برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرمول مال شیمیدان‌ها و ریاضی‌دان هاست!
پرونده ای برای آلبوم حباب - 3
فرمول مال شیمیدان‌ها و ریاضی‌دان هاست!
  • مجید رئوفی | روزنامه نگار و منتقد موسیقی
موسیقی ما - اگر قرار باشد نگاه شخصی خودم را درباره آثار محسن یگانه بگویم نکته اول این است که به شخصه هیچوقت نتوانسته‌ام با قطعاتی که محسن یگانه با موضوعیت افسردگی و عشق‌های بی‌سر انجام و حتی سناریوهای منفی به آن‌ها پرداخته، ارتباط برقرار کنم. این یک داستان کاملا شخصی و سلیقه‌ای است. خوب هم می‌دانم که این قطعات طرفداران زیادی هم دارند. ولی به سلیقه من نمی‌خورند ونمی توانم با آن‌ها ارتباط بگیرم. ولی آثار شاد و شوخ و شنگ یگانه همیشه جزو انتخاب‌های من بوده‌اند. تعدادشان هم کم است. ترانه‌ها وقطعات مدرن و رمانتیک این خواننده هم انتخاب‌های خوبی برای من‌اند. مثل سکوت.

ولی در کل اگر قرار باشد من درباره آلبوم «حباب» قضاوتم را بگویم، نظرم این است که این خواننده قصد داشته از فرمول موفق آلبوم قبلی‌اش «رگ خواب» دوباره استفاده کند. قطعه اول قرار است شبیه «سکوت» باشد اما به نظر من به صد کیلومتری «سکوت» هم نرسیده. منظورم از شباهت، بازتاب‌ها و واکنش‌هایی است که این قطعه قرار بود داشته باشد، واکنش‌هایی مثل سکوت و تجربه شیرین آن در جامعه. ولی این قطعه قطعا قابلیت این اتفاق را نداشت. قطعات آرام آلبوم نیز مثل آثار قبلی، تمی با موضوع‌هایی از قبیل «فراق» و «عشق‌های تلخ» و «عمیق» داشته‌اند که دوباره بحث جدیدی را عنوان نمی‌کنند و هواداران قدیمی خود را هم دارند.

مطابق‌‌ همان فرمول قبلی هوادارن یگانه راضی نگه داشته می‌شوند و اتفاق جدیدی مثل سکوت را رقم نمی‌زنند که همه طبقات جامعه را درگیر خود کند. فقط هواداران را پوشش می‌دهد. قطعات شاد و شوخ و شنگ «حباب» هم دقیقا حتی از لحاظ تنظیم باز هم شبیه قطعات شاد و شوخ و شنگ آلبوم قبلی این خواننده است. قطعه ۵ همه آلبوم‌های این خواننده هم شاد‌ترین و ریتمیک‌ترین قطعات او بوده. «بارو بندیل»، «من تو رو کم دارم» و در این آلبوم هم «دوستت دارم». فرمول در این بخش هم به‌‌ همان مقدار دقیق و بدون تغییر ادامه داشته. به نظر من فرمول مال شیمیدان‌ها و ریاضی‌دان هاست! هنرمندان چون با احساس سر و کار دارند باید فرمول دقیق را کنار بگذارند. درست است مسیر موفق و درست را باید ادامه داد ولی شباهت بیش از حد هم تا جایی می‌تواند نتیجه دهد. تجربه صد در صد مشابه اصلا نمی‌تواند در بلند مدت نتیجه بدهد. مردم نسبت به آن موضع می‌گیرند.‌‌ همان طور که وقتی حمید عسکری تراک «فرشته» را مثل «دنیا دیگه مثل تو نداره» ساخت همه از او انتقاد کردند. یا وقتی ادعا شد که فرزاد فرزین از روی «سکوت» کاری ساخته، نسبت به آن انتقاد شد. خلاقیت یک هنرمند است که می‌تواند باعث اتفاقات بزرگ و جدید شود نه ادامه مسیری که قبلا تجربه شده و قرار است دوباره از آن تجربه موفق استفاده کرد. این اشتباه را به نظر من رضا صادقی هم مرتکب شد و چون به فرمول‌های اصلی قدیمی و موفق‌اش رجوع می‌کند و به همین دلیل هم کار‌هایش دیگر هیت آنچنانی نمی‌شوند.

با این اوصاف اگر قرار باشد درباره «حباب» نظر بدهم، با احترام به تیم کاری این خواننده که اثری نسبتا استاندارد را روانه بازار کرده‌اند، (به جز دو قطعه که فالش خواندن یگانه خیلی توی ذوق می‌زند و بیش از حد مشخص است)، به نظرم جای خالی قطعات پر احساس با ملودی‌های جدید خیلی خالی است. فکر می‌کنم هنوز هم تک آهنگ «سکوت» نکته برجسته عمر هنری یگانه است. آلبوم را من گوش کرده‌ام ولی الان هر چقدر فکر می‌کنم که اگر قرار باشد یک دور دیگر «حباب» را گوش کنم، کدام یک از قطعات را دوست دارم که باز هم بشنوم، به نتیجه قاطعی نمی‌رسم.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به نظر من حباب نسبت به رگ خواب عمیق تر و خاص تره و البته ماندگاریش هم بیشتره
یعنی قطعات این آلبوم رو میشه 5 سال دیگه هم گوش کرد و لذت برد اما شاید آهنگی مثل سکوت دیگه اون موقع جذابیت نداشته باشه!
تعدا بالای قطعات و فضای خیلی غمگین آلبوم باعث شده که مخاطب عام نتونه به اندازه رگ خواب که یکی در میون قطعاتش ریتمیک بود ارتباط برقرار کنه
ولی مطمئنا حباب برای کسانی که دنبال موسیقی خوب هستند بهترین گزینه است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چه عجب یکی ب جای تعریف و تمجید حرف منطقی زد!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

جانا سخن از زبان ما می گویی

هر سال دریغ از پارسال

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به شدت موافقم با نظرتون اقای رئوفی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من با نظر شما کاملا موافقم یگانه حتی شماره تراک ها رو هم عوض نکرده
تراک (اینجا دیگه جای تو نیست - آلبوم نفس های بی هدف - شماره 5)
تراک (من تورو کم دارم - آلبوم رگه خواب - شماره 5)
تراک (دوست دارم - آلبوم حباب - شماره 5)
چقدر درجا زدن

olo
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به نظرمنم آلبوم "حباب"به هیچ وجه موفقیت "رگ خوابو"کسب نمیکنه الان که نزدیک18روزازانتشارحباب گذشته بازتابه آنچنانى ازش دیده نشده من قشنگ توخاطرمه وقتى که رگ خواب 20مردادانتشاریافت.30مرداددیگه اکثرجاها سکوتو آلبوم رگ خواب بودولى منم بانظرکارشناستون موافقم موفقیت رگ خواب بااین آلبوم تکرارنمیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

