برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر سمفونیک تهران آثار آهنگسازان ایرانی را اجرا می‌کند
شهرداد روحانی «نی‌نوا» را رهبری می‌کند
موسیقی ما- ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «شهرداد روحانی» در تازه‌ترین کنسرت خود اثر ماندگار «نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده را در کنار قطعاتی چون «اورتور پل»  اثر مهران روحانی، سوئیت سمفونی زندگی، قسمت اول: (عباس علوی- حسین کاج)، کنسرتو برای گیتار و ارکستر (امیر محمودی) و مرثیه‌ای برای ویولن و ارکستر (علی بیرنگ) را اجرا می‌کند. این در حالی است که در قطعه‌ی چهارم «اشکان عقبایی» به عنوان نوازنده‌ی سولیستِ گیتار فعالیت می‌کند و «پدرام فریوسفی» -نوازنده‌ی برجسته‌ی ویولن- نیز سولوی قطعه‌ی آخر را می‌نوازد.

این کنسرت همچنین با اجرای آثاری از دیگر آهنگسازان ایرانی همراه است. این دومین باری است که «نی‌نوا» توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا می‌شود؛ پیش از این «علی رهبری» با تک‌نوازی نی «سیامک جهانگیری» این اثر را اجرا کرده بود. 

«نی‌نوا» از جمله مهم‌ترین قطعاتِ‌ «حسین علیزاده» است که در سالِ‌ 62 منتشر شد و خالقش آن را نوعی خاطره‌نویسی موسیقایی از سال‌های آغازین دههٔ ۱۳۶۰ می‌داند. در این اثر «نی»، نقش یک راوی را دارد و مصرع نخست از نی‌نامه مولوی، یکی از مواردی بوده که علیزاده از آن ایده گرفته‌است. تکنوازی نی در این آلبوم توسط جمشید عندلیبی انجام شده‌است.

آخرین کنسرتِ‌ ارکستر سمفونیک تهران روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد بود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397 - 16:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی «نی‌نوا» را رهبری می‌کند | موسیقی ما