برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» عنوان شد؛
هومن غفاری: یکی از مهمترین خصوصیات احسان خواجه امیری، آرامش اوست
موسیقی ما – وحید لشکری: «هومن غفاری» یکی از نوازنده های با سابقه ساز «درامز» است که در حال حاضر با ارکستر «احسان خواجه امیری» فعالیت می کند. او در جریان کنسرت آبان ماه این خواننده به شدت فعال بود و علاوه بر استیج در فضای مجازی نیز حضور داشت! او عکسهای برنامه را بر روی صفحه شخصی خود در «instagram» به اشتراک می گذاشت. همین اتفاق جالب باعث شد سراغ او برویم و درباره فعالیت های این روزهایش با او گپ بزنیم. گفتگوی سایت «موسیقی ما» با هومن غفاری را در ادامه می خوانید:

*قبل از ارکستر «احسان خواجه امیری» با کدام گروه ها یا خواننده ها همکاری داشتید؟
پیش از این در گروه «محسن یگانه» حضور داشتم. قبل از آن هم با «کوروش یغمایی» ، «کاوه یغمایی» ، دکتر «محمد اصفهانی» ، «علیرضا عصار» ، آقای «مجید انتظامی» در ارکستر سمفونیک و «حمید عسگری» و... روی استیج رفته ام.

*نحوه شروع همکاری شما با احسان چگونه بود؟
آشنایی من با احسان به جام جهانی 2006 باز می گردد و اولین بار او را در فرانکفورت دیدم که دقیقا سال 1385 بود. البته احسان در آن دوره فعالیت های خود را به گستردگی الان دنبال نمی کرد. صحبت هایی در مورد کار مطرح کردیم ولی خیلی جدی نبود. حدودا یک سال و نیم قبل او پیشنهاد کار را عنوان کرد و من هم با کمال میل پذیرفتم.

*تجربه فعالیت با این خواننده چگونه است؟
یکی از مهمترین خصوصیات احسان ، آرامش او است. شما در این ارکستر فضای کاری آرامی را دارید و فراز و فرود زیادی را ندارید. فکر می کنم این یکی از بزرگترین محاسن یک تیم می تواند باشد. مهمترین ملاک برای ارائه یک کار خوب همین آرامش است و کار در چنین فضایی باعث می شود که شما بتوانید آن چیزی که هستید را ارائه کنید. همه دوستان این مولفه را دارند و به دور از حاشیه ها و مسائلی که معمولا وجود دارد فعالیت می کنند.

*از اجراهای زنده و رهبری «هومن نامداری» نیز برای ما بگویید.
«هومن نامداری» بسیار آرام است و همین ویژگی را به تمام نوازنده ها منتقل می کند. اجراهای احسان را به خاطر انرژی خودش و آن لبخندی که همیشه بر لب دارد و خیلی مواقع آن لبخند به خنده های جدی روی استیج بدل می شود دوست دارم. ببین کلا ما روی استیج فضای خیلی شادی را داریم! به این مفهوم که اکثرا همه در حال خنده هستند و لبخند می زنند. البته در برخی مواقع این لبخند احسان به قهقه های جدی تبدیل می شود!

*برسیم به کنسرت آبان ماه و اینکه شما در حین اجرای برنامه عکس می گرفتید و روی صفحه شخصی خودتان در «instagram» به اشتراک می گذاشتید!
راستش را بخواهید آن عکسها در حین اجرا گرفته نشد! ما طی دو سانس برنامه داشتیم و زمانی که پرده بسته بود و قبل از برنامه آن عکسها را با بچه ها می گرفتم. دقیقا لحظه ای است که روی استیج هستیم و پرده قرار است کنار برود دست به کار می شدم و من با عکسهای اینستاگرام خودم شخصا اعلام برنامه می کردم!

