برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر مجلسی چنگ «نینوا» حسین علیزاده را اجرا می‌کند
در بخش نسل دیگر جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر
ارکستر مجلسی چنگ «نینوا» حسین علیزاده را اجرا می‌کند
موسیقی ما - ارکستر مجلسی چنگ به سرپرستی کاوه کشاورز در بخش نسل دیگر بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر قطعه نینوای «حسین علیزاده» را اجرا خواهد کرد.  کاوه کشاورز، سرپرست ارکستر مجلسی چنگ گفت: این ارکستر در جشنواره امسال طی دو بخش به اجرای برنامه خواهد پرداخت. به طوری که در بخش اول قطعه «نینوا» حسین علیزاده و در بخش دوم نیز قطعاتی در دستگاه ماهور بصورت ارکسترال اجرا خواهد شد.

سرپرست ارکستر مجلسی چنگ در مورد بخش دوم قطعات نیز خاطرنشان کرد: این بخش شامل ۹ قطعه بوده و در برخی از اجرای این قطعات نیز خوانندگانی گروه را همراهی خواهند کرد.

وی یادآور شد: پیش درآمد ماهور بصورت ارکسترال اثری از درویش خان، درآمد ماهور (آواز و ارکستر )، تصنیف تزرو (آواز و ارکستر ) به آهنگسازی علی تجویدی، چهارمضراب ماهور از ابوالحسن صبا، گوشه‌هایی در دستگاه ماهور - بداهه خوانی و بداهه نوازی (آواز و ساز)، گوشه کرشمه (ضربی - ارکسترال)، گوشه‌هایی در دستگاه ماهور و رنگ کوراوغلی (ضربی - ارکسترال) از جمله قطعاتی هستند که در بخش دوم اجرا خواهند شد.
کشاور گفت: اجرای تصنیف قدیمی «مرغ سحر» به آهنگسازی «مرتضی نی داوود» با شعری از ملک الشعرای بهار قطعه پایانی اجرای ارکس‌تر مجلسی چنگ خواهد بود.

وی در مورد دلایل انتخاب قطعه نینوا برای اجرا با ارکستر مجلسی چنگ اظهار داشت: این قطعه قرار بود که در روز اربعین حسینی در شیراز اجرا شود ولی متاسفانه این کنسرت برگزار نشد و بر همین اساس پس از مشورت با آقای علیزاده تصمیم گرفتیم تا این قطعه را در جشنواره اجرا کنیم.

وی افزود: بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده، ارکس‌تر مجلسی چنگ قرار است علاوه بر حضور در تهران و شیراز و اجرای کنسرت در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، سوم اسفندماه امسال نیز در شیراز بار دیگر به روی صحنه برود.

ارکستر مجلسی چنگ ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه ساعت ۳۰/۱۸ در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

استاد تکی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

نابغه ایرانه استاد علیزاده موزیک ایران واسه کارهای خوبه امسال استاد سر پاست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

خدایا این علیزاده رو از موسیقی ایران نگیر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر مجلسی چنگ «نینوا» حسین علیزاده را اجرا می‌کند | موسیقی ما