برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم‌های موسیقی «غربت سرد»، «اندوه هزار ساله»، «بودن»، «اشک نیزار»، «کلید سُل» منتشر شد
میلاد درخشانی: این زندگی از همان روز نخست یک شوخی بود
موسیقی ما- آلبوم‌های موسیقی «غربت سرد»، «اندوه هزار ساله»، «بودن»، «اشک نیزار»، «کلید سُل» و تک‌آهنگ‌های «شب»، «گل من» و «خنده کنیم ما» هفته اول بهمن منتشر شد.
 
آلبوم «غربت سرد» با آهنگسازی یونس محمودی گلستانه و خوانندگی رضا صفری شامل ۹ قطعه؛ بازنده، یاد تو، غریبگی، دلسرد، نجاتم ندادی، بهار بعد باران‌ها، غبار غم، دلتنگی و دکلمه غریبگی است که ترانه‌های آنها توسط بهاره مکرم، علیرضا حسینی لرگانی، اهورا ایمان، بهاره صادقی، نیلوفر کولیوند، عبدالجبار کاکایی و ترانه مکرم سروده شده است.
 
فیروز ویسانلو (گیتار سولو و گیتار آکمپانیمان)، هومن نامداری (ساکسفون)، احسان نی زن حسینی، پیام طونی (ویلن سولو و ارکستر ویلن)، بابک یوسفی (کلارینت)، بهنام حکیم (گیتار سولو، گیتار ملودی، گیتار آکمپانیمان و بوزوکی)، یاسر نوازنده گرجی (نی)، مدوید لطیفی (پیانو و تنظیم ترانه یاد تو)، همایون هاشم‌زاده (ویلن آلتو)، محمدحسین غریبی (ویلنسل)، امید شریفی، نوید شعبان‌زاده و امیرمحمد کاظمی؛ ارکستر زهی (ویلن) نوازندگان این اثر هستند.
 
حمیدرضا آداب صدابرداری و نظارت بر ضبط و میلاد فرهودی میکس و مسترینگ آلبوم «غربت سرد» را برعهده داشتند که توسط آوای سکوت چنگ با شماره مجوز ۳۶۶۵-۱۳۹۹ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.
 
آلبوم موسیقی بی‌کلام «اندوه هزار ساله» با آهنگسازی، نوازندگی و تنظیم‌ محمد دارابی‌فر شامل ۱۵ قطعه؛ اندوه هزار ساله، خونه، درون ما، روهینگیا، به ابرها بگو، آسمان آخرین، رویاهامان در باد، حوالی گندمزار، اینجا آسمان ابریست، رفتن و بازنگشتن یک (بداهه)، رفتن و بازنگشتن ۲ (بداهه)، وصال، رویاهامان در باد (گرند پیانو)، سایپونا و شب بخیر ونجلیس است.
 
در توضیح این اثر آمده است: «اندوه هزار ساله، سومین آلبوم مستقل محمد دارابی‌فر است، این آلبوم حکایت روزهای تاریک و روشن مردم ایران است، نغمه‌های آشنایی که انگار تمامشان را در کوچه و خیابان شنیده و دیده‌ایم! یک آلبوم مدرن کلاسیکال و امبینت ایرانی. حرکت تار و سه تار و سنتور در کنار سازهای دیگر مثل پیانو و ویولن به خوبی تصویری از نسل امروز به نمایش می‌گذارد. ملودی‌های غمناک و فضای وهم‌آلود هر قطعه گواهیست بر آشفتگی احوالات این روزهای جامعه. در این آلبوم نازنین طهرانی نیز به عنوان نوازنده ویولن حضور دارد.»
 
آلبوم موسیقی «اندوه هزار ساله» توسط نشر موسیقی دی بآذر با شماره مجوز ۱۴۰۱۴۱۱۰-۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.
 
محمد دارابی‌فر آهنگساز موسیقی بی‌کلام و موسیقی فیلم متولد هشتم فروردین ۱۳۷۴ است، او فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با یک آلبوم کوتاه به نام «از یک خواب» آغاز کرد. «کجاست زندگی» دومین آلبوم دارابی‌فر است. آثار او عموما در سبک مدرن کلاسیکال و امبینت هستند و در بعضی آثار از سازهای ایرانی در یک فضای تلفیقی بهره گرفته شده است.
 
آلبوم «بودن» با آهنگسازی و خوانندگی سیاوش رضوان بهبهانی و تنظیم صهبا امینی‌کیا شامل هشت قطعه؛ صبح امید (غم ایران)، بیابان، گور شد گهواره، بودن، چه درد است(ملودی از سیروان منهوبی)، شاعر (من و این هیمه‌ها)، مرگ شاعر (پیانو: آوا نظر) و سه قطره خون است.
 
این آلبوم توسط کوئینتت خلیج فارس به سرپرستی امین غفاری اجرا و تولید شده است و امین غفاری (ویلن یک)، فرشاد شیرانی (ویلن ۲)، مهدی منادی (ویلا)، کیانمهر کشاورز (ویلنسل) و یلدا صمدی (پیانو) نوازندگان آن هستند.
 
