشم در نظر داريم ...ميخوام به موضوعي رو واستون تعريف كنم من خودم سربازم شايد خود مجيد و شما باورتون نشه ما تو پادگانمون يه نظامي كادر (ستواندوم) داريم كه سالها تو شرايط سخت نظام تو بدترين جاها به سختي زندگي كرده و تازه بعد از ظهرها بنده خدا ميره تو چوب بري كار ميكنه واقعا مَرده ... اوايل باهاش آشنايي نداشتم يك روز كه اتاقش بودم ديدم داره آهنگ ديگه مجبور نيستي مجيد خراطها رو زمزمه ميكنه واسم خيلي جالب بود حتي بعدش ازم خواست آهنگ درياي مجيد خراطها رو واسش بيارم كه آوردم واسش، گفت با آهنگهاي مجيد خراطها خيلي خاطره دارم...از لحاظ ظاهري و معمولات انصافا آدم پريه ...
اما ميرسيم به انتقادات: مجيد جان من بابت همه اين سالها ازت تشكر ميكنم و واسه هميشه تو قلبم هستي اما ميخواستم بگم نگاه كن محسن يگانه،رضا صادقي،محسن چاووشي و ... رو، ببين پيج رسميشون چند تا لايك خورده..؟ شايد 10 برابر تو !!!ببين كنسرت بابك جهانبخش،رضا صادقي،احسان خواجه اميري اونم تو ميلاد هي تمديد ميشه ... ميدوني دليلشون اينه كه اونا به همه مخاطبا توجه كردن ...يك كم به حرفاي مردم، منتقدا و خصوصا موزيسين ها هم توجه كن ،خب چه اشكالي داره تو با عليرضا افكاري ، بهروز صفاريان يا سيروان كار كني يا از نظراتشون استفاده كني ،مثلا برو محبوب ترين آهنگ سال 91 (آهنگ من و بارون) بابك جهانبخش رو بررسي كن ببين اون آهنگ چي داره كه آهنگهاي تو نداره خب اون آهنگ هم احساسي بود ديگه ،چرا كنسرت هاي بابك جهانبخش تو ميلاد هي تمديد ميشه و اين همه مردم از بابك جهانبخش استقبال ميكنن،بابك جهانبخش ماهي 4 سانس تو ميلاد كنسرت ميذاره ...قبول دارم كه سبك خاصي رو دنبال ميكني كه مخاطباي خاص خودش رو داره ولي انصافا همين سبك خاص اگه اصولي باشه ديگران هم حتما قانع ميشن ...مثلا من خودم چند ماه پيش يكي از آهنگهاتو به نام "تغيير كردي" رو توي يك جمعي به دوستام(كه حتي يكيشون از يك خانواده كاملا هنري و اهل موسيقي بود) معرفي كردم تقريبا همه اتفاق نظر داشتند كه آهنگ تغيير كردي يه آهنگ ضعيفه چون شما تو اين آهنگ هنگام خوندن گام هاي بالا به خودتون فشار ميارين و كاملا "داد" ميزنيد كه اين موضوع باعث ميشه آهنگ ضعيف تلقي بشه و از طرف مردم پس زده بشه ،انصافا راست هم ميگفتن متاسفانه همون موضوع در مورد آهنگ قانون احساس،تو آزادي،تو عوض شدي و... هم تا حدودي اتفاق افتاده و شما گامهاي بالا رو دارين "داد "ميزنيد زيبايي هر آهنگي به اوج ها و گام هاي بالاشه كه شما متاسفانه تو آلبوم ديگه ميرم و تك آهنگهاي بعد از اون گام هاي بالا رو به نوعي نابود كرديد آهنگ نابرده رنج احسان خواجه اميري گام هاي بالاشو ببينيد چه كرده احسان... زياد اهل مقايسه نيستم ولي بريد خوندن آقاي رضا صادقي يا خواجه اميري يا حتي محسن يگانه رو تو گام هاي بالا ببنيد بدون اينكه به خودشون كمترين فشاري رو بيارن ميخونن، ولي انصافا آهنگ دلواپس بهترين آهنگ شما از لحاظ خوانندگي و اجراي گام هاي بالا بود بدون هيچ فشاري... وقتي ميتونيد مثل آهنگ دلواپس اينطوري مخصوصا گام هاي بالا رو اينقدر درست و استاندارد و با قدرت بخونيد پس چرا گاها مثل آهنگهاي قبلي ضعيف ميخونيد و اوج ها رو خراب ميكنيد ...در مورد آهنگ هايي مثل ديگه ميرم و حلقه چرا موقع خوندن آهنگ هي از گام پايين ميره بالا،بعد از گام بالا ميره پايين آخه چند بار توي يك آهنگ؟؟؟ خب مخاطب خسته ميشه ديگه...در مورد آهنگ 24 ماه آيا ملودي بيش از حد يكنواخت نيست وزيادي رو گام پايين نيست؟ آهنگ انقدر رو گام پايينه كه مثله روخوني ميمونه ، مخاطب خسته ميشه و حوصله نمكينه تا منتظر بمونه آهنگ بره رو گام بالا.. از طرفي تو همين آهنگ 24 ماه چرا هنگام خوندن گام هاي بالا ، آهنگ بيش از حد شلوغ ميشه و تقريبا صداتون تو آهنگ گم ميشه؟؟؟در زمينه شعر مردم شعرهاي روزبه بماني ،دكتر يدالهي،ياحا كاشاني خانم زهرا عاملي رو بيشتر ميپسندن يك كم به اين شعرها توجه كنيد ببينيد چي دارن كه اين همه مورد پسند و استقبال مردم هستند ؟؟؟در زمينه ملودي چه اشكالي داره با بهروز صفاريان،هومن نامداري ،عليرضا افكاري،سيروان خسروي،مهدي يراحي و... همكاري كنيد يا ازشون نظر بگيريد...اميدوارم ناراحت نشيد ولي اينا انتقاداتي هست كه بين مردم به آهنگ هاي شما وارد ميشه ... در پايان بازم ميخوام از موزيسين هاي برجسته كشور بخواين كه انتقادات و اشكالاتي كه به آهنگهاتون وارده رو بهتون بگن و ازشون نظر و ايده بگيريد،يك كم به حرفاي مردم و منتقدا بيشتر توجه كنيد ...

شنبه 10 اسفند 1392 - 21:26
24 ماه

دوست عزیز اولا که همه خواننده قابل احترامن. ولی اونا کنسرتاشون واسه این تمدید میشه که اکثربلیط هاش یا تخفیف خورده یا بلیطاش به افراد بعضی از شرکتها مجانی داده میشه در ضمن مجید کنسرت 50هزارنفری داشته که برابر 20شب کنسرت تو سالن میلاده الانم که 4سانس تو اریکه کنسرت داره آهنگاشم که رکورد بیشترین دانلودرو داره تویه نظر سنجی های اخیرم همیشه صدرنشین بوده دیگه چی میخوای... مجید پرطرفدار ترینه و ما همین جوری دوسش داریم

178.157.42.45
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:19
sajjad ch

محبوب ترین آهنگ سال 92 " غلـط کرم غلط " محسن چاوشی بود.

69.22.184.213
شنبه 10 اسفند 1392 - 23:48
نوید سجادیان

فکر این که مجید یه روزی بخواد سبکش رو تغییر بده آزارم میده. فکر کن مجید بندری بخونه؟که چی بشه؟ که سالن های کنسرتش پر بشه؟ میخوام صد سال دیگه نشه

151.247.14.123
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:03
aliyousefi

غلط كردم غلط محسن چاوشي شايد محبوب بود واسه طرفداراش، ولي آهنگ من و بارون بابك جهانبخش سال 91، نابرده رنج احسان خواجه اميري سال90 هيت شدن مجيد خراطها هم بايد به فكر ارائه كارهاي احساسي در حد اين آهنگ ها باشه نه بيشتر ...

109.109.42.68
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:19
.

لطفا دیگه اسم جهانبخش رو تو پست های مجید نیارید.جهان بخش درحد رقابت با مجید نیست چرا واقع بین نیستید؟.مجید الان دوتا رقیب داره یکی چاوشی یکی یگانه. عبدالمالکی هم هست که ما بیشتربه چشم رفیق بهش نگاه میکنیم چون دوسش داریم.

178.157.42.45
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 21:08
سعید فلاحی

اقا یا خانوم .
یعنی خواجه امیری از مجید خراطها کمتره؟؟؟
یا حتی رضا صادقی و مهدی یراحی که فوق العاده کار کرد؟؟
خراطها از امثال اینها بزرگتر نیست.
اولین نظر که علی یوسفی نوشتن رو یه بار دیگه بخونید از نظر من مقبوله.
تعصب بیش از حد طرفداران هر خواننده ای به اینده کاریش لطمه وارد میکنه.

5.238.166.240
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 19:03
aliyousefi

آقاي فلاحي
من عاشق سبك و اصالت مجيد خراطها هستم ...
اما ميگم چرا تو آهنگه 24 ماه موقع خوندن گامهاي بالا ،صدا تو آهنگ گم ميشه و به جاي اينكه صدا رو آهنگ شوار بشه، آهنگ رو صدا سوار شده؟؟؟ چرا؟؟؟ آيا اين اشكال نيست طبق اصول موسيقي؟؟؟
ولي حالا بيا همين آهنگ دلواپس رو ببين چطور صدا رو آهنگ سوار شده...
ميگم آهنگهاي قبلي صداي مجيد زياد جالب نيست مخصوصا تو اوجها مثل تغيير كردي يا تو عوض شدي،قانون احساس صداش اصطلاحا جيغ شده.... اين خوبه كه آهنگهايي مثل تغيير كردي يا تو عوض شدي خوب و احساسين ولي آهنگ بايد سنگين باشه آهنگهاي مثل تغيير كردي،قانون احساس،تو عوض شدي تو اوجها جلف و خراب شدن ...
ولي آهنگ دلواپس از لحاظ صدا،گام هاي بالا و تحريرها هم سنگينه و هم خيلي قوي ، و مجيد موقع خوندن گام هاي بالا اصلا داد نميزنه...به نظر من آهنگ دلواپس بهترين آهنگ سالـه....

109.109.42.72
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 21:51
setashe

آقای یوسفی فک نمیکنید دارید یه ذره شلوغش میکنید......؟؟؟؟؟؟
هر خواننده ای سبک خاصی داره...
این درست نیس که شما مجید ما رو اونطوری با بقیه خواننده ها مقایسه میکنید...
اولا مجید ما از همه این خواننده هایی که نام بردین سر تره..و الان مئسیقی احساس دست مجید ماست....
دوما ...
و اما راجه گام هایی که گفتیم....
با یه مثال بهتون میگم که روشن شین...
این بیت از شعر " عوض شدی " مجید رو بخونین...
" چی میشه وقتی که تنهام توی اوج گوشه گیری تو بیای آروم کنارم دستای منو بگیری.....؟؟؟؟ "
فک کنید یه نفر که اصلا شعرای مجیدو گوش نداده این بیتو یه جایی میبینه و یه روخونی از روش میکنه...
ازش چه برداشتی میکنه...؟؟؟
بذارین خودمو مثال بزنم تا بهتر متوجه شین...
بعنوان مثال من..
اگه با شعرای مجید آشنایی نداشتم و نمیدونستم این بیت مال مجیده و یه جایی ببینمش...یه روخونی از روش میکنم...
مسلما با توجه به معنی ای که داره میشه ازش برداشت کرد که اون کسی داره این بیت و میخونه یا این حرفو به فرد خاصی میزنم باید ازش گلایه داشته باشه و با صدای بلند این حرفو زده باشه...یا حتی با حرص....
درسته...؟؟؟
مجیدم همینطوره...
بین شعرا و احساساتش و زندگیش هیچ فرقی وجود نداره...
چون شعراشو با دلش میخونه نه اینکه بخواد روخونی کنه....
مطمئنم مجیدم اگه میخواس این جمله رو به فرد محبوبش بگه با همین لحنی میگه که تو شعرش گفته....
چون معنی این بیت این رو میطلبه...
حالا فک کنین این بیت ( یا همه ی بیت هایی که با " چی میشه " تو این شعر شروع میشد یا حتی اون شعرایی که نام بردین )با گام پایین خونده میشد...
اصلا اون معنی و مفهومی که باید برسونه رو نمیرسوند....
یا همون 24 ماه که مثال زدین....
من روز اولی که تازه اومده بود و دانلودش کردم یه بغض خاصی رو تو صدای مجید احساس کردم....
من خودم به شخصه وقتی بغض میکنم صدام در نمیاد نمیتونم با کسی حرف بزنم...
جالا شما میگین تو سعری که بغض مجیدمون زیبلیی شعرو هزار برابر کرده مجید از گام بالا استفاده کنه..؟؟؟یا چرا آهنگش از ضداش بیشتره...؟؟؟؟
من که میگم کامنتتون بیشتر نظر شخصیتون بوده تا انتقاد...
به نظر من مجید گام هاشو تو همه ی شغراش درست حفظ میکنه....
مرسی...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها....................}

31.184.183.88
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 02:11
نوید asir

باحرفهایsetasheکاملا موافقم و من خارج خونی از مجید ندیدم اصلن ارزشه کارای مجید نه فقط به ترانه هاش بلکه به با احساس خوندن متن ترانه هاشه و مجید به بهترین شکله ممکن داره میخونه
سلطان احساسها فقط و فقط استاد مجید خراطها

93.174.94.66
شنبه 10 اسفند 1392 - 19:22

به عنوان یکی از طرفدارای وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی پخش این اهنگ رو به تمام هوادارای سلطان احساس تبریک میگم اهنگ خوبی بود انصافا.

شنبه 10 اسفند 1392 - 20:47
توتک

مرسی عزیزم !!

37.137.109.14
شنبه 10 اسفند 1392 - 21:13
arses

ممنونم از شما ...

علی عبدالمالکی هم قطعا یکی از یهترین هاست

185.26.182.28
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:11
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

ممنونم از شما دوست گرامی فدای هر دوتاشون بشم

2.181.87.76
شنبه 10 اسفند 1392 - 19:32

استاد جونم واقعا گل کاشتی خیلی عالی بود این آهنگ دو روز منو به گریه انداخت هنوزم وقتی گوش میدم بغض میکنم فدای بغضت بشم ک با تمام احساست برای ما خوندی فدای اشکات بشم ک وقتی داشتی این آهنگ رو میساختی ریختی استاد برای دل ما باز هم بخون بخون برای ماهایی ک از اول با آهنگات زندگی کردیم بخون و هرگز خسته نشو چون ما ها همیشه و همه جا کنارتیم .

شنبه 10 اسفند 1392 - 19:34

سالهاست که کارهای خزاط ها رو گوش میدم ...
هم اون موقع ها که هیچی نبود و به قول دوستان منتقد ملت از بی موسیقی بودن گوش میدادن ...
هم حالا که اون دوران رو سوئ تفاهم سلیقه ای میدونن !
از موسیقی هم چیزی نمیفهمم! 6 ماه ویولن زدم دیدم نمیتونم ادامه بدم ! شعورم م در حد آدم معمولی ه ! و دوست دارم خراط ها رو هنوز دنبال کنم ...
نمیدونم چرا ؟! بی هیچ دلیل ... فقط از گوش دادنش لذت میبرم ...

شنبه 10 اسفند 1392 - 19:42

با سلام خدمت استاد خراطها
من علاقه زیادی به شما و کارهایتان دارم و همیشه پیگیر کارهاتون هستم و بهترین اثر شما از نظر من آلبوم کنسل بود که هنوزم با تک تک آهنگاش تنهاییم رو پر میکنم.
دو اجرا و یک کنسرتی که در تهران گذاشتید شرکت کردم ( سینما آبی، سالن همایش شهرداری، سالن میلاد) اما برخورد زشت و زننده آقای قاسمی با کسانی که در پایان کنسرت ساعتها ایستادن تا با شما عکس بگیرند (در کنسرت سالن میلاد) باعث شد که که دیگر به کنسرتای شما نیایم. این رسم برخورد با هوادار درست نیست چون که همین هوادارها سالها صبر کردن تا شما مجوز بگیرید و آلبوم منتشر کننید و کنسرت بذارید تا در کنسرت شرکت کنند. هنوز هم با گذشت یکسال از این اتفاق هنوز هم گله مندم.
امیدوارم که دیدگاه من رو بخونید و با هواداری که به عشق شما و آهنگاتون، در این گرونی، پول و وقت خود رو صرف میکنند و به کنسرت شما میایند بهتر برخورد کنید.
با تشکر
دوستدارت محمد

شنبه 10 اسفند 1392 - 20:09

ﺗﻮ ﺭﻭ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻣﺎﻫﺎ،ﺗﻮﮐﻪ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽ /ﻫﻤﻪ ﻣﯿﮕﻦ ﺍﺯ
ﺍﺣﺴﺎﺳﺖ،ﺗﻮﯾﻪ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﺍﯾﯽ ﺧﺎﺻﯽ /
ﻣﺎﻫﺎ ﻋﺎﺷﻖ ﺗﺮ ﺍﺯ ﭘﯿﺸﯿﻢ ﻭ ﺗﻮ ﻋﯿﻦ ﺧﻮﺩﻩ ﻣﺎﯾﯽ /ﺻﺪﺍﺕ ﺑﺎﺿﺮﺑﻪ ﯾﮏ
ﺁﻫﻨﮓ،ﺷﺪﯾﺪﺍ ﻣﯿﺸﻪ ﺭﻭﯾﺎﯾﯽ /ﺗﮏ ﺁﻫﻨﮕﻪ24 ﻣﺎﻩ،ﻫﻨﻮﺯﻡ ﺗﺎﺯﮔﯽ ﺩﺍﺭﻩ /ﺑﺎ
ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺣﺴﺎﺱ،ﺍﺯﺵ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯿﺒﺎﺭﻩ / ﺣﺘﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪﻩ
ﻋﺎﻟﯿﺖ،ﺑﺮﺍﻣﻮﻥ ﺷﯿﺮﺑﻨﻪ ﺍﻣﺎ /....
ﺍﺯﺕ ﺁﻟﺒﻮﻡ ﻣﯿﺨﻮﺍﯾﻢ ﺁﺭﻩ،" ﺍﻭﺍﺧﺮﻩ ﺍﺳﻔﻨﺪﻣﺎﻩ /"

