برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیرنیاکان، ثابت، ناصح‌پور، رضایی، فکوري از عطا جنگوک گفتند
صحبت‌های اهالی موسیقی درباره عطا جنگوک؛
پیرنیاکان، ثابت، ناصح‌پور، رضایی، فکوري از عطا جنگوک گفتند
"حامد فکوري" در پي درگذشت استاد جنگوک، گفت: من افتخار شاگردي اين هنرمند ارزنده و تار نواز برجسته کشورمان را نداشتم اما معتقدم آثاري که او در سال هاي گذشته عرضه کرد جزء اولين آثار موسيقي ايراني بود که به صورت پولي فونيک ارائه شد.
وي افزود: در آن زمان انگشت شمار بودند آهنگسازاني که جسارت و توانايي ارائه موسيقي ايراني با سازهاي سنتي را به صورت پولي فونيک را داشتند و استاد جنگوک يکي از اين هنرمندان بود.نوازنده اثر "کوک سکوت" با ابراز تاسف از درگذشت استاد گنجوک و انتقاد از بي توجهي نسبت به هنرمندان معاصر گفت: در اين هياهوي تبليغاتي متاسفانه کمتر به هنرمندان توجه مي‌شود و پس از مرگ آنها است که يادي از هنرمندان راستين کشورمان صورت مي‌گيرد.

--------

"سعيد ثابت" به دنبال درگذشت استاد جنگوک روز جمعه به خبرنگار موسيقي ايرنا گفت: جنگوک در کار خودش توانا بود و چه در موسيقي محلي و چه در موسيقي دستگاهي، آثار ارزنده اي عرضه کرد و البته در کنار آنها معلم توانايي نيز بود و به تربيت شاگردان بسياري همت گذاشت.
وي با اشاره به سابقه آشنايي خود با مرحوم جنگوک از سال 1361 اظهار داشت: او مرد بسيار افتاده اي بود و تواضع و فروتني در وي به معناي واقعي کلمه وجود داشت و ظاهري نبود.اين استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: متانت و ذوق وسليقه در کار اين استاد موسيقي، نمود بالايي داشت و مانند خيلي ها خود را به ظاهرگرايي نياراسته بود.

--------

نصرالله ناصح پور، مدرس پيشکسوت آواز، درگذشت هنرمند موسيقي، عطا جنگوگ را به جامعه موسيقي ايران تسليت گفت.وي از جنگوگ به عنوان يک همکار قديمي و هنرمندي محجوب و مظلوم که تنها از راه تدريس امرار معاش مي کرد نام برد وگفت: جنگوک با افتادگي بسيار، آموخته هاي موسيقايي خود را به شاگردانش منتقل مي کرد.

--------

داريوش پيرنياکان در پي اعلام خبر فوت مرحوم عطاالله جنگوک در حالي که در بيمارستان محل فوت او حاضر بود به خبرنگار موسيقي ايرنا گفت: من و جنگوک سي و پنج سال سابقه دوستي داشتيم و بسيار متاسفم که اين هنرمند ارجمند کشورمان در سن 62 سالگي از بينمان رفت.
وي افزود: اين هنرمند افتاده و بي ادعا بود و يک عمر بدون هيچگونه چشم داشتي و بدون اينکه ذره اي براي خودش تبليغ کند، کارهنري کرد و آثار ارزنده اي را ارائه داد.پيرنياکان گفت: او بيش از سي سال تدريس کرد و و علاوه برتار بيشتر در زمينه سه تار نوازي فعال بود و درعين اينکه کارهاي ارزنده و نويي در موسيقي ايراني و خصوصا موسيقي محلي عرضه کرد شاگردان بسياري را نيز تربيت کرد.

--------

بابک رضايي مدير انجمن موسيقي ايران در پي اعلام خبر فوت استاد عطالله جنگوک به خبرنگار موسيقي ايرنا گفت: اين نوازنده ومدرس موسيقي خدمت شاياني به موسيقي محلي و دستگاهي ايران خصوصا موسيقي منطقه بختياري کرد.
وي افزود: خبربيماري او را ديروز شنيدم و امروز بنا داشتم پس از انمام مراسم نوگشايي خانه موسيقي به عيادت او بروم اما متاسفنه اين خبر ناگوار را شنيدم.رضايي گفت: حالا که در مراسم نوگشايي خانه موسيقي هستم و همه هنرمندان و اساتيد موسيقي را ميبينم واقعا که جاي آن موحوم خاليست ، من به نوبه خودم و از طرف انجمن موسيقي ايران اين ضايعه را به اهل موسيقي و خانواده آن مرحوم تسليت گفته و انشاالله روح اين استاد موسيقي کشورمان با پاکان و خوبان محشور شود.

--------

عطا جنگوک نوازنده تار و سه تار متولد سال 1327 در شهر لار است و در چند روز گذشته به علت عارضه مغري در بيمارستان بستري بود و در نهايت بر اثر سکته قلبي در گذشت.
وي آثاري چون "پرستاره"، "سر و ماه"، "چشم به راه" " هي جار" مالکنون" و ..و آثار مکتوبى چون سوز و ساز و گشايش و بازنويسى کتاب هاى موسيقى تار و سه تار هنرستان را منتشر کرده است.
مراسم تشييع پيکر اين هنرمند روزجمعه 3 ارديبهشت ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت به برگزار مي شود.
منبع: 
ایرنا
تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

به عنوان یک ایرانی بخش زیادی از شناخت هویت قومی(بختیاری) وملی خودم را مدیون شاهکار استاد (مال کنون) هستم
روحش شاد یادش جاودان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

بنده افتخار شاگردی ایشانر اداشتم به معنای واقعی فروتن و بزرگوار بودند.روحشان شاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

افتخار شاگردی استاد را نزدیک به دو سال دارم از اینکه این استاد غزیز را از دست دادیم بسیار غمگینم یادش گرامی باد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

باید یاد رفتگان کرد اما واجبتر دلجویی از هنر مندانی که گوهری در بستر بیماری اند (استاد حسین یارا ccuبیمارستان البرز کرج

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیرنیاکان، ثابت، ناصح‌پور، رضایی، فکوري از عطا جنگوک گفتند | موسیقی ما