برنامه یاد بعضی نفرات
 
همراه با گزیده‌ای از آثار کلنل علینقی وزیری، پرویز مشکاتیان و رضا شفیعیان
نوای تنبک بهمن رجبی در «آوای چکاد» طنین انداخت
موسیقی ما - در این آلبوم موسیقایی گزیده‌ای از آثار بهمن رجبی با نوازندگی وی و حضور هنرمندانی چون هوشنگ فراهانی، عیلرضا جواهری و احمد مستنبط برای علاقه‌مندان موسیقی ارائه شده است. هچنین در قطعات برگزیده این اثر موسیقایی از آثار کلنل علینقی وزیری، پرویز مشکاتیان و رضا شفیعیان استفاده شده است.

«پیش درآمد و چهار مضراب ابوعطا»، «چهار مضراب حجاز»، «رنگ ابوعطا» اثر رضا شفیعیان، «تکنوازی تار در گوشه حجاز» ، تکنوازی سنتور در آواز ابوعطا، «کاروانیان» مقدمه راست پنجگاه (پرویز مشکاتیان – اجرای زنده شهرستان ساری)، "چند مضراب پنجگاه" اثر پرویز مشکاتیان، "پیش درآمد نغمه" و "کرشمه زابل" (بر اساس ردیف موسیقی ملی ایران)، "دخترک ژولیده" اثر علی‌نقی وزیری، تکنوازی تنبک و دو نوازی تنبک با هنرمندی بهمن رجبی از قطعات منتخب این آلبوم موسیقایی هستند.

در بخشی از مقدمه این آلبوم موسیقایی آمده است:

مجموعه حاضر اولین اثر از تولیدات موسسه فرهنگی هنری آوای چکاد است که بهانه‌ای است به پاسداشت و احترام نیم قرن تلاش بی وقفه معلم راستین هنر تنبک‌نوازی ایران بهمن رجبی که به راستی با ایمان و اعتقادی راسخ در عرصه فرهنگ موسیقایی ایران، چه در گفتار و نوشتار در تکاپوی اندیشیدن بر چرایی عوامل اجتماعی و تاثیرآن بر هنر موسیقی و چه در آموزش و تحقیق، راهی طولانی و پرفراز و نشیب را در نوردیده است.

ظرافت‌های نوازندگی، ابداع ریتم‌های متنوع، تنوع در شیوه اجرا و تکنیک‌های اجرایی، بسط و گسترش موتیف‌های گوناگون در واریاسیون‌های متعدد، برخی از ویژگی‌های مکتب بهمن رجبی است. قطعات برگزیده در این اثر نیز از هنرمندانی چون علینقی وزیری، پرویز مشکاتیان و رضا شفیعیان انتخاب شده است که هر یک سهمی ماندگار در موسیقی ایران داشته‌اند.
 
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 خرداد 1392 - 00:49

دیدگاه‌ها

یکشنبه 5 خرداد 1392 - 23:29

ساز كشف نشده ..
يه روز ميفهمين چي ميگم كه ديگه شايد اينجا نظرامو ندم .. ;)

سه شنبه 3 تیر 1393 - 10:20

به عقیده بنده آنچه باعث کیفیت و شهرت چنین آثاری می شود وجود بزرگانی چون بهمن رجبی است. اگر بپذیریم که در این نظام در حال حاضر لنگ موسیقی ایرانی اخلاق رخت بر بسته و ادب به معنای واقعی که بهمن تعریف کرده (ادب عملی است که ما را از ارتکاب به گناه باز می دارد) جایگاه واقعی خود را از دست داده آنگاه با شناخت بهمن گونه ها و رجبی وارها است که پی به کیفیت چنین آثاری می بریم. باری اندیشه ای که بهمن کاشته ثمره ش را در آینده خواهیم دید.
سپاسگزارم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوای تنبک بهمن رجبی در «آوای چکاد» طنین انداخت | موسیقی ما