برادر من شما که اصلا نمیتونی با این تم ترانه و سبک ارتباط بر قرار کنی چجوری میخوای نقد منصفانه کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نقد کاملا منصفانه ای بود.این البوم فقط طرفداران دو اتیشه محسن یگانه را خشنود نگاه داشته و مخطب عام (که از هیچ خواننده ای حمایت نکرده و البوم خوب را می پسندد بدون تعصب)را راضی نگاه نمیدارد.متاسفانه نه تنها اقای یگانه بلکه اکثریت خوانندگان داخل و خارج ایران کارهای 1 بار مصرف و تکراری را ارائه می کنند.شخصا امسال البوم فوق العاده ای نشنیده.البته البوم اقای خواجه امیری و صفوی خوب بود.اما البوم های دیگر نسبتا ضعیف یا کاملا ضعیف بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نگاهی روزانه به تک اهنگهایی که در اینترنت منتشر می شوند بیانگر این است که موسیقی ایران با این روند نزولی سر از نا کجا اباد در خواهد اورد.البوم های مجاز یا غیر مجاز هم دقیقا بیانگر همین مطلب است.اینکه در طول یک سال تنها 2 یا 3 البوم خوب یا نسبتا خوب شنیده شود یعنی فاجعه.ای کاش خوانندگان مجاز نسبت به مخاطب خود احترام بیشتری قائل شده و بیرون دادن البوم را صرفا در جهت ارائه کنسرتهای متعدد و در امد نبینند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من اسم شمارو برای اولین بار هست که میشنوم اگه کسی لطف کنه ایشون رو به من معرفی کنه ممنون میشم. فکر میکنم اشخاص بزرگتر از ایشون هم میتونستن نقد کنن آلبوم رو به نظر من ایشون بیشتر به کوبیدن آلبوم پرداخته تا نقد. یعنی من موندم تو قدرت درک شما کسایی مثل شهاب اکبری و مهران عباسی و حتی خوده محسن یگانه نتونستن تشخیص بدن که فالشه بعد شما که معلوم نیست از کجا اومدی و داری تحلیل میکنی میگی فالشه؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

همین که پشت هم مطلب می ذارین واسه نقد حباب ما را بس است ... که اگر محسن خواننده خوبی نبود این همه نقد برای چه ؟؟؟

آقای رئوفی ... اسمتان را برای اولین بار می شنوم ... کجا بودین تاکنون ؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

...فعلن که بهترین البوم حباب بوده و هست و خواهد بود و محسن یگانه همیشه بهترینه!!!!!خواهشن نقدتون از البوم تکراریه احسا خواجه امیری هم بگین!!!حتمن اون خوب بوده دیگه!!!!!اون که شاعرش تک بود دیگه!!!!چی شد اینقد ضعیف.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آخه کسی که نمیتونه با اینجور اهنگا ارتباط برقرار کنه پس نقد کردنشم بی اساسه!!!!اخه من نمیدونم چرا میخوایین حباب رو خراب کنید....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ولی خداییش با یه دور گوش کردن که نمیشه راجب آلبوم نقد نوشت!

نویسنده محترم این مطلب در آخر گفته که 1 دور آلبوم رو گوش کرده. آیا واقعا بعد از یکبار شنیدن قطعات میشه دربارشون نظر داد؟ چه برسه به نقد

اونم آلبومی مثل حباب که حتی ما هوادارا هم چند روز طول کشید تا باهاش کنار بیاییم و ارتباط برقرار کنیم. من مطمئنم نویسنده همین متن هم بعد از چندبار شنیدن آلبوم نظرش عوض میشه

اینو خیلی ها به من گفتند. حباب آلبوم دیرهضمیه دیر ارتباط برقرار میکنه اما این ارتباط ماندگار میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

وقتی نویسنده خودش میگه من با سبک یگانه ارتباط برقرار نمیکنم انتظار نقد منصفانه دارید ازش؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کاملا مشخصه غیر مغرضانه بود !!!!
بالا بری پایین بیای محسن بهترینه .اینقد هم حسود نباش برات خوب نیست .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هوایی شدی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

برادر من تو که دوست نداری و با آهنگ های محسن یگانه ارتباط برقرار نمیکنی چرا نقد میکنی؟!
میشه تو اون فرمولت اینارم بچینی بدونیم چند چند ی با خودت؟!
تو اون فرمول تکرار که نیگی چرا تراک های نمیشه و تنهایی و بیت آخر و نمیذارم خسته شی و بخند رو مثال نزدی؟! چیه چون تکراری نیستن جدیدا! همچین چیزی نشنیدی یا اینکه با اونا نتونستی ارتباط برقرار کنی
از 14 تا تراک زوم کردی رو 2 تا کوبیدی بقیه رو هم که میدونی حرف ندارن گفتی ارتباط برقرار نمیکنی
هر آهنگی که ریتمیک واسه شما شوخ و شنگه و همه مث همن!!!!
من همین جا به خاطر این درک موسیقیایی شما سر تعظیم فرود میارم!!
موسیقی ما تایید کن لطفاً همه هرچی خواستن بگن اما نظرات ما تایید نمیشه!! اههههههه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کسی میدونه اون دو جایی که گفتن فالشه کجاست ؟!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چرا شما همش دنبال یه ترک تو آلبوم حباب می گردین مثل سکوت,شما که خودتون می گین تکرار و تقلید از گذشته نه,پس چرا هی می گین یه آهنگ مثل سکوت
اتفاقا اصلا قرار نبوده ترک 1 مثل سکوت باشه,بلکه با این سبک ملودی و ترانه قرار بوده یه سبک کاملا متفاوت با سکوت باشه....