شنبه 10 اسفند 1392 - 20:21

سلطانم میدونم دست خودت نیس ..میدونم مشکله فکری به حال ما بکن به خدا قسم از وقتی اهنگ "خدا نگهدارتو"شنیدم شدم طرفدارت اونم از نوع سر سختش اگر میشه کرمانشاه کنسرت بزاری ممنون میشم ارزومه از نزدیک ببینمت به خدا تمام تیشرتام ...اسم تو و عکس تو چاپ شده عزیزمی...عاشقتم....تا شاهرگ باهاتم

شنبه 10 اسفند 1392 - 20:38

مجيد جان من بابت همه اين سالها ازت تشكر ميكنم و واسه هميشه تو قلبم هستي اما ميخواستم بگم نگاه كن محسن يگانه،رضا صادقي،محسن چاووشي و ... رو، ببين پيج رسميشون چند تا لايك خورده..؟ شايد 10 برابر تو !!!ببين كنسرت بابك جهانبخش،رضا صادقي،احسان خواجه اميري اونم تو ميلاد هي تمديد ميشه ... ميدوني دليلشون اينه كه اونا به همه مخاطبا توجه كردن ...يك كم به حرفاي مردم، منتقدا و خصوصا موزيسين ها هم توجه كن ،خب چه اشكالي داره تو با عليرضا افكاري ، بهروز صفاريان يا سيروان كار كني يا از نظراتشون استفاده كني ،مثلا برو محبوب ترين آهنگ سال 91 (آهنگ من و بارون) بابك جهانبخش رو بررسي كن ببين اون آهنگ چي داره كه آهنگهاي تو نداره خب اون آهنگ هم احساسي بود ديگه ،چرا كنسرت هاي بابك جهانبخش تو ميلاد هي تمديد ميشه و اين همه مردم از بابك جهانبخش استقبال ميكنن،بابك جهانبخش ماهي 4 سانس تو ميلاد كنسرت ميذاره ...قبول دارم كه سبك خاصي رو دنبال ميكني كه مخاطباي خاص خودش رو داره ولي انصافا همين سبك خاص اگه اصولي باشه ديگران هم حتما قانع ميشن ...مثلا من خودم چند ماه پيش يكي از آهنگهاتو به نام "تغيير كردي" رو توي يك جمعي به دوستام(كه حتي يكيشون از يك خانواده كاملا هنري و اهل موسيقي بود) معرفي كردم تقريبا همه اتفاق نظر داشتند كه آهنگ تغيير كردي يه آهنگ ضعيفه چون شما تو اين آهنگ هنگام خوندن گام هاي بالا به خودتون فشار ميارين و كاملا "داد" ميزنيد كه اين موضوع باعث ميشه آهنگ ضعيف تلقي بشه و از طرف مردم پس زده بشه ،انصافا راست هم ميگفتن متاسفانه همون موضوع در مورد آهنگ قانون احساس،تو آزادي،تو عوض شدي و... هم تا حدودي اتفاق افتاده و شما گامهاي بالا رو دارين "داد "ميزنيد زيبايي هر آهنگي به اوج ها و گام هاي بالاشه كه شما متاسفانه تو آلبوم ديگه ميرم و تك آهنگهاي بعد از اون گام هاي بالا رو به نوعي نابود كرديد آهنگ نابرده رنج احسان خواجه اميري گام هاي بالاشو ببينيد چه كرده احسان... زياد اهل مقايسه نيستم ولي بريد خوندن آقاي رضا صادقي يا خواجه اميري يا حتي محسن يگانه رو تو گام هاي بالا ببنيد بدون اينكه به خودشون كمترين فشاري رو بيارن ميخونن، ولي انصافا آهنگ دلواپس بهترين آهنگ شما از لحاظ خوانندگي و اجراي گام هاي بالا بود بدون هيچ فشاري... وقتي ميتونيد مثل آهنگ دلواپس اينطوري مخصوصا گام هاي بالا رو اينقدر درست و استاندارد و با قدرت بخونيد پس چرا گاها مثل آهنگهاي قبلي ضعيف ميخونيد و اوج ها رو خراب ميكنيد ...در مورد آهنگ هايي مثل ديگه ميرم و حلقه چرا موقع خوندن آهنگ هي از گام پايين ميره بالا،بعد از گام بالا ميره پايين آخه چند بار توي يك آهنگ؟؟؟ خب مخاطب خسته ميشه ديگه...در مورد آهنگ 24 ماه آيا ملودي بيش از حد يكنواخت نيست وزيادي رو گام پايين نيست؟ آهنگ انقدر رو گام پايينه كه مثله روخوني ميمونه ، مخاطب خسته ميشه و حوصله نمكينه تا منتظر بمونه آهنگ بره رو گام بالا.. از طرفي تو همين آهنگ 24 ماه چرا هنگام خوندن گام هاي بالا ، آهنگ بيش از حد شلوغ ميشه و تقريبا صداتون تو آهنگ گم ميشه؟؟؟در زمينه شعر مردم شعرهاي روزبه بماني ،دكتر يدالهي،ياحا كاشاني خانم زهرا عاملي رو بيشتر ميپسندن يك كم به اين شعرها توجه كنيد ببينيد چي دارن كه اين همه مورد پسند و استقبال مردم هستند ؟؟؟در زمينه ملودي چه اشكالي داره با بهروز صفاريان،هومن نامداري ،عليرضا افكاري،سيروان خسروي،مهدي يراحي و... همكاري كنيد يا ازشون نظر بگيريد...اميدوارم ناراحت نشيد ولي اينا انتقاداتي هست كه بين مردم به آهنگ هاي شما وارد ميشه ... در پايان بازم ميخوام از موزيسين هاي برجسته كشور بخواين كه انتقادات و اشكالاتي كه به آهنگهاتون وارده رو بهتون بگن و ازشون نظر و ايده بگيريد،يك كم به حرفاي مردم و منتقدا بيشتر توجه كنيد ...

شنبه 10 اسفند 1392 - 22:09
arses

عزیزم پاسخ خیلی از سوالاتو توی مصاحبه میتونی پیدا کنی ...

اول اینکه اگه صفحه صادقی و ... خیلی لایک داره دلیلش این نیست که طرفداراشون بیشترن ... صفحه رسمی خراطها مدت زیادی نیست که راه افتاده میتونی ببینی ...

من نمیخوام زیاد تعصبی برخورد کنم ولی کارای خراطها واقعا به دلم میشینه ....
نمیخوام بگم که کارای صادقی و یگانه و ... یا کارای که روزبه بمانی ترانشو میگه قوی نیست .. شایدم قوی تر از خراطها باشه ولی خب حسی که اهنگای خراطها به منه شنونده منتقل میکنه اهنگای بقیه نمیکنه .. و انصافا ترانه های خراطها واقعا عالیه از نظر من خیلی بیشتر میشه باهاش ارتباط برقرار کرد نسبت به ترانه های بمانی .. و خراطها خودش اون قدر توی ترانه سرایی قوی هستند که ترانه هاشو خودش بگه..

در مورد کنسرتم بگم که مجید خراطها توی میلاد کنسرت نداده .. اگر این اتفاق بیوفته قطعا میترکونه

185.26.182.28
جمعه 16 اسفند 1392 - 19:48
setashe

بالا هم به کامنتتون جواب دادم...
فک نمیکنم نیازی به تکرار باشه....

{ فـقـــــظ سلطـــــــــــــان احســـــاس ، مجــــــــــــد خراطهـــــــــــــــا......}

31.184.191.241
شنبه 10 اسفند 1392 - 21:17

دادا مجیییییییییییید یه دوووووونه ای

شنبه 10 اسفند 1392 - 22:07

خیلی ممنون بابت مصاحبه
حالا ک نظراتو میخونی میخواستم بگم خیلی خوشحالم ک دارم تو این دوران زندگی میکنم، مثل قبل با قدرت به کارات ادامه بده و مطمیئن باش ک همیشه ما هوادارات پشتتیم.
خیلی هم ناراحتم از این ک برعکس ۱۴تیر این سری نمیتونم بیام کتسرتت، ایشالا برای کنسرتای بعدیت تو تهرانم با همین انرژی بیای و هواداراتو سورپرایز کنی، مطمئن باش کنسرت بعدی حتما میام

شنبه 10 اسفند 1392 - 22:28

درسته با من این روزا یه ذره کمتر از پیشی

ولی تنها برم جایی هنوز دلواپسم میشی

تو میگی حوصله واسم نداری حتی خیلی کم

ولی با آب و تاب و زار هنوز حرفاتو بت میگم

دلم با این همه سردی هنوزم از تو نشکسته

یه قدری عاشقت هستم که واسه هر دومون بسه

اگه یه ذره هم حتی واسم شبیه سابق شی

یه کاری میکنم مثل اوایل باز عاشق شی

**************

متن آهنگ دلواپس مجید خراطها

**************

حتما واسه ات مهمم که بهونه هامو از بری

همینم واسه من بسه که تنها با خودم قهری

اگر چه درد و دل هاتو تو با من خیلی کم میگی

وقتی داغون اعصابت غراتو با خودم میگی

اگر چه رو به احساسم دره قلبتو می بندی

ولی ما بین شوخی ها خودم دیدم که میخندی

اگر چه از خودم از این همه احساس بیزاری

خدا رو شکر که تو دردام اقلا کم نمیذاری

به اینم راضیم گرچه همه میگن ازم سیری

ولی وقتی که میترسی هنوز دستامو میگیری

اگه یه ذره هم حتی واسم شبیه سابق شی

یه کاری میکنم مثل اوایل باز عاشق شی

شنبه 10 اسفند 1392 - 22:37

من خواننده ی اولم علی عبدالمالکی هست
ولی همیشه گفتم هیشکی مث مجید خراطها نمیتونه ترانه بگه و فوق العاده اهنگاشو دوست دارم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 12:55
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

مرسی از تو دوست عزیز منم عبدالمالکی رو دوست داریم ایشالله موفق باشن این دو عزیز

2.181.91.8
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:54

واسه سلطان احساس......مجید خراطهای عزیز:
......................................................................................................................
ازینکه از اولین آلبومت تا الان پیگیر تک تک کارهات هستم و مخاطب و هوادارتم به خودم میبالم...
پارسال ازمشهد بخاطر کنسرتت اومدم تهران سالن میلاد نمایشگاه،بچه هایی که اومده بودن یادشونه که چقدر وایسادیم تابیای ازت عکس و امضا بگیریم.برقارو خاموش کردن،دروغکی گفتند رفتی و...
ولی همه به عشقت وایسادیم و نرفتیم...حتی بازیگران تلویزیون و سینما هم که مهمان کنسرتت بودن اومدنو رفتن هیچکی بدنبالشون نرفت...چون همه به عشق تو اومده بودن...مأموران وزارت ارشاد گفتند اگه میخواید این آخرین کنسرت مجید باشه وایسید،بازم نرفتیم...تا بالاخره اومدی و سوار ماشین شدی و دستمون بهت نرسید...میدونم تقصیری نداشتی ولی دوست داشتم از نزدیک بهت بگم چقدر دوست دارم...بجاش با آقای قاسمی و بچه ها عکس یادگاری گرفتم!
چقدر دوست داشتم بیام کنسرتت ولی وسط درسامه و ترم آخر دانشگام و حیاتیه وگرنه شک نکن دوباره از مشهد میومدم...میدونم نمیشه مشهد کنسرت گذاشت ولی شهرستان های اطراف مشکلی نداره...
این طرفها خیلی خاطرخواه داری،بیای پشیمون نمیشی...
راستی "دلواپس" هم زیبا بود...عاشق این جور آهنگاتم...."گل خشک" و "فردا" و "خداکاری بکن"و بخصوص "تو آزادی" ورژن قبلی=>"مهربونی"
تو جدید ها هم "شکستی بالمو" و "دلواپس" و "24 ماه"...
طرفدارهمیشگی تو...
سیدجلال.

شنبه 10 اسفند 1392 - 23:09

این اهنگ رو خیلی دوست داشتم ...

امیدوارم کار بعدیتون یه اهنگ مثه بی وفا باشه

یه ملودی ماندگار ....

just kharatha

شنبه 10 اسفند 1392 - 23:21

ایـــن جـــمـــاعــت از احـــســاســت وحــشـــت دارنـــد ... ســـلـــطـــان احـــســـاس ...

استاد حالا که گفتین نظرات سایت «موسیقی ما» را مطمئنا میخونین ، همینجا ازتون خواهش میکنم تـــبـــریــز هم کنسرت بذارین ... خواهش میکنم :(
شما که این همه کنسرت داشتین خداییش حق آذری ها یه کنسرت نیست ؟؟!! مطمئنم توو تــبـــریـــز انقدر هوادار متعصب دارین که اگه کنسرت داشته باشین باید تا 3 ، 4 شب تمدید کنین ...

خـــــــدایا از خـــلـــقـــت ســـلـــطـــان احـــســـاس مـــمـــنـــونـــیــم

شنبه 10 اسفند 1392 - 23:41

زنده باد سلطان احساس مجید خراطها
مجید جون از نظر ما هم تو بهترین خواننده ای،پس قدر خودتو بدون
شنیدن آهنگات و لذت بردن ازشون "احساس" و "لیاقت" میخواد که متاسفانه بعضیا ندارن
هنوزم که هنوزه هیچ آهنگی به اندازه ی مســــــــــــــــــافر به دلم نمیشینه
خوشم میاد اونایی که ازت خوششون نمیاد هم پیگیر کارات هستن
و این نشون میده که چقد تو کارات موفق بودی
و این تازه اولشه
به امید موفقیت های بیشترت عزیزم
مجید جون اینو بدون به به این که طرفدارتم افتخار میکنم
و از خدا بابت آفرینش تو،که مردی از جنس "احساس" هستی،سپاسگذارم
امیدوارم که همیشه موفق و سلامت باشی
خدا نگهدارت باشه
با تشکر از سایت موسیقی ما و بهمن بابازاده

شنبه 10 اسفند 1392 - 23:51

از طرف هوادارن رضاصادقی انتشار تک آهنگ جدید و پر ازاحساس مجید خراطها به هوادارای خوبش تبریک می گم ...

باز هم می گم سلطان احساس واقعا برازنده ی مجید خراطها ست ...
جوری کلماتُ کناره هم میچینه که هر کسی نمی تونه اینکاره انجام بده ....

خیلی عالی بود ...
مجید خراطها خیلی هنرمنده ...

مشکی تا ابد رنگه عشقه ...

همین ...

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:19
نوید سجادیان

با تشکر از سعید عزیز.چی میشد همه مثل تو شخصیت داشتن؟؟ اگه یه اثری رو دوس ندارن حداقل به احترام طرفداراش بهش توهین نکنن.
به امید موفقیت هرچه بیشتر مرد مشکی پوش و محبوب موسیقی ایران

151.247.14.123
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:22
arses

مرسی سعید جان ...

او میدوارم خواننده خوبه کشورمون رضا صادقی هم توی کارشون موفق باشن

just kharatha

185.26.182.25
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:22
توتک

مرسی عزیزم ..

لطف کردی !!

37.137.66.251
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 12:57
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

ممنونم از تو هوادار با فرهنگ مرسی از نظری که درباره سلطان احساس دادی ایشالله موفق باشی بعدشم از شنیدن خبر ممنوع تصویر شدن رضا صادقی ناراحت شدم

2.181.91.8
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 21:56
سعید

همیشه حقیقت رو گفقتم ...

ممنون از دوستان خوبم ...

درباره ی ممنوع التصویر شدن رضاصادقی هم چیزی نگم بهتره ...

همنجور که می دونید همیشه به قطار در حال حرکت سنگ می زنن نه قطار ساکن ...

پس هر وقت نا مهربونی یا سنگی توی راه دیدید بدونید رو به جلو دارید حرکت می کنید ...

مثل همین جا می بینید چقدر سنگ سمت مجید خراطها پرت میشه ...
یعنی مجید خراطها داره رو به جلو حرکت می کنه ...

به امید آلبوم رضاصادقی به نام (( فقط گوش کن ))
و به امید انتشار آلبوم جدید سلطان احساس مجید خراطها ...

مشکی تا ابد رنگه عشقه ...

همین ...

46.225.88.150
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 22:35

موسیفی ما تشکر ولی تو پخش آهنگ تعلل کردی امیدوارم با پوشش خبری خوب وسریع کنسرت جبران کنی

شنبه 10 اسفند 1392 - 23:57

استاد ما همیشه پشتت هستیم هیچوقت نگران هیچی نباش تا اخرین نفسمون همراهیت میکنیم امیدوارم همیشه به کارای خوبت ادامه بدی موفق باشی اهنگ دلواپس هم عالی بود ممنونیم ازت

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:06

بهمن خان بابازاده چرا زودتر از مجید ننوشتی؟؟ من یه ه ج ایی بودم .پنج سال تمام.آرشیو کاملش رو هم دارم.ولی به خاطر شما ترکش کردم و دیگه ه ج نمیخرم.چرا؟؟؟ چون اون موقع شما از هر خواننده ایی تو صفحه موسیقی مجله مینوشتی الا مجید.دلیلت هم این بود که مجوز نداره و نمیشه ولی و قتی بعد مجوز هم چیزی ننوشتی دیگه با ه ج خداحافظی کردم.
ولی انصافا سلام منو به احسان اعمادی*احسان ناظم ومخصوصا داش موسی گل برسون

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:26

مجید وقتی گفتی که نظراتو میخونی خوشحال شدم.
اومدم اینجا فقط حرفامو بهت بگک عزیزم
این اهنگت محشر بود. ایرادی هم بهش وارد نیست
برای اولین بار بود بعد از البوم دیگه میرم که هر بار که اهنگو پلی میکنم
انگار واسه بار اوله که میشنومو تحت تاثیر قرار میگیرم
این روند رو ادامه بده تا البوم مرگ همه ی بدخواهات رو نا بود کنه
خیلی ناراحتم که نمیتونم بیام کنسرتت
باورت میشه تا حالا ندیدمت
از طرف همه ی طرفدارای تبریزی میگم که ما هنوزم که هنوزه چشم براهت هستیم
وقتی اومدی تبریز بدون 10 سانسم بذاری پر میشه
شک نکن
هر بار با خوندن حرفات بیتشرت میشناسمت و بیشتر درکت میکنم
این کارم بهم حس خوبی میده
و در اخر
مجید خراطها
نه
تکرار
میشود
و نه
تکراری !
سلطان احساس بدون هوادارات پشتت هستن.
به امید موفقیتت <3

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:28

اين بهترين مصاحبه ي مجيد خراطها بود بين تمام مصاحبه هايي كه تا به حال انجام داد

واقعن عالي بود

ممنون از موسيقي بخاطره اين مصاحبه ي عالي

آهنگ جديد هم مطابق معمول عالي بود

اين دو ترك آخير(42ماه، دلواپس) فوق العاده بودن...

