برنامه یاد بعضی نفرات
 
مجبورم هر روز، دو سانس كنسرت داشته باشم!
يادداشت هوشنگ كامكار در آستانه‌ي اجراي تازه او در برج ميلاد؛
مجبورم هر روز، دو سانس كنسرت داشته باشم!
موسیقی ما - هوشنگ كامكار در يادداشتي اختصاصي براي خبرگزاري ايلنا؛ از افزايش اجاره بهاي سالن‌هاي موسيقي گلايه كرد. او در شرايطي كه هزينه زندگي به دليل اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها از مهرماه در آستانه‌ي افزايشي گسترده است، پذيرفته كه نوشت: پس از چند روز صحبت قانع شدم كه بايد در شرايط كنوني اين‌گونه كنسرت برگزار كرد.

در يادداشت كامكار آمده است: يکي از بزرگترين معضلات برگزاري کنسرت در تهران، گراني اجاره بهاي سالن‌ها است. من مجيور شدم براي كم كردن هزينه در هر روز؛ دو سانس اجرا داشته باشم. درواقع براي اين كنسرت، من با دو اجرا در هر روز مخالف بودم چون از هر لحاظ مناسب نيست. ولي آنقدر هزينه‌ها بالا بود كه پس از چند روز صحبت قانع شدم كه بايد در شرايط كنوني اين‌گونه كنسرت برگزار كرد، اما چه خوب بود كه سالن برگزاري كنسرت هزينه‌ كمتري دريافت مي‌كرد و قيمت بليت‌ها هم پايين مي‌آمد تا مردم همه به راحتي بتوانند در اين برنامه شركت كنند.

دليل عمده گراني بليت‌ها، قيمت گزاف اجاره سالن‌هاي بسيار كم موسيقي است که پيمانکاران موجود، هر روز براي گرانتر کردن نرخ اجاره بهاي اين سالن‌هاي غيرآكوستيك با يکديگر رقابت مي‌کنند. از طرفي فقدان سالن مناسب و با گنجايش بالا براي اجراي برنامه‌هاي موسيقي موضوعي است که دست‌اندرکاران و مسئولان، توجهي به آن نمي‌کنند و در دستور کار خود قرار نمي‌دهند. ما براي برگزاري کنسرت گروه كامكارها در برج ميلاد تهران با ديدگاه فرهنگي، وارد شديم و قيمت متداول بليت 50 هزار تومان سالن برج ميلاد را بين 20 تا 45 هزار تومان قيمت‌گذاري کرديم و عوايد يك شب آن را نيز به مؤسسه خيريه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان(محك) اختصاص داديم.

كامكار درباره بهاي نهايي تمام شده هزينه اجراي برنامه در برج ميلاد نوشته است: باتوجه به هزينه‌هاي مختلف، هزينه‌ هر شب اجراي كنسرت كامكارها در سالن همايش برج ميلاد، حداكثر به شبي 25 ميليون تومان ختم شد. در واقع تلاش ما بر اين بود كه قيمت بليت، متعارف و مناسب باشد تا علاقه‌مندان بيشتري بتوانند به سالن بيايند.

او در بخش ديگري از اين يادداشت مي‌نويسد: مهمترين معضل ما در برگزاري كنسرت در تهران، هزينه‌هاي زياد و سنگين اجاره سالن، صدا و نور است که ما مجبور شديم با بالا بردن قيمت بليت، اين ضعف را پوشش دهيم. اين معضل به عدم پيگيري مراجع ذيربط در خصوص مديريت سالن‌ها و ايجاد سالن‌هاي مخصوص براي موسيقي برمي‌گردد كه براي حل اين مشكل بايستي فكر اساسي كرد و مثل تمام دنيا كه از كارهاي فرهنگي و كنسرت‌هاي موسيقي حمايت مي‌شود، در اينجا نيز هنرمندان را حمايت نمود و بيش از اين هنرمندان ذهنشان درگير كارهاي حاشيه‌اي و غيرهنري نباشد و تنها به هنرشان و ارائه آن به مخاطب فكر كنند.

كامكار دراشاره به موضع كپي‌رايت هم مي‌نويسد: نبود قانون كپي‌رايت يكي از مشكلات اساسي موسيقي ايران است، اين روزها، هزينه بسياري صرف ضبط، نشر و پخش آثار موسيقايي مي‌شود درحاليكه حق مالكيت معنوي يا همان قانون كپي رايت رعايت نمي‌شود و افراد به راحتي مي‌توانند سي‌دي‌هاي مختلف را كپي يا آهنگ مورد نظر خود را دانلود كنند.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

فکر کنم بعد چند ساعت من هم توجیه بشم که ماست سیاهه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجبورم هر روز، دو سانس كنسرت داشته باشم! | موسیقی ما