برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا صادقی برای مردم نصف جهان خواند
عکس‌ها: سعید عبداللهی
رضا صادقی برای مردم نصف جهان خواند
موسیقی ما - سعید عبداللهی: کنسرت رضا صادقی طی دوشب (۲۸ و ۲۹ مهرماه) در تالار رودکی اصفهان برگزار شد. اصفهان چند سالی است که میزبان گروه‌های موسیقی و کنسرت‌ها شده است و یکی از شهرهایی است که تعداد زیادی برنامه را به خود دیده است و اینبار نیز میزبان رضا صادقی بود. این کنسرت به همت محمد مرشدی یکی از کنسرت گزاران و برنامه گذاران موسیقی این شهر و از کسانی که بیشترین تعداد اجرای برنامه موسیقی را در کارنامه خود داشته، برگزار شد. از حاشیه‌های جالب قبل از اجرای کنسرت اذحام انبوه زیادی از جمعیت روبروی هتل محل اقامت رضا صادقی بود که این امر موجب بروز مشکلاتی جهت خروج رضا صادقی از هتل و رفتن به سالن کنسرت شد. گزارشی که پیش روی شماست از شب اول اجرای این کنسرت است:

در‌های سالن کنسرت ساعت ۸ شب باز و کنسرت ساعت ۸ و نیم شب آغاز شد. در اجرای این کنسرت نظم خاصی حاکم بود و این کنسرت با کمترین تاخیر یا به جرات می‌توان گفت بدون تاخیر شروع شد.

هر چند سالن رودکی از نظر صدایی وضعیت خوبی ندارد و سالن اجرای زنده کنسرت نیست اما وضعیت نور‌پردازی در این کنسرت در حد قابل قبولی بود هر چند رضا صادقی از وضعیت صدا شکایت داشت و این موضوع را در حین اجرا هم اعلام کرد.

با شمارش معکوس گروه مشکی پوشان روی صحنه آمدند و در ‌‌نهایت رضا صادقی نیز در میان تشویق حضار روی سن آمد.

صادقی کار خود را با قطعه «منو تو آغوشت بگیر می‌خوام بخوابم» آغاز کرد که با استقبال حضار همراه بود. پس از این قطعه وی به حضار خوش آمد گفت و سپس افزود: «نمی‌دانم چرا به این شهر نگفتند کل جهان ومی گویند اصفهان نصف جهان. نصف زیبایی‌ها جهان را می‌شه اینجا دید در عین حال ان نصفه دیگر نصف هنر و فرهنگ جهان در این شهر دیده می‌شه. جلوی اصفهانی‌ها که از هنر خیلی می‌دونند و هنر‌شناس هستند اجرا کردن خیلی سخته. چند حرفی که تکراری هست اما باید بگم. یکی به یاد همه اونهایی که جان دادند تا ما جان داشته باشیم شهدای عزیز. دیگه هنرمندهایی که بین ما بودند و الان نیستند مثل زنده یاد ناصر عبداللهی، زنده یاد بابک بیات، هنرمندی از جنس اصالت مرحوم مشکاتیان و بی‌معرفتیه از یک صدای پر آوازه یاد نکرد خسرو شکیبایی. می‌خوهم از کسی نام ببرم که همیشه ماندنیه و هست و صداش و قدرت صداش و اصالت صداش همیشه پا برجاست ستون تخت جمشید هنر موسیقی اصیل ایران استاد شجریان. من همیشه گفته‌ام اصفهان شهر دوم من هست من اولین طغیانی که کردم در نوجوانی بود که از بندرعباس به اصفهان آمدم و ۱۰ ۱۲ روز اصفهان بودم و احساس کردم همه دنیا را فتح کردم. به احترام همه کسایی که گفتم ۱۰ ثانیه از جاتون بلند بشید و دست بزنید.»

رضا صادقی سپس از جوان ناکامی صحبت کرد که سه سال پیش در کنسرت او در اصفهان بوده و اکنون در بین ما نیست و آهنگ اول خودش را به او تقدیم کرد و از حضار خواست صلواتی برای شادی روحش بفرستند.

سپس با گفتن «من رضا صادقی عاشقتونم» کار بعدی خود «بده دستاتو به من تا باورم شه پیشمی....» را شروع به خواندن کرد.