مجيد خراطها ، موفق باشي داداش

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:29

************************************
************************************
************************************

یه جمله معروفه که میگه : اگه دشمن نداشتم باید به قدرت خودم شک میکردم !

این جمله در مورد خراطها هم صدق میکنه ...
مجید جون شما ادامه بده ما پشتتیم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:42

مثل همیشه عالی بود خسته نباشید میگم واقعا اشعارت حرف ندره عاشقتم به مولا یه دونه ای اهنگ دلواپس عالی بود امیدوارم تو تبریز هم کنسرت بذاری سلطان احساس برازنده ی مجید خراطهاست
امیدوارم همیشه موفق سربلند و شاد باشی نبینم غمتو :)
با تشکر از سایت موسیقی ما

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:43

ببين من هميشه گفتم تو كارهاي احساسي مجيد واقعا كارهاش فوق العاده است درسته مجيد شايد مثه سيروان تو چشم نباشه ولي تو دل مردم هست اصل شعرهاي مجيد نهايت وفاداريه يك آدم رو به طرف مقابلش نشون ميده و اين خوبه ...من واقعا آدم شعرهاي مجيد خراطها رو از بقيه ترانه سراها بيشتر دوست دارم،شعرهاي مجيد واقعي و رئاله يا يه داستان پردازي فوق العاده توي همين آهنگ دلواپس اون قسمت كه ميگه "اگرچه رو به احساسم در قلبت رو ميبندي...ولي ما بين شوخي هام خودم ديدي كه ميخندي" اين تيكه ش شاهكاره و آخر رئاليته و واقعي بودنه،معتقدم مجيد يكي از بزرگترين داستان پردازها و رئال سراهاست ...ولي ميگم يه ذره سلايق ديگه رو هم در نظر بگيره ، به انتقادا بيشتر توجه كنه ...خيلي از آهنگهاي البوم ديگه ميرم به لحاظ اجراي گام هاي بالا خوب نبود...آهنگ حلقه و ديگه ميرم چرا هي از گام پايين ميره بالا بعد مياد پايين ؟؟؟ آخه چند بار... مجيد خراطها استعداد و توانايي بالايي داره ولي بايد گاهي اوقات آهنگهايي با احساس كمتر كار كنه نميگم تقليد كنه ولي تو مضمون شعرهاي روزبه بماني و... شعر بسرايه ،يا مثلا يكي مثل بابك جهانبخش درسته احساسي ميخونه ولي هيچ وقت پشت سرش هيچ وقت نميگن شكست عشقي خورده يعني جهانبخش سعي كرده از اونور بوم نيافته ... آره بايد يه سري آهنگهايي ارائه بده كه از طريق صدا و سيما پخش بشه ....
نميگم مجيد خراطها بياد شش و هشت بخونه يا آهنگ سخيف بخونه احساسي بخونه ولي بازم ميگم منظورم اين نيست تقليد كنه، احساسي بخونه ولي در حد آهنگهاي ديگر خواننده هاي ما مثل بابك جهانبخش ،يگانه ،خواجه اميري ... نه بيشتر ...آهنگهايي كه بشه تو تيتراژ فيلمها هم استفاده بشه
به شخصه واقعا تو اين آهنگ "دلواپس" از وكال مجيد و تحريرهاش و نحوه اجراي گام هاي بالاش برخلاف آهنگهاي قبليش واقعا لذت بردم و معتقدم مجيد خراطها با اين آهنگش صداش رو به رخ همه كشيد وقتي مجيد ميتونه اينقدر درست و اصولي زيبا و پخته بخونه چرا اونطوري ميخونه ؟؟؟
انصافا آهنگهاي آلبوم ديگه ميرم مثل تو آزادي،تغيير كردي،ديگه ميرم،تو عوض شدي وقانون احساس رو گوش بديد به لحاظ خوانندگي و توانايي اجراي گام هاي بالا بعد بيايين با اين آهنگ دلواپس مقايسه كنيد وقعا تو آهنگ دلواپس مجيد شاهكار خوند با تحريرهاش و همچنين اجراي گام هاي بالا ...

جمعه 16 اسفند 1392 - 20:11
setashe

آقای یوسفی اگه مجیدم بخواد مثل بقیه خواننده ها بخنه که دیگه " مجید خراطها سلطان احســـــــــاس " نیستش....
تو کامنت بالاهم بهتون گفتم ...
مجید بسته به نوع بیت و معنی ای که از بیت استخراج میشه گام هاشو اجرا میکنه....
من فک میکنم تو همه ی شعراش گام هاش مناسب بوده....
اگه هم صدا و سیما کاراشو پخش نمیکنه واسه اینه که میترسه....
چون اگه صدای مجیدو پخش کنن دیگه کسی به خواننده های دیگه گوش نمیکنه و در این صورت صدا و سیما ورشکست میشه....از احساسش میترسن....لیاقت ندارن...
وگرنه صدای مجید ما هیچی از جهانبخش و چاووشی و صادقی و یگانه و ...... کم نداره....
ما مجیدو همینجئری و با همین سبک دوست داریم...
شاید علاقمون بهش بیشتر بشه ولی مطمئن باشین کم نمیشه...
به امید موفقیت روز افزونش...

{فقــــــظ سلطــــــــان احســـــــاس ، مجیــــــــتد خــــــــراطهــــــــــــــــــــا...........}

31.184.191.241
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:10

سلام به سلطان احساس مجید خراطها
یه تشکر ویژه از موسیقی ما بابت مصاحبه و سوالاتی که تو ذهن هوادارا بود
ممنون از سلطان احساس بابت جوابهاش ما عاشق این سبکیم هرگز هم دوست نداریم که شما از این سبک دست بکشید من خودم به شخصه با حرفاتون موافقم من از 85 با شمام و هر سالی که جلو رفتم اهنگهای شما با زندگی من یکی بوده این یعنی درک خوبی از جامعه که الان من طرفدار شما سنم به 26 داره میرسه
لقب استاد و سلطان احساس به شما دادیم چون موسیقی درک میکنید همه سازهارو مینوازید و سعرهاتون از احساستون میاد اما خوب وقتی کنسرتاتون میایم و فیلماشون میبینیم احساسی که تو کنسرتا به اهنگهاتون میدین یه کم سخته برای ما درک اینکه اتفاق عاشقانه ای تو زندگیتون نیفتاده باشه که خودتون هم اشاره کردین
در کل ممنونیم از مصاحبه تون و اینکه تو کنسرت شمارو تنها نمیزاریو و پا به پای شما تا هرجایی بگین هستیم
موفق و سربلند در پناه خدا باشید
13و14 اسفند منتظر ما باشین ما هم منتظر سوپرایزای شما هستیم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:13

اگه 2هفته وقت بود واسه فروش که اول میشد البوم
همش 1هفته بود
مجید پرطرفدارتیرن و احساسی ترین طرفدارارو داره و خوشبختانه یا متاسفانه تنها خواننده ای که شما هوادارای دیگر خواننده ها هم با کوچیکترین خبر از استاد مجید خراطها دنبال کاراشین
این خیلی جالبه

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 11:57
وبلاگ سعداباد مذهب(پاروی بی قایق چاوشی)

اولا تبریک میگم به مجیدخراطها
آهنگ قشنگی بود
ولی پرطرفدارترین و احساسی ترین و به نوعی دیگر متعصب ترین هوادار ازآن محسن چاوشی هست بلاشک ...
یه کم دقت کنید تا یه خبر از چاوشی میشه تو بیشتر سایتهای مهم درج میشه و در زمانی اندک شاهد
هجوم مردم به سایت میشید ...
کافی یه شخصیت یه حرف تندی به چاوشی بزنه در عرض 24 ساعت هوادارا اعتراض میکنن ...
نکته مهم: اگر چاوشی بین مردم بود و دیده میشد مثل یگانه و خواجه امیری دیگر هیچکسی توانایی مقابله
با محبوبیتشو نداشت...شما بهتر میدونید الان دیگه چهره و حضور یه خواننده تو محبوبیتش خیلی موثره...
هرچند من خودم به شخصه کار آقای چاوشی صحیح نمیبینم ...
یاحق

2.184.117.137
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:03
24 ماه

چاوشی تا وقتی پرطرفدار ترین بود که مجید مجوز نداشت الان دیگه مجید خراطها با مجوز اومده به همراه دریای طرفداراش اصلا دوست ندارم بین طرفدارهای دو خواننده بحث به وجود بیاد ولی برای اثبات پرطرفدارترین خواننده بهتره صبر کنیم ببینیم پرفروش ترین آلبوم سال 93 آلبوم مجید میشه یا محسن هردوشون سال بعد آلبوم میدن. یا حق

178.157.42.45
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:27
محمدرضا بهمنی

دوستان زیاد سر پر هوادارترین خواننده با هم بحث نکنید. هر کدومشون هواداران خاص خودشونا دارند، حالا کم یا زیاد.
در مورد فروش آلبوم هم انشاالله سال آینده آلبوم هر دو میاد و به نظر من هر دوشون آلبومشون پرفروش ترین میشه حالا با یه اختلاف جزئی که دیگه اون مهم نیست. مهم محبوبیته که این دو عزیز و چند نفر دیگه توی سطح جامعه دارند ولی متأسفانه ما کاربرای اینترنتی فکر میکنیم همه کسایی که دوستدار یه هنرمند هستند باید توی فضای مجازی حضور داشته باشند

37.255.93.118
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 14:26
توتــک

وبلاگ سعداباد مذهب(پاروی بی قایق چاوشی) : داداش هیچ کسی منکر این نیست که محسن چاوشی طرفدار نداره ! بسیار زیادن طرفداراش ! اینجا جای این بحث ها نیست که

5.200.111.110
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:29
سیدجلال

وبلاگ جان سیاستی که آقای چاوشی درپیش گرفته اتفاقا خیلی هم مؤثر بوده تا اینکه یکی از پرطرفدارترین خواننده های حال حاضر شده،حالا ببین اگه کنسرت بذاره بخاطر همین سیاست پنهان بودنش چقدر استقبال خوبی بشه ازش...البته اگه کنسرت بذاره.
با احترام به نظرت ولی متعصب ترین طرفداران ازآن مجید خراطهاست ضمن اینکه آقای چاوشی هم بخاطر هواداران جنوبی و متعصبشون ازین حیث پرطرفدارند.

151.238.57.92
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 09:12
جواد

سید جلال::
داداش من خودم اهل ساریم...
شمال و جنوب نداره..
قلب ایران به عشق صدای چاوشی میتپه(البته با احترام به خواننده های دیگه)

31.7.80.52
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 12:04
سیدجلال

آقا جواد،منم نگفتم فقط جنوبی ها،ایشون درسرتاسر ایران طرفدار داره ولی جنوبی ها بیشتر تعصب دارن بهش.
ولی طرفداران داش مجید حاضرن جونشونو واسش بدن و این End تعصبه...

151.238.57.92
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 01:47
نوید asir

بدون شک انسان یک بعدی نیست و فقط انسانهایی میتوانند از تواناییهایشان استفاده کنند که بعدهای مختلف وجودیشونو بکار بگیرن,چ اشکال داره یکی بیاد هم طرفدار مجید باشه هم طرفداره محسن یا اصن چه اشکالی داره ینفر بیاد که از چندتا هنرمند خوشش بیاد بنظرم خیلیم خوبه از همه میخام از کل کلهای بی جهت بپرهیزید و به همه ی هنرمندان احترام بذارید هرکس جایگاه خودشو داره و همه چی مشخصه ولازمه که فقط یکمی چشمامونو باز کنیم محبوبترین خواننده ی یک فرد اصولا بهترین خواننده نیست و بهترین خواننده هم بدونه شک محبوبترین نیست مهم اینه کاراشون درست وشنیدنی و تاثیرگذار باشه همین سلطان احساسها مجید خراطها*میترسم وقتی برگردی که دیگه/ به کارتن خوابی عادت کرده باشم*

93.174.94.66
جمعه 16 اسفند 1392 - 21:35
setashe

وبلاگ سعید آباد مذهب ، آقای علیرضا که حرف بدی نزدن که به شما برخورده....
شما چرا به خودتون میگیرین..
من با آقای سید جلال موافقم...
متعصب ترین طرفدارا واسه مجیده...
توی همین موسیقی ما هم اگه دقت کنین هر جا کوچکترین توهینی به مجید بشه همه هوادارا میریزن اینجا...
و همچنین سایت های دیگه...

{فقـــــط سلطـــــــــــــان احســــــــــاس ، مجیــــــــــــد خـــــراطهــــــــــــــــــــا.......}

31.184.191.241
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:58

مرسی ممنون از موسیقی ما و جناب بابازاده...
و اما باید بگم مجید جان درسته هوادارا کار های خودتو بیشتر دوس دارن اما باور کن اگه با ترانه سرا ها و تنظیم کننده های دیگه ای هم کار کنی بد نمیشه و اتفاقا خوب هم میشه امیدوارم در آینده همکاری با سیروان خسروی کوشان حداد بهروز صفاریان روزبه بمانی عدالجبار کاکایی و سایر دوستانی که در حد همکاری با مجید خراطها هستن رو شاهد باشیم بدون شک اتفاق بدی نمیشه و هوادارای بیشتری هم جذب مجید خراطها میشن و این رو هم دوس دارم بگم که اگه میشه یه خورده از سبک ترکی فاصله بگیر که دچار تکرار نشی مثلا آهنگ قانون احساس یه آهنگ متفاوتی بود و به سبک راک نزدیک بود و این تفاوت خیلی هم خوب بود و به دل هوادارا نشست پس مطمئن باش در کنار اصالت کار خودت از این تفاوت ها در کارت ایجاد کنی ضرر نمیکنی...
این رو هم بگم که مجید جان مشکلات اجتماعی مردم ما فقط و فقط مشکل شکست عشقی نیست و خیلی خوب میشه که نگاه وسیع تری به مشکلات جامعه داشته باشی و به همه مشکلات نگاه کنی ...
عاشقانه هم خوبه اما مشکل ما ها فقط عشق نیست و هزاران مشکل دیگه تو اجتماع ما هست (اعتیاد،بچه های کار و...) الان این رو گفتم یاد مرحوم ناصر عبدالهی افتادم که در کنار عاشقانه خوندنشون واسه بچه های کار هم خوندم... یعنی و قتی تو جامعه مون دردای زیادی هست هنرمند نباید فقط از زیبایی ها بگه و باید هوای مردم کشورش رو هم داشته باشه .
شکست عشقی واقعا در مقابل درد ها و مشکلات دیگه جامعه یک مشکل زیبا میتونه باشه
امیدوارم نظرم رو بخونی
موفق باشی دوست داریم در کنارتیم ...مرسی

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 11:34
توتک

تو بخش ترانه و آهنگسازی موافق نیستم ولی تنظیم چرا !!

وقتی مجید ترانه و آهنگسازی کار هاشو بده دست یکی دیگه ،اونوقت دیگه مجید خراطها نیس که
خواننده تابع آهنگسازه
آهنگساز مشخص میکنه اینجا اینطوری بخون اون جارو اونطوری بخون
آهنگساز مشخص میکنه اینجا آکسان قرار بگیره ،اونجا کرشندو اونور د کرشندو
و ..

ولی تنظیم رو کاملا موافقم که با اون افراد کار کنه !!

و اینکه اون موضوع هایی رو که گفتی ،بیشتر رپر ها روش مانور میدن
و فکر نمیکنم جالب باشه یه خواننده ی پاپ بیاد همچین موضوع هایی بخونه

37.137.160.7
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:37
محمدرضا بهمنی

من هم با توتک عزیز موافقم. به نظر من هم اگه آقای خراطها شعر و آهنگسازی را به فرد دیگه ای بده، با مجید خراطها فاصله خواهد گرفت. ولی اگه تنظیم کارهاشا به افراد دیگه مثل همین مجید الماسی که باهاش کار کرده، سیروان، کوشان حداد، بهروز صفاریان، مرتضی پاشایی، مهدی یراحی و حتی مهدی خیرخواهی بده خیلی عالی می شه. به شخصه خیلی دوست دارم آقا مجید با مهدی خیرخواهی کار کنه. برای این حرفم هم دلیل دارم و شما هم اگه برید و کار فالگیر پویا بیاتی را گوش بدید، مسلماً تنظیم زیبای مهدی خیرخواهی به دلتون خواهد نشست. از یه طرف دیگه چون فرم بیشتر کارهای پویا بیاتی عزیز با آقای خراطها شبیه به همه، به نظر من مهدی خیرخواهی خیلی چون قبلاً کارهای شبیه به آقای خراطها را تنظیم کرده، زودتر میتونه جا بیفته. البته مهدی یراحی هم به نظر من به خاطر نوع کارهایی که تنظیم می کنه شاید مثل مهدی خیرخواهی گزینه مناسب تری باشه

37.255.93.118
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:49
سیدجلال

متین جان ....مجید درمورد خودکشی،کما،کارتون خوابی هم خونده که موضوعات بسیار درخور توجهی هستند(که البته باز هم این موضوعات معطوف به معشوق میشن و گره خوردن موضوعات عاشقانه و این موضوعات و تصویرسازی مجید خیلی عالی ازآب دراومده)،اما موضوعاتی که شما اشاره کردی هم بنظر من میتونه ایده های خوبی باشه مخصوصا اینکه مشورت مجید با برادرش دکتر سعید خراطها رو میطلبه که میتونه تو اثربخشی اشعارش کمک درخوری بهش کنه.
آقای بهمنی باید بگم که آهنگ "فالگیر" پویا بیاتی فوق العاده بود،هم از لحاظ شعر،هم از لحاظ آهنگ سازی، وهم ازنظر خوانش پویا بیاتی عزیز(بخصوص اوج گیری های عالی)....من به شخصه با احترام به بقیه خوانندگان پویا بیاتی رو مناسبترین گزینه واسه یک آهنگ مشترک با سلطان احساس میدونم و آرزومه که این دو نفر باهم همکاری کنند چون خیلی سوزناک میخونن جفتشون.