به نظر من همه اونهایی که می گن این آلبوم بد بوده کل آلبومو زیرورو کردن دنبال یه ترک مثل سکوت بودن حالا که پیدا نکردن می گن آلبوم بده,یک بار ترک 9 گوش کنید(کی جای من اومد) تکرار قسمتی از ترانه ولی با ملودیه متفائت که شنونده خسته نشه(این کار فوق العاده بود)یا ترک 6 نرو خواهشا تا آخر آهنگ گوش کنید و اوج کار محسن خواهید فهمید
از سایتم خواهش دارم نقد آلبومو به افرادی که نظر شخصی دارند و حتی به گفته خودشون برای بار دوم آلبومم گوش نکردن ندید چون فقط بی احترامی به یه زحمت خیلی بزرگ مثل حباب...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نقد خوبی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

منتقد گرامی لطفا به مخاطبین بگین کدوم دو آهنگ فالش بوده؟
اگه این حرفی که زدین حقیقت نداشته باشه یادتون باشه که دنیای دیگه ای هم هست و باید جوابگو باشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی ممنون از نوشتتون. ولی واقعا مطمئنید که شما آلبوم حباب رو گوش کردید؟ فالش؟ کدوم آهنگ؟ کاش اسم ترک و قسمتی که فالش بوده رو صراحتا بیان میکردید.
بله درسته بنده هم تا حدودی قبول دارم. خیلی از کسانی که با رگ خواب، با کارهای محسن یگانه علاقه مند شدند، از آلبوم رضایت کامل نداشتند
ولی عده ای که از همون آلبوم "نفس های بی هدف" شیفته هنر محسن یگانه شده بودند، الان روز و شبشون شده حباب
این آلبوم در راستای سلیقه طرفداران محسن یگانه بسته شده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقا حسام عزیز بعضی اوقات دست اندر کاران یک آلبوم از شدت حساسیت زیاد و یا خستگی فراوان ایراد کار را نمی بینند حتی فالش خواندن خواننده رو که ،یه آدم مبتدی در امور موسیقی هم سریع متوجه این قضیه میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

man kamelan ba shoma movafeghaaaaam.
afarin.notghe khobi bood.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شرمنده این اقا منتقد نیست یعنی از موسیقی سر در نمیاره هیج یک ازقطعات دارای فالشی نیست این حرف رو که زد کامل مشخصه منتقد نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

...ببخشید؟!به خاطر همین نظرات منفیش نه تنها به محسن بلکه به تمام خواننده هاستکه مورد توجه قرار نمی گیرد.خوبه خودش گفته هرکسی نظر خودش رو داره پس این آقا اصلا کارشناسانه نظر نداده اندوفقط به صلیقه خود حرف زدند.ما این آلبوم رو در سطح خیلی بالایی می بینیم وحتی این که کسانی که قبلا طرفدا محسن نبوده اند با این آلبوم ارتباط برقرار کرده اند وخبلی خوششان آمده است.آهنگ هایی که شنیده شد مانند سکوت نمونه اش هوایی شدی ویا دوست دارم.این نشان دهنده این است که این فرد اصلا در جامعه نیست و آلبوم حباب نیز خیلی با دو آلبوم قبل محسن تفاوت دارد.اگر شما نمی توانید آلبوم را بیش از یک بار گوش کنید ما آن را بیش از بیست بار گوش داده ایم.ودر کل:محسن دوست داریم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

موافقم باهاتون.مضامین که یگانه می خونه که دیگه خیلی تکراری و خسته کننده شده دقیقا به این خاطر که می خواسته البومش و بر اساس فرمول منتشر کنه البومش از نظر احساسی هم افول کرده.
ولی با نظرتون درباره رضا صادقی موافق نیستم رضا صادقی هر بار سعی می کنه کاره جدیدی بکنه مث فیتی که با بابک جهان بخش و خشایار داده که کاملا هیت شده مخصوصا اهنگ من و بارون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حاجی کی به شماره تراک توجه میکنه.کار خوب
مهممه.تازه هر کس دلش بخواد میشنوه هر کس هم نخواست نمیشنوه.یه خواننده ضامن این نیست که برا همه بخونه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بابا تورو خدا بذارید یه بار یه نقد درست حسابی تو این سایت باشه با این بچه بازی ها همه چی و خراب می کنید.نه تنها طرفدارای یگانه بلکه همه خوانندها.الان مثلا باز میشه میرن تو سایتشون میگن وای برید تو این قسمت نظر بدید که دارن فلان می کنن.
به خدا خوده محسن یگانه هم اگه قرار باشه پیشرفت کنه با جملاتی مث فقط یگانه و همه چیزش عالی بود پیشرفت نمی کنه.
حالا منتقد هر کسی که هست راست می گه دیگه همه حرفاش حقیقت بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کاملا باهاتون موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز تو که منتقدی باید اینم بدونی که کسی که نمیتونه با این اهنگا ارتباط برقرار کنه نمیتونه نقد منصفانه بکنه...ایا منی که از قیافه یه ادم خوش قیافه که همه میدونن اون ادم خوش قیافه هست خوشم نمیاد چطوری میتونم در مورد قیافش نقد منصفانه کنم؟پس میفهمیم که این نقد فقط برای خراب کردن اقای یگانه هست و بس.....من که تو کار موسیقیم تا حالا البومی با این قدرت از کسی نشنیدم تو ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی بی انصافی کردی
واقعا که !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کاملا موافقم باهات .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای منتقد کدوم 2 تا آهنگ فالشه ؟
بعد این چه نقدیه که میگه به سلیقه من نمیخوره ... مگه نقد سلیقه ای هم داریم ... یعنی اگه شما دوست نداری یعنی آلبوم بد بوده ؟
آلبوم از همون روز اول انتشار بالاترین امتیاز رو تو سایت داشته
البته من نمیدونم این چه کاریه که یه سری دارند تلاش میکنند که آهنگای ایرج جای آهنگ های محسن رو تو جدول بگیره
من نمیدونم کسایی که با آهنگ های ایرج این قدر حال کرده بودند 2 ماه پیش کجا بودند تا آلبوم حباب اومد یادشون افتاد که ایرج خوب خونده ... این کار درست نیست
محســـــــــــــــن یه دونه باشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

او دوتا فالش کدومه که ما ندیدیم ؟؟؟؟

اصلا مگه میشه کسی که اهنگ غمگین محسنو دوست نداره نقد کنه
این اصلا نقد نبود نظر شخصیش بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حباب بهترین البوم امسال بود بعدشم خواجه امیری

من ب حباب .5 18 میدم ب عاشقانه ها 17.5
ب اعتمادی و جهانبخش 16 میدم
ب بهنام صفوی 13.5 میدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

...اگه راست میگی بگو بعدشم منم با شنیدن آلبوم واسه بار اول هیچ ارتباطی با اهنگا برقرار نکردم...اما وقتی چند بار ترکارو زیر و رو کردم فهمیدم آلبوم آلبوم قوی هست..لدفن انقد مغرضانه نقد نکنید...بترسید از روزی که کاسه صبر هواداران محسن یگانه لبریز شود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دقیقا همینطوره!
فقط طرفداراش راضین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اینجا نظر یک منتقد در مورد آلبوم حباب منعکس شده. چه ارتباطی به آلبوم احسان خواجه امیری داره؟!
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد..
عاشقانه ها هم به جای خودش بررسی میشه.
من نمیدونم چرا وقتی نمیتونم دستاویزی برای نجات خودمون پیدا کنیم بقیه رو میکشیم پایین!
ایشون یه سری انتقاد کردن. طرفداران حباب هم فقط میتونن با آوردن دلایل منطقی صحبتای ایشون رو نقض کنن نه اینکه بحث رو به مسائل نامربوط بکشن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

منتقد اسمش روشه باید زیر و بم کارو بسنجه بعد نظر بده!