*البته اکثر نوازنده ها قبل از اجرا استرس دارند و بیشتر فکرشان سمت صدا و ساوندچک و ساز خودشان و... است!
این به همان آرامش و لبخند و شادی که گفتم در گروه ما هست باز می گردد. کلا اجراهای ما شاد است زیرا فضای بچه ها اینگونه است. بعد از این همه سال و وقتی که با آدم ها و فضاهای مختلف روی استیج بروید دیگر استرس نخواهید داشت و یک سری موارد عادی می شود. وقتی که پرده کنار می رود و حاضرین تو را تشویق می کنند و احساسات خودشان را منتقل می کنند هیجان خیلی خوبی را خواهید داشت. استرس و اضطراب دیگر مفهومی ندارد ولی آن هیجان نگاه تماشاگران و تشویق هایی که انجام می دهند برای شما باقی می ماند.

*از سال گذشته تا کنون بارها از احسان خواجه امیری شنیده ایم که از این ارکستر تقریبا جدید خود با لفظ بهترین یاد می کند و برخی از منتقدان نیز همین مساله را تایید می کنند. شما در این چه زمینه چه نظری دارید؟
احسان لطف دارد ولی بخشی از ارکستر دست نخورده است. «محمد کاظمی» و «مهراد هزارخانی» و یا خود هومن نامداری از قبل هم حضور داشتند. نوازندگان گیتار ، پرکاشن و درامز در این ارکستر تغییر کرده اند و البته «کامیار ماندگاریان» به عنوان نوازنده ترومپت به جمع ما اضافه شد. ما سه نفر فقط جا به جا شدیم و به دلیل اینکه خودم در جریان کار در این گروه هستم نمی توانم نظر دقیقی بدهم. از سوی دیگر ارنج های قبلی را خیلی دنبال نکرده ام که بتوانم اظهار نظر کنم. حضور «همایون نصیری» و «امید حجت» در هر گروه یا ارکستری موثر است و هرکدام به تنهایی می توانند تغییردهنده باشند. این بدون اغراق است و تعریف نیست زیرا این دو عزیز برای خودشان وزنه هستند و حضورشان باعث پیشرفت هر ارکستری می شود. طبیعتا با حضور این دو نفر سطح کاری ارکستر احسان ارتقا پیدا کرده است.

*اجراهای زنده او در سال های گذشته را پیگیری می کردید؟
متاسفانه اجراهای قبلی او را پیگیری نمی کردم زیرا همه ما اساسا خودمان درگیر کار هستیم. وقتی که ما به واسطه تعطیلات یا مناسبت های مختلف کنسرت داریم وقتمان پر است و حتی فرصت نمی کنیم به همدیگر سر بزنیم چه برسد به اینکه برنامه های سایر دوستان خودمان را ببینیم! خیلی راحت بگویم که اجراهای سال های گذشته احسان را ندیدم زیرا خود من هم مشغول کنسرت ها بودم. فکر می کنم این یک نقص است زیرا ما باید برویم و اجراهای همدیگر را ببینیم. باید از سایر دوستان نکات مربوط به اجراهای زنده را یاد بگیریم و برای ارتقای کمّی و کیفی به هم کمک کنیم اما اکثرا به دلیل تداخل زمانی این اتفاق صورت نمی گیرد. اجراهای قبلی او را ندیدم اما با اتفاقات حال حاضر موافق هستم و سلیقه من هم هست و از دیدگاه من اتفاقات خوبی است. به دلیل اینکه اجراهای قبلی را ندیدم نمی توانم مقایسه یا نظر دقیقی را ارائه کنم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 17 آبان 1392 - 20:41

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 18 آبان 1392 - 12:32

نمیدونم چرا به تو نمیرسه صدای من ! نمیدونم چرا اینقدر به احسان خواجه امیری علاقه نشون میدم !

شنبه 18 آبان 1392 - 14:32

احسان خواجه امیری رضاصادقی محسن یگانه و در صدر اینها محسن چاوشی از افتخارات این مرزوبوم هستند
اینها نشان داده اند که شنیدن صدای غرب معنایی ندارد ...
یاحسین

شنبه 18 آبان 1392 - 15:04

از مصاحبه اش معلومه که آدم باحالی هستش.متواضع،بامرام و...

شنبه 18 آبان 1392 - 20:49

به نظر منم یکی از کم نظیر ترین گروه های موسیقی همین گروهه من خودم تو کنسرت احسان به این نتیجه رسیدم / انشاالله همیشه موفق باشید .

