برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط ارکستر مجلسی زهی فیلارمونیک آستراخان
هفت اثر از سام اصفهانی در روسیه اجرا شد
موسیقی ما- در سومین دوره‌ی فستیوالِ بین‌المللی هنریِ فصل خزر و در شب موسیقی ایران (۲۶‌اُم آگوست ۲۰۲۳)، هفت اثر از آلبوم سوترای «سام اصفهانی» از قبیلِ خاطره‌ای درونم است، گیلانه، گردانیه، صدوهفتادوشش، توکاتا بر روی تِم کُردی، دُزمنه و آخرین شب زمستان) توسط ارکستر مجلسی زهیِ فیلارمونیک آستراخان روسیه با رهبری "Leonid Butakov"  اجرا شد. این جشنواره همه‌ساله با رویکردِ معرفی و اشاعه‌‌ی فرهنگ و هنرِ کشورهای حاشیه‌ی خزر برگزار می‌شود و در این‌دوره با بیش ‌از شصت هنرمند از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، آذربایجان و ایران در ژانر موسیقی هنری برگزار شد.
علاوه بر آن، در سال میلادی این آهنگ‌ساز در فستیوال Caspian Season به‌عنوان آهنگ‌ساز حضور داشته و با ارکستر فیلهارمونیک آستراخان روسیه به رهبری لئونید بوداکُف همکاری کرده است. حضور در فستیوال  Dinamiz-Artj اسپانیا به‌عنوان آهنگ‌ساز و همکاری با کوارتت زهی از دیگر فعالیت‌های او در عرصه‌ی بین‌المللی است.

سام اصفهانی آهنگساز، نوازنده‌ی پیانو و مدرس دانشگاه، متولد پنجم آبان ۱۳۶۳ در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته موسیقی با گرایش کارشناسیِ نوازندگی و کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران است. نوازندگی پیانو را از کودکی نزد اساتیدی چون فرزانه، مرحوم دبیری، گُلی و… آغاز کرد و دوره‌ی تکمیلی را نزد پروفسور کلارا بوکوچاوا گذراند. او در زمینه‌ی آهنگسازی و سایر آموزه‌های تخصصی موسیقی از محضر استادان: فرید عمران، احمد پژمان، حسین دهلوی، حسن ریاحی، کامبیز روشن روان، امیر اسلامی، مسعود ابراهیمی و… بهره برده است.

آلبومِ «ماندالای درون» از جمله آثارِ اوست که آن را حاصل تفکرات مینیاتوری و پیانیستیک خود در طی سال‌های ۸۸ تا ۹۳ و تجلی‌کننده‌ی اتفاقات و حال و هوای درونی خود می‌انگارد. در ساخت این آلبوم از متریال موتیفیک و تماتیک موسیقی ایرانی (شامل موسیقی دستگاهی و نواحی) به کار رفته است که خوشبختانه با بازخورد خوب علاقه‌مندان هنر موسیقی نیز مواجه شد.

مانترا دیگر اثر اوست که در سال ۹۸ با آهنگ سازی و نوازندگی استاد سام اصفهانی منتشر شد، در این اثر شاهد قطعاتی هستیم که پیشوند پانوراما دارند و با استفاده از الگوهای تماتیک یا ریتمیک موسیقی دستگاهی، مقامی و محلی ایران زیاد نواخته شده‌اند. اگرچه در قطعات دیگر نگاهی غیر مستقیم به نشانه های موسیقی ایرانی به چشم می خورد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 14:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هفت اثر از سام اصفهانی در روسیه اجرا شد | موسیقی ما