با عرض پوزش احساس میکنم ایشون یه بار آلبومو گوش دادن دو تا ایراد نوشتن و اسمه این کارم گذاشتن نقد!

به هر حال مخاطب این آلبوم مخاطبه عام و دور از انتظاره که بگم قطعه حبابو که همه فک میکردن شاید خیلی گل نکنه صبحا تو اکثر ماشینا تو ترافیک چمران می شنوم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

منم به حباب 8.5 میدم!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نباید از کسی که حتی نمیتونه با یکی از قطعات ارتباط برقرار کنه نظر پرسید!!!!!!!!!به نظر من این ها فقط باعث تخریب البوم میشه...واقعا نمیدونم چرا این کار رو می کنن!؟!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای روزنامه نگار: خواننده که کلاس صداسازی نرفته میشه مگه توقع زیاد ازش داشت؟ فالش خوندن رو اگه شما الان میبینید پس ترکهای چندین سال پیش رو گوش بدین چی میگین؟ یگانه کارهای خوبی به نظرم نداره تا امروز. این نظر شخصی منه. ما خوانندگان خوبی داریم که بشه راجبش بحث کرد اما همینکه فحش نخوردی منتقد عزیز جای شکرش باقیه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

... لطفا یه آدم موسیقی شناس مثه استاد ریاحی پور که آلبوم رو نقد کرد و شماهم با اسم اشتباه نقد رو روی سایت گذاشتید بیارید واسه نقد کسی که خودش حداقل سابقه ی ساخت یا خوندن یه آهنگ رو داشته باشه نه کسی که اولین بار اسمش رو میشنوم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به خدا مارو کشتی با این کلاس صدا سازیت
اینجا موسیقی پاپه نه سنتی
چیزی به اسم صداسازیو تحریر و این حرفا وجود نداره
شما برو به دف زدنت ادامه بده
اه اه اه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای منتقد

ممنون از نقد سراپا سکوتتون! بابا جان عزیز دل مستند نقد میکنن میگن آهنگ فلان و فلان فالش بود نقد شمام فالش بود میتونی ثابت کنی ؟؟؟
پس 1.... منقد مستدل حرف میزنه درس اول آقای منتقد

آقای روزنامه نگار آلبوم موسیقی روزنامه نیست که با یه بار خوندن بشه نقد کرد

پس 2 ....باید موسیقی رو درک کرد بعد نظر داد شنیدن عمیق درس 2

اقای منتقد ممنون که اول بحث تکلیفمونو روشن کردی عزیز من شما که 6و 8 بازی کی مجبورت کرده بیای خواننده ای رو نقد کنی که شناسنامه کاریش رگ خوابه گناهی ندارمه دو راهیه نفس های بی هدفه

پس 3 نقد باید جامع باشه و کل کار رو شامل بشه ...نه بخشی که خودت خوشت میاد درس 3

بقیشم حسش نیست بنویسم آخه بحث میخ آهنین و سنگه

امید است که تایید شود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

انتقادایی که به آلبوم وارده یکی تعداد ترک های خیلی زیادشه یکی هم فضایی کاملا مشابه آلبوم قبلیش...من از 14 تا فقط 5 تاشو گوش میکنم که 4 تاش هم واسه اینه که کار انرژیکیه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اولین نکته برای نقد یک چیز بی طرف بودن و وارد نکردن نظر شخصیه! ایشون از همون خط اول هی داره میگه نظر شخصیه من اینه... نظر شخصیه من اونه....! این سایت ...که میای راحت نظر شخصیتو میگی؟!؟!؟ اگر منتقدی با دلیل و بدون غرض بیا بگو این جوری اون اونجوری !!! واقعا دلم به حال "منتقدان" کشور میسوزه که هر کسی میخواد "نظرشخصیشو" بگه اسمشو منتقد میزاره!!!! آقا خوشحالیم شما هم از حباب سوختی...:) ... تاییدش کن لطفا!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خودتم اول گفتی نظر شخصی! ولی بهتر نبود نظر شخصیتو واسه خودت نگه میداشتی؟ آهنگای شوخو شنگ؟!!!! دلت واسه ... تنگ شده عزیزم؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی جالبه شما یه دور آلبومو گوش میکنین و نقد هم میکنین... من خیلی از دوستام اصلا با یگانه حال نمیکردن اول آلبومو گوش دادن و خوششون نیومد،ولی بعد ازچند بار گوش دادن کاملا شیفتش شدن...
فالش!! فالش که دیگه نهایت بی انصافیه شمارو میرسونه...
به هر حال به نظر من حباب آلبومیه که باید خیلی گوش بشه تا باهاش ارتباط برقرار کنید..

sa,
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هی بگید بازتاب نداشته
کدوم یک از البوما این نقد دربارش صحبت میشه ؟
این نتیجه بازتاب حبابهههههههههه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقایون خبرنگار و مدیر محترم موزیک ما!فکر نمیکنید کافی باشه؟ خودتون میدونید تا الان چند تا مطلب در مورد حباب گذاشتین؟ مگه حباب و محسن یگانه چه فرقی با بقیه دارن که کارش رو اینقد بر جسته میکنید؟ بس کنید لطفا. خسته شدیم دیگه.... از 3ماه قبل از انتشار آلبوم حباب تا الان پشت سر هم درمورد حباب مینویسین... بقیه خواننده ها چی؟ تو دنیا یه خواننده هست اونم یگانه ست؟ با این مطالبی که شما از حباب گذاشتین میشه 10تا مستند ساخت از این آلبوم. هر روز مصاحبه مصاحبه مصاحبه... به جای این کارا به خواننده های دیگه هم توجه کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هم حباب خوبه ، هم عاشقانه ها؛
من واقعا از هر دوش لذت می برم ،
ولی باید اعتراف کنم در مجموع عاشقانه های خواجه امیری یه سر و گردن بالاتر از حبابه و این به این معنی نیست که حباب ضعیفه.
حباب 16
عاشقانه ها 18
----------------
یکی اینو برام توضیح بده:
این یعنی چی؟!
"من توی زندگیتم ولی دوست دارم ..."