رضا صادقی پس از این اجرا با تک نوازی پیانو بصورت زیبایی شروع به خواندن آهنگ «خدا را چه دیدی شاید با تو باشم شاید با این نگاهت از غم رهاشم....»

پس از این اجرا رضا صادقی از نور‌پرداز خواست برخی چراغ‌ها سن را خاموش کند و گفت: «من اعتقاد دارم وقتی یه حرفی را بهم می‌زنند من برعکس ان حرف را نگاه می‌کنم و می‌بینم چقدر مثبت هست و چقدر می‌تواند خوب باشه و چقدر می‌توانم زندگی کنم بجای اینکه زنده باشم بجای اینکه دو دوتا زندگی را بچسبم و بجای اینکه چرتکه‌ای باشم می‌تونم آدم باشم اما مثلا شاعر می‌گه چراغ‌ها را خاموش کن هوا هوای درده. پس یه نقدی انجام بدیم با وجود چراغ‌های خاموش و هوای درد همیشه باید این را با هم بخونیم» و با همراهی حاضرین در کنسرت آهنگ «چراغا رو خاموش کن» را شروع به خواندن کرد.

رضا صادقی در ادامه کنسرت حدیثی از امام علی (ع) گفت: «راه کم کردن بزرگ‌ترین گناهان لبخند گذاشتن روی لب‌های دیگر است.» و افزود: «حالا ما هم که لبخند می‌زنیم برای همه دعا کنیم همه عاشقانه‌ها مون همه کسایی که دوست داشتند در این جمع باشند و همه کسایی که دوست نداشتند در این جمع باشند. سه ستاره بزرگ در زندگی من هست. یک ستاره لبخند خداست که در زندگی من جاری هست که دوستان خوبی مثل شما دارم. دوم اینکه ایرانیم و در ایران‌زاده شدم و سوم اینکه یک جنوبی و یک بندرعباسی هستم» و سپس آهنگ «جان دل» که اهنگی بندری هست را با‌‌ همان لهجه بندری شروع به خواندن نمود. پس از این اهنگ رضا صادقی بلافاصله آهنگ «دلم برات تنگ شده جونم» و پس از آن آهنگ «نیمه شب از خواب پا می‌شم تو نیستی پیشم....» را اجرا کرد.
سپس رضا صادقی با گفتن: «امیدوارم خیلی دیر به این نتیجه نرسیم کسی که خیلی دوستمون داره و دوستش داریم احتیاج به لبخند ما داره» اهنگ بعدی خود را اجرا کرد. پس از آن رضا صادقی اهنگ «عشق تازه حرف تازه» و آهنگ بسیار معروف خود «مشکی رنگ عشقه» را اجرا کرد.

رضا صادقی در ادمه کنسرت از استاد دکتر علی شریعتی یاد کرد و گفت: «خدایا عقیده‌ام را از شر عقده‌هایم مصون بدار» و در ادامه افزود: «پریدن سخته تا وقتی توی دست ادم‌ها سنگه/ اگر دونه می‌پاشند یه کار جای می‌لنگه/تا وقتی روبروشونی رفیق و یار و همدردند/ سرت رو برنگردون که عجیب این قوم نامردند...... وقتی خندیدم گفتن دیوانه است وقتی گریستم گفتند بهانه است خواستم زندگی کنم نگذاشتند دنیا نگه دارید می‌خواهم پیاده شم» و با این مقدمه آهنگ «وایسا دنیا» را به زیبایی و با احساس هرچه تمام‌تر با همراهی همه حاضرین در کنسرت اجرا کرد. پس از آن اهنگ «تو با منی» را اجرا کرد.

رضا صادقی در پاسخ به احساسات حاضرین گفت: «اعتقاد راسخ دارم ایرانی جماعت جز معدود ملیت‌ها جهانه که با هم می‌خندد ولی به هم نمی‌خندد و ما اینجاییم که با هم بخندیم و با هم بخونیم و در این با هم موندن‌ها به افتخار تهیه کننده عزیز محمد مرشدی وگروه مشکی پوشان یک دست بزنید» و پس از آن آهنگ بعدی خود را در میان تشویق حاضرین با انرژی فراوان اجرا کرد و کنسرت را با آهنگ «دروغ نگو قسم نخور» ادامه داد.