151.238.57.92
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 23:26
Alireza 1990

تنظیم کننده های طراز اولمون به نظر من :سیروان خسروی -بهروز صفاریان-کوشان حداد هستند
مجید اگه بخواد تنظیم هاشو به یکی دیگه بده بایستی یکی باشه بهتر از خودش
مهدی یراحی و مرتضی پاشایی تنظیم کننده نیستن
مجید الماسی تنظیم کننده زیاد خوبی نیست
واسه یک آلبوم از دید من زیاد فرق نمیکنه تعداد عوامل 10 تا باشه یا 5 تا -این مهمه همون تعداد چقدر کار بلد و حرفه ای باشن
مجید خراطها+بهروز صفاریان+ایمان حجت واسه یک آلبوم یک دست و سطح بالا کافیه
حالا امیدوارم رو تک آهنگ های آینده تست بزنی و بازخورد رو ببینی اگه خوب بود تو آلبوم هم باشن

*
فقط امیدوارم از طراح حرفه ای هم واسه کاورهای آلبوم بهره بگیری چون انصافا بعضی از خواننده ها روی طراحی جلد آلبومشونم وقت میذارن واسه نمونه کاور آلبوم ساعتا خوابن رضا یزدانی

5.124.130.224
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 10:32
محمدرضا بهمنی

آقای سید جلال من هم خیلی دوست دارم آقای خراطها با محسن یگانه و به ویژه پویا بیاتی همخوانی داشته باشند. یادمه جند سال پیش یه بحثی راه افتاده بود که میگفتند یه سری شعرهایی که آقای خراطها خونده اگه پویا بیاتی می خوند، خیلی عالی می شد و برعکسش را هم می گفتند که یه سری کارهای آقای بیاتی را اگه آقای خراطها می خوند خیلی زیبا از آب در میومد.کارهاشون را هم که دنبال کنید می بینید که تم کارشون خیلی به هم نزدیکه

37.255.81.225
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 11:15
توتک

با علیرضا موافقم
مجید+صفاریان+ایمان حجت ترکیب بسیار خوبیه

37.137.72.84
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 03:14
setashe

ممنون از نظرتون...
ولی مجید که همش از شکست عشقی نمیخونه...
مثل زندونی که با یگانه خونده بود...
قطعه ی مادر و قطعه ی پدر که برای شهدا بود...
و تو کنسرت اریکه هم سورپزایزش قطعه ی اعتیاد بود...
و اینم تو مصاحبش گفته بود که من اون چیزی رو میخونم که یا گرفتم (سبک ترکی)
فک نکنم بخواد سبکشو عوض کنه...
به هر حال هر چی بخونه ، با هر تنظیم کننده ای ، با ار سبکی ما دوسش داریم و تا آخر باهاشیم...
و.....
در ضمن اینم

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها....}

37.98.122.141
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 02:23

من تو کنسرت بندرعباست بودم، اگه میشه تو کنسرت تهرانت آهنگ دار و ندار و اشتباه کردم و دریا رو هم بخون. یه چیز دیگه اینکه تو کنسرتات پیمان رشیدی خیلی خوشگل و سوزناک ویولن میزنه،
آهنگ بلاتکلیف و دار و ندار و اشتباه کردم هم جزو بهترین آهنگاته

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 02:39

با تشکر از موسیقی ما بابت این مصاحبه.
آین آهنگ هم مثل قبلی ها فوق العاده بود.پر از ایده های جدید واحساس..
مصاحبه های استاد خراطها به شخصه خیلی برام کمک کننده هستن و از لابه لای صحبت هاشون میشه وارد دنیای جدیدی شد; با یه نگرش بکر و متفاوت حتی از جرئی ترین مسائل..چندوقتی برای درک کامل حرفاشون و پیدا کردن مسیری که میشه (و باید) از حرفهاشون برداشت کرد, باید وقت بذارم..
امیدوارم که همیشه سلامت باشند و دلشاد.

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 03:46

همیشه و هرلحظه طرفدارتم و طرفدات باقی میمونم 24سالمه اما حتی اگه70سالمم بشه بازم طرفدارتم مجید خراطها عاشقتم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 04:50

با سلام و عرض ادب خدمت مدیر اینجا و همه وجودم مجید خراطها ،،امیدوارم نظر منو بخونی مجید جان ،،من به طرز دیوانه واری دوست دارم همیشه هم دنبال کاراتم،،من دو تا ارزو دارم که از مهم ترین ارزوهای زندگیمه یکیش اینه قدم رو چشام بذاری بیای به کلبه ی فقیرونه ما،،دومیشم که از شروع کاره هنریت تا به امروز حسرتشو میخورم اینه که باهات یه اهنگ بخونم ،،،میدونم ارزوم بزرگه و شاید به خاطر صدای من که هیچ وقت بهت نمیرسه باعث ابرو ریزیت بشه ولی خودتو بذار جای من،تورو قسم میدم به جون عزیزانت منو ارزو به دل نذار،،،این شمارم دل شادم کن 09118461191 عاشقونه میپرستمت ... بدرود

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 05:08

من عاشــــــــــــــــــــــــــــق این جملتم:
"شعر گفتن من از سرعت دستم قوی تر است. خیلی سریع تر شعر می گویم و یکی دو دقیقه زمان می برد"
واقعا محشری تو شعر گفتن، مـــــــــــــــــــــــــرد تکرار نشدنی موسیقی
ممنون از موسیقی ما

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 07:14

اول از همه تشکر بابت مصاحبه .

مجید خیلی کارت درسته حاجی ! ! !

این آهنگ هم فوق العاده بود چون با تم آهنگای قدیمی خونده شد نظیر آهنگای " امید " و " معین " که من خودم خیلی وقت بود منتظر چنین آهنگی از مجید بودم که ابتداش با گام بالا به صورت بداهه شروع بشه که خدا رو شکر ترکوند با لحن و خونش و تحریرهایی که من دوست دارم و همچنین نوازندگی خود مجید که با سازهای مختلف صورت گرفته و تنظیم آرامش بخش .

از این بگذریم بعضیا از آلبوم " دیگه میرم " انتقاد کردن و یه جورایی حق داشتن چون ترک های تکراری و بازسازی شده داشت ولی کاش همه ی این منتقدا می دونستن که مجید چاره ای نداشت که این ترکا رو دوباره گذاشت تو آلبوم ! ! !

به کسایی که گفتن مجید مرد مجاز نیست گفتم مجید تو آلبوم دومش به احتمال ۹۸ درصد جای هیچ بحثی نمی ذاره ولی قبول نکردن ! ! !

حالا با این ۳ تا سینگل ترک و حرفای مجید مطمئن شدم که ۱۰۰ درصد می ترکونه و حتی یه ترک خوب هم نداره چه برسه به متوسط و ضعیف !

همه حتمأ یا عالی هستن یا خیلی خوب .

آقای علی یوسفی حرفات غیر منطقیه بد جور !

نمی دونم یه عده چرا از واژه ی " زور " واسه آهنگای مجید استفاده می کنن !

آخه کدوم آدم عاقلی میگه آهنگایی که نام بردی بده و از یاد میره ؟

چرا نمی گی صداش قویه و قدرت داره که میگی زور ؟

مجید واسه آهنگسازی جوابتو تو مصاحبه داده و نیازی به آهنگساز نداره !

آخه کی گفته من و بارون محبوبه بین مردم ؟

اینا آمارای الکی اینترنته .

خواننده هایی که نام بردی غیر از احسان و یگانه خیلی شاخ نیستن !

مجید داره راهشو درست میره با این حرفای به اصطلاح انتقادیتون جلوش سنگ نندازین .

انوشیروان شما هم با این حرفات داری الکی جو میدی !

متأسفانه مجید خراطها یه دسته هوادار داره که وقتی آهنگاشو دیگه گوش نمیدن همچین حرفایی می زنن که بابا این کیه ؟ من خودم یه زمانی طرفدارش بودم و . . . از این حرفا !

اینا خیلی آدمای ضعیفین و متأسفانه من به شدت وقتی این حرفا رو می زنن ازشون اون لحظه متنفر میشم هر چند دوس ندارم از کسی متنفر باشم !

بقیه هم که به قول خودشون انتقاد می کنن در اشتباهن چون این کاری که انجام میدن حسودیه نه انتقاد !

انتقادای مصطفی آذری منطقیه و سازنده نه بقیه ی دوستان به اصطلاح منتقد ! ! !...

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 21:49
سعید فلاحی

من و بارون محبوب نیست بین مردم؟؟؟
اگر کسی میاد تو پیج خواننده ای یا واسه تخریبه یا چون دوستش داره و میخواد پیشرفت کنه ازش انتقاد میکنه تشخیص این دو هم کاملا ساده است.
شخصا از زمانی که خراطها با مهدی ابراهیم کار کرد '' اگر حافظه ام اسم رو درست به خاطر سپرده باشه'' و مسافر رو خوند و ... پیگیر کارهاشم اگر تو اهنگ 24 ماه گفتم چرا باز اهنگ ترکیه ای یا اینکه در زمینه شعر در کنار اشعار خودش باید با افراد دیگه کار کنه انتقاد نیست از سر دل سوزی میگم مهربون.

5.238.166.240
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 03:21
setashe

آقای فلاحی این جمله رو بالا هم کوشتم ..
مجید تو مصاحبش هم گفت اون چیزی رو میخونم و مینوازم ک یاد گرفتم...
یعنی سبک آهنگاش ترکیه ایه...به نظر من که قشنگه...
مگه نصی تو آهنگ24 ماهش بود ک میگین ب این سبک نخونه...
نه..
24 ماهش تو همین موسیقی ما هم اولین رتبه رو تو بیشترین دانلود آورد...
مرسی...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها.....}

37.98.122.141
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 07:54

از طرف من به نوشتار سلطان صدا ابی...
نویسنده محترم میدونی مجید واسه ما چقد ارزش داره که اون حرف ها چقد به ما برمیخوره مهم نیس که بلیطاش فروش بره یا نره مهم اینه که خوده من از کرمانشاه به خاطر مجیدم میام محسن ىگانه جای خود داره ولی هیچ خوانندی رو قبول ندارم بجز مجید خراطها راستی یادم نرفته اگه خندت میگیره دیگه مجبور ت نکردن کاراشو دنبال بکن ی ا

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 09:16

کاش مجید خان تو بوشهر هم کنسرت می ذاشت تو رو خدا بوشهر هم کنسرت بذار

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 10:02

در ابتدا تشکر بسیار ویژه ای میکنم از موسیقی ما و بهمن بابازاده ی عزیز بابت این مصاحبه بسیار زیبا
گفتنی هارو طرفدارای پرتعداد گفتند دیگه نمیخوام زیاد شلوغش کنم و حرفای تکراری بزنم
ولی چند ساله طرفدارتم یا بهتره بگم اول مخاطبت بودم (بعد شنیدن آهنگ مسافر تابستان 83 یا 84) و بعد شنیدن آلبوم کنسل به خصوص ترک فوق العاده زیبای کنسل طرفدارت هستم و الان چند ساله تو سایتای مختلف دارم ازت حمایت میکنم و تا جایی که بتونم این کارو انجام میدم چون همیشه صدای زیبات و دلنشینت مسکن روزای سخت و تنهاییم بوده امیدم به آینده هم دیدن موفقیت روز افزون توست ....
ولی یه گلایه دارم :چرا استان مرکزی کم میایی؟!
فکر کنم کلا دو بار بیشتر نیومدی و اون هم چند سال پیش بوده
تو رو خدا به استان ما هم سر بزن مخصوصا یکی از شهر های جنوبی استان مرکزی مثل محلات یا نیمور یا دلیجان -_-مخصواصا محلات که طرفدار کم نداری
در مورد ترک هم بگم بسیار زیبا بود واقعا دلنشین بود 2 ترک قبلی که پخش شد و همچنین آلبومت جای انتقاد داشت ولی این ترک بسیار شنیدنیست
اغراق نیست اگه بگم از پنجشنبه که ترکو دانلود کردم یکسره دارم گوش میدم
و در پایان برات آرزوی موفقیت دارم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 10:04

داداش مجید سالاری.
همین سبک و سیاق رو ادامه بده.

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 12:32

سلام
حرف م با مجید خراط ها عزیز
طرفداران عزیز داغ نکن لطفا!
اقای خراطها قدیم ها خیلی اهنگ های خوبی ارائه میکردید ، نسبت به شرایط اون زمان حرفی برای گفتن داشت
ولی الان دیگه نه ، من ی که همه ش اهنگ ها شما رو گوش می دادم الان اگه یه ترک جدید بدید اصلا نمیرم دانلود کنم دیگه! چون میدونم یه اهنگ تکراری مثل قبلی ست
ببخشد ولی واقعیت
شما نمیتونید هم ده نوع اهنگ بزنید هم شعر بگید و هم بخونید نه شما1 هیچ کی این کار نمیکنه ، اگه خواننده اید وقتت تون و تمرکزتون بذارید روی خوندن ، وقعا شعر هاتون جالب نیست نمیدونم این چه لج ی که با ترانه هاتون کردید تا به فناشون بدید...

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 18:33
توتــک

چرا بیخودی جَو میدی ؟؟
به چن تا مورد اشاره میکنم ،باشد که رستگار شوید :

" قلب من به عشقته که میزنه " : آرایه حسن تعلیل

"حالا که غسل کامل کرده چشمام ، منم از با تو بودن توبه کردم " : آرایه ی مراعات النظیر

"بخند به گریه های من ،شاید که آرومم که " : آرایه ی تضاد

" فقط برو عزیز من ،نگاه به پشت سر نکن / از این به بعد به یاد من ،دقیقه ها تو سر نکن " : آرایه ی جناس تام

"یکی پشت سرت خون گریه میکرد " : آرایه ی اغراق

بازم بگم ؟؟

آها
یه تیکه از ترانه ای که آقای خراطها "سال 83/84 " سرودن :

"غم از تو با وفا تره ،هر شب به من سر میزنه "

قرابت معنایی داره با این بیت از مولانا :

" دیدی که مرا هیچ کسی یاد نکرد ،جز غم که هزار آفرین بر غم باد "

شعر های مجید جالب نیستن ؟؟
شما یه کم سوادتون رو ببرید بالا تر بعد بیاید بگید شعرهای مجید خوب نیست

موسیقی ما تایید کن لطفاً

37.137.105.180
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 19:43
24 ماه

یه جوری حرف میزنی انگار مجید نیازمند حمایت شماست. داداش من از سال 88 مخاطب مجیدم و تویه این چند سال چیزی به جز پیشرفت ازش ندیدم وهمین جوری دوسش دارم. مجید همه فن حریفه اتفاقا وقتایی که خودش شعر و آهنگ و تنظیم رو انجام میده خیییییییییییییلی کارها قوی تر میشه. شما هم اگه دوست نداری دانلود نکن به هرحال پردانلود ترین میشه. خوش باشی

178.157.42.45
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 22:30
نوید سجادیان

داداش به هرچی مجید گیر میدی دیگه به ترانه هاش گیر نده.
سر سخت ترین منتقدان مجید هم ترانه سرایی اونو قبول دارن.حداقل یه دفعه دلواپس رو گوش میدادی بعد نظر میدادی...

151.247.12.54
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 11:53
Alireza 1990

شعرهای مجید خیلی پرمفهومه و خالی از آرایه های ادبی هم نیستند منم چندتا شو میگم
حس آمیزی:عاشقی رو می چشیدی-قلبت ازم سیر شد
تشبیه :موج رفتار سردت
و خیلی های دیگه اگه بخوام بگم بخدا زیاد میشه و بعضی از شعراش انقدر عمیقه تا عمق وجود آدم هم نفوذ میکنه مثل
#اگه خونه ات دل خونه تو دلم غم باشه عشق#
که اشاره ای داره به این که میگه خدا در دلهای شکسته جای داره
الله فی قلوبهم منکسره -برگرفته از کلام خداست که همون آرایه تلمیح میشه
که در اینجا حتی غمگین بودن دلشو رو هم عشق میدونه بخاطر وجود خدا در دل
*
یا مثل این که میگه "خدایا توی این بازی خود تو دعوتم کردی "
*
من خودم بعضی از شعرهای مجید رو گوش میکنم موی تنم راست میشه همین یک مصراع هر کسی نمیتونه اونو درک کنه #اون خدا که من میدونم حتی آتیش اش قشنگه #
*
من خودم تصویر شعرهای مجید رو بسیار قوی میدونم
به اینم راضیم گرچه ... همه میگن "ازم سیری"
ولی وقتی که میترسی هنوز دستامو میگیری
که حتی بازم در این بیت آرایه حس آمیزی دیده میشه و اتفاقا یادآور آهنگ قانون احساس هم میشه که میگه
نمیگم چی میگم کی تو سرت بود که یهو دستامو محکم تر گرفتی
از روی ترس بود که دستشو محکم تر گرفت نه از روی عشق اونم بخاطر یکی دیگه شعرهای مجید داستان وار اما دنباله رو هم دیگه هستند

5.118.68.90
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 19:08
Alireza 1990

راستی تو نظر قبلی ام یادم رفت اینو اضافه کنم که مخاطب اون شعرا خداست یعنی مجید درد دلاشو با خدا میگه نه بنده خدا
چون اونی دل اش شکسته و تنهاست توی تنهایی هاش همدم اش خدا میشه نه کس دیگه ای
"واسه هر شب دعا کردن دارم سجاده میدوزم "
یکی از پر بارترین شعرهای مجید همین چند خطه که دارم مینویسم
یه روز تشنه بودی واسه دیدنم کی اومد که قلبت ازم سیر شد #
درست زمانی که وقت اش نبود من دلگیر شدم تو دلت گیر شد
توی موج رفتار سردت دو سال نشستم که آب از سرم رد بشه
به من باشه تا تشنه ام میرم تا نزارم برات بد بشه #

5.121.116.191
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 02:01
نوید asir

ترانه های مجید از اولش مفهومی بود الان دیگه خیلی مفهومی تر شده اگه قادر به درکش نیستی مشکل رو در خودت جستجو کن نه در ترانه های مجید
سلطان احساسها مجید خراطها
بیا دسته منو بگیر بلندشم/یعمر جموجورت کردم,نکردم؟

93.174.94.66
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 03:31
setashe

میبخشین کدوم آهنگاش تکراریه..؟؟؟
اون از قانون احساسش ک کاملا متفاوت بود..و همچنین 24 مله..حالا هم ک دلواپس...
چیشون تکراریه...؟؟؟
آلبوم دیگه میرمش با اینکه 7 تا از آهنگاش بازخوانی آهنگای قبلیش بوره چن تاشونم قبل از انتشار آلبوم به صورت تاجوانمردانه منتشر شده بود بازم جزو 4آلبوم پرفروش سال شد...
اون وقت شما میگین شعرات تکراریه...؟؟
جالبه واقعا...
خودت رو اصللح کن برادر من...
محید همه چی تمومه...
هم خودش ، هم احساسش ، هم شعراش ، هم ترانه هاش ، هم همه چیزش...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها....}

37.98.122.141
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:26

استاد همیشه کاراش قشنگه
یه کسایی هم که معلوم نیست دلشون از کجا پره میان اینجا نظر منفی واسه استاد میذارن
خب عزیزم خواننده مورد علاقت این همه طرفدار نداره چرا خودتو اینجا خالی میکنی
امیدوارم تایید بشه
استاد بی صبرانه منتظرم تا سیزدهم آهنگ دلواپسی رو زنده بشنوم
عاشق همیشگیت میلاد

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:30

این آهنگم داره میره در صدر دانلود ها حالا یکی بگه کی پرطرفدار ترینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:41

نویسنده عزیز سلطان صدا ابی فقط گوش کن .....مهم نیس مجبدم بلیطاش فروش بره یا نره مهم نیس یا مبنی براین نیس مجید طرفدار نداره راه دورهای مردمو حساب کن دوما مردم هزارتا مشکل دارن ...ولی مجید خراطها فقط یک دونس واسه ما طرفداراش یک دونس حق نداری دیگه به مجیدم بگی طرفدار نداره اوکی چون برو آمار خوانندهارو بگیر بعد بگو خواننده نیس حالیت شد.....از طرف عشق مجید خراطها سعید 123
دوستت دادم
sultan feeilng
سلطان احساس خدای احساس دوستت دارم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 15:52

بازم ایشون اهنگ از خودشون منتشر نمودن!!!!!!و باز هم همون سبک و سیاق همیشگی یعنی یه ترانه ی ضعیف با کلماتی تکراری و بعضا بدون قافیه روی یه ملودی تکراری تر و تنظیمی یکنواخت که اصلا نمیشه اسمش رو گذاشت تنظیم.باز هم ثابت شد که خدای احساس و سلطان احساس و صدایی به وسعت ایران و دنیا و اقای خاص و اقای نابغه هیچ کس نیست جز استاد محسن چاوشی کبیر .

