برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با همکاری با هنرمندان سرشناس
کنسرت بی‌کلام «حامد حنیفی» در تهران برگزار می‌شود
موسیقی ما - «حامد حنیفی» یکی از موزیسین‌هایی است که در دوران شیوع «کرونا» فعالیت‌های خود را متوقف نکرد و علاوه بر تولید و انتشار یک آلبوم بی‌کلام شخصی، با خوانندگان زیادی هم فعالیت داشت. اکنون او قصد دارد تا همزمان با شروع دوباره کنسرت‌ها و فعالیت بیشتر هنرمندان موسیقی نسبت به برگزاری اجرایی برای آثار بی‌کلام خودش اقدام کند. حامد حنیفی درباره فعالیت‌های جدیدش به «موسیقی ما» گفت:«بعد از انتشار آلبوم بی کلام «یک» که با استقبال کم نظیری مواجه شد، آلبوم دوم بی کلام را هم شروع کردم و یکی از قطعاتش به نام «انسان و جنگ» هم پائیز امسال منتشر شد و اتفاقاً مورد توجه واقع شد. این اثر در جمع  قطعات محبوب سایت خوب «موسیقی ما» نیز قرار گرفت که به همین بهانه از تمام عوامل این رسانه معتبر بابت حمایت از این آلبوم اینسترومنتال قدردانی می‌کنم.»

او در ادامه اعلام کرد:«این روزها روند اداری کسب مجوز برای اجرای کنسرت در معتبرترین سالن کشور و تمرین با بند ده نفره‌ام برای اجرای قطعات بی کلام آلبوم یک در جریان است. البته زمان این اجرا در واقع وابسته به شرایط و تصمیمات ستاد ملی کرونا هم هست و امیدوارم تا آخر سال جاری به امید خدا این کنسرت را اجرا کنم.»
 
حامد حنیفی در پاسخ به سوال خبرنگار «موسیقی ما» درباره همکاری با خوانندگان دیگر هم گفت:«این روزها آثار متعددی با خوانندههای ممتاز و مطرح کشور در دست دارم که ترجیح میدهم تا زمان انتشار صحبتی نکنم اما تک قطعه‌ای با آقای «قاسم افشار» که قبلا با نام «ماه پیشونی» منتشر کرده بودم را به زودی با اجرای دوباره و تنظیمی مدرن‌تر منتشر خواهیم کرد. همچنین با افتخار این روزها مشغول همکاری با آقای دکتر «محمد اصفهانی» هستم و مشغول مراحل تنظیم هستیم. در آلبوم جدید آقای «فریدون آسرایی» هم یک قطعه عاشقانه دارم که متاسفانه اطلاعی از زمان انتشار آلبوم ندارم.
از سوی دیگر در کنار همکاری با خواننده‌های مطرح، چندین آلبوم از خواننده‌های نوپا هم در دست تولید دارم که همگی با موسیقی من منتشر خواهند شد که می‌توانم به آلبوم‌های پاپ فرهاد نکیسا، حبیب هورام، بهداد و… اشاره کنم. امیدوارم تولید قطعات این آلبوم‌ها (هفت قطعه در هر آلبوم) تا پایان سال به اتمام برسد و پس از مراحل اداری کسب مجوز وزارت ارشاد تا اواسط سال آینده این آلبوم‌ها را منتشر کنیم.»
 
حامد حنیفی درباره همکاری با «مانی رهنما» هم گفت:«دوستی من با مانی رهنما عزیز به بیش از ۱۱ سال پیش برمی‌گردد اما از وقتی این دوستی با کار گره خورده لذت این رفاقت دوچندان شده است. بدون شک مانی رهنما از ممتازترین خواننده‌های نیم قرن اخیر موسیقی پاپ ما بوده و هست و من اعتقاد ویژه‌ای به توانایی‌های فنی ایشان دارم. وقتی نگاهی به موسیقیدانان بزرگی که به عنوان آهنگساز با ایشان همکاری داشتند می‌کنم که می‌توانم به اساتیدی نظیر زنده یاد «ناصر چشم آذر» بی تکرار و جناب «بابک بیات» بزرگ، «مجید انتظامی» و مرحوم «آندره آرزومانیان» و… به واقع برای من باعث افتخار است که با مانی عزیز همکاری می‌کنم. همچنین ما چند سال پیش قطعه «بت ناشناس» را با هم کار کرده بودیم و به تازگی هم قطعه «ماه و پلنگ» با موسیقی من و صدای مانی جان و همراهی سرکار خانم راد منتشر شد که با استقبال ویژه‌ای روبرو شد. جالب است که این اثر در سایت معتبر «موسیقی ما» در کمتر از ده روز با بیش از صد هزار بازدید به جمع محبوبترین قطعات ماه راه پیدا کرد.
همین روزها هم مشغول ضبط قطعه جدیدی با نام «مهاجر» هستیم که فضایی محزون دارد و مرتبط با موضوع مهاجرت است. کار بعدی هم برعکس سه کار قبلی فضای ریتمیک و شادی خواهد داشت. شاید همه این قطعات روزی در قالب آلبومی مستقل منتشر شود ولی این روزها نشر موسیقی به صورت تک آهنگ مرسوم شده است.
جا دارد از هنرمند برجسته «بابک صحرایی» عزیز یادی کنم که با قلم نافذش ترانه هر چهار قطعه فوق را نوشت. شخصاً معتقدم احساس جاری بین ترانه‌سرا و آهنگساز بی اندازه در کیفیت اثر و طبیعتاً در اقبال و مقبولیت هر آهنگی موثر است. این احساس بیش از یک دهه بین ما بوده و نتیجه‌اش این تعداد آهنگی است که در کارنامه مشترک ما ثبت شد.»
حامد حنیفی در پایان اظهار داشت:«امیدوارم خیلی زود شرایط جامعه به حالت طبیعی قبل برگردد و این التهابات اقتصادی که امان هموطنانم را بریده است برطرف شود و حالا که کم کم به پایان دوران سیاه کرونا نزدیک می‌شویم بتوانیم دوباره رونق کنسرت‌ها و شادی جامعه را شاهد باشیم. با آرزوی سلامتی همه ملت شریف ایران و شادی روح همه عزیزانی که در این فجایع تلخ سالهای اخیر به دیار باقی پر کشیدند.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 18:09

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت بی‌کلام «حامد حنیفی» در تهران برگزار می‌شود | موسیقی ما