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای مجید رئوفی شما خودتون به عنوان نکته اول گفتین : نکته اول این است که به شخصه هیچوقت نتوانسته‌ام با قطعاتی که محسن یگانه با موضوعیت افسردگی و عشق‌های بی‌سر انجام و حتی سناریوهای منفی به آن‌ها پرداخته، ارتباط برقرار کنم. این یک داستان کاملا شخصی و سلیقه‌ای است. خوب هم می‌دانم که این قطعات طرفداران زیادی هم دارند. خب با این حساب شما دارید به دید سلیقه و شخصیتون این البوم رو نقد میکنید و دیگه من هیچ حرف در مقابل حرفاتون نمیتونم بزنم.اما یه منتقد باید به دور از دوست داشتنی هاش نقد کنه. جدا میتونم بگم حباب رو اصلا کشف نکرید. همه این رو به خوبی درک کردند حباب چیزی نیست که بشه با دو سه بار شنیدن کشفش کرد. تازه وقتی بار چهارم داری میشنویش یک هزارم از خارق العاده بودنش رو درک میکنی. یعنی قطعه بیت آخر با اون شعر عمیقش و ملودی خاص یا قطعه ی نرو رو شما جزء آهنگ هایی گذاشتین که عادی به شمار میان. محسن یگانه عزیز آلبوم حبابت هم عالی بود و ما همیشه عاشقتیم.
موسیقی ما: از اینکه در عین اعلام نظر و طرفداری، رعایت ادب می کنید از شما ممنونیم...باز هم منتظر نظرهای شما دوست عزیز هستیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به دوستان پیشنهاد میکنم صدای این دوست عزیزمون رو بشنوند تا بفهمن نتیجه صداسازی رفتن یعنی چی |:
اگه عاقبت صداسازی میشه صدای ایشون که همون بهتر کسی نره این کلاسها رو |:

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

تقریبا موافقم اما من فکر میکنم این همه انتقاد به خاطر توقع بسیار زیاد از محسن عزیزه ، اینو بگم من خدا میدونه غیر از س... به هیچ خواننده ای تعلق خاطر خاصی ندارم و فقط آثاری که به نظرم خوب بیاد رو ستایش می کنم ، یکم فکر کنید اگر همین حباب رو خواننده ای غیر از یگانه خونده بود واقعا این همه انتقاد میشد؟ بله درسته رگ خواب محشر بود واقعا محشر، و اتفاقا محشر بودن اون آلبوم باعث شد که مردم از یگانه انتظار انتشار یک آلبوم در حد ماورایی و فرازمینی داشته باشند ، من شک ندارم ، شک ندارم اگر رگ خواب نبود ، امروز اینهمه انتقاد هم نبود ، پس به محسن عزیز میگم چون آلبومی به زیبایی رگ خواب منتشر کردی پس بیش از پیش تلاش کن ، تو باید فرازمینی آلبوم بدی چون توقعی اینچنینی از تو میره و من اگه جای تو بودم از اینهمه انتقاد نه تنها ناراحت نمیشدم بلکه به خودم میبالیدم چون از آلبومی انتقاد میشه که صرفا از آلبوم قبلی خودت نتونسته سبقت بگیره ولی اگه هر خواننده سطح پایین تری خونده بود شاید بهترین آلبوم همه دوران کاریش میشد با سپاس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

مناسب و حتی ضروری بود نام تراکهایی که توش فالش خونده شده بیان بشه. چون با انصاف اگر نگاه کنیم وسواس و دقتی که یگانه داره تو مراحل خلق وحتی ضبط آثارش و هزینه های اضافی که از این بابت (چه از منظر زمانی و چه مالی) متحمل می شه بر هیچ کس پوشیده نیست پس طرح این ادعا بدون ذکر مصداق مشخص، کمی وحتی خیلی بی انصافی است.
بعد هم مصاحبه خود آقای یگانه به وضوح تو همین سایت هست که بیان می کنه قرار بوده تراک اول این آلبوم متفاوت باشه و مثل سکوت نباشه حال و هوا ، تنظیم، ریتم و....
این مطلب نقد نبود و حتی به عنوان یک اظهار نظر هم بسیار ضعیف، سطحی و غیر مفید بود. من به شخصه مطلب آقای ریاحی پور هم خوندم و اصلا در من موضعی ایجاد نکرد چون سرشار از مظالب حسی و غیر علمی نبود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ممنون که اینقدر به محسن یگانه چشم نظر دارید..
کارتون عالیه..اینجوری محسن میفهمه چه جایگاه عالی داره..
بهتره شمائم بری دنبال همون آهنگای شوخو شنگتون که حالشو برید..
یا علی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

dame hameye bachehaye just garm .....kheyli jalebe ke mige mohsen falsh khonde khandam gerefte.man baztabe albomo to khiyabona mibinam

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

راستیتش حرفتون قبول ندارم!!!
شما که اصلا با قطعات محسن ارتباط برقرار نمیکنید فکر نکنم از این آلبوم(حباب) که تنظیم های جدید و خاص داره و از سبک قبلیش هم کمی جدا شده خوشتون اومده باشه...
من به عنوان یه مخاطب که این آلبوم رو خیلی پسندیدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

جوابت دندان شکن بوود
اگه همه آهنگاش تو فاز سلیقه این آقا بوود
دیگه میگفت عالیهههه
والا گیر میداد که نه همش یه سبکه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

Shayad harfaye in agha dorost bashe vali mohsen yegane har kari kone ma havadarash poshteshim

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

Vaghean movafegham

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این که بیان از این البوم ظعیف همش تغریف و تمجید کنن میشه نقد منصفانه دیگه نه...بس کنید..این البوم فوق العاده تکراری و کلیشه بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اقای رئوفی نظرتون محترم ولی کاش با یه بار گوش دادن نظر نمیدادید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چیه چرا داغ می کنی .... واقعیت روو گفته ... .حقیقت تلخه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خوبه حالا یه چیزی یه جایی خوندید و شنیدید...این لقب مال یک خواننده ی دیگریست...این البوم چه قدر فضای سنگین و فاخری داشته که سنگین و دیر هضمه....عجب!!!!!!!دادا مارو چی فرض کردی؟؟؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

عزیز من خواننده حرفه ای که سه تا آلبوم مجاز داده وآلبومهای غیر مجازش هم زیاده هنوز ندونه فالش خوندن یعنی چی که خواننده نیست (اونم محسن یگانه نفر اول موسیقی ایران). خستگی چیه این بهانه ها چیه که میارید؟؟؟؟ اگه از دید مخاطب عادی هم میشه فهمید فالش خونده شما لطف کن به من بگو کدوم آهنگ کدوم دقیقه و کجاش فالشه لطف بزرگی کردی( البته با دلیل و منطقی باشه).