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 16:42
ali soo

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ باز این نوید آمد ......................فقط یه بیت از سلطان احساس مجید خراطها واست میزارم .........حالشو ببر

دلم با این همه سردی هنوزم از تو نشکسته

یه قدری عاشقت هستم که واسه هر دومون بسه

188.158.84.79
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 16:45
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

خداروشکر که نوید هم آمد نظر گفت داشتم نگرانت می شودم که تو کجای عزیزم یعنی نوید کجاست که نیامده نظرش بگه تا یکمی بخندیم البته خندیدم نوید معلومه که آهنگ گوش کردی هر کاری کردی یک گیر الکی بدی که گفتی که تکراری هست باشه از نظر تو تکرار ولی از نظر ما هواداران عاشق مجید هیچ وقت تکراری نمیشه اینو تو گوشت فرو کن
سلطان احساس فقط مجید خراطها
سلطان پاپ ایران :شادمهر عقیلی
وسعت صدای ایران :عبدلمالکی
آقای نابغه :محسن یگانه
آقای خاص : محسن چاووشی
موسیقی ما خواهش بچاپ ممنونم

2.181.99.206
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 17:26
arses

بازم تو....

فک کردم دیگه نمیای ...

185.26.182.35
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 19:08
علیرضا آنیت

نوید تو باز اومدی بهت بخندیم با این حرفات؟؟؟؟؟؟
جوابی نداری شما....
تورو میبوسم!!!!

2.147.179.164
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 19:19
aliyousefi

آقاي ترابي دوست دارم نظراتم رو بخوني و جوابمونو با دليل بدي تا قانع بشيم...
موضوع شعر اين آهنگ در مورد بي محلي ديدن يه آدم از طرف مقابلشه به نظرم مجيد خراطها خوب تونست به اين موضوع بپردازه ....يعني همين قدر پرداختن به نظرم كافي بود ...نظرت در مورد بيت پايين چيه ؟كه ميگه:
اگرچه رو به احساسم در قلبت رو ميبندي(يعني با اينكه بهم بي توجهي و دوستم نداري)
ولي ما بين شوخي هام خودم ديدي كه ميخندي...
واقعا اولين بار كه بيت بالا رو گوش دادم و معنيشو فهميدم واقعا تحت تاثير قرار گرفتم ،وقتي مصرع دوم رو تو ذهنم تجسم ميكنم بدجور تحت تاثير قرار ميگيرم...
موضوع بعدي اينه كه من خودم از منتقداي آهنگهاي قبلي مجيد خرطها از لحاظ خوانندگي و اجراي گام هاي بالا هستم همونطور كه تو همين سايت هم به اون آهنگها انتقاد كردم ولي خداييش اين مجيد خراطها با مجيد خراطهاي آهنگهاي قبلي از لحاظ وكال، اجراي گام هاي بالا و تحريرهايي كه زده زمين تا آسمون فرق ميكنه ،خيلي صداش دلنشين و پخته شده،واقعا شاهكار خونده به قول يكي از دوستام اصطلاحا تو اين آهنگ خوب تونسته صداشو ول كنه آيا به نظر تو اينطور نيست؟ خيلي از منتقداي سر سخت صداي مجيد خراطها صداش رو تو اين آهنگ خيلي پسنديدن و باهاش ارتباط برقرار كردن...نظرت در مورد بيت بالا و هم صداي مجيد خراطها تو اين آهنگ چيه ؟ البته بايد با دليل بگي تا ما رو قانع كني و خواهشا اسم شاعرا و خواننده هاي ديگه رو نيار و فقط در مورد اين آهنگ دلواپس نظرت رو بگو ... با تشكر
(صبوريم كمه بي قراريم زياده...)

109.109.42.61
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 19:36
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:41
aliyousefi

آقاي ترابي دوست دارم نظراتم رو بخوني و جوابمونو با دليل بدي تا قانع بشيم...
موضوع شعر اين آهنگ در مورد بي محلي ديدن يه آدم از طرف مقابلشه به نظرم مجيد خراطها خوب تونست به اين موضوع بپردازه ....يعني همين قدر پرداختن به نظرم كافي بود ...نظرت در مورد بيت پايين چيه ؟كه ميگه:
اگرچه رو به احساسم در قلبت رو ميبندي(يعني با اينكه بهم بي توجهي و دوستم نداري)
ولي ما بين شوخي هام خودم ديدي كه ميخندي...
واقعا اولين بار كه بيت بالا رو گوش دادم و معنيشو فهميدم واقعا تحت تاثير قرار گرفتم ،وقتي مصرع دوم رو تو ذهنم تجسم ميكنم بدجور تحت تاثير قرار ميگيرم...
موضوع بعدي اينه كه من خودم از منتقداي آهنگهاي قبلي مجيد خرطها از لحاظ خوانندگي و اجراي گام هاي بالا هستم همونطور كه تو همين سايت هم به اون آهنگها انتقاد كردم ولي خداييش اين مجيد خراطها با مجيد خراطهاي آهنگهاي قبلي از لحاظ وكال، اجراي گام هاي بالا و تحريرهايي كه زده زمين تا آسمون فرق ميكنه ،خيلي صداش دلنشين و پخته شده،واقعا شاهكار خونده به قول يكي از دوستام اصطلاحا تو اين آهنگ خوب تونسته صداشو ول كنه آيا به نظر تو اينطور نيست؟ خيلي از منتقداي سر سخت صداي مجيد خراطها صداش رو تو اين آهنگ خيلي پسنديدن و باهاش ارتباط برقرار كردن...نظرت در مورد بيت بالا و هم صداي مجيد خراطها تو اين آهنگ چيه ؟ البته بايد با دليل بگي تا ما رو قانع كني و خواهشا اسم شاعرا و خواننده هاي ديگه رو نيار و فقط در مورد اين آهنگ دلواپس نظرت رو بگو ... با تشكر
(صبوريم كمه بي قراريم زياده...)

109.109.42.82
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:57
علی معرفتی

اه باز این اومد

151.238.121.131
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 22:10
قیماخ

این اواخر کسی بهت رو نمیندازه آتیشت تندتر شده!!
کاربران محترم... خواهش میکنم قضیه یک شخص معلوم الحال رو کشدارترش نکنین... مرسی...
عضو کوچکی از هواداران محسن چاووشی

151.247.86.18
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 00:46
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

یاس احساسی از این که با دیدن نظراتم میخندی ازت ممنونم.دیگر دوستان هم که با دیدن نظرات من ناراحت میشین خب بشین چیکار کنم؟ اقای قیماخ بیشین بینیم بابا.همینطور اقای یوسفی از نظر من در کل مجید خراط ها خواننده ی ضعیفیه و ترانه های ضعیفی هم میگه و تا وقتی خودش بخواد بیشتر کاراش رو انجام بده نمیتونه اهنگ خوب منتشر کنه مگر اینکه روزی از بهترین ترانه سراها ترانه بگیره و از بهترین اهنگسازان و تنظیم کننده ها کمک بگیره تا شاید بتونه اهنگای خوبی رو خلق کنه و از این وضعیت دربیاد حالا اگه از نظر شما اینگونه نیست خب این نظر شماست و قابل احترامه.

2.146.76.252
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 10:43
محمدرضا بهمنی

آقا نوید چون توی نظر دومت یه کم با دلیل (!) حرف زدی جوابتا می دم. توی نظر دومت اولش گفتی خواننده ضعیفیه (!) و ترانه های ضعیفی می گه. بعد آخر نظرت گفتی اگه ترانه بگیره، آهنگسازی و تنظیم کنند براش و اون بخونه شاید کار خوبی بده بیرون (یعنی فقط بخونه) . خوب عزیز من تو خودت نظر خودتا قبول نداری می خوای ما قبول کنیم. تو اول می گی خواننده ضعیفیه و بعد میگی اگه فقط بخونه و از بقیه کمک بگیره شاید کار خوب بده که معنی این تیکه جملت اینه که ایشون خواننده خوبیه ولی ترانه، آهنگسازی و تنظیم بلد نیست. خوب حالا بگو ببینم چطور می شه یه نفر اول یه نظر خواننده ضعیفی باشه و آخر همون نظر خواننده خوبی بشه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفاً جواب بده، ما هم دلیلشا بفهمیم

37.255.81.225
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 15:58
سعید خزایی

دوست عزیز خوشحالم که از مجید انتقاد کردی
با خوندن کامنت دیگر بچه ها فکر کنم یه چیزایی فهمیدی
اگر انتقاد نمیکردی قطعا یه جای کار مجید اشتباه بود که با این اتقاد و دیگر انتقادات دوستان متوجه شدم همچون قبل کاره مجید عالی بود
هیچ وقت در هیچ مکانی از ترانه های مجید خراطها عیب نگیر میدونی چرا؟؟چون فورا حاضرین اون جمع میفهمند که از ترانه هیچی حالیت نمیشه
من خودم از محسن چاوشی خیلی خوشم میاد و لی بعضا وقتی شماهایی رو میبینم که از طرفداران محسن چاوشی هستید از خوده محسن هم زده میشم چون کسایی مثل تو پشتشن
در ضمن این شما نیستی که برای خواننده محبوبت الغاب انتخاب کنی (خدای احساس و سلطان احساس و صدایی به وسعت ایران و دنیا و اقای خاص و اقای نابغه هیچ کس نیست جز استاد محسن چاوشی کبیر .)
این الغابی که شما روشون دست گذاشتی هر کدوم برای یک خواننده دیگه ای هستش پس با گفتن این حرفا شان و شخصیت خودت و خوانندتو پایین نبر و بقول امروزیا روی ... اسکی نرو

5.238.94.169
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 17:48
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

اقای بهمنی منظورم اینه که وقتی اقای خراط ها با بهترین های عرصه ی موسیقی کار کنه از سبک خوندنش گرفته تا ترانه و تنظیم و اهنگسازی کاراش همه متحول میشه و این ضعف هایی که در خوانندگی داره میتونه برطرف بشه

2.146.144.85
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 01:01
aliyousefi

آقاي ترابي
حالا شعر،ملودي و تنظيم رو كار نداريم ولي از لحاظ صداو قدرت خوانندگي واقعا اينبار مجيد خراطها تو اين آهنگش فوق العاده خونده ،مخصوصا گام هاي بالا رو كاملا مسلط و بدون نقص خونده و به اصطلاح خوب تونسته صداشو ول كنه نميشه اشكالي به خوانندگي مجيد تو اين آهنگ گرفت مگر اينكه شما حتي از جنس صداي مجيد هم خوشتون نياد اگه اون بحثش فرق ميكنه و نظرتون هم قابل احترامه ...
من صداي مجيد رو تو اين آهنگ با صداي با رضا صادقي و ديگر كسايي كه واقعا اصولي ميخونن مخصوصا گامهاي بالا رو ،مقايسه ميكنم...

109.109.42.79
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 15:54
sofia sadri

اولا دوست عزیز شما واقعا اینقدر فهم ودرک داری و اطلاعات داری در زمینه ی موسیقی؟؟؟؟
اصلا تو میدونی قافیه یعنی چی که اینطوری نظر میدی درمورد کار یک ترانه سرا ؟؟؟؟
نقدرو میدونی به چی میگن به کسی که درزمینه ی موسیقی اطلاعاتی دار ه که تو نداری مثلا یک نوازنده ی که 20ساله داره گیتا رمیزنه میتونه از کا ریک نوازنده ای که سه ساله داره کا رمیکنه ایرا دبگیره این میشه نقد مثال و زدم که بدونی که نقد و انتقادکارهرکسی نیست ؟؟؟
دیگه عادت کردیم به نوشته هات نمیدونم چه دشمنی داری که همیشه سعی میکنی درقسمت اخبا رمربوط به مجید خراطها کامنت بذاری و خودنمایی کنی ووووووو
اونوقت اسم خودتو گذاشتی طرفدار

من خودم شخصا تحمل 1 دقیقه صدای چاوشی رو ندارم دوست ندارم صداشو گوشم نمیدم ؟ ولی برای همه ی طرفدارا ش احترام وارزش قائلم حالا اگه بیام درقسمت نظرات مربوط به ایشون از ایشون انتقادکنم که اهنگاشو نمیدونم درسته ؟ خب اهنگاشو گوش نمیدم واخبا رو مطالبی که مربوط به ایشونم هست دنبال نمیکنم دلیلی نیست دیگه پس اگه بیام کامنت بذارم فقط از روی دشمنی با اون شخصه پس تو معلومه هدفت چیه؟

چرا شما مرتب برات مهمه بیای ودنبال کنی و نظربدی ؟ و
ولی شماها تا یک خبری منتشر میشه فوری میاید خب که چی؟؟؟؟؟

خب استاد ؟که اینقدره توانایی که مثلااهنگهای یک خواننده رو رو مورد نقدرقرار بدی میتونی یکی دوتا ازاهنکهای با مفهوم محسنم بذاری و نقد کنی یعنی محسن همه ی کاراش عالی شد نابغه ؟؟؟؟؟؟؟
اگه تو طرفداری من واست متاسفم

5.234.18.14
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 01:06
setashe

بازم این آقای ترابی اطهار نطر کردن...
من آخر متوجه نشدم شما دقیقا اینجا چی میخواین...؟؟؟؟
دنبال چی هستی...؟؟؟
لازم شد با مدیر سایت موسیقی ما یه صحبتی داشته باشم که محض رضای خداهم که شده یه پیجی رو راجبه چاووشی راه بنداره (پیج خنده هم بود اشکال نداره ) که شما برین اونجا و از صب تا شب کامنت بذارین تا دیگه نیاین تو پیج خواننده های دیگه اظهار نظر بفرمایین....
تو چی میدونی خواننده کیه و احساس چیه...؟؟؟؟؟
میگم این روزا همه شدن کارشناس موسیقی بگین نه...!!!!!
نمونش همین آقای استاد نوید ترابی کوچک چاووشی کبیر.......:))))))))))))
برو داداش من پیش چاووشی شاید یه چی احتیاج داشت...
اینجا چی میخوای...؟؟؟
یاور کن اونجا بیشتر بهت احتیاج دارن....
میبینی..؟؟؟اینجا همه اسمتم که میبینن خندشون میگیره چه برسه به اینکه بخوان کامنتتو بخونن...
اومدی لقب همه ی خواننده هارو ورداشتی گذاشتی رو چاووشی که مثلا بزرگ نشونش بدی....؟؟؟
دلم میسوزه واسه چاووشی با همچین طرفداری که داره...
و اما راجبه آهنگ...
خواننده ، صدا ، شعر ، آهنگ و ملودی ،تنظیم و ... مثل همیشه محشر بود....
یعنی غشق میکنم این کامنتای منفی رو میخونم....
مید میبینی چیکار کردی که اینجا از حسودی دیگه نمیدونن چی بگن....
احسنت به تو سلطان احساس...
این نشون میده که مجید همچنان رو به اوج در حال حرکته...
برو مجید...
ما هواداراتم پشتتیم...
چشم دشمنات کف پات....
دوســـــــــــــــــــــــت داریـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم.....

