برنامه یاد بعضی نفرات
 
به سرپرستی محسن مرعشی
کنسرت گروه موسیقی «شهپر» با اشعار فردوسی برگزار می‌شود
 موسیقی ما- گروه موسیقی «شهپر» اشعار فردوسی را در قالب کنسرت در سالن خلیج فارس اجرا می‌کند. این کنسرت شامگاه یکشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود. محسن مرعشی انتخاب اشعار این اجرا را برعهده داشته و نوازنده تنبور، سرپرست، خواننده و آهنگساز این اجراست.

دیگر اعضای این گروه عرفان پرقوه (سازهای بادی و گیتار بیس)، مهران منفرد (گیتار الکتریک)، هومان حیدریان (سنتور)، جواد و تورنگ سلیمانی‌ (سازهای‌کوبه‌ای) هستند که اشعار شاهنامه را در قالب موسیقی فیوژن اجرا خواهند کرد. 

در بخش اول برنامه قطعات پند حکیم، فریدون و ضحاک، زاده‌ شدن سیاوش، سیاوش و سودابه، کیخسرو و افراسیاب و شهر آزادگان و در بخش دوم داستان رستم و اسفندیار در قالب قطعاتی چون فرمان گشتاسب به اسفندیار، رویارویی رستم و اسفندیار و کشته شدن اسفندیار اجرا خواهد شد.

نظارت و تصحیح تمامی قطعات اجرایی توسط «جلال خالقی‌مطلق» از شاهنامه‌پژوهان، صورت گرفته است.

تقدیر از زنده‌یاد ابوالفضل خطیبی از شاهنامه‌پژوهان و عضو انجمن ادب فارسی و سخنرانی ژاله آموزگار از دیگر جزئیات این برنامه است. 

گروه موسیقی «شهپر» با محوریت استفاده از کلام بزرگان، مفاخر شعر و ادب پارسی چون مولانا، حافظ، خیام و ... فعالیت دارد و تاریخ حماسی اسطوره‌های پارسی را با ملودی و سازبندی‌هایی نزدیک به علاقه‌های نسل جوان و با تلفیقی از سازهای اصیل ایرانی در کنار سازهای جهانی، تنظیم و اجرا و در قالب موسیقی فیوژن ارائه می‌کند.

این کنسرت به سرپرستی «محسن مرعشی» و با همکاری و حمایت بنیاد فردوسی و شرکت بست، به مناسبت بزرگداشت شاعر پرآوازه ایرانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 15:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت گروه موسیقی «شهپر» با اشعار فردوسی برگزار می‌شود | موسیقی ما