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

با تشکر فراوان از بهترین رسانه خبری ایران (موسیقی ما)که به شخصه همیشه مورد تو جه من بوده.
اینجا رو جایی میدونم که میتونه در جهت موفقیت های موسیقی ایران کمک های بزرگی رو انجام بده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

فقط یه سوال :

شــــــــــمـــــــــــا ؟؟؟!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

زیادی سلیقه ای بود...
البته در کل این خاصیت روزنامه نگاریه که سلیقه و احساس رو دخیل در نقد بکنن اما اینجا کلا بحث فنی مطرح نشد و بیشتر یه نقد سطحی از کار بود.
به عنوان مثال ایشون درباره "فالش خوانی" صحبت میکنن ... در صورتی که من از یه روزنامه نگار انتظار ندارم درباره همچین مسائل تخصصی نظر بده اما در کنار این تفاوت تنظیم ها بین دو آلبوم رو به هیچ وجه متذکر نشدن!

تا اینجا توی پرونده حباب نقد آقای ریاحی پور مثبت تر از بقیه بود هرچند هنوز هم خیلی ها از نقد واقعی ترس دارن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

یعنی اگر هرکسی که مث شما 2 جلسه کلاس آواز رفته بود و یه قطعه سراسر فالش خونی توی اینترنت پخش کرده بود قرار بود اینطوری واسه مردم شاخ و شونه بکشه این مملکت الان وضعش معلوم بود...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

امکان وجود دلیلی مضحک تر از این دلیل برای اثبات تکرار در یک آلبوم موسیقی محال عقلی است.
یک حرف قبل از خروج از دهان نیازمند بازنگری به وسیله ی قوه ی عاقله ی انسان است.
کمی تفکر ...
کمی تعقل ...
کمی انصاف ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

همینو بگو خدا خیرت بده ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من واقعا نمی دونم چرا همه و همه از روزی که آلبوم حباب اومد به دنبال این هستند که هر طور شده به بقیه اینو بفهمونند که این البوم اثری است ضعیف و تکراری که هیچ نکته ی مثبتی هم نداره که خودم به شخصه اصلا این قضیه رو قبول ندارم ولی حالا به فرض هم که این البوم ضعیفه خب پس چه اصراریه که مدام راجع بهش مطلب میذارن و نقد و بررسیش می کنن؟؟؟ اگه ضعیفه پس دست از سرش بردارین.
اینم بگم که این آلبوم در راستای سلیقه طرفداران محسن یگانه بسته شده و قرار بوده اونا رو راضی کنه که خدارو شکر اغلب هم راضین پس این همه حرف و حدیث بی مورد برای چیه؟؟؟؟؟؟
موسیقی ما خواهشا تایید کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شاید اونجائی که زندگی میکنید خبری از بازتاب آلبوم یس
والا طرفای ما حرف حرف حبابه
الان بحث گرونی . مشکلات اقتصادی هم کمتر از حباب مورد توجهه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

موسیقی ما ؛ خواهش می کنم باز هم نقد حباب رو بزارید اما از کسی که: اولا این آلبوم رو بیشتر از یک بار گوش کرده باشه ثانیا اونقدر معروف باشه که به نوشتش به عنوان نقد نگاه کنیم ثالثا تا می تونید نقد های سخت گیرانه رو بزارید نه این که تو چند خط تموم بشه آخرش هم منتقد بگه نظر شخصی من این بود رابعا این نقد ها جزء به جزء باشند . این طور نباشه که مثلا یک ترانه سرا راجع به تنظیم صحبت کنه یا بالعکس . مثلا نقدی از یک تنظیم کننده ی معروف یزارید که تنظیم حباب رو نقد کرده باشه خامسا هر چی نقد کمتر احساسی باشه بازخورد های احساسی کمتری هم خواهد داشت . مهم نیست نظر منتقد مثبت باشه یا منفی . اگر کسی مثلا یک ترانه رو نقد کنه با اشاره ی دقیق که مثلا فلان واج خارج از ملودیه دیگه این همه نظر قطار نمی شه که بپرسن دلیل و مدرک بیارین این نظرم فقط به خاطر افزایش سطح نقد این سایت هست . امیدوارم نقد های خوبی رو در مورد حباب شاهد باشیم. طرفدار محسن یگانه
موسیقی ما: ممنون از حسن نیت و نظر صادقانه شما دوست عزیز.سعی تمامی عوامل سایت موسیقی ما بر این است تا همه نوع نظر و سلیقه ای را مد نظر داشته باشد.باز هم تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سامان جان آلبوم های دیگه در مقایسه با حباب با تک ماده هم نمره قبولی نمیگیرن((:
شوخی کردم. دست مریزاد به همه هنرمندای خوب کشورمون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شما؟؟!
بزرگتر از شما هم به خودش اجازه همچین نقد"تخریب" رو نمیده چه برسه به شما.
فالش!!!!؟؟؟ محسن یگانه و فالش؟؟؟!!!! این نقد بود یا طنز؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بچه ها من آلبوم رو بالای ۱۰۰ بار گوش کردم هر روز هم بیشتر عاشقش میشم. آلبوم انقدری حرفه ای هست که نشه با حداقل ۱۰ بار گوش کردن ارتباط برقرار کرد. راجع به بازتابش هم بگم من تو این مدت که آلبوم پخش شده شهرستان هم زیاد رفتم بازتاب آلبوم حرف نداشته بیشتر تراکهای(به ترتیب) دوست دارم - حباب - هوایی شدی - باور کنم رو بیشتر از همه به گوشم خورد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من به عاشقانه ها 17 میدم به حباب 14 میدم و به منوبارون 20 میدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

