برنامه یاد بعضی نفرات
 
در پی اتفاقاتِ اخیر میان روسیه و اکراین
«والری گرگی‌یف» از رهبری ارکسترهای جهان بازماند
موسیقی ما- جنگِ میان روسیه و اوکراین، دامن‌ِ رهبر ارکستر معروف روسی «والری گرگی‌یف» و خواننده بنام سوپرانوی روسی «آنا نتربکو» و همچنین پیانیست شهیر روسی «دنیس ماتسوف» را گرفته و موقعیت آنها را در دنیای موسیقی کلاسیک و اپرا به خطر انداخته است.
 
شهردار شهر میلان ایتالیا به همراه مدیر اپرای اسکالای میلان (از بزرگ‌ترین مراکز موسیقی کلاسیک جهان ) با ارسال نامه‌ی اداری به «والری گرگی‌یف»، خواستار عکس‌العمل شفاف و رسمی او نسبت به این اتفاقات شده‌اند. او دیگر اجازه رهبری اپرای «پیک دام/ بی‌بی پیک» اثر چایکوفسکی در اپرای میلان را نخواهد داشت.

گرگی‌یف چند شب پیش، اولین شب اجرای اپرای «بی‌بی پیک» را در تاتر اسکالای میلان داشت که با هو کردن و شعار مردم همراه بود ولی در آخر برنامه به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

از طرفی دیگر، سه کنسرت ارکستر فیلارمونیک وین به رهبری گرگی‌یف در سالن مشهور کارنگی‌هال  نیویورک هم به‌خاطر حمایت علنی گرگی‌یف از پوتین لغو شد‌ه است. انتظار می‌رود تظاهرات و اعتراضات زیادی در آن اجرا اتفاق بیافتد و به همین دلیل اجراها لغو شده‌اند.

ارکستر فیلارمونیک مونیخ - که گرگی‌یف مدیر هنری و رهبر آنجاست - نیز عذر گرگی‌یف را خواسته مگر اینکه اعلام نظر شفاف و بیانیه رسمی خود در مقابل تجاوز نظامی روسیه و پوتین به اوکراین را از طریق مطبوعات اعلام کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 12:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «والری گرگی‌یف» از رهبری ارکسترهای جهان بازماند | موسیقی ما