{فقط سلطان احســـــــــــــاس ، مجید خراطهــــــــــــــــــــــا......... }

5.201.253.90
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 15:53

مجید بخاطر پرطرفدار بودنش هست که اینقدر دشمن داره
به تنهایی داره موسیقی کشور رو پیش میبره
ما تا پای جون باهاش هستیم
آهنگ دلواپس هم از زیباترین کارهاش بود
به افتخار سلطان احساس و کور شدن چشم حسودایی که مغرضانه فقط میخوان مجیدو بکوبن که موفق نمیشن

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 16:51

سلام ب موسیقی ما بابت مصاحبه با مجید خراطها و پوشش بابت ترک زیبای سلطان احساس (هرچند ک جا داشت خیلی سریع تر لینک دانلود تو وبسایت گذاشته بشه اون هم ب صورت مجزا نه در قالب مصاحبه). همچنین سلام ب همه طرفداران متعصب، منطقی دلسوز و ایده دهنده ب سلطان احساس. ی سلام مخوص ب استاد مجید خراطها. مجید جان من از سال 85 با کارات زندگی کردم تا همین الان ک دارم برات می نویسم. بدون هیچ تعصبی میگم ک جزو بهترین هنرمندتن ایرانی و ب خودم افتخار میکنم ک هوادارتم و باید ب خودت افتخار کنی ک همچین طرفدارای نکته بین و منطقی داری. نظرات همه دوستان، منتقدان با منطق و بی منطق رو خوندم. ب نظرم تک آهنگ دلواپس ی کار خیلی دلنشینی بود. ب شخصه نظرم اینه ک کارای عاشقانت ادامه بده فقط لطفا ب دلنشین بودن بیشتر بها بده دقیقا مث دو بیت در همین آهنگ ک واقعا صدات کاملا واضح و مشخص بود ( صدا سوار آهنگ باشه و تو ی محیط اکو دار خیلی زیبا و دلنشینه و اصلا خسته کننده نمیشه):
"درسته با من این روزا یه ذره کمتر از پیشی / ولی تنها برم جایی هنوز دلواپسم میشی"
"حتما واسه ات مهمم که بهونه هامو از بری / همینم واسه من بسه که تنها با خودم قهری"
حتی تو همین آهنگ کاملا لایت باز هم این دو بیت واضح تره هر چند که سایر بیت ها هم کاملا واضحه اما موزیک بر صدات غلبه می کنه.
کلام آخر مجیدجان تو هرطور ک بخونی ما گوش میدیم و نوع خوانشت رو دوست داریم اما اگه این دو بیت بالا رو الگوی بیشتر کارات قرار بدی حالا با نوع خوانش های متفاوت ( تاکید میکنم ک منظورم غلبه صدا بر موزیکه نه مدل خوانش، هرچند که مدل خوانشم بی بدلیل و کاملا حرفه ایه) تحسین خیلی کسا از جمله منتقدان با منطق رو بیش از پیش بر می انگیزونه. مجید جان قدر خودت رو بدون. خیلی دوست دارم. امیدوارم قسمت شه شهر سبزوار ( استان خراسان رضوی) بیای ک کلی خاطرخواه داری. منتظر آلبومت هستیم تا هر وقت ک صلاح بدونی چون مطمئنم هدفت کیفیته. سلامت و پیروز باشی. یا علی

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 11:31
توتک

ینی چی تو هر چی بخونی ما گوش میدیم ؟!

مجید حالا که کامنتا رو میخونی اینو میگم :
نه آقای خراطها !همچین خبرایی نیست
باید آهنگ خوب و قوی بخونی و به مخاطب هات احترام بزاری
دیگران رو نمیدونم ولی من گوش هامو لازم دارم
ازت آهنگ قوی و خوب میخوام !!

37.137.72.84
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 03:50
setashe

توتک جون حالا این داداشمون یه چیزی گفت...
شما که خودت میدونی مجید همه آهنگاش عالی و فوق العادس...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها.....}

37.98.122.141
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 17:05

اگر چه از خودم از این همه احساس بیزاری
واقعا کی میتونه با این احساس ترانه بگه این دو بیت فوق العادس

اگر چه از خودم از این همه احساس بیزاری
خدا رو شکر که تو دردام اقلا کم نمیذاری

به اینم راضیم گرچه همه میگن ازم سیری
ولی وقتی که میترسی هنوز دستامو میگیری

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 17:27

از اون موقع که مجید خراطها خواننده شد....... اهنگ تیغ و رگ رو خوند...... دیگه امار خودکشی های معشوقی هم زیاد شد........
.
.
.
کجا باید برم بی تو.... تویی ک قد دنیامی ( روزبه بمانی)

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 11:45
توتک

به مواردی اشاره میکنم ،باشد که شمام رستگار شوید :
محسن چاوشی+یگانه+فرزین : تیغو میکشم رو رگ هام میپاشه خونم رو عکسات ..
اینجا علنا" شاعر اعلام میکنه که "تیغو میکشم" ولی هیچ کجای آهنگ کنسل مشاهده نمیکنید که کسی تیغ بکشه روی عضوی از بدنش

مازیار فلاحی : بیا رگ هامو بریدم ..
و در جای دیگه میفرمایند : روی دستای غریبم جای بوسه های تیغه
باز هم اینجا علنا" اعلام میکنه "رگ هامو بریدم" ولی هیچ کجای آهنگ کنسل ،رگی بریده نمیشه

و همینطور باید بگم که آخر آهنگ کنسل شاعر میگه : تو که از خونم گذشتی ،تو که بخشیدی منو / خواهشا پیشم بمونو کنسلش کن رفتنو

و اینکه عایا میدانستید که بخشش یکی از صفات خداوند هست ؟؟
( دیگه منظورم رو نمیگم از اینکه چه ربطی به صفات خداوند داشت !! یا خودتون منظورو میگیرید و یا اگه دوست داشتید تو کامنت بعد به طور مفصل میگم که چه ربطی داشت !! )

آهنگ کنسل : نفی خودکشی و ترویج خصلت های نیک و پسندیده همچون "بخشش"

فک نمیکنم دیگه جای بحثی مونده باشه

37.137.72.84
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 01:05
نوید asir

فکر کنم توتک عزیز توضیحات لازم داد در ادامه ی حرفای توتک میخاستم اینو اضافه کنم که آقا بهزاد اگه آهنگه کنسل رو قشنگ گوش داده باشید بحثه تیغو رگ زدن نیست بلکه موضوعش اینه که طرف به عشقش خیانت کرده و حالا پشیمونه از این کارش و عذاب وجدان داره در اون قسمتی که میگه من خیانت کردم اما تو نیاوردی به رو و همچنین از طرفی طاقت اینکه عشقش اونو تنها بذاره رو نداره و میخواد شدت دوست داشتنشو نشون بده درضمن هیچوقت نگفته تیغو میزنم بلکه گفته تیغو بردار دستامو خط خطی کن تلافیه...پس از خودکشیواینجور چیزا حرف نزده خواهشن اگه چیزیرو متوجه نشدید نیایدو هرنظری که به ذهنتون رسید رو نگید

93.174.94.66
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:27
sofia sadri

چه ربطی داره

پس چرا شما خودکشی نکردید ؟ ؟؟؟؟؟

اصلا مفهوم اهنگ کنسل این نیستش اتفاقا بسیا راهنگ عاشقانه ای هستش

که متاسفانه چها رنفر رمثل شما نتونستن منظورشاعرو از این اهنگ بفهمن

5.234.18.14
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 17:20
setashe

نمیخواستم جوابونو بدم چون دیدم هیچی از موسیقی و ترانه و معنی و مفهموم بیت ها نمیدونین...
فقط اومدم بگم یکم سطح درکتونو ببیرین بالا...
اگه بتونی معنی این بیتو بفهمی خیلی هنر کردی....
"تیغو دستت دادم اما عزیزم یادت نره درد این سکوت تو از درد تیغم بدتره...."
همین...

{فقـط سلطـان احسـاس ، مجیــــــــــــــد خــــراطهـــــــــا......}

5.201.253.90
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 17:58

آقاي بويه اگه همين انتقاد ها نباشه مجيد از كجا اشكالاي آهنگهاشو بفهمه؟ من انتقادايي كه تو كامنت هاي بالا از مجيد خراطها كردم نظرات خيلي ها مثل دوستام،اقوام،و كلا آدم هاي دور و برم كه گاها موسيقي رو جدي تر دنبال ميكنن نسبت به آهنگهاي مجيد خراطها بود ، نظر شخصي خودم نبود اصلا ....من خيلي ديگه نميخوام پر حرفي كنم ولي خودت برو از كسايي كه به خوانندگي و موسيقي آشنايي دارن بپرس نظرشون در مورد نوع خوندن و اجراي گام هاي بالا مجيد خراطها تو تراك تغيير كردي،تو عوض شدي،تو آزادي ،قانون احساس و ... چيه؟؟؟ انصافا اگه به گام هاي بالا مجيد ايراد نگرفتن هرچي خواستي بهم بگو !!! ولي جاي خوشحالي داره من خودم و حتي امروزچند تا از منتقدا هم اين نظر رو داشتن آهنگ دلواپس مجيد از لحاظ خوانش،اصطلاحا ول كردن صدا،اجراي گام هاي بالا در حد بالايي بود و بهترين كارش از سال 84 تا الان بود ، وقتي مجيد ميتونه اينطوري پخته بخونه ،اينطوري صداشو ببره رو اوج و تحرير بزنه چرا اينكارو نميكنه ...من نگفتم مجيد اصالت و سبكش رو عوض كنه ولي آهنگ ضعيف ارائه نده ...اگه آهنگ احساسي ميده بيرون مثل همين آهنگ دلواپس از لحاظ خوندن گام هاي بالا و تحريرها قوي باشه...انصافا همه منتقدا صداي مجيد تو اين آهنگ رو تو اين آهنگ ميپسندن چونه هيچ اشكالي درش نيست ... من هم معتقدم مجيد تو آهنگسازي و شعر خودش كاركنه شاهكاره، ولي تو تنظيم از ديگران مثل عليرضا افكاري،هومن نامداري،كوشان حداد،بهروز صفاريان،شهاب اكبري و... هم كمك بگيره...بازم نميگم سبكش رو عوض كنه ولي درست و اصولي بخونه مثل همين تراك دلواپس ....

دوشنبه 19 اسفند 1392 - 01:54
setashe

من متوجه شدم منظور شما چیه آقای یوسفی...
اما در کامنت بالایی هم که گذاشتین بطور واضح و دقیق بهتون توضیح دادم...
گام های بالا و پایین مجید با معنی و مفهومی ک از بیت استخراج میشه همخوتی داره...
و من فک نمیکنم این گام های بلند ( که از نظر برخی از دوستان داد تلقی میشه ) بی ارتباط باشن با شعر...
حالا بعضیا فک میکنن ک مجید داره داد میزنه...
اما ب نظر من اگه مجید این گام های بلندو تو این شعرایی ک نام بردین احرا نمیکرد نمیتوتست عمق واقعی شعرو درست به ما بفهمونه...
مرسی...

{ فقط سلطان احساس ، مجید خراطها.... }

5.201.253.90
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 19:21

خیلی ممنون بابت مصاحبه

حالا ک نظراتو میخونی میخواستم بگم خیلی خوشحالم ک دارم تو این دوران زندگی میکنم، مثل قبل با قدرت به کارات ادامه بده و مطمیئن باش ک همیشه ما هوادارات پشتتیم.

خیلی هم ناراحتم از این ک برعکس ۱۴تیر این سری نمیتونم بیام کتسرتت، ایشالا برای کنسرتای بعدیت تو تهرانم با همین انرژی بیای و هواداراتو سورپرایز کنی، مطمئن باش کنسرت بعدی حتما میام

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:27

مجید جون خرابتم

دوستدارم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 21:55

با سلام ممنونم از موسیقی ما بابت گفتگوی مفصلتون
و یه خسته نباشید ویژه از آقای بابا زاده
آهنگ دلواپس هم یکی از زیباترین کاراهای مجید بود که هم ملودی و هم شعر به خوبی با هم مچ شده بودن.
>زنده باد سلطان احساس مجید خراطها <

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 23:00

امیدوارم کنسرت بعدی شیراز باشه

just kharatha

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 01:43

دوست عزیز آقای جهانبخش شاید تو تهران طرفدار داشته باشه ولی نه زیاد محبوبه و نه پر طرفدار .

آقای یوسفی فک می کنی من هیچی از موسیقی بارم نیست ؟

حاجی منم همیشه گفتم مجید تحریر کم می زنه ولی نه این که بلد نباشه و خواستار تحریرا و کششای بیشترم تو آهنگاش اما اینو بدون موسیقی زیبا و دل نشین همش تحریر نیست !

مجید تو آهنگاش کم تحریر می زنه ولی به جاش تو کنسرتاش تحریرای وحشتناکی تو اوج می زنه که آدم کفش می بره .

در مورد آهنگایی که نام بردی بازم میگم حرفت غیر منطقیه و در اشتباهی !

" تو آزادی " بهترین و زیبا ترین آهنگ مجیده که نقصی نداشت به خصوص وکال مجید .

از قانون احساس نقص می گیری که جایزه ی گلدن سانگ گرفت ؟

این آهنگایی که نام بردی فوق العادن به خصوص وکال مجید !

مجید فقط در زمینه ی تنظیم نیاز به کمک داره !

در ضمن دوستان جواب این پسره نویدو ندین شاخ میشه !

والسلام .

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 17:40
سیدحسین

منم با نظر آقا ناصر موافقم. بنظرم آهنگ "تو آزادی " خیلی زیبا خونده شده و اوج صدای مجید واقعا زیباس و در مقایسه با ورژن قبلیش ک آهنگ مهربونی بود خیلی بهتر و قوی تره اما آهنگ "اشتباهی عاشقت شدم" و "بی انصاف" ب نسبت ضعیف تر از ورژن اولیه خونده شده .

46.224.139.173
u3f
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 12:38

یادش بخیر..........کنسرت نیشابور من رفته بودم.........اما نمیدونستم که اولین کنسرتش بوده......چه جالب........

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 13:41

این نقد ربطی به اهنگ دلواپس نداره .. اما در مورد یکی از رزانه های مجید خراطها هست

ترانه "اینو زدم تا بدونی" شاهکار هنری یک ترانه سرا
ترانه اینو زدم تا بدونی ، اثر مجید خراطها که به عنوان اولین ترک از آلبوم آواره در سال 1387 پخش شد، یکی از مواردی است که جامعه ایران کاملا به آن مبتلا است شاعر این معضل را بازگو می کند. آری؛ خشونت علیه زنان، سلطه مرد و یا هر عنوان دیگری که بر آن می توان نهاد یکی از مسایلی است که جای بیان کردن و اصلاح دارد و مجید خراطها با نکته بینی و تیزهوشی تمام، این مورد را در قالب یک قطعه موسیقی ترنس در آلبوم خود جای می دهد.این فضا در این ترانه به خوبی ترسیم می شود و شنونده را وارد فضای خانه زن و شوهری می کند که شوهر از شدت خشم و عصبانیت وادار به کتک زدن همسر خویش می شود. وقوع چنین حادثه ای ناشی از بی مهری و بی علاقگی و فاصله عاطفی پیش آمده بین زن و شوهر است که شوهر از بی تفاوتی همسرش نسبت به خویش ناراحت است و این ناراحتی پس از مدتی، بالاخره به خشم تبدیل شده واو را وادار به این کارمی کند و پس از این عمل کاملا نادم و پشیمان می شود. مسئله ای که به راحتی در بین برخی از خانواده ها قابل مشاهده است.
استفاده از عباراتی مانند "حلقمون"، "حرمتی داره این خونه"، "یادت باشه مردی داری"، "هر جا میری باید بگی" و ... به ترسیم فضای زندگی زناشویی کمک فراوانی کرده است.
عباراتی مانند "تو بدترین وضعیتم"، "الهی دستم بشکنه"، "از دست تو ناراحتم" و ... تاکید شاعر را بر تصمیم از روی خشونت و ناگهانی فاعل (مرد) نشان می دهد و این مورد را خاطرنشان می کند که خشونت در مرد یک صفت و یک مسئله دائمی نمی باشد بلکه شدت ناراحتی او و بی تفاوتی های همسرش او را مجبور به این کار کرده است. شاعر با ظرافت خاصی این مسئله را بیان می کند.
استعمال عباراتی مثل "گریه نکن"، "اشکات آتیشم میزنه"، "الهی دستم بشکنه"، "خاطره هامو دور نریز" و ... نشان از ندامت فاعل از فعل خود را دارد و خود نکته ای بر تقبیح فعل انجام شده می باشد.
مورد دیگری که باید بدان توجه کرد این است که این قطعه به صورت ترنس تنظیم شده است. انتخاب سبک ترنس برای این ترانه از تیزهوشی ها و خبره گری های مجید خراطهاست که با موضوع داستان این ترانه کاملا همخوانی دارد . استفاده از عباراتی از قبیل "اینو زدم تا بدونی"، "آخ روی ماهشو ببین"، "الهی دستم بشکنه"، "یادت باشه مردی داری" و ... که از اصطلاحات رایج بین مردم اجتماع است، این ترانه را به واقعیت و اجتماعی بودن بیشتر نزدیک می کند.
در پایان باید گفت تنها نباید از روی ظاهر قضاوت کرد و زبان به انتقاد چرخاند بلکه با امعان نظر بیشتری از لحاظ اجتماعی، ادبی، هنری و موسیقایی می توان قدرت والای ترانه سرای این اثر را که خود آهنگساز و خواننده آن نیز هست را دریافت و این ترانه را باید بدون تعصب یکی از شاهکارهای ترانه سرایی چند دهه اخیر دانست .

ممنون از Paieez MK بابت این نقد بسیار زیبا

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 16:54

جواب علی یوسفی :
داداشم واسه انتقاد یک بار هم بگی کافیه میدونم این آهنگ به دلت نشسته دوست داری بیشتر این مدلی بخونه
حالا من جواب بعضی از چراهاتو میدونم حالا اونا رو بخون
1-جنس صدای مجید خراطها با سازهای بیس شنیدنی میشه مثل مسافر با ساز عود یا همین آهنگ با گیتار بیس و یا با ساز ویولن و باقلما
اما در مورد آهنگ قانون احساس نه اشتباه میکنی چون اوج بخاطر تغییر ریتم
2-در مورد آهنگ 24 ماه و نوع خوندش -این آهنگ کلکسیونی از آواها و لهجه ها و لحن های ایران باستانه (خجندی که توی مصاحبه گفته)
وقتی هم تو هر سبکی بخونی بایستی تو اون چارچوبش قرار بگیری خب اون سبک همون مدل خوندن رو می طلبه -مثل سبک جاز
صدای مجید خراطها محدود نیست اتفاقا قدرت صداشم خوبه ولی گذر زمانه که باعث پخته تر شدن صدا میشه مثلا آهنگ لحظه آخر-بی وفا که تو کنسرت 14 تیر اریکه خوند رو گوش کن بعدش برو همین آهنگ ها رو که سال 84-86خونده شده رو گوش بده و با هم مقایسه اشون کن متوجه تغییرها میشی

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 03:53

نمی دونم چرا یه عده می خوان بگن رضا صادقی بزرگه و صدا داره و پر طرفداره !

آقا این صداس که داره انصافأ ؟

چاووشی کجا صدا داره ؟

ولی هر چی باشه جزء پرطرفدار تریناس .

علی یوسفی هی من میگم بد در اشتباهی بعد تو هی ادامه بده ! ! !