رضا صادقی در مورد فیلم سینمایی که در ان بازی کرده گفت و اظهار داشت تجربه بسیار قشنگی یکبار برای همیشه بود و آرزو کرد هوادارانش از دیدن او در این فیلم لذت ببرند و شعری که در این فیلم اجرا کرده است را دکلمه کرد: «پریدن سخته تا وقتی توی دست ادم‌ها سنگه/ اگر دونه می‌پاشند یه کار جای می‌لنگه/تا وقتی روبروشونی رفیق و یار و همدردند/ سرت رو برنگردون که عجیب این قوم نامردند/» و پس از آن آهنگ «خرابم نکن» را به زیبایی اجرا کرد. هنگام اجرا همه حاضرین موبایل‌ها را روشن کردند و حس زیبایی این آهنگ را فرا گرفت و آسمان سالن ستاره باران شد و در ادامه آهنگ «نرو» را اجرا کرد و پس از آن به اجرای یک آهنگ شاد که باعث انرژی و خوشحال زیاد حاضرین شد پرداخت.

پس از این اجرا رضا صادقی از استاندار اصفهان آقای ذاکر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، اداره اماکن و نیروی انتظامی و مدیر برنامه آقای مرشدی تشکر کرد و به معرفی گروه خود پرداخت: سید بهنام ابطحی رهبر اکس‌تر و نوازنده درام/معین راهبر کیبورد/ارسطو میرزایی پرکاشن/مرتضی کریمی عود/مسعود همایونی گیتار الکتریک/امیر سرگزی کیبورد/ دارا دارایی گیتار بیس/ حسین شریفی ترمبون/ رامین ابراهیمی ساکسیفون/ رضا آذر نزاد ترومپت. البته در حین اجرای این کنسرت رضا صادقی بار‌ها گروه مشکی پوشان مخصوصا سید بهنام ابطحی رهبر ارکس‌تر را معرفی کرده بود. همچنین از صدرالدین حسین خانی مدیر ایران گام تشکر نمود و آهنگ «وایسا دنیا» را بعنوان اهنگ پایانی کنسرت اجرا کرد. و در پایان کنسرت افزود: «من رضا صادقی عاشقتونم. امیدوارم همیشه به حق علی فقط و فقط بخندید که مردیم دق کردیم از بس گریه کردیم»

لازم به ذکر است در پایان کنسرت در گفتگویی کوتاه که با آقای محمد مرشدی برنامه گزار این کنسرت داشتیم وی اظهار داشت: «تشکر می‌کنم از استاندار اصفهان دکتر ذاکر که واقعا حمایت بی‌شائبه‌ای از این کنسرت کرد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و اداره محترم اماکن و کلیه عوامل اجرایی خبرنگاران و حراست. خدا را شکر که همه چیز خوب تمام شد .»

 
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  

  • منبع: 
    اختصاصی سایت موسیقی ما
    تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1390 - 00:00

    برچسب ها:

    دیدگاه‌ها

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    saeid abdolahi bi nazire axat toope tope amoo reza asheghetam

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    موسیقی ما ازتون گله دارم..چرا از کنسرت محمد یاوری گزارشی تهیه نکردید...چرا اگه خواننده های دیگه یه اجرای کوچیک داشته باشن سریع اخبارشو میزارید ولی ما که مظلوم واقع شدیم باید همیشه در انتظار بمونیم...امیدوارم دل ما ها رو هم شاد کنید...
    رضا صادقی و محمد یاوری سلطان غم هستند..دوسشون دارم

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    موسقی ما عالی بود ممنون از گزارش زیباتون

    بی صبرانه منتظرکنسرت رضا تو تهران هستیم

    عاااااشششششششقتم
    عاااااشششششششقتم

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    سلام من با تمام وجودم رضا صادقى رو دوست دارم_ما که توقع نداریم دنیا به کاممون بشه لیلى قسه کشته عشقو مراممون بشه ما که توقع نداریم زندگى زیبا بشه باز یا کلاغاى غار غارى بیان بشن ترانه ساز_

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    عاااااااااااااااشقتیم سلطااااااااااااااااااان
    من شب دوم بودم
    فوق العاده بود
    بی نظیر
    یه خورده هم برنامه با شب اول فرق میکرده انگار
    فقط حیف بعد اجرا سلطااان سریع رفت...
    نتونستیم بریم از نزدیکتر ببینیمش
    ولی در هر حال بهترین شب زندگیم بود
    لطفا گزارش شب دوم را هم بذارید

