برنامه یاد بعضی نفرات
 
«حکایت»‌های فرهاد برنجان
یک آلبوم جدید منتشر شد؛
«حکایت»‌های فرهاد برنجان
موسیقی ما- لی لا رضایی: فرهاد برنجان آلبوم موسیقی «حکایت» با اشعاری از حافظ، مولانا و خیام به بازار فرستاد. این خواننده در رابطه با آلبوم خود به موسیقی ما گفت: داستان «حکایت» مثل هیچ آلبوم موسیقی دیگری نیست و به کلی از بحث تجاری و مالی به دور است.

به گفته این خواننده، تمامی اشعار این آلبوم عاشقانه –عارفانه و کلاسیک است که سعی کرده به کمک این اشعار، موسیقی خاصی خلق کند. وی در این باره ادامه داد: سعی کردم نگاهم بیشتر روی این موسیقی باشد و در واقع به ریتم توجه بیشتری داشته باشیم. همچنین سن مخاطب براسیمان بسیار مهم بود که آن را نیز در نظر گرفتیم و سعی کردیم این سن را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: انتخاب اشعاری که جزو آثار ملی ما به حساب می‌آیند نیز از اهداف ما در این آلبوم بوده است. ما خواستیم تا با موسیقی ساده تری در صورتی که به ساختار کلی ادبیات لطمه‌ای وارد نشود، به خوانش این اشعار اقدام کنیم تاشان آن نیز حفظ شود.

برنجان در ادامه یادآور شد: آهنگهای تمامی قطعات این آلبوم را خودم ساخته و تنظیم کرده‌ام، ضمن اینکه خود خواننده آن نیز هستم.

این آلبوم شامل ۹ قطعه است که «ای دوست»، «دلدار من»، «دوستی»، «بنمای رخ»، «حکایت»، «قافله عمر»، «در این عشق بمیرید»، «سرخوشان عشق»، «یوسف خوشنام ما» و.. عناوین این قطعات هستند.

این خواننده و آهنگساز همچنین گفت: این آلبوم یک اثر تلفیقی است و نمی‌توانم بگویم که یک کار نو و کاملا با ایده جدید است فقط می‌توانم بگویم که در نوع خودش کاری بسیار متفاوت است. کاری است که به جرات می‌توانم بگویم که تا کنون شنیده نشده و منحصر به شخص خودم است. البته در نگاه اول شاید به نظر نیاید ولی با چند بار گوش کردن متوجه تفاوت‌های آن خواهیم شد.

به گفته وی قطعات این آلبوم هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ فرم به دنبا یک نگاه جدید بوده است. وی با بیان این مطلب افزود: معمولا رسم است که کسانی که برای این اشعار موسیقی می‌سازند، موسیقی‌های پیچیده انتخاب می‌کنند. در حالی که به اعتقاد من باید از موسیقی‌ای انتخاب کرد که ضمن شنیداری بودن، بتواند با سنین مختلف مخاطب ارتباط برقرار کند. اشعاری که سرمایه ملی ما به حساب می‌آیند باید با موسیقی‌های ساده و شنیدنی، به سادگی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند. حیف است اشعاری که این قدر تاثیر گذارند، شنیده نشوند.

برنجان در ادامه خاطر نشان کرد: درست است که این آلبوم از طریق مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است ولی کار سفارشی نیست. زمانی که من کارم را شروع کردم، با آقای مهدوی صحبت کردم و ایشان از طرح من استقبال کردند و قرار شد که با هم کار کنیم. نتیجه این شد که من با حوزه همکاری کرده و حوزه در واقع از من حمایت کند تا آلبومم را منتشر کنم. بعداز اینکه کارم را انجام دادم، آن را به حوزه هنری سپردم و چون کارهای پژوهشی و نو بودند، از آن‌ها استقبال شد و به عنوان یک کار پژوهشی ان را پذیرفتند و حامی آن شدند. من نیز امتیاز این کار را به حوزه هنری واگذار کردم.

وی در ادامه گفت: قطعات این آلبوم هم به صورت آکوستیک و هم به صورت الکترونیک ضبط شده و پایه قطعات از سازهای ایرانی است. همچنین از سازهای الکترونیک و در واقع ترکیبی از آن و موسیقی زنده استفاده شده است.
 نوازنده هاییی همچون داود ورزیده (نی)، جابر اطاعتی (کمانچه)، علیرضا دانایی فر (تار) این آلبوم را نواخته‌اند و خود وی نیز در آن‌ها سمپل کرده است.

برنجان در پاسخ به اینکه آیا آلبومش با استقبال روبه رو می‌شود یا خیر گفت: آنچه برایم مهم است این است که توانسته باشم حرف جدیدی بزنم. سعی کرده‌ام از تجربیاتم استفاده کنم که اشعار را راحت‌تر به گوش مردم برسانم. من از نگاه خودم سعی کرده‌ام با طیف گسترده تری ارتباط برقرار کنم.

گفتنی است این خواننده کارنامه پرباری دارد. از وی پیش از این آلبوم «گشایش» که حاوی یک سری از کارهای دانشجویی بود را شنیده‌ایم. «تو کجایی همه عشق» نیز با آهنگسازی وی و خوانندگی علی تفرشی از دیگر کارهای این آهنگساز است.

وی همچنین دو جلد کتاب منتشر کرده که اولی «۴ قطعه برای گیتار کلاسیک» با عنوان «نامه برای یک دوست» و یک قطعه برای ارکس‌تر سمفونیک با عنوان «در دامنه البرز» و... است.

وی تا کنون موفق به کسب جوایز مختلفی همچون جایزه اول آهنگسازی در جشنواره موسیقی سراسر کشور در سال ۷۷، جایزه نفر اول آهنگسازی و نفر اول تنظیم کنندگی در جشنواره «ترنم رحمت» و.... شده است.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

ایشون برادر زاده بابک رادمنش (فیروز برنجان) میباشد

پنجشنبه 8 بهمن 1394 - 13:03

من ایشون رو خیلی دوست دارم و در شب کوک دیدمشون و از شخصیت و چهره ملیح و آرومش خیلی خوشم می یاد از این سبک شخصیتهایی که من خیلی می پسندم انشاله که موفق و شاد باشند

چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 06:22

سلام .واقعا آقای برنجان به تمام معنا شخصیت آروم و متینی دارند که من از همون روز اول که شب کوک رو میدیدم
جذبشون شدم آرامش چهره و صدای پر از احساسشون برام خیلی جالب بود
خیلی خوشحالم که شب کوک باعث شد تا صدای چنین شخصی رو بشنوم چون واقعا صدای ایشون رو تا حالا گوش نداده بودم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حکایت»‌های فرهاد برنجان | موسیقی ما