در ضمن موسیقی ما جان اگه قرار نقد شخصی و عام بذاری بگو به خودم درباره ترک به ترک آلبوم حباب یه صفحه نوشتم لب تر کن بهت بدم که بذاری تو سایت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نقد!!!1 نه جان من نقد!!!! شما نقدی دیدی؟ شما نتونستی ارتباط یرقرار کنی دلیل بر تکراری بودن و ضعیف بودنه؟عزیز جان شما برو تو صفحه های دیگه ببین طرفدارای خواننده های دیگه هم خوششون اومده.آقای خواجه امیری قابل احترام هستن و من هم کاراشون رو دوست دارم اما به نظر شما آلبوم عاشقانه ها قطعه تکراری و مشابه داشت یا حباب؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ایشون چه واقعیتی رو گفتن؟ نتونستن برخلاف هزاران آدمه دیگه با آلبوم ارتباط برقرار کنن این ضعف آلبوم نیست دوست خوب من!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

منم با سارا خانم موافقم چه لزومی داره پای کس دیگه ای وسط بکشیم بحث سر آلبوم حباب

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من صد باره دارم حباب رو گوش میدم و تازه دارم ازش لذت می برم
فکر کنم معتادش شدم....
تازه داره یه چیزایی رو ازش کشف می کنم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این سوال رو آقای رئوفی باید از شما بپرسد دوست عزیز.....شما؟!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست من فالش؟؟؟!!آخه فالش خونده؟؟ شما یا معنی فالشو نمیدونی یا با ی چیز دیگه اشتباه گرفتی،شمایی که میگین تکراری بوده... قطعه ای مثل هوایی شدی یا بیت آخر تا الان شنیدی؟ یا تنظیم های مدرن مهران عباسی کجاش شبیه رگه خواب بود؟ هدف از قرار گرفتن باور کنم به عنوان سر آلبومی انرژیک شروع شدن البوم بود نه اینکه تکرار سکوت. مرسی که اصلا !!با دید سلیقه ای به آلبوم نگاه نکردید!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوستان من طرفدار سلطان چاوشی هستم
باید توجه داشته باشید که این نقد برای آلبوم حباب بوده نه شخصیت یگانه
برای موفق یا ناموفق بودن یه آلبوم نظر اکثریت مهمه
نه اینکه حباب ار بدی باشه نه
از محسن یگانه انتظار بیشتری میرفت
شما که خودتون طرفدارش هستید هم به خوبی میدونید که آلبوم رگ خواب یه سر و گردن از حباب بالاتره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

موافقم به شرط اینکه از عوامل آلبوم نباشه دیگه همه میدونن جناب ریاحی پور همیشه از آلبوم هایی که خودش توش شرکت داشته تعریف میکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز نقد آقای ریاحی پور؟؟ اون مطلب رو خوندم نقدی ندیدم همه میدونن که آقای ریاحی پور در آلبوم بوده پس نظر ایشون هم میشه همون احساسی نوشتن و تو نظرات ایشون کاملا مشخصه و هیچ نکته فنی نوشته اشون نداشت نه درباره تنظیم ها توضیح داده بود و نه درباره ملودی ها کلا با اینگونه نوشتن مخالفم اگر کاری میخواد نقد بشه باید جز به جز و با دلیل باشه این نوشته هارو درباره پرچم سفید چاوشی هم دیدیم که البته شما از اینگونه نوشتن اون موقع دفاع میکردید ولی من همچنان مخالف اینگونه نوشتنم کار باید توسط کاردان نقد بشه اونم تو حوزه خودش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

......!!! باز هم سلیقه !! باز هم سلیفه !!
دوست من یه منتقد خوب هیچوقت از سلیقش حرف نمیزنه!! الان این نقد شما کجاش بار علمی داشت؟؟ کجاش فنی تجزیه و تحلیل شد؟؟ اتفاقی که هزاران بار برای پرچم سفید افتاد و از رو هوا حرف میزدن اینبار نوبت رسیده به حباب ... هیچ ارزشی نداشت نقدتون!! بیشتر رو خودتون کار کنید ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای صالح درباره ی(من توی زندگیتم ولی دوست دارم):اگه دقت کرده باشید تو قسمت سوم آهنگ جایی که میگه (کجای زندگیتم.....تا میرسه به تو با غرور بیجات داری حرصمو در میاری.... بعدش 2باره قسمت اول آهنگو میخونه:من توی زندگیتم ولی نقشی ندارم اصلا)
تو اون قسمتی که شما میگین دوست عزیز وقتی میگه (حرصمو در میاری)2باره میاد مثل قسمت سوم من توی زندگیتمو بعد اون بخونه ولی قطع میشه و میره تو ترجیع بند شعر یه جورایی حالت میکس داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلییییییییییییی حبابو دوست داشتم مر ســـــــــــــــی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

na faghat u midooni manie falsho

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

همه اینو میدونن که ترانه های آقای بمانی کجا و ترانه های یگانه کجا
آلبوم احسان بهتر از یگانه ست بدون شک
تعصب شما طرفدارا کورتون کرده و حقیقت رو نمی بینین
هر روز به ترکهای زیبای استاد ایرج نمره پایین میدین تا ترکهای یگانه رو بالا ببرید.اینجوری بهترین آلبومه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دمت گرم محسن جان بهترین خواننده ایرانی بدون شککککک

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چه عجب! موسیقی ما خودی نشون داد... نوشته قرمز دیدیم تو این همه نظرها!!!
کاش جواب خیلی از کامنتا داده میشد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای رئوفی عزیز فرمول مال شیمیدان ها و فیزیکدان هاست
نقد آلبوم خواننده های پرطرفدار هم کار موزیسین ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شوخ وشنگ؟؟؟!!!!!!!!!!
این چه کلمه ای شما به کار میبرید اخه!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اون نقد جدیدا به نام آقای رفعتی ثبت شده که نقشی در آلبوم نداشتن!البته بنده هم هنوز متوجه نشدم بالاخره نویسنده این متن چه کسی بوده...
اما در کل اگر آقای ریاحی پور هم باشن ایشون عضو عوامل اصلی آلبوم نبودن و یک قطعه رو اجرا کردن و رفتن و کار خاصی در آلبوم انجام ندادن که بخوان طرفداری کنن...همونطور که بارها نوازندگان آلبومها در نقدها شدید تر از بقیه وارد شدن و نیازی نیست یه نوازنده از آلبومی دفاع کنه!

درضمن بالاخره ایشون یا آقای رفعتی از این دوستمون اطلاعات موسیقایی بالاتری دارن و این از تفاوت این دو نقد هم مشخصه...