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاشقتم مثل عطر دعا مثل رنگ خدا عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــاشقتم مثل رنگ مشکی

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    قبلا رضا صادقی ویولن داشت!!!! جای صدای این ساز تو آهنگ های رضا صادقی خالیه

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    merci az gozareshe kameletun. Reza jan asheghetttttam

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    سلام ممنون عکسها خیلی زیبا وجالب بودن...تعدادشونم بر خلاف همیشه بیشتر شده بود بازم ممنون ومرسی

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    متاسفم برای خودم که تو این کنسرت حضور نداشتم ...مطمئنم که عمو رضا برا مردمه شهره دومش سنگه تموم گذاشته ...خدا با منه تا تو با من اجینی کی میگه بده عشقه پاک زمینی ....اقا رضا عاشقتم

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    اقا رضا محشره عاشقتممممممممممممممم مثله عطر دعا مثله رنگه خدا

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    ببخشید زاینده رود که الان آب نداره بعد اون عکس رضا صادقی جلو سی و سه پل که اتفاقا عکس چراغاش تو آب افتاده قضیش چیه!!!
    آقا ما اصفهانیم و زاینده رود آب نداره!!

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    عکسها عالی بود

    رهبر ارکستر فقط فقط فقط بهنام ابطهی عشق است

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    تشکر از سعید عبداللهی عزیز

    واقعا عالی بود

    بازم ممنون

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    کنسرت بسیار عالی بود
    من که بهترین شب زندگیم بود
    ممنون از داداش رضا

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    خسته نباشید آقای صادقی هرجا که تشریف میبرید و کنسرت میزارید از عمر کسایی که تو کنسرت هستند حساب نمیشه . منم از طریق یه دوست مهربون که زحمت کشید و از توی سالن کنسرت به من تلفن زد صدای گرم و دلنشینتون رو میشنفتم که می خوندید وکلی لذت بردم . آقای صادقی همیشه سلامت باشید و هرجا هستید دلم پیشتونه .
    اقای سعید عبداللهی عزیز بسیار بسیار سپاس از تمام محبتها و زحمتهای که میکشی و ما طرفداران رو سرشار از لطفهای بی دریغت میکنی . از اینکه همیشه کنار آقای صادقی هستی و ما هواداران رو از اخبار جز به جز و عکسهای ایشان با خبر میکنی کمال تشکر را دارم همیشه سلامت و پاینده باشی . و منتظر خبرهای بعدی شما هستم .
    موسیقی ما سپاس .

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    هر وقت به کنسرتهای آقای زضا صادقی رفتم نه تنها از صدای گرمش اهنگاش خوندنش اجراش و بودنش لذت بردم همیشه گفتم از حرکات دست آقای صادقی هنگام خوندن و اجراش خوشم میاد امروز که عکسهای آقای سعید عبداللهی عزیز که از کنسرت گرفته بود رو دیدم چشمم به اون عکسی افتاد که آقای عبداللهی تنها از دست و صندلی آقای صادقی گرفته بود و برام خیلی جالب بود یاد حرکات دست اقای صادقی موقع اجراشون افتادم دقایق زیادی به اون عکس نگاه کردم لذت بردم دوست داشتم . ممنونم سعید عبداللهی عزیز از این عکسهای هنری که گرفتی و میگیری . تو فوق العاده ای .
    ممنون موسیقی ما .

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    از گزارش لحظه به لحظتون لذت بردم
    احساس کردم تو کنسرت حضور دآرم

    از آقای عبداللهی
    به خاطر عکسهای زیباشون ممنونم .

    همین...

    سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

    خیلی ممنون از گزارش لحظه به لحظتون

    "از آقای سعید عبداللهی به خاطر عکسهای زیباشون ممنون "

    فقط ای کاش از لحظه های پیانو زدن

    آقای صادقی هم عکس
    می انداختین....

    شنیدم موقع پیانو زدن خیلی دیدنیه........!

    بی,صبرانه منتظر کنسرت تهران هستم ...

    همین...

    افزودن یک دیدگاه جدید

    محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

    Plain text

    • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
    • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
    • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
    CAPTCHA
    This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



    دانلود رضا صادقی برای مردم نصف جهان خواند | موسیقی ما