آلبوم «بودن» توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور با شماره مجوز ۱۳۹۹-۳۹۵۳ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.
 
در معرفی این اثر آمده است: «آلبومِ بودن مجموعه‌ای از مراوداتِ موسیقاییِ آهنگساز، صهبا امینی‌کیا، با دوستش، خواننده‌ اثر، سیاوش رضوان است، به  نحوی که به گفته‌ خودشان، آوازِ سیاوش به سنت‌های موسیقایی و ادبیِ گذشته توجه دارد و موسیقیِ صهبا بر ملاحظات و برداشت‌های شخصیِ او از ایران و ایرانی بودن تأکید می‌کند.
 
توصیه‌ آهنگساز به شنوندگانِ این اثرِ تجربی و تلفیقی این است که اگر قطعه‌ای به مذاق‌شان خوش نیامد به قطعه‌ بعدی گوش بدهند. به اعتقادِ او، موسیقیِ ایران اسیرِ قهرِ تُنالیته است، اما در این آلبوم سعی شده است که این تمامیت‌خواهیِ تُنال (در واقع دستگاهی) به چالش کشیده شود.»
 
آلبوم موسیقی بی‌کلام «اشک نیزار» اثری از علی صالحی شامل ۹ قطعه؛ اشک من، به سوی تو، بردی از یادم، دامن کشان، گیسو، پری کجایی، رسوای زمانه، سنگ خارا و سیمین بری در سبک کلاسیک ایرانی است.
 
نوازندگان؛ علی صالحی (نی) و نیما محمدی جاویدی (پیانو)، محمدرضا داوری صدابردار، تنظیم‌، میکس و مسترینگ و احسان عربگری طراح از دیگر عوامل این اثر هستند که توسط موسسه آوای دلنواز شیرین با شماره مجوز ۱۴۰۱۹۷۸-۳۰۰۰۰ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.
 
آلبوم موسیقی بی‌کلام «کلید سُل» اثر دیگری از علی صالحی شامل ۶ قطعه در سبک پاپ است که توسط موسسه آوای دلنواز شیرین با شماره مجوز ۱۴۰۱۳۰۴۱- ۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. محمدرضا داوری صدابردار، تنظیم‌، میکس و مسترینگ و احسان عربگری طراح از دیگر عوامل این اثر هستند.
 
تک‌آهنگ «شب» با ترانه‌ای از اهورا ایمان، آهنگسازی و تنظیم شایان کریمی‌نژاد و خوانندگی مهدی رفیعی منتشر شده است.
 
علی جعفری پویان، احمد مقدسی‌زاده، شایان کریمی‌نژاد، علیرضا چهره قانی، عادل اصغرزاده، کوشا صرافی گهر، آزاد میرزاپور و کریم قربانی (نوازندگان) و حمیدرضا آداب (میکس و مسترینگ) از دیگر عوامل این اثر هستند.
 
قطعه موسیقی «گل من» با ترانه‌ای از حمید فریزند، آهنگسازی نویان افشار و خوانندگی فرزاد بهرامی منتشر شده است. تنظیم اثر را علی تیرداد انجام داده و تهیه‌کنندگی آن برعهده حمید فریزند و کامیار امینی بوده است. بهرامی پیش از این هم چند تک‌آهنگ از جمله «زیبای من» و «امشب» را منتشر کرده بود.
 
قطعه موسیقی بی‌کلام «خنده کنیم ما» با آهنگسازی میلاد درخشانی به صورت دونوازی تار میلاد درخشانی و گیتاربیس (باس) دارا دارایی منتشر شده است. حمیدرضا آداب صدابردار و حسین فعله‌گری دستیار صدابردار این اثر هستند.
 
درخشانی در توضیح این قطعه نوشته است: «بعد از گذر این سال‌ها، هنوز پاسخم به دردهایم را نمی‌فهمم. گاهی گریسته‌ام، گاهی خلوت کرده و در سکوت، غرق در تنهایی شده‌ام. گاهی آنقدر در فکر فرو رفته‌ام که نفهمیده‌ام چطور چنین مسافتی را با دو پا طی کرده‌ام و گاهی... فقط خندیده‌ام. خندیدن، عجیب‌ترین و دراماتیک‌ترین پاسخ به دردناک‌ترینِ دردهاست.
 
آدمی با دردهایش، هزار بار می‌گرید، هزار سال سکوت را ادامه می‌دهد اما خندیدن با سخت‌ترین دردها، فقط زمانی اتفاق می‌افتد، که درد، از حد منطق ما عبور کرده و تبدیل به یک شوخی بزرگ شده است. این روزها، از درگیری با این زندگی و این شوخی بزرگ با دردهایم چنان خنده‌ام گرفته که نه فقط من، که ساز من با من در حال خندیدن است، مثل گلدان‌های اتاقم، مثل کتاب‌های کتاب‌خانه‌ام و... من از صدای خنده‌های ما، «خنده کنیم ما» را ساختم. خنده‌هایی که نه از سر شادی، که از درد که از خشم به ما تحمیل شد که باز باور کنیم، این زندگی از همان روز نخست، یک شوخی بود.»
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 13:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد درخشانی: این زندگی از همان روز نخست یک شوخی بود | موسیقی ما