برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دلیل بیماری و کهولت سن
استاد «نعمت‌الله ستوده»، هنرمند پیشکسوت و نوازنده نی و سه‌تار درگذشت
موسیقی ما- استاد «نعمت‌الله ستوده»، هنرمند پیشکسوت و نوازنده نی و سه‌تار اهل اصفهان، به دلیل بیماری و کهولت سن درگذشت. نعمت‌الله ستوده وصیت کرده بود که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده نشود و در زمان فوتش هیچ‌ مراسمی برای او برگزار نکنند.
 
ستوده یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۲۰ خورشیدی در شهر اصفهان متولد شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه و مقطع لیسانس دانشگاهی را در زادگاه خود اصفهان به پایان برد و سپس در سال ۱۳۴۱ برای تحصیل در مقطع فوق‌‌لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی به تهران آمد و هم‌زمان موسیقی را آغاز کرد. او ابتدا به نواختن نی روی آورد و بعدازآن برای فراگیری و نواختن سنتور و فلوت نزد ایرج طاهری رفت و هم‌زمان به مشق سه‌تار نزد احمد عبادی پرداخت. سپس در محضر عبدالحسین خان برازنده ردیف‌‌های موسیقی اصیل ایرانی را بر روی نی پیاده کرد.

نعمت‌الله ستوده مدتی نیز از حضور نصرالله خان زرین پنجه بهره برد و در سال ۱۳۴۶ با حسن کسائی آشنا شد و از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۵۷ در خدمت حسن کسائی و جلال‌الدین تاج اصفهانی تدریس موسیقی اصیل و سنتی ایران را در مرکز فرهنگی رادیو و تلویزیون اصفهان به عهده داشت. این هنرمند فقید که سال ۱۳۷۲ از آموزش‌وپرورش بازنشسته شد از سال ۴۶ تا ۵۶ در رادیو فعایلت داشت و سرپرست گروه رادیو اصفهان بود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 13:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استاد «نعمت‌الله ستوده»، هنرمند پیشکسوت و نوازنده نی و سه‌تار درگذشت | موسیقی ما