اما به شخصه قبول دارم که در نقدها این روزها فقط کلی گویی میشه و دلیل خاصی ذکر نمیشه که شاید به ترس بعضی دوستان از درگیری های پس از نقد باشه که به نظرم بی مورده!

درضمن بنده به یاد ندارم گفته باشم نقدی که کلی باشه خوبه!اگر هم دفاعی کردم (که یادم نمیاد کرده باشم) درباره شکل نقد نبوده بلکه درباره مسائلی بوده که مطرح شده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من خودم انتقاد دارم تا حدی به این آلبوم البته به 5-6 تا از تراک هاش نه همش ، اما یه کلمه ای توی این نقد به چشمم خورد که ترکیدم از خنده ، فالش!!!!!!
آقا قصد جسارت ندارما اما اگه از علم موسیقی چیزی نمیدونی لا اقل قبل از اینکه نظر کارشناسی!!!! بدی یه مطالعه 5 دقیقه ای بکن اینجوری بهت میخندن ، شما که نمیدونی فالش چیه چرا آخه به کار می بری؟؟ کلی خندیدیم از نقد شما دوست گرامی همین الان برو معنی فالش رو یاد بگیر اقلا واسه دفعه های بعدی بدونی چی میگی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقایونی که را به راه دارن واسه حباب نقد می ذارن اگه یه خورده نگاه کنن می بینن که به غیر از حباب هم تو این ماه آلبوم اومده بازار ...

اینقدر به حباب توجه نکنید بقیه حسودیشون میشه که البوماشونو به چشم نمیارید...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من خواننده نیستم اما حدود 8ساله موسیقی کار میکنم و البته جانبداری از کسی نمیکنم ولی اگه بخواهیم انصافا قضاوت کنیم حباب یگانه واقعا از لحاظ ملودی شاهکار بود-کسانی که میگن ضعیفه یا...اسم یه البوم خوب رو به ما معرفی کنند تا ما هم گوش کنیم.ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوستان
توروخدا یکم دقت کنین
تو این آلبوم حدو بیست و پنج تا ساز بکار گرفته شده
توکدوم آلبوم شما اینو میبینی؟
دوست دارم کجاش شبیه من تورو کم دارم و بارو بندیله؟
موضوعش؟
ملودیش؟
تنظیمش؟
تنظیم های فوق العاده رو نمی بینین؟؟؟
ترانه های زیبا
من یه شاعرم
تو جمع شاعرا هم بازتابش فوق العاده بود
آهنگسازم هستم
تو بین آهنگسازاهم ملودیاش زبانزده
.
.
.
سلیقه ها خیلی پایینه!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

همیشه یگانه رو دوست داشتم و خواهم داشت.از سرمایه های موسیقی مملکت ماست.
اما حباب به هیچ وجه منو راضی نکرد.
انتظار بیشتری داشتم از خواننده محبوبم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حرف امیر کاملا درسته ، اگر نظر این آقا این است که آلبوم ضعیف است دلیل نیست که بقیه هم چنین نظری داشته باشند و این اصلا انتقاد نیست...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هر خواننده ای یه دوره ای داره !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چرا هرکی از یگانه انتقاد میکنه ناراحت میشین اما شما هوادارا و خود یگانه مغرضانه ترین نظرا رو در مورد بقیه هنرمندا میدین؟ کسی نمیتونه حقیقت رو بگه؟ هرکی حقیقت رو بگه(مثل همین آقا و آقای رادمهر) باید بهش توهین کنید؟برای بقیه احترام قائل باشید تا بهتون احترام بذارن. واقعا متاسفم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اگه موسیقی ما تایید کنه
1 = در مورد رادمهر مستقیما" به هوادارای محسن یگانه تو صفحه ی شخصی فیس بوکش توهین کرد ( در مورد رادمهر نظری ندارم )
2= موسیقی ما تایید کن :|
دوست عزیز الان شما آی پی ها رو دنبال کنید یک آی پی میاد از طرف هواداره یه خواننده دیگه به محسن یگانه توهین می کنه ، بعد با همون آی پی میاد از طرف هوادارای یگانه به دیگران توهین می کنه
پس نگو طرفدارای یگانه ساسان جان

مشکلی که باید حل بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هنرمندان چون با احساس سر و کار دارند...
جناب رئوفی عزیز ... دقیقا چون انسان یه بار وقتی یه شکست تلخ رو بخوره بارها و بارها از زوایای ِ مختلف به اون نگاه میکنه که در مورد ترانه سرا و اهنگساز به جنبه های مختلف اثار متفاوتی رو ارائه میده :)
شما که انقدر احساس احساس میکنید باید بدونید کسی که عموما چیزی رو از نردیک لمس نکرده باشه نمیتونه احساس خاصی هم به اون داشته باشه ...
زمانی که خود ِ محسن یگانه میگه ترانه های من از جنس ِ خودمن ... مخاطب کاملا میتونه همزاد پنداری کنه ... :) شما نمیتونید یه ادمی رو که از بچگی سختی کشیده و داغ دیده و غصه خورده مجبور کنید برقصه :| (! منظورم محسن نیست ! مثال ِ )
و ممنونم که انقدر خود رو موسیقی دان تر از علی ثابت و یگانه و مهران و شهاب اکبری و سایر نوازندگان و عوامل این پروژه دونستید که شمااااا فقط تونستید قسمت های فالش رو متوجه بشید :)
کلا موسیقی ِ ما هیچ وقت در مورد محسن یگانه منصف نبوده :) دست ِ خودتونم نیست :) موفق باشید :)

چهارشنبه 5 تیر 1392 - 12:00

البوم حباب بدترین البوم سال بودمث البوم های قبلی یگانه

چهارشنبه 5 تیر 1392 - 12:26

نمره ی البوم حباب صفربودمث نمره ی شعرهای یگانه تروخدادقت کنید یکمی کلاه رفته سرم/وقتی بودی دوربرم/یکمی کلاه رفته سرم /ولی توروازرومیبرم/ اخه کجاش به شعرمیخوره طرفدارهای یگانه چشاشون بستن. یا نرو نرو/که دلم همش میگیره ازمن سراغ تورو/بعداون ندیدمت/چقدردادزدم/نه به گوشت نرسید/هرچی فریادزدم همه شعراش این جوری هستن یگانه انقدخودخواه که نمیخوادباورکنه شعراش هیچی نیس .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرمول مال شیمیدان‌ها و ریاضی‌دان هاست! | موسیقی ما