شنبه 18 آبان 1392 - 21:42

بزرگترین خواننده ی تلویزیونی ایران و شایدم دنیا!!!!
جدیدا بیشتر از مجید اخشابی برا تلویزیون میخونه...فکر کنم اگه به همین روند ادامه بده تیتراژ سیمای خانواده رو هم از دست مجید اخشابی بگیره!!!!

یکشنبه 19 آبان 1392 - 00:16
mt

شما چرا ناراحتی؟
خواننده ای که لیاقت داشته باشه و مردم هم دوستش داشته باشن همین جوری می شه...
بقیه بیان یاد بگیرن...

5.236.239.115
یکشنبه 19 آبان 1392 - 12:14
مطهره سجادي

تا كور شود هر انكه نتواند ديد
به خاطر اينكه خودشو ثابت كرده همه دوستش دارند قبولش دارن ميان سراغش جاي كسيو تنگ نكرده دوستانه ديگه هم خودشونو تو تيتراز ثابت كنن سراغشون ميان حرف بيخود نزنين لطفا

2.177.121.59
mt
یکشنبه 19 آبان 1392 - 00:20

گروهش هم مثل خودش با شخصیت و متواضع اند...آفرین بهشون...
امیدوارم همیشه احسان خواجه امیری عزیز و قلب تپنده ی گروهش(هومن غفاری)و سایر اعضای عزیز گروهش موفق . پاینده باشن...

یکشنبه 19 آبان 1392 - 01:35

مهدی جان مجید اخشابی در مقابلش لنگ انداخت...
اگه همینطوری همه تیتراژارو درو کنه، اخشابی و لهراسبی و اصفهانی هم تلوزیونو میبوسن میذارن کنار تا به خواجه امیری و فرزنداش به ارث برسه

دوشنبه 20 آبان 1392 - 02:04
mt

دوست عزیز لطفا شلوغش نکنید و درباره ی چیزایی هم که اطلاع کافی ندارین صحبت نفرمایید.
آقای خواجه امیری کی گفته تیتراژ زیاد خونده؟مگه اخشابی و دکتر اصفهانی و لهراسبی و امثالهم کم خوندن؟
این وسطه فقط اسم احسان خواجه امیری بد در رفته ...در صورتی که نسبت به سال های اوج کارش اصلا تیتراژ زیادی (در این حد که شما می گید)نخونده...حرف هایی که زده می شه را بذارید کنار و خودتون منصفانه قضاوت کنید...سطح کیفی ترانه های تیتراژ احسان با اخشابی و لهراسبی یکیه؟مسلما نه...احسان خواجه امیری بهترین خواننده ی حال حاضر پاپ ایرانه میخواد خوشتون بیاد یا نه و مسلما هرکی باشه دوست داره برای برنامه اش بهترین عوامل رو انتخاب کنه که احسان همیشه در صدره....

5.236.244.130
یکشنبه 19 آبان 1392 - 03:18

درود بر محسن چاوشی کبیر شاهزاده ی موسیقی ایران و دنیا

یکشنبه 19 آبان 1392 - 12:17

به ادمهاي شهرت هم علاقه من بايد شد اقا احسان يه دونه اي
گروهشم مثل خودش دوست داشتني عالي درجه اول سطح بالا در حد لاليگان
زنده باشيد همتون اقا احسان و گروهش هميشه موفق و سربلند باشيد
پرچم اقا احسان هميشه بالاست
تك ستاره موسيقي پاپ ايران احسان خواجه اميري است و بس

یکشنبه 19 آبان 1392 - 15:30

*(فقط احسان خواجه اميري عزيز)*

یکشنبه 19 آبان 1392 - 21:08

احسانم یدونه ای:)

دوشنبه 20 آبان 1392 - 13:59

احسان خواجه امیریو همه باور دارن که چندصدتا پیشنهاد داره در ضمن از میون این همه فقط 14 یا 15 تیتراز خونده رسیدن به همچین جایگاهی کار هر کسی نیست . // کلاس موسیقی پاپ ایرانی احسان خواجه امیریه که در قله ای دو نفره با رضا صادقی قرار داره .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هومن غفاری: یکی از مهمترین خصوصیات احسان خواجه امیری، آرامش اوست | موسیقی ما