برنامه یاد بعضی نفرات
 
سازها تا عید همچنان کوکند
با وجود این‌که جشنواره موسیقی فجر امروز تمام می‌شود؛
سازها تا عید همچنان کوکند
موسیقی ما - آزاده فضلی: بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با حضور 130 گروه از ايران در 10 سالن‌ شهر تهران و استان‌های البرز، فارس، زنجان، بوشهر و گلستان برگزار شد. در این دوره از جشنواره در بخش رقابتي و در شاخه موسيقي كلاسيك ايراني 52 گروه شامل 20 گروه از تهران و 32 گروه از شهرستان، در شاخه كلاسيك غيرايراني 14 گروه شامل 8 گروه تهراني و 6 شهرستاني، در زمينه آواز جمعي 11 گروه شامل 6 گروه تهراني و 5 شهرستاني و در بخش آهنگسازي 53 گروه شامل 28 گروه تهراني و 25 گروه شهرستاني شركت كرده بودند. از میان 130 اثر و گروه در اين دوره، 62 گروه متعلق به تهران و 68 گروه متعلق به شهرستان بود. همچنين در اين دوره بخش بين‌الملل، بانوان، رقابتي، غير رقابتي، كودكان، پژوهش و جشنواره‌ جشنواره‌ها حضور داشتند.

امروز – 8 اسفند ماه- بیست‌وششمین دوره جشنواره موسیقی فجر با همه‌ی حاشیه‌های داغش به پایان می‌رسد، اما خواننده‌ها و اهالی موسیقی تازه دست به کار شده‌اند و سازهای‌شان را کوک کرده‌اند، چرا که برنامه‌های قبل از نوروز و ایام نوروزشان، نشان می‌دهد که آن‌هایی که از جشنواره و کنسرت‌های آن باز مانده‌اند، می‌توانند از کنسرت‌هایی که قرار است برگزار شود، سهمی داشته باشند.

آن‌هایی که اهل موسیقی سنتی و اصیل ایرانی هستند نیز از کوکی سازها بی نصیب نمی‌مانند و می‌توانند از اجراهای اساتید موسیقی چون « جلال ذوالفنون» و «همایون خرم»، کنسرت شهرام ناظری و کنسرت بزرگ گروه شمس بعد از 10 سال با اجرای قطعاتی از کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری با صدای علیرضا قربانی بهره‌مند شوند. «همایون خرم» دهم و یازدهم اسفند ماه در سالن همایش‌های برج میلاد و «گروه شمس» نیز 11، 12 و 13 اسفند در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه می‌رود. «شهرام ناظری» نیز در روزهای 19 و 20 اسفند در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی ساعت 21 به روی صحنه می‌رود.
کنسرت موسیقی تلفیقی «آوای زمین» با نوازندگی استاد جلال ذوالفنون و سرپرستی وحید آیریان 10 و 11 اسفند در تالار وحدت برگزار می شود.
گروه «آوای مهربانی» به سرپرستی و خوانندگی «سهیلا پورگرامی» با نام هلهله دف‌ها، کنسرتی را ویژه بانوان 9 اسفند ماه در تالار وحدت اجرا خواهند کرد.
همچنین قرار است کنسرت بزرگداشت و یادبود استاد محمد نوری به رهبری دکتر محمد سریر و آواز محمدرضا صادقی، بیژن بیژنی و محمد وافری در روزهای 19 و 20 اسفند در تالار وحدت برگزار شود.

علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک نیز می‌توانند برنامه‌های زیر را ببینند. «کنسرت ارکستر آکادمیک تهران» به منظور تجلیل از مقام هنری «استاد حسین دهلوی» 15 اسفند ماه در دو سانس 18 الی 20 و 21 الی 23 در تالار وحدت برگزار می‌شود. همچنین «ارکستر سمفونیک تهران» به رهبری شهرداد روحانی که در جشنواره موسیقی فجر هم اجرا داشت، در روز 9 اسفندماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

و اما انتظار طرفداران موسیقی پاپ به سر رسید تا از کنسرت‌های خواننده‌های مورد علاقه‌شان بهره‌مند شوند.
«محمد اصفهانی» که بعد از سال‌ها دوری از صحنه در مرداد سال‌جاری به روی صحنه رفته بود، قصد دارد که در روزهای 20 و 21 اسفند ماه در برج میلاد به روی صحنه برود.
گروه موسیقی محلی «رستاک» که تا به حال چندین اجرای موفق را پشت سر گذاشته است و در این دوره از جشنواره فجر نیز شرکت داشته، باز هم در روزهای 15 و 16 اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برنامه خواهند داشت.
«گروه آریان» و «بنیامین بهادری» که برنامه‌های کنسرت‌شان را یک شرکت تهیه می‌کند نیز به ترتیب در روزهای 11 و 12 اسفند و 13 و 14 اسفند 1389 در سالن همایش‌های برج میلاد تهران به روی صحنه می‌روند.
«محسن یگانه» 17 و 18 اسفند، «رضا یزدانی» 26 اسفند و «مازیار فلاحی و علی اصحابی» 5 اسفند ماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اجرا خواهند داشت.
همچنین «مانی رهنما» 13 اسفند و «بهنام صفاریان» 12 اسفندماه در سالن اریکه ایرانیان تهران کنسرت برگزار می‌کنند و کنسرت «احسان حق شناس» نیز 19 اسفند 1389 در تالار ایوان شمس تهران برگزار خواهد شد.

برای تهیه بلیت این‌کنسرت‌ها می‌توانید با شماره های 22955747 و 22948683 تماس بگیرید.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

.
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

چرا نمیگین بابک جهانبخش هم 27 اسفند برج میلاد کنسرت داره؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سازها تا عید همچنان کوکند | موسیقی ما