می خوای بگی اونا از مجید بهترن ؟

نه برادر من هیشکی بهتر از مجید تو ماکت داخلی نیست به خصوص تو صدا و آهنگ و ترانه سرایی و نوازندگی !

حیف وقت ندارم وگرنه یکی یکی آهنگای مجیدو موشکافی می کردم به خصوص بخش وکالش .

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 15:11
Alireza 1990

ناصر جان میدونم از دست کامنت های علی یوسقی عصبی هستی ولی خواهشا اسم نیار بی خیالش فازش مشخصه هم از دوست ........
*
مجید خراطها تواناترین خواننده در مارکت داخلیه بدون شک
*
موسیقی اون یکی کامنت ام خواهشا تاییدش کن

2.144.66.240
S.A
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 03:55

طرفداراى مجيد زيادن ولى پول ندارن برن كنسرتش خخخخخخخخخخخ

دوشنبه 19 اسفند 1392 - 02:05
setashe

حالا که دیدی هم زیاد بودن هم پولشو داشتن ک برن کنسرتش+ هدایایی که واسه سلطان خریدن...
حالا بخند...
:)))))))))))

{ فقط سلطان احساس ، مجید خراطها....... }

5.201.253.90
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 14:54

آقای خراطها حالا که قراره نظرات این قسمت را بخونید، به عنوان یکی از هواداران عادی شما به خاطر همه شادی ها و آرامش ها و احساساتی که با ترانه هاتون برای ما رقم زدید از شما سپاسگذارم و امیدوارم همواره برقرار باشید و در حال پیشرفت.
اما یه چندتا خواهش هم از شما دارم که درمورد کارهای شماست. اول اینکه آهنگ قایق که همیشه توی کنسرت ها تون خوندید را کی می خواید اورجینالش را برای هوادارانتون بسازید. مسلمآً اگه قایق منتشر بشه یکی از ماندگارترین کارهای شما خواهد بود. بحث بعدی درباره این موضوعه که ما هواداران شما دوست داریم صدای شما را توی رسانه ملی هم بشنویم ولی شاید این موضوع بعید باشه چون به خاطر احساس بالایی که توی شعرهاتون به خرج می ره این کار را حداقل درمورد کارهای عاشقانه شما شاید بعید باشه که انجام بدند. ولی همین کار آسایشگاه ثارالله؛ چرا اون کار را منتشر نکردید؟ مسلماً کارهایی مثل اون کار و یا حتی کارهایی در مدح پدر و مادر، کارهایی در موضوع انتظار و از این قبیل کارها که خودتون توی مصاحبه های قبلیتون گفتید با فراهم شدن شرایطش انجام می دید و یه سری از این کارهای را هم توی کنسرت هاتون اجرا می کنید، اگه ارائه می دادید، این بار برخلاف کارهای عاشقانه شما به خاطر همین احساس فوق العاده ای که توی این کارها به کار خواهد رفت، همواره جزء کارهایی خواهد بود که رسانه سعی در پخش آن خواهد کرد.
انشاالله که همواره شاهد پیشرفت شما خواهیم بود و به امید ثبت جهانی سبک مورد نظر شما در آینده ای نزدیک

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 14:58

چند تا انتقاد از علی یوسفی
1-واسه انتقاد کردن همون یک بار که بگی مجید خراطها میخونه و بخوایی هی پشت سر هم همون انتقاد رو بنویسی به نظر خودت به مجید بی احترامی نمیکنی ؟
2-چرا واسه انتقاد کردن بریده های اون و این به همدیگه میدوزی اونم یه انتقاد تکراری دیگر !
3- میدونم خیلی هواداری از سر دلسوزی هم میگی- این آهنگه هم با توجه به اون بازتابی که از کامنتات برداشت میکنم بد جور به دلت نشسته طوری که الان دوست داری زمین و زمان کل موجودات کره خاکی رو هم باخبر کنی
ولی برادر من هیچگاه سلیقه خودتو به هیچ کسی تحمیل نکن (نه اینکه بگم بد سلیقه ای )چون همین کارت علاوه بر اینکه میتونه جذب کنه از اون بدتر میتونه اونو از اون صدا و احساس و کار دور کنه پس بذار خودش دلش گیر بشه
4-چرا تو نظرات انقدر چرا؟چرا میکنی بخدا تموم اون چرایی که میگی جوابشو میدونم فقط میترسم دوباره جوابشو بگم بازم بگی چرا ؟
5- تو نظراتت میگی به سلیقه های مختلف بایستی احترام گذشت اما چون این آهنگ دقیقا سلیقه خودته میایی کارای قبلی مجید رو سیبل قرار میدی ؟
6-شش هفت تا کامنته ازت میخونم دقیقا همه اشونو مثل هم نوشتی طوری که دیگه کامنتو نصف و نیمه هم نمیخونم بخدا اینو بخاطر خودت میگم نگاه ها به خودت عوض میشه هر چیزی یک بار بگی اش کافیه

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 21:34
aliyousefi

دوست خويم حرفاتون رو كاملا قبول دارم و از همينجا از مجيد عزيز و همه شما با تموم وجود عذر ميخوام ميدونم كارم درست نبود...
وقتي ببيني منتقدايي كه تا ديروز مخالف صداي مجيد بودن ولي تو آهنگ دلواپس صداشو دوست داشته باشن ،تحت تاثير صداي مجيد قرار بگيرن ،بگن چه تحريرهاي خوبي زده و گامهاي بالا رو عالي خونده خب شوكه ميشي و دوست داري اين موضوع رو به مجيد بگي تا توي كارهاي بعديش همين روال موفق رو ادامه بده و اگه تاكيد زيادي رو حرفام داشتم و نظراتم رو چند بار تكرار كردم فقط خواستم بيشتر باعث جلب توجه مجيد بشه و رو ناخودآگاه مجيد تاثير بزاره و مجيد به حرفام بيشتر فكر كنه ،فرض كن يكي از همون منتقدا تهيه كننده يا كارگردان يه سريال روتين شبكه 3 باشه مثل آقاي عليرضا بذرافشان(سريال تب سرد،) يا حسن فتحي( سريال زمانه) يا مسعود كيميايي باشه ببين چه اتفاقي ميافته ... به اميد روزي كه صداي مجيد رو از رسانه ملي بشنويم ...

109.109.42.119
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 09:47
Alireza 1990

مرسی آقای یوسفی اونجا هم اگه نوشتم فازت مشخصه بیشتر اینجور برداشت میشد که بخوایی سلیقه ات رو تحمیل کنی ولی من به شخصه دوست دارم هر جوری بخونه ولی همه جوره خوب بخونه مخاطب اشو با توجه به سلیقه که داره تحت تاثیر قرار بده
میدونم از سر دلسوزی هم میگی مجید کامنتا رو میخونه ازشونم ایده میگیره
موفق باشی

2.144.3.24
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 02:23
setashe

من مدافقم باهاتون آقای یوسفی ولی قرار نیس ک بخاط اینکه همه از آهنگای مجید خوششون بیاد مجید بیاد همه ی آهنگاشو مثلا با همین سبک دلواپس بخونه...
یقینا همین تفاوت شعرای مجیده که اونو خاص کرده و شده سلطان احساس...
مثلا یکی از دوستای من قبلنا خیلی از شعرای مجید خوشش میومد همشونم حفظ بود اما یه روز اومد کاس گذاشت و گفت نه بابا این چی میخونه آدمو از زندگی میندازه همش ناامیده و خلاصه ازین جور حرفا...
حتی یه روزم سر مجید و تعداد هوادارایی که داره شدید با هم بحثمون شد و گفت دیگه حق نداری راجب محید با من حرف بزنی..
دلواپس ک منتشر شد متن آهنگو براش ارسال کردم...
گفت وای چقد قشنگه...
گفتم آهنگ جدید مجیده...میخوای برات بفرستم..؟؟
گفت آره..تا آهنگ براش برسه طدل میکشید مدام میگفت پس کو چرا نمیاد..؟؟؟
وقتی گوش داد گفام چطور بود..؟؟گفت خیلی قشنگ بود...
این همون آدمی بود ک من شعر قانون احشاشم واسش فرستاده بودم و در رابطه با اون شعرم همین نظرو داشت...
میخوام بگم سلایق افراد متفاوته...
شاید شما یا خیلیا گام های بلند مجیدو نپسندین اما من دوس دازم چون از ته دلش میخونه...
مثلا خود من با همه ی آهنگای فلان خوانتده حال نمیکنم..یکی دوتاشو دوس دارم...
این بسته ب سلیقه ی افراد داره ک چه جور آهنگی وس دارن...
بازم ممنون...
ب امید روزی ک وسعت صدای محیدو از رسانه ها بشنویم...

{ فقط سلطان احساس ، مجید خراطها....}

5.201.253.90
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 01:34

چرا نظراتم تایید نمیشه؟؟ مشکل از کجاست؟؟

چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 07:23

آقای یوسفی برو زیر پستای محسن یگانه از مجید انتقاد کن ! !

خدا شاهده من ۹۵ درصد فقط به خاطر پستای مجید میام سایت موزیک ما .

اون ۵ درصدم چند ماهی شاید یه نگاه به مطالب کنم و به ندرت ادامه ی مطلب می زنم .

واسه آهنگ بازم بخند یگانه رفتم ادامه مطلب دیدم آقای یوسفی از آهنگای قدیمی مجید ایراد گرفته و پیشنهاد داده بیان این آهنگو گوش کنن و نظر بدن !

آقا نیازی به تبلیغ شما نیست برو با آهنگای جدید یگانه حال کن و بگو فلانن و بهمان !

طرف اومده میگه ۲۴ ماه ضعیفه ، قانون احساس ضعیفه ، تو آزادی ضعیفه و . . .

آخه مرد حسابی تو چی از موسیقی فهمیدی که از این شاهکارا عیب می گیری اونم صدای مجید ؟ ؟ ؟

برو با آلبوم داغون حباب که فقط یه ترک درست حسابی داشت و تک آهنگای فاخرشو گوش بده ! !

به قول خودت موزیکو می فهمی ؟ ؟

نه حاجی اگه می فهمیدی از شاهکارای سلطان احساس نقص خنده دار نمی گرفتی . . !

دیگه هم جواب کامنتا رو نده .

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 00:26
aliyousefi

آقاي بويه
من تو كامنت بالام عذرخواهي كردم از همتون ،البته گفتم واسه كارم هدف داشتم،راستش بحث اين نيست كه بعضيا ميگن چون اين آهنگ به دلت نشسته داري ازش تعريف ميكني و به فلان آهنگ قبلي انتقاد ميكني انصافا بحث اين نيست ... من خودم اونقدر مجيد رو دوست داشتم كه اصلا آلبوم حس خاص لو رفت گوشش ندادم و منتظر بودم به صورت رسمي بياد برم بخرمشــ حالا خودت ديگه حدس بزن چهار سال قبلش چطور بودم ديگه.،من يه آهنگ مجيد رو به كل آلبوم هاي خواننده هاي ديگه نميدم...داداشم يك كم بياي عميق تر بشيم ،مجيد خودش گفته به انتقادات توجه ميكنه ولي وقتي انتقادي از سوي كسي مطرح نميشه مجيد از كجا انتقاداتش رو بفهمه؟؟؟مجيد تو اين سالها اونقدر رو سبك و نوع خوانشش پافشاري كرده كه خيلي ها وقتي يه آهنگ از مجيد منتشر ميشه ،با خودشون ميگن وقتي مجيد خراطها هميشه سبك خاص خودش رو دنبال ميكنه چرا بريم انتقاد كنيم،اونكه كار خودش رو ميكنه!!!در صورتي كه بازم من هيچ موقع نميگم مجيد از حالت و سبك غمگينش خارج بشه نه...اتفاقا رو سبك خودش بيشتر پافشاري داشته باشه،اما خود مجيد هم گفته دست رو دست زياده و از طرفي خود مجيد گفته خودم رو يك شاعرو نوازنده ميدونم تا "خواننده" ....تو هر موضوعي مثلا موسيقي مطمئنا يه سري بزرگتر اون بالا هستن كه تو موسيقي پاپ داخل همه خواننده ها اتفاق نظر دارن كسايي مثل دكتر اصفهاني،احسان خواجه اميري واسه همه يه جورايي بزرگ و الگو محسوب ميشن واقعا از لحاظ تكنيك هاي خوانندگي و اجراي گام هاي بالا احسان خواجه اميري شاهكاره اما قبول دارم احساس صداش كمـه و اين يه ضعفه واسه يه خواننده ،مجيد خيلي از احسان خواجه اميري سرتره به لحاظ احساس ...حالا ما وقتي يكي مثل احسان خواجه اميري رو به عنوان الگو قبول داريم بياييم گامهاي بالاي مثل آهنگ "ناوان" احسان خواجه اميري رو با آهنگ تو آزادي يا تغيير كردي مجيد مقايسه كنيم ببينيم كدوم تو گامهاي بالا درست تر و اصولي تر خونده ،كدوم فشار بيشتري آورده به صداش،كدوم داد زده !!! كه مجيد مياد يه آهنگ مثل دلواپس ارائه ميده من نظر شخصيم اينه كه آهنگ دلواپس از لحاظ صدا ، نوع خوندن ،اصول خوانندگي به الگو(آهنگهاي احسان خواجه اميري) خيلي نزديك شده برخلاف قبل...

109.109.42.66
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 02:40
setashe

آخه آقای یوسفی مجید گفته اناقاد کنین درست...
ولی وقتی واقعا جایی واسه لنتقاد گذاشته باشه...
حالا چون مجید گفته انتقاد کنین ما همینجوری بیایم ی چیزی بگیم ک انتقاد کرده باشیم...؟؟؟
شما که آهنگ تاوان خواجه امیری رو با آهنگ تو آزادی سلطان احساس مقایسه مسکنین پیشنهاد میکنم هردوتا شعرو رو کاغذ بنویسین و فقط به معنیشون اوجه کنین...
ببینین اصلا شعرا رلجبه چی هستن...
مثلا همین خواجه امیری تو این بیت " درست لحظه ای که تو باید بری اسیر یه احساس مبهم شدین-ببین بعد یک عمر پر پر زدن چه حای بدی عاشق هم شدیم " اگه از گام بالا هم استفاده نمیکرد هسچ مشکلی پیش نمیومد...چون نعنیش این برداشتو داره...
ولی آهنگ تو آزادی مجید ....
این آهنگ ب نظر من گام هاش متعادله...نه خیلی بالاس نه خیلی پایین....
حالا اگه منظورتون از گام های بالا تو این شعر این بیت " همیشه بدرقو بودن همین چشمای مرطوبم برو هر جا بدون من تو خوش باشی منم خوبم " و بیت های مثل اینه بازم توصیه میکنم ب معنیش توجه کنین...
خودتونو بذارین جای خواننده...
فک کنین شما اگه میخواستین این بیتو ( بیرون از قالب شعر ) به کسی بگین با چ لحنی میگفتین....
همیشه خودتونو بذارین جای خواننده و شعراشو بحالت حرفای روزمره ک میزنین بیان کنین...
اینجوری بیشتر معنی شعرو درک میکنین...
امیدوارم متوجه منظورم شده باشین...

{فقط سلطان احساس ، مجید خراطها .....}

5.201.253.90
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:16

دوستان عزیزی که می گفتند آقای خراطها نباید کار شاد بخونه باید ببینیم منظور ما از شاد چیه؟!
مثلاً من وقتی کارهای آقای خراطها را توی کنسرت هاشون گوش میدم، یه سری از کارها را ریتمشتا تندتر می کنند و یه جورایی آهنگش هم شاد میشه نمونش آهنگ منو ببخش و به نظر من وقتی با آهنگ این کار را کردند توی کنسرت، اتفاقاً از نظر من احساسی که توی شعر وجود داشت، ملموس تر شده برای من و به نظر من با توجه به نوع شعر، نوع تنظیم که شاد باشه، تند باشه، غمگین باشه و ... ، باید معلوم باشه و شاید شما یه کاری را که دوست دارید اقای خراطها غمگین بخونند، اگه ایشون یه کم ریتمشا شاد می کردند، احساس توی شعر خیلی بیشتر منتقل می شد. برای اثبات حرفام هم پیشنهاد می کنم، منوببخش را هم توی آلبوم گوش بدید و هم از کنسرت تیر توی اریکه

چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:29

مجید خراطها،میتونم بگم تنها خواننده ای هست که روحشو با آهنگاش پیوند زده.مجید عاشقتم...

چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:53
سعید خزایی

منم با شما موافقم
عشق است سلطان مجید خراطها

5.238.78.237
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:54

اول اینکه ممنون ازشما بابت مصاحبه تون
عالی بود و مصاحبه بسیار دلنشینی بود
________
خب با کامنتای دوستان که همه چی رو گفتن یک مطلبی بود دوست داشتم ازمدیر این سایت تقاضا کنم ببیند شما ا نباید اجازه ندید که بعضیا بیان اینجا ازروی دشمنی هرچی میخوان بنویسن من بارها خواستم این سایت کامنت نذارم چون سلیقه ای انتخا بمیشن کامنت ا بعضی اوقات که درست نیست ؟

یا نظراتمون منتشر نمیشه ولی وقت میبینم بعضا دان دیگه بیش از حد تو هین میکنن مجبوروم پاسخ بدم خواهش میکنم نذارید اینقدادامه بدن اگه کسی طرفدار فلان خواننده هستش لزومی نیست اینجا تبلیغ بکنه واسه هنرمندش و توهین بکنن به یک خواننده دیگه!!!!! فقطم درمورد مطالبی که مربوط به مجید خراطها هستش اینطوره و همه براشون مهمه اینجا بیان توهین کنن و این درست نیست شما میتونید جلو ی این اشخاص رو بگیرید با تایید نکردن نظراتشون

گفتیم بارها عدالت و رعایت کنید .انتقادخوبه ولی درست ومنطقی و انتقادسازنده

_____________
من نمیدونم واقعا نظرات و سلطان میخونن وقت میکنن چون مرتب نظرات اضافه میشه
به شخصه به عنوان یک نفر و عضو کوچیکی هوادارن یک خواسته کو چیک ازشما دارم

چندساله من نت میام و خیلی پراکندگی هستش میون سایتا ی هواداری شما بعدازاختلافات وبسایت رسمی خواستیم مدیر وبسایتتونو عو ض کنید ایمیل زدیم دوستانی که انتقاداتی داشتن وبهرحال وارد بحثا نمیشیم که جا ش اینجا نیست خیلی بهتره شما ازیک فردی که امین ومورد اعتماد هوادارن هستش حمایت کنید خیلیها ازشما دراین چندساله حمایت کردن به شخصه بسیارادمای باشخصیت وفهمیمی هستن خیلی طرفداری شما طرفداری خاصی هستن من اینو دیدم تو این چندساله چطوری برابر انتقادات ازشما منصفانه پاسخ دادن واز کامنتای دراین صفحه هم دیدم وامیدوارم بخونید و نظرات هوادارن انتقاداتشون و ببینید

درجریان اخبار صحیح راو اطلاعات هوادارن و انتقادات قرار بگیرید

تدابیری اتخاذ بشه همه در یک وبسایت ازشما حمایت کنن این به نفع شما هستش

و کمک میکنه به هماهنگی بیشتر بین هوادان برنامه ی کنسرتها
همه که فیس بوک نمیرن منم نمیرم اجازه هم ندارم شاید خیلیا هم مثل من باشن بهتره یک فکر ی بشه تمام سایتای هواداری یک جا ازشما حمایت کنن این کا رفقط با کمک شما میشه انجام بشه
من یک جا خوندم که گفتید مدیر وبسایت عو ض نمیشه ؟

خب من خودم نمیدونم این گفته ی شما هست یانه ولی به شخصا خیلی ناراحت شدم چون دلایلی درام دلخوریهایی بود که رفع نشد همه ی ما دراون سایت ازشما حمایت کردیم ولی مجبروشدیم اونجارو ترک کنیم دلایلش بماند باید ازما دلجویی میشد که نشد از طرف مدیر وبسایت شما ؟

بعدش شما هم باید یک مقداری نسبت به این سایتا که برا ی حمایت ازشما هستش لطفتون بیشتر باشه ارتباط مستقیم داشته باشید سرکشی کنید و هوادارن رو تنها نذارید

همیشه همیشه درقلب ما هستید و ما همیشه همراهتون هستیم موفق باشید همین

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 06:09

بهم رسوندن دیگه جوابتو ندم وگرنه . . .

