برنامه یاد بعضی نفرات
 
تار و تاریخ به حافظیه‌ی شیراز رسید
میدیا فرج‌نژاد: حافظ وجودی است که همه‌ی ما به او اعتقاد داریم
تازه‌ترین پروژه موسیقایی «تار و تاریخ» با مدیریت هنری «میدیا فرج‌نژاد» (نوازنده‌ی تار و آهنگساز موسیقی ایرانی) از حافظیه شیراز پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

پروژه موسیقایی «تار و تاریخ» به مدیریت هنری میدیا فرج‌نژاد، خوانندگی محمد ذاکرحسین، نوازندگی تمبک کریم ابراهیمی و نوازندگی دف علیرضا نصیری فرد از حافظیه شیراز قطعه تصویری «فرهادکش» را منتشر کرد.
 
میدیافرج نژاد در توضیح این نماهنگ تصویری که با شعر حافظ، نوازندگی تار میدیا فرج نژاد، نوشته است: «برای ما ایرانی‌ها حافظ تنها یک شاعر نیست، یک غزل سرای توانای ایرانی نیست؛ حافظ یک محرم راز است، دوستِ خلوت‌هایمان، راهنمای دقایق سردرگمی، وجودی که به او اعتماد داریم.
 
برای من، حافظ مثل معلم، پیامبر و گاهی هم‌-نقش پدر بوده و هست. بارها درد دلم را شنیده و زبان حالم بوده. اشتباهاتم را گوشزد کرده و رهنمون هایش زندگی‌ام را دگرگون کرده. بارها در کشاکش زندگی اسیر بودم و به یاد آوردم که: تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار / که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند…
 
تنها هشت سالم بود وقتی اولین غزلش را روی زانوی مادر حفظ کردم و اولین تصنیفی که ساختم نیز بر روی غزلی از لسان الغیب بود.تصمیم گرفتم همان نخستین ساخته ام، فرهادکش را از حافظ بزرگ که سال هشتاد و یک نوشته بودم و سال هشتاد و پنج برای بار اول با صدای حسام‌الدین سراج ضبط شده بود، بازنوازی کنم. هنوز همان حسی را دارم که در بیست سالگی ام به غزل حافظ داشته ام. عاشقانه ستایشش می‌کنم.
 
در زمان ضبط، درهای حافظیه باز بود و عاشقان حافظ میزبان‌مان شدند. مردمی که از هشت صبح به دیدارش آمده بودند، به قدری به ما لطف داشتند و همراه ما بودند که دستبوس تک تکشان هستم.»
 
حمید میرمعصومی میکس و مسترینگ، پویا پایور ضبط تار، عادل شریف ضبط سازهای کوبه ای، مرتضی حاج محمدی کارگردان و تدوین گر، بهرام سلمانی مدیراجرایی، مهدی فلامرزی و کاظم کدیور فیلمبرداران، حسن اباذرزاده تصاویر هوایی و شاهرخ ایوبی و شادمهر محمودی دستیاران دیگر اعضای اجرایی این نماهنگ را تشکیل می‌دهند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 12:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میدیا فرج‌نژاد: حافظ وجودی است که همه‌ی ما به او اعتقاد داریم | موسیقی ما