برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه «وكاليز» را به اركستر سمفونيك تقديم مي‌كند
شهرداد روحاني:
قطعه «وكاليز» را به اركستر سمفونيك تقديم مي‌كند
موسیقی ما - شهرداد روحاني گفت:در هنگام سفرم به ايران قطعه «وكاليز» كاري از راخمانينف را براي اركستر و كر نوشته و آن را براي تقديم به اركستر سمفونيك تهران براي اجرا به ايران آورده‌ام.

شهرداد روحاني آهنگساز و رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران  گفت: من چندين سال پيش با اركستر كار كرده و طبق شناختي كه از نوازنده‌ها داشتم قطعات را براي اين اجرا انتخاب كردم.

وي ادامه داد: تمامي قطعات اجرايي اين كنسرت نمايشي هستند حتي قطعاتي كه از بنده اجرا مي‌شود و يا موسيقي هاي فيلم و كلاسيك نيز نمايش‌اند در واقع با فكر و با تكيه بر نمايشي بودن قطعات را در كنار هم قرار داده‌ام.

رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران بيان داشت: من قطعه‌اي براي پدرم نوشته بودم براي ويلن و اركستر كه در كنسرت اركستر سمفونيك و با يكي از سوليست‌هاي ويلن آن را اجرا خواهم كرد و در نهايت به پدرم تقديم مي‌كنم. همچنين قطعه وكاليز راخمانينف را نيز به اركستر سمفونيك تهران تقديم خواهم كرد.

اين آهنگساز در خصوص اين قطعه گفت: زماني كه من را براي رهبري اركستر سمفونيك به تهران دعوت كردند اين قطعه را كه براي پيانو و آواز نوشته شده را انتخاب و براي تقديم به اركستر سمفونيك تهران آن را براي اركستر و گروه كر تنظيم كردم.

وي افزود: اين قطعه آوازي را مخصوص اركستر سمفونيك تنظيم و آن را به اين اركستر تقديم خواهم كرد.

روحاني در خاتمه با اشاره به اين كه قطعه راخمانينف براي اولين بار در ايرن اجرا مي‌شود خاطر نشان كرد: اين قطعه و مابقي قطعات همگي براي اولين بار است كه در ايران اجرا مي‌شوند و بنده عمدا چنين انتخابي داشته‌ام چرا كه قصد داشتم نوعي چالش براي نوازنده‌ها ايجاد كنم.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «وكاليز» را به اركستر سمفونيك تقديم مي‌كند | موسیقی ما