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 09:20

زنده باد استاد عاشـــــــــــــــــــــــــــــــقتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

فدای دل مهربـــــــــــــــــــــــــــــــــون و نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــازتـــــــــــ

مثل همیشه گل کاشتی سلطان احساس ........

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 12:57

سلام به همه خراطهایی ها ...

دوستان کنسرت چطور بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

just kharatha

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 21:27
Alireza 1990

من خودم متاسفانه اجرای مجید نبودم اما بچه ها که بودن واسه ما کم نذاشتن طوری که الان حس کردم تو کنسرت اش هستم !!
از نکات قابل توجه این اجرا خوندن مجید خراطها بود که مواقعی احساسی میشد به قول خودش که تو مستند گفت احساس مخاطب بهش غلبه میکنه طوریکه هنگام اجرا چشاشو می بنده نکته جالب اینجاست یکی از حاضرین تو سالن واسه اش گل میبره تا اونو بهش بده طوری که انقدر مجید تو حس و حال خوندن بود متوجه حضورش نشد اما وقتی چشاشو باز کرد یه جورایی جا خورد ازش معذرت خواست و باهاشم دست داد که متوجه حضورش نشده (از خود بی خود شدن سلطان احساس )
بقول حافظ :سخن عشق نه آن است که آید به زبان
*
آهنگ مادر از دیگر قطعات اجرا شده توی کنسرت بود گوشه های از این آهنگ :
لحظه رفتن تو از خونه دست و پام لرزید و سرد شد
جلو اشکامو گرفتم آخه به قول خودت یه پا- مرد شد
خونه یک حس غریبی داره گلدون ها رو آب دادم پوسیده
شاخه هاش قهره با دستام انگار اونم این نبودن و فهمیده
و...
اما آهنگ 24 ماه :
واسه خوندن این آهنگ مجید واسه ریتم خوانش پایین کار دست میزد طوریکه حاضرین سالن هم باهاش همراه شدن
بگو چیش یه ذره شبیه منه
دعات میکنم شبی صد دفعه
تا اسمت میاد باز دلم میشکنه
همش حس میکردم تو پشت دری ....
چرا من اینجوری ام ؟بی تـــــــــــــابم با خیالت هرشب ...
از نکات جالب این اجرا حرکات مجید خراطها بود بخصوص سر گفتن "توبه کن لا مصب "و همین حرکات در آهنگ شکستی بالمو هم دیده میشد طوری که مجید واسه گفتن تو که جای زانو هام نیستی –زانو های خودشو میزد که خیلی جالب بود حرکاتش
*
آهنگ اعتیاد هم از دیگر سوپرایزها بود و همچنین یک سوپرایز از طرف هواداران اونم قالیچه مجید خراطها
خبر آلبوم و خیلی خبرهای دیگه ...
با تشکر از سایت موسیقی ما ببخشید زیاد کامنت گذاشتم
یا علی

5.117.4.2
جمعه 16 اسفند 1392 - 01:02
arses

شنیدم البوم وحید جان میخواد منتشر بشه ....

این خبر خوبیه

185.26.182.36
S.M
پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 16:09

متاسفم واسه بعضیا که میخوان فقط یه چیزی گفته باشن. استاد ما بیشتر عمرشو موسیقی خونده و کار کرده حالا بعضیا اومدن یه چرتو پرتهایی میگن که استاد تو کاراش ضعیفه، اینجور آدما لایق این نیستن باهاشون دهن به دهن شی، فقط باید گفت بهشون : براتون خیلی متاسفیم، همین...

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 21:45

نميخواستم اينجا نظرى بدم همين مهم که مجيد بااحساس زيباش ميخونه و به هواداراش آرامش ميده،اما وقتى که نظر بعضيارو خوندم خيلى ناراحت شدم،به راحتى بعضيا ميان توهين ميکنن و اسمشو انتقاد ميذارن،هرچند ارزش مجيد با اين حرفاى مفت کم نميشه.من خودم به شخصه اگه يه خواننده يا آهنگشو دوست نداشته باشه سعى ميکنم کاراشو گوش نکنم تا اينکه بخوام توهين يا حتى انتقاد کنم به هر حال هرخواننده طرفدارايى داره ،مجيدهم همينطور اما تفاوتش اينه که هواداراى مجيد مثل خودش خاص هستن.بغض و احساسى که تو صداى مجيده هيچکى نداره.کى ميتونه آهنگى مثل حلقه رو تکرار کنه با اون حس وحال زيباش .هنوز که هنوزه با 'مسافر' 'مواظب خودت باش 'يه دل سير گريه ميکنم.همه آهنگاشو دوستدارم اما به نظرم بهترينا ى مجيد اينا هستن(مسافر،مواظب خودت باش،نقطه چين ،کنسل،حلقه،اينو زدم،بلاتکليف،همخونه،بى وفا و جوابم کردن که واقعا تک بود،دلواپس که ديگه محشره.مجيد واست آرزوى بهترينارو دارم،

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 22:51

نميخواستم اينجا نظرى بدم همين مهم که مجيد بااحساس زيباش ميخونه و به هواداراش آرامش ميده،اما وقتى که نظر بعضيارو خوندم خيلى ناراحت شدم،به راحتى بعضيا ميان توهين ميکنن و اسمشو انتقاد ميذارن،هرچند ارزش مجيد با اين حرفاى مفت کم نميشه.من خودم به شخصه اگه يه خواننده يا آهنگشو دوست نداشته باشه سعى ميکنم کاراشو گوش نکنم تا اينکه بخوام توهين يا حتى انتقاد کنم به هر حال هرخواننده طرفدارايى داره ،مجيدهم همينطور اما تفاوتش اينه که هواداراى مجيد مثل خودش خاص هستن.بغض و احساسى که تو صداى مجيده هيچکى نداره.کى ميتونه آهنگى مثل حلقه رو تکرار کنه با اون حس وحال زيباش .هنوز که هنوزه با 'مسافر' 'مواظب خودت باش 'يه دل سير گريه ميکنم.همه آهنگاشو دوستدارم اما به نظرم بهترينا ى مجيد اينا هستن(مسافر،مواظب خودت باش،نقطه چين ،کنسل،حلقه،اينو زدم،بلاتکليف،همخونه،بى وفا و جوابم کردن که واقعا تک بود،دلواپس که ديگه محشره.مجيد واست آرزوى بهترينارو دارم،

جمعه 16 اسفند 1392 - 22:52
نوید سجادیان

بهترین هایی که انتخاب کردی رو قبول دارم به همراه.: فردا و قرار تنهایی ما.هم خونه هم جالب بود

151.247.12.22
جمعه 16 اسفند 1392 - 10:31

چرا یکی در میون نظراتم تایید میشه؟؟؟
موسیقی ما وقتی از انتقاد میکنیم که چرا هنوز خبر کنسرت رو نذاشتی بهت بر میخوره و تایید نمیکنی؟؟
همیشه که نباید تعریف کرد.......

جمعه 16 اسفند 1392 - 13:42

سلام . ممنون سایت خوب موسیقی ما واسه این مصاحبه خوب با داش مجید . حالا که نظر هارو میخونی من چندتا درخاست داشتم از اهنگ سازی های که تو قانون احساس به کار بردی تو کارهای بعدی بیشتر این کاررا بکن و اینیکی خیلی مهم با گیتار باز هم اهنگ بخونی مثل آهنگ بی نظیر تنها ترین تنها .

شنبه 17 اسفند 1392 - 12:49

من خیلی مصاحبه های خواننده هارو میخونم واقعا همیشه بهترین مصاحبه مال مجید جان هستش خیلی بی نظیری امیدوارم همیشه موفق باشی و مطمئنم که واقعا میتونی سبک جدیدی واسه خودت داشته باشی امیدوارم این روزو هرچه زودتر ببینیم که مجید خراطها نه در ایران بلکه در تمام دنیا با سبک خاص خودش شناخته بشه فقط مجید جان شما که گفتین نظرات میخونین خب ازت یه خواهشی دارم جان من تو تبریز یه کنسرتی بذار خب مگه به آهنگ ترکیه ای علاقه نداری خب ماهم مثل شما علاقه داریم پس آهنگای شمارو خیلی دوس داریم منتظرتونیم مطمئنم بهترین کنسرت تو تبریز خواهی داشت

شنبه 17 اسفند 1392 - 17:12

خدای احساس مجید خراطها

دوشنبه 19 اسفند 1392 - 02:49

ممنون موسیقی ما بابت مصاحبه ی مفصلی که با سلطان احساس داشتی....
مجید تو همیشه ی برای ما طرفدارات اتفاق خوبی بودی ، هستی و خواهی بود...
من به خودم افتخار میکنم که تو عصری زندگی میکنم که سلطان احساسش اسمش " مجید خراطهاست "...
فقط میتونم بگم محشری...
من که تا آخر عمرم هوادارتم و پشتتو خالی نمیکنم...
امیدوارم همیشه سلامت ، خوشبخت وموفق تر از روز قبل باشی....
امیدوارم دل مهربونت هیچ وقت نشکنه ، هیچ وقت از چشای قشنگت اشک نیاد و هیچ وقت یغض صدای پر از احساستو نگیره....
♥دوست دارم...♥

{ فقط سلطان احساس ، مجید خراطها..... }

سه شنبه 20 اسفند 1392 - 19:13

همه ی کامنتا رو خوندم وواقعا متاسف شدم واسه ی بعضیا که انقد راحت و از روی علم نداشتشون اظهار نظر میکنن راجع خواننده ای که از محبوبیت خاصی برخورداره.نمیفهمم چرا بعضیا انقد حرفای منفی میزنن شماها حتی یه بار با اون حس خاصی که ماطرفدارا داریم آهنگای استادو گوش نکردید حاضرم قسم بخورم.کنسرت 13 نبودید وقتی استاد اومدن روی سن خیلیا اشک شوق ریختن شوق دیدن خیلیا هر کاری کردن یه لحظه استادو از نزدیک ببینن خیلیا با بغض ایشونو همراهی کردن خیلیا مثل من از شدت شوق هنوز که هنوزه از اون حال و هوا درنیومدن ولی شماها انقد سطحی نگرید که آدم با خوندن کامنتاتون خندش میگیره میخوام بدونم اگر سلطان احساس ما سبکش جز این بود سلطان احساس میشد؟؟؟
واسه سلایق و علایق دیگران احترام قائل بشید طرفدارش نیستید نباشید ولی نیاید هرمدل توهینه به شخص خود استاد و سبکش و ما طرفداراش نکنید.
استاد اگر این کامنتو خوندی بدون از روزی که فهمیدم موسیقی چیه فقط آهنگاتو گوش کردم و به خودم افتخار میکنم که طرفدارتم افتخار میکنم.
از خدا میخوام مثل همیشه موفق باشی

سه شنبه 20 اسفند 1392 - 19:21

استاد هممون هستیم تا پای جون با آهنگات نفس میکشیم هر جا جلوی بد خواهات میمونیم تمام سختی های مسافت دورو واسه رسیدن به کنسرتت تحمل میکنیم تو فقط بخاطر ما هوادارات مثل همیشه باش منتظر آلبوم جدیدت هستیم.
دلواپس عالی بود عالی عالی

جمعه 23 اسفند 1392 - 18:42

soltane ehsas faghat majid kharatha

جمعه 23 اسفند 1392 - 19:44

من خودم یکی از طرفدارهای مجید خراطهام یجورایی کل فول آلبوم های خاننده های محبوب و گوش کردم ولی واقعا واقعا به خدا جدی میگم فول آلبوم مجید جان یه چیزه دیگس همیشه براش دعا میکنم که موفق بشه تو هر کاری من مجید خراطهارو از آلبوم وداع به بعد میشناسم ولی حس می کنم که مردم با آلبوم دیگه میرم زیاد استقبال نکردن بخاطر این که مردم ایران یه جورایی آماده خورن واینمیستن کل آهنگ و گوش بگیرن و بیشتر 68 و69 واهنگ های دانس دار برای ماشین گوش میگیرن مردم ایران از سبک ترکیه ای هیچی نمی فهمن و به خانندگان اهمیت نمیدن

شنبه 24 اسفند 1392 - 07:42

وبلاگ سعداباد مذهب(پاروی بی قایق چاوشی)2.184.95.24
جمعه 23 اسفند 1392 - 20:31

توجه توجه

لطفا قسمت تماشاخانه سایت را تصحیح کنید
اهنگ محسن چاوشی(همسایه) که در رتبه اول تعداد دانلود ها قرار داشت الان حذف شده ...

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ..........اقا وقتی من اینو دیدم کلی خندیدم...........................اینهمه تلاش کردن دانلود کردن آخرش خذفش کردن

سلطان احساس مجید خراطها

شنبه 24 اسفند 1392 - 21:57
نوید سجادیان

داداش آهنگ مجیدمون هم چند روز دیگه حذف میشه.چون صد روزش تموم میشه

151.247.14.45
پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 03:28

خیلی مصاحبه ی خوبی بود واقعا میتونم بگم غیر از فضای هوادار مجید خراطها بودن خیلی عقاید مجید رو قبول دارم و ب نظر من واقعا درسته...من تو کنسرت 14 اسفند حضور داشتم مجید خیلی اجرای محشری داشت خیلی لذت بخش و عالی بود مخصوصا اون دقایق آخر که خارج کنسرت برامون گیتار زد....سلطان احساس فقط مجید خراطها

دوشنبه 25 فروردین 1393 - 12:56

پاواروتی نه پاواراتی!!!

اشتباه نوشتین

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 10:55

برررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااوووووووووووووووووووووووووو

·▪●●✿ سلطان احســــــــــــــــــــــــــــــا ســــــــــــــــــــــــــــــــــ ✿●●▪·˙

سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 02:11

عااااااااالي. ب نظرتون كي آلبوم جديد سلطان منتشر ميشه.؟ كسي خبر دقيق داره.؟
خدا كنه سال93 آلبوم منتشر كنه.
زنده باد سلطان احساسسسسسسسسسس

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 22:35

من آقای خراطهارو خیلی دوس دارم آهنگاشو با جونو دل گوش میدم و خودشو...... دعا کنید روزی بتونم از نزدیک ببینمشون چون تاحالا نشده برم کنسرتش..فقط در حال دانلود کردن ددرباره ایشونم.....ارزوم فقط دیدنشه..................الان چشام بدچوری گریه داره..

دوشنبه 17 شهریور 1393 - 19:51

خیلی دوست دارم مجیدجون اهنگی شبیه کنسل وبلاتکلیف بخون من خیلی این اهنگاتودوس دارم خیلی بهادم حس میده دیونتم بخدا

یکشنبه 6 مهر 1393 - 21:28

7 مهرماه سالروز تولدت سلطان احساسات ( استاد مجید خراطها ) رو به جناب آقای خراطها و هواداراش تبریک میگم
امیدوارم سالهای سال زنده باشه و واسه دلهای شکسته شعر بخونه

پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 21:48

مجید.....بااین که در این دوسال اخری خیلی کم اهنگ میدی بیرون ولی اینو بدون که هنوز واسه من بهترین خواننده ای اهنگ های تو اصلا سیر شدنی نیستن دوست دارم مجید. سلطان احساس:مجیییید خراطها

چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 10:34

سلام مجید جان من خیلی منتظرم اهنگ بدی بیرون.
الانم این مصاحبه رو خوندم کار خوبی کردی واسه همدردی با مردم گفتی تا تحریم ها هستن کنسرت نمیدی.
البته این هم بگم یادت باشه مجید عزیز که همیشه 70 میلیون بیشتر یا کمتر آهنگهاتو گوش نمیدن به نظر من این خودش اینقدر خوبه که میفهمی منتقد داری و سعی میکنی همیشه بهتر کار کنی.
درضمن من طرفدار یا هواداری هستم که تا حالا نتونستم به محل فروش بلیط کنسرت شما بیام تا چه برسه به خرید و نشستن روی صندلی سالن.
اینو گفتم که مجید عزیز شما به کارت با برگزاری کنسرت ادامه بده . ما بدبخت بیچاره هام صداتو از اینترنتی جایی گوش میدیم.
به امید دیدن مجید خداحافظ

پنجشنبه 29 تیر 1396 - 17:27

با تشکر از سایت موسیقی ما
کاش دوباره ار مجید خراطها و فعالیتهاش تو سایتتون خبر بدید ، چون واقعا استقبال میشد از طرف هوادارا و مخاطبای موسیقی .
با تشکر از شما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجید خراطها: می‌خواهم اتفاق خوبی